ALLEEN vliegen met 2 kleine kids

22-04-2012 14:40 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb de mogelijkheid om op vakantie te gaan naar een warm land! Samen met onze 2 kinderen, en mijn man wacht ons daar op..



het probleem is dat ik de heenweg alleen moet vliegen met de kinderen... ze zijn dan 9maanden en ruim 2jr oud. Bestemming is zo'n 8uur vliegen. Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen!!????



heeft iemand hier ervaring mee? moet is er aan beginnen of die vakantie maar laten schieten?? wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nou, gewoon.. instappen en gaan ofzo?



Edit: ik begrijp echt niet waar je moeilijk over doet eerlijk gezegd.
Als je niet dezelfde achternaam hebt als je kinderen: zorgen dat je kunt aantonen dat ze van jou zijn.

En verder: acht uur heel hard op je tanden bijten...
Alle reacties Link kopieren
Mag een kind van 2 dan al los zitten?
quote:Flashy schreef op 22 april 2012 @ 14:43:

Mag een kind van 2 dan al los zitten?Sterker nog dat moet.
Alle reacties Link kopieren
Ze verschepen in dozen?
TO, stel je in op geen moment rust tijdens de vlucht en gaan zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Doe je nooit iets alleen met je kinderen ofzo? Ik zou ook zeggen; inpakken, zorgen voor veel vermaak, koekjes, rozijntjes, draagbare dvd speler, knuffels, MC voor de kleinste, en gáán.
Alle reacties Link kopieren
En moet je nog boeken? Dan zou ik kijken of je 's nachts kunt vliegen, met een beetje geluk zijn ze dan zo afgedraaid dat ze de hele weg slapen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan



is toch harstikke leuk dat je de kans krijgt op vakantie te gaan. Ik zou mij ook zoren maken of het allemaal wel goed gaat tijdens de vliegreis en zenuwachtig zijn maar in de praktijk valt het dan vaak mee. En valt het niet mee dan overleef je het ook wel en je weet dat je terugreis weer met zijn vieren bent.



Mocht je het echt niet redden dan is er vast wel een lieve medepassagier die zich ook even met je kindjes willen bezighouden. Mijn ervaring is dat die kleintjes altijd en overal de aandacht trekken van oudere mensen.
Gewoon gaan zitten? Ik heb vaak naast kleine kinderen gezeten op lange vluchten (de vrouwen moeten altijd naast de kleine kinderen.......) en ik kan je vertellen dat het voor de andere passagiers zwáár klote is, dat gejank de hele tijd. Na zo'n vlucht wist ik weer dat ik nog lang niet ga beginnen aan kinderen.



Maar de stewardessen zijn altijd heel behulpzaam voor moeders met kindjes, dus het zal vast wel goed met je komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel af wat je moet doen als je naar het toilet moet in het vliegtuig , de baby meenemen en een stewardess op de 2 jarige laten letten ofzo.
quote:xalliesuper2point0 schreef op 22 april 2012 @ 14:53:

Ik vraag me wel af wat je moet doen als je naar het toilet moet in het vliegtuig , de baby meenemen en een stewardess op de 2 jarige laten letten ofzo.Er zijn altijd stewardessen all over the place en zij letten idd op je kind als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Baby in hangwiegje en peuter mee? Of vragen of iemand even in de gaten wil houden dat de peuter blijft zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:xalliesuper2point0 schreef op 22 april 2012 @ 14:48:

Ze verschepen in dozen?









Draagbare dvdspeler vind ik voor zoiets dus wel een must.

Voorleesboekjes en snoepjes (rozijntjes kan natuurlijk ook maar ik zou hiervoor het zwaardere geschut inzetten)

Wat nieuw speelgoed en de favoriete knuffels.

Kleurtjes (aqua droodle heb je ook in de reis versie).



Voor de baby is eigenlijk niet veel te verzinnen. Laten drinken tijdens het stijgen en landen helpt tegen oorpijn.

Kijk of je stoelen kunt reserveren waar je de meeste beenruimte hebt, dan kun je je kinderen ook even op de grond neerzetten, en kan je oudste even haar beentjes strekken.



Succes!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Spullen inpakken, wat kleine dingetjes mee nemen voor in het vliegtuig en gaan met die banaan! Harstikke leuk toch! Ik vlieg ook gerust met mijn kinderen alleen ergens heen (7, 5 en 3 jaar oud). Veel plezier, als je gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 22 april 2012 @ 14:50:

Doe je nooit iets alleen met je kinderen ofzo? Ik zou ook zeggen; inpakken, zorgen voor veel vermaak, koekjes, rozijntjes, draagbare dvd speler, knuffels, MC voor de kleinste, en gáán.



ik doe de dagelijkse zorg voor mijn kinderen helemaal alleen, zonder man, familie, oppas oid! wellicht daarom des te meer ervaring over hoe het kan zijn, alleen met 2 kleintjes!





@ster89...geen kinderen thuis???



heb regelmatig met oudste gevlogen, maar niet langer dan 3 uur. dat is altijd heel goed gegaan.. 8 uur vind ik erg lang!



niemand met ervaring??





man is daar al omdat hij eerst alleen op vakantie wil. hij gaat dus 2 weken eerder heen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen maar ik vlieg veel en heb zelf veel jongere siblings. Genoeg ervaring dus en ik vind echt dat je te moeilijk denkt. Het is gewoon een kwestie van doen, die acht uur zijn zo weer voorbij.
quote:Mijni schreef op 22 april 2012 @ 15:01:

[...]





ik doe de dagelijkse zorg voor mijn kinderen helemaal alleen, zonder man, familie, oppas oid! wellicht daarom des te meer ervaring over hoe het kan zijn, alleen met 2 kleintjes!





@ster89...geen kinderen thuis???



heb regelmatig met oudste gevlogen, maar niet langer dan 3 uur. dat is altijd heel goed gegaan.. 8 uur vind ik erg lang!



niemand met ervaring??





man is daar al omdat hij eerst alleen op vakantie wil. hij gaat dus 2 weken eerder heen..

serieus? Ik geloof dat ik daar wel een beetje pissig over zou worden eerlijk gezegd.



Maar de tip van een nachtvlucht is een goede, hier sliep dochter 2x bijan 10 uur van de 12 uur vlucht.
quote:Mijni schreef op 22 april 2012 @ 15:01:

[...]

man is daar al omdat hij eerst alleen op vakantie wil. hij gaat dus 2 weken eerder heen..



Goh, eh, apart.



En je draait in het dagelijks leven ook al alleen op voor de zorg voor jullie kinderen. Vind je dat eerlijk verdeeld?
Alle reacties Link kopieren
Het niet erg vinden om commentaar, rollende ogen van je mede passagiers te krijgen.
Rare man heb jij. Ik zou persoonlijk niet met twee zulke kleine kindjes zo lang in een vliegtuig gaan zitten. Ten eerste omdat het voor de kleintjes een behoorlijke zit is, en ten tweede omdat zulke kleintjes geen acht uur lang rustig lief in een stoel zitten en dus medereizigers behoorlijk tot last kunnen zijn.
quote:ster89 schreef op 22 april 2012 @ 15:04:

Ik heb zelf geen kinderen maar ik vlieg veel en heb zelf veel jongere siblings. Genoeg ervaring dus en ik vind echt dat je te moeilijk denkt. Het is gewoon een kwestie van doen, die acht uur zijn zo weer voorbij.Siblings??
Ik benijd je niet. Ik denk dat ik het zelf wel gewoon zou doen, maar ik zou er niet absoluut naar uitzien. Stel je in op 8 hele vermoeiende uren en dan kan het alleen maar meevallen.



In ieder geval zou ik 3 stoelen boeken (of een bassinet voor de jongste). En een Ipad/Iphone mee.



Voor toiletbezoek inderdaad de stewardessen inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor goede reden heeft jouw man je geven om eerst alleen te vliegen en twee weken relaxen en jouw met een enorme last jouw vakantie te laten beginnen?



Dus eerst thuis twee weken de boel in je eentje draaiend te houden en dan ook nog alleen met twee ukkies te vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven