ANGST kind opgroeien in stad.

21-10-2014 20:07 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag richting de bushalte, er zijn 5jongetjes van 6-7jaar die een ander jongetje bekogelen met stenen en stokken naar hem gooien en hem slaan. Ze riepen tegen hem dat ze de stok bij zn moeder in d'r kont zouden duwen, en maakte vervolgens met de stok tussen hun benen seksuele bewegingen.

Ik met mijn grote mond heb natuurlijk ingegrepen, maar alsnog bleef het jongetje bij deze gemene kinderen staan. Ik zei tegen het jongetje dat hij beter met andere kindjes kan spelen, want hun zijn niet aardig. Hij trok zn schouders op en liep met de groep mee.

Ik was flabbergasted. Is de jeugd echt zo naar de kl*te???



Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar zat in de kinderwagen en zei tegen me ; kindjes slaan. Stout he mama.

Ja kindjes die slaan zijn niet lief. Je mag iemand anders niet pijn doen.



Vervolgens even lekker gewinkeld, en de bus teruggepakt. De bus had vertraging, dus toen de bus er eenmaal was, was het best druk.

Gelukkig maakte mensen ruimte voor me met de kleine.

Er stapt een licht getinte jonge vrouw in ik gok 27-28jaar op hoge hakken. De vrouw had betaald en blijft stil staan midden op het looppad. De buschauffeur trekt langzaam op, en de vrouw gaat me toch tekeer tegen deze man. Hij was een racist omdat ze Marokkaans is. Hij kon toch wel zien dat ze hoge hakken aan had. En bleef doorschreeuwen dat deze man een racist is.

Toen ze er uit moest maar bleef staan reed de buschauffeur verder, ze werd weer boos dat ze er uit moest. En de buschauffeur deed de deur achterin open.

Ze stond buiten en de deur ging dicht, op dat moment riep ze tegen mij dat ik mijn K* bek moest houden anders zou ze me door mijn K kop schieten!

Gelukkig reed de buschauffeur verder maar ik schrok hier wel van.

Niemand zei iets in de bus tegen haar ik ook niet, maar iedereen keek wel.



Dit is niet de plek waar ik mijn kind in groot wil brengen.

Tuurlijk zijn er overal wel wat dingen, maar dit kan ik mij van vroeger niet herinneren.



Ik woon in Arnhem, en het liefst verhuis ik vandaag nog. En dat terwijl ik hier net 10mnd woon!

Ik kan mijn kind niet opsluiten tegen dit soort dingen, maar ik wil dat hij een kind kan zijn. Geen kleine aso dat maar stoer doet.

Hoe vinden jullie het in een stad met kinderen? of maken jullie zulke dingen ook mee in een dorpje?



Graag het laatste niet kopiëren mijn woonplaats word straks verwijderd ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Amsterdam maar heb dit soort dingen nog nooit mee gemaakt.
Ik woon in dezelfde plaats als jij. En eerlijk gezegd herken ik je verhaal helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar ben zelf wel in de stad opgegroeid (Rotterdam).



Ik vind jouw voorbeeld nou niet bepaald inherent aan het wonen in een grote stad. Aso's zijn overal, criminaliteit is overal, pesten op school etc...etc...



dat heet het leven...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd best apart dat als zulke dingen gebeuren mensen het gelijk koppelen aan een plek (in dit geval de stad) en het wonen op een andere plek (een dorp) gaan idealiseren..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Dit ongelofelijk ongewenst gedrag is niet grootsteeds!



Ik zou contact opnemen met de wijkagent. Lijkt me niet dat je de enige bent die hier tegenaan loopt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net zeggen, het lijkt Arnhem wel. Maar daar was je dus ook. Veel teveel pauperwijken. Ik maak dit regelmatig mee. Vreemd genoeg nooit buiten de stad. Daar heb ik trouwens ook gewoond.
Ik vind eigenlijk dat je behoorlijk dramatisch doet. Niet iedereen is hetzelfde en je voorbeelden zijn niet typisch voor een stad. Ik werd in het kleine boerengehucht waar ik ben opgegroeid ook wel eens uitgescholden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon midden in de stad en dit herken ik ook niet.

Desalniettemin wil ik graag buiten de stad gaan wonen, op een boerderij met een stuk land waar de kinderen lekker kunnen spelen zonder een druk verkeer om hen heen.
Dan woon ik dus in een goede wijk :-)
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf in een kleine stad gewoond hiervoor in de omgeving van waar ik nu woon, en ook daar nog nooit mee gemaakt.

Ik heb 6jaar lang in een klein dorpje gewoond aan de andere kant van Nederland en ook daar zoiets nog nooit meegemaakt. dus vandaar mijn vraag.

Ik woon hier nu 4jaar en maak best vaak kinderen mee die schelden en handtastelijk zijn naar elkaar (duwen, schoppen enz)
Ik woon in een stad (omvang van een dorp) en gelukkig geen herkenning. Maar ook hier lopen niet alleen maar lieve mensen rond hoor.. alhowel.. dat zijn er maar een paar. Als je hier een scheve schaats rijdt weet iedereen wie het is. Want het is echt ons kent ons.
Alle reacties Link kopieren
Onze buurkinderen schelden elkaar vanaf een jaar of 2/3 uit met kankerhoer. Ik stond de eerste keer te klapperen met mijn oren.



Ik ga hier echt geen kinderen opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 oktober 2014 @ 20:17:

Onze buurkinderen schelden elkaar vanaf een jaar of 2/3 uit met kankerhoer. Ik stond de eerste keer te klapperen met mijn oren.Klinkt als een feest, daar waar jij woont.
Huh? Woon je er nu 10 maanden of 4 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja, heerlijk driewieler.

Als man een nieuwe baan heeft gaan we verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar ben je niet hoor, laat maar gewoon staan



Ik woon zelf in Rotterdam en ga iedere dag met het ov. Maak idd wel eens wat mee
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik denk dat je in een slechte buurt woont, want ik woon ook in een stad en heb er geen last van.
Ik heb tot mijn 15e in de randstad gewoond en daarna verhuisd naar het noorden des lands. Wat daar heel normaal was op school (groepen agressieve marokkanen, asociaal gedrag ih verkeer) was daar niet of nauwelijks. Was verbaasd dat mensen hier stopten bij een zebrapad, en je gegroet werd op straat.



Ik denk echt dat er een mentaliteitsverschil is tussen de grote steeds en de randprovincies.
Ik woon in een middelgrote plaats, tussen een dorp en een stad in en dat soort dingen gebeuren hier ook. Sterker nog; dit soort dingen gebeurden 20 jaar geleden ook al hoor. Dit is echt niks nieuws. Waarschijnlijk ben je gewoon enorm geschrokken, het is natuurlijk wel toevallig dat je dit zo meemaakt op één dag, maar dat zal de uitzondering zijn, niet de regel.
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 21 oktober 2014 @ 20:18:

Huh? Woon je er nu 10 maanden of 4 jaar?



10 maanden op de plek waar ik nu woon. maar in totaal al 4jaar. Heb alleen nog niet op rijkerswoerd en Elden gewoond haha.

De rest heb ik de hele stad al gezien.
Kom hier lekker in 'mijn' woonplaats wonen. Heerlijk rustig en geen scheldende jeugd tegengekomen dusver.
Hm, ik ken de plaats, maar geen herkenning. En ik woon ook in een stad, maar ik maak dit soort dingen echt zelden mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in de stad en hier is het heel erg afhankelijk van het gedeelte waar je woont. Wij wonen in een wijk aan de rand van de stad en het is hier rustig en netjes. Er zijn ook wijken waar ik 's avonds liever niet ben.



Mijn ouders wonen in een dorp en hebben heel erg last van hangjeugd (inclusief drugsoverlast, vechtpartijen, vandalisme, etc). Ik denk dus dat het meer afhankelijk is van de plek dan van de stad.
Nou, da's best vaak verhuizen dan, in 4 jaar tijd en alle wijken zo'n beetje gehad hebben.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven