ALLEEN vliegen met 2 kleine kids

22-04-2012 14:40 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb de mogelijkheid om op vakantie te gaan naar een warm land! Samen met onze 2 kinderen, en mijn man wacht ons daar op..



het probleem is dat ik de heenweg alleen moet vliegen met de kinderen... ze zijn dan 9maanden en ruim 2jr oud. Bestemming is zo'n 8uur vliegen. Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen!!????



heeft iemand hier ervaring mee? moet is er aan beginnen of die vakantie maar laten schieten?? wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Siblings: broers of zussen.
Alle reacties Link kopieren
hier vliegen met 2 kids zelfde leeftijd één groot drama geweest.... en dat was 4 uur, maar het is kind afhankelijk.



mij krijg je zelfs met papa dr bij met kids (nu 4 en bijna 6) echt gen vliegtuig meer in :-)



Maar als je oudste ook voor korte vluchtjes geen probleem maakt, zal langer toch ook wel meevallen?

Wellicht doet hij of zij een dutje.. misschien vlieg je snachts?

en de kleine?



zal wel goedkomen.



Hopelijk zit de vlucht niet te vol, dan kun je extra stoelen nemen zodat je kleine in maxicosi o.i.d. naast je kan zetten, ipv vast moet houden.



Dit kun je vooraf vragen, of de vlucht vol zit of niet, volgens mij. kunnen ze er rekening mee houden dat ze je naast lege stoel plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijni schreef op 22 april 2012 @ 15:01:

[...]





ik doe de dagelijkse zorg voor mijn kinderen helemaal alleen, zonder man, familie, oppas oid! wellicht daarom des te meer ervaring over hoe het kan zijn, alleen met 2 kleintjes!





man is daar al omdat hij eerst alleen op vakantie wil. hij gaat dus 2 weken eerder heen..



Ik was er van uit gegaan dat man er al eerder was omdat hij daarheen moest op zakenreis en jij zodoende daar ook voordelig heen kon.



Dat man gewoon 2 weken eerder al op vakantie wil vind ik gewoonweg belachelijk! Waarom zou hij meer recht hebben op vakantie dan jij? Je zorgt in het dagelijkse leven ook al bijna alleen voor de kinderen. Dan zou ik eerder zeggen dat jij twee weken eerder aan vakantie toe bent. Maar gewoon samengaan is toch het gezelligst. Ik moet zeggen dat ik hier niets van snap.
quote:ster89 schreef op 22 april 2012 @ 15:10:

Siblings: broers of zussen.Waarom gebruik je dan een Amerikaans woord om dat aan te duiden? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 22 april 2012 @ 15:08:

[...]





Siblings??Siblings is Engels voor bruzjes, wat weer Vlaams is voor broertjes en zusjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij, 2 minuten geleden

Waarom gebruik je dan een Amerikaans woord om dat aan te duiden? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.omdat het één woord is en niet direct een geslacht aanduidt ivm herkenbaarheid.
quote:galadriel schreef op 22 april 2012 @ 15:11:

[...]



Siblings is Engels voor bruzjes, wat weer Vlaams is voor broertjes en zusjes.Een brusje is hier een broer of zus van een kind met een handicap.
Alle reacties Link kopieren
Slaapmiddel
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk doen. En niet denken dat het rustig wordt, dan valt alles mee.



probeer 's nachts te vliegen, dat kan al heel veel schelen.



draagdbare dvdspeler (of kleine laptop) met oordopjes (!!)



probeer speelgoed op te bouwen. Een film kijken lukt altijd wel dus begin daar niet mee.

Kleine spelletjes (maar niet met echt losse onderdelen..), boekje, kleuren

voorleesboeken op je mp3, DS/PSP achtig iets (evt nieuw spel), ook met oordopjes



Knuffel, evt speen en eigen dekentje mee



Maak een kaart met de vlucht, er is op de schermen vaak te zien hoever je bent en waar, dan kan dat weer afgestreept worden



Maar die 8 uur is vaak ook wel verdeeld in delen, wat drinken/eten, dan ben je maar zo weer 3 kwartier verder.



en als je zelf naar de wc moet wil een stewardess je heus wel helpen, daar zijn ze immers ook voor. Ze hebben ook nog wel eens speelgoed mee of andersoort afleiding.



Succes, komt goed, het is ook 'maar' 8 uur he?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:ailien schreef op 22 april 2012 @ 14:53:

Gewoon gaan zitten? Ik heb vaak naast kleine kinderen gezeten op lange vluchten (de vrouwen moeten altijd naast de kleine kinderen.......) en ik kan je vertellen dat het voor de andere passagiers zwáár klote is, dat gejank de hele tijd.



Nou, inderdaad. Wat een drama. Heb op twee relatief korte vluchten twee van die koters achter me gehad. Schreeuwen, tegen je stoel schoppen en dat uren lang, zonder dat de ouders er wat van zeiden. Ik had ze met liefde uit het vliegtuig gegooid. Daarentegen ook een keer op een vlucht van 8 uren een baby voor me gehad. Ik bereidde me al op het ergste voor maar de baby in kwestie heeft geen kik gegeven. Zo kan het dus ook.



Ik wens jou en je medepassagiers enorm veel sterkte!
Ik pleit bij deze voor kinder-vluchten. En voor kindervrije vluchten. Een tijdje terug moest ik voor werk naar Amerika en ik heb acht uur lang met een strontvervelend jankend gillend en schoppend kind achter me gezeten. Waardeloos. Kind kon er ook niks aan doen, en ouders lagen te pitten. Heb de ouders er wel op aangesproken maar ja... daar zit je dan op 11 km hoogte op zeven uur van je eindbestemming...
Ik zie 't probleem niet zo.



Wat ik wel heel raar vind is dat je man 2 weken eerder gaat. Dat zou ik dus gewoon niet pikken!
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 22 april 2012 @ 15:15:

[...]





Een brusje is hier een broer of zus van een kind met een handicap.



Neee neee!



Het wordt heel vaak gebruikt door pedagogen en andere hulpverleners. Dus vandaar de associatie met handicaps.. Maar een brusje is gewoon een broertje of een zusje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eisen dat mijn partner terug kwam vliegen en ik hem op sta te wachten op Schiphol , hij vervolgens met de 2 kids ri huis gaat. En ik 3 uur later een vlucht neem ook eind vliegen , naar de zon. ALLEEN !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijni schreef op 22 april 2012 @ 15:01:

[...]





ik doe de dagelijkse zorg voor mijn kinderen helemaal alleen, zonder man, familie, oppas oid! wellicht daarom des te meer ervaring over hoe het kan zijn, alleen met 2 kleintjes!





@ster89...geen kinderen thuis???



heb regelmatig met oudste gevlogen, maar niet langer dan 3 uur. dat is altijd heel goed gegaan.. 8 uur vind ik erg lang!



niemand met ervaring??





man is daar al omdat hij eerst alleen op vakantie wil. hij gaat dus 2 weken eerder heen..Ik ook, daarom vroeg ik het me juist af. 8 uur vliegen is ook erg lang, maar zou dit niet minder lang vinden als mijn man mee zou reizen, eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 22 april 2012 @ 15:18:

Ik pleit bij deze voor kinder-vluchten. En voor kindervrije vluchten. Een tijdje terug moest ik voor werk naar Amerika en ik heb acht uur lang met een strontvervelend jankend gillend en schoppend kind achter me gezeten. Waardeloos. Kind kon er ook niks aan doen, en ouders lagen te pitten. Heb de ouders er wel op aangesproken maar ja... daar zit je dan op 11 km hoogte op zeven uur van je eindbestemming...Ik heb last van stinkende mensen, en mensen die bellen in het openbaar. Kunnen daar ook aparte vluchten voor komen?
Als jij daar gelukkig van word Jorina ( en alle vluchten zijn telefoon-vrij)



het lijkt mij voor ouders met kinderen een stuk fijner reizen als ze niet op eieren hoeven zitten ( in dit geval) om hun kinderen stil te houden, en het lijkt me ook bijzonder prettig dat ik geen last hoef te hebben van kinderen die aan een stuk door huilen/klieren omdat ze geen ruimte hebben in zo'n vliegend bakblik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 22 april 2012 @ 15:22:

[...]





Ik ook, daarom vroeg ik het me juist af. 8 uur vliegen is ook erg lang, maar zou dit niet minder lang vinden als mijn man mee zou reizen, eigenlijk.



Idem.



En buiten dat, als ze samen hebben besloten dat dit te doen is, waarom al dat commentaar.

Ik gun mijn man ook wel eens wat leuks, net zoals hij het mij ook gunt.

Dat betekend dan ook dat het voor de 'achterblijver' misschien wat minder handiger is.

So be it.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Jorina schreef op 22 april 2012 @ 15:22:

[...]





Ik ook, daarom vroeg ik het me juist af. 8 uur vliegen is ook erg lang, maar zou dit niet minder lang vinden als mijn man mee zou reizen, eigenlijk.



Nou,met 2 of meer kinderen scheelt het toch wel heel erg als je er een extra stel handen bij hebt. Stel kind 1 ligt na een lange huilsessie eindelijk op jouw schoot te slapen en dan begint nummer 2 te mekkeren. Erg makkelijk als iemand anders zich dan even met kind kan bezighouden. En poepluiers verschonen gaat net even iets makkelijker als je 1 kind bij de ander kan achterlaten. En dan heb ik het maar niet over de keren dat je achter de 2 jarige aan moet rennen (die echt niet 8 uur blijft stil zitten).



Onmogelijk is het zeker niet, maar pittig denk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 22 april 2012 @ 15:27:

Als jij daar gelukkig van word Jorina ( en alle vluchten zijn telefoon-vrij)



het lijkt mij voor ouders met kinderen een stuk fijner reizen als ze niet op eieren hoeven zitten ( in dit geval) om hun kinderen stil te houden, en het lijkt me ook bijzonder prettig dat ik geen last hoef te hebben van kinderen die aan een stuk door huilen/klieren omdat ze geen ruimte hebben in zo'n vliegend bakblik.







Helaas is het niet anders darling, verdraagzaamheid is het toverwoord ben ik bang.

(onder voorwaarde dat pa en ma er alles aan doen om de overlast te beperken, ik zou nooit mijn kids zomaar los laten gaan)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 22 april 2012 @ 15:29:

[...]





Nou,met 2 of meer kinderen scheelt het toch wel heel erg als je er een extra stel handen bij hebt. Stel kind 1 ligt na een lange huilsessie eindelijk op jouw schoot te slapen en dan begint nummer 2 te mekkeren. Erg makkelijk als iemand anders zich dan even met kind kan bezighouden. En poepluiers verschonen gaat net even iets makkelijker als je 1 kind bij de ander kan achterlaten. En dan heb ik het maar niet over de keren dat je achter de 2 jarige aan moet rennen (die echt niet 8 uur blijft stil zitten).



Onmogelijk is het zeker niet, maar pittig denk ik wel.Ach, het is zo pittig als je het jezelf maakt. Gewoon de stewardess wat vaker aan haar jasje trekken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 22 april 2012 @ 15:29:

[...]





Nou,met 2 of meer kinderen scheelt het toch wel heel erg als je er een extra stel handen bij hebt. Stel kind 1 ligt na een lange huilsessie eindelijk op jouw schoot te slapen en dan begint nummer 2 te mekkeren. Erg makkelijk als iemand anders zich dan even met kind kan bezighouden. En poepluiers verschonen gaat net even iets makkelijker als je 1 kind bij de ander kan achterlaten. En dan heb ik het maar niet over de keren dat je achter de 2 jarige aan moet rennen (die echt niet 8 uur blijft stil zitten).



Onmogelijk is het zeker niet, maar pittig denk ik wel.Tuurlijk is het makkelijker, en extra paar handen, ik zal de eerste zijn om dat te erkennen. Maar het zou mij niet tegenhouden om te gaan vliegen.
Een nachtvlucht zou ik zelf weer niet doen. Mijn kinderen sliepen dus echt niet in een vliegtuig (ook niet in de auto en in de bus, op een gegeven moment weet je dat wel van je kinderen) en herrie van kinderen is op een (stille) nachtvlucht veel opvallender dan overdag als er veel meer rumoer en activiteit is.



Maar dit hangt dus van je kinderen af, als je wel goed slapen kan het wel lekker zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 22 april 2012 @ 15:33:

Een nachtvlucht zou ik zelf weer niet doen. Mijn kinderen sliepen dus echt niet in een vliegtuig (ook niet in de auto en in de bus, op een gegeven moment weet je dat wel van je kinderen) en herrie van kinderen is op een (stille) nachtvlucht veel opvallender dan overdag als er veel meer rumoer en activiteit is.



Maar dit hangt dus van je kinderen af, als je wel goed slapen kan het wel lekker zijn.Snap ik, die van mij blijven ook rustig wakker in de auto 's nachts.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 22 april 2012 @ 15:28:

[...]





Idem.



En buiten dat, als ze samen hebben besloten dat dit te doen is, waarom al dat commentaar.

Ik gun mijn man ook wel eens wat leuks, net zoals hij het mij ook gunt.

Dat betekend dan ook dat het voor de 'achterblijver' misschien wat minder handiger is.

So be it.Amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven