Aan in bed

22-09-2014 21:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wat andere baby's aan hebben in bed. Ik vind het lastig in te schatten en ben snel bang het verkeerd te doen. Het is bv 21 graden op zn kamer, maar ik heb het koud, dus kan mij niet voorstellen dat het voor hem wel zo warm aanvoelt. Ik voel wel aan zn voetjes (van in zn nek wordt hij wakker), maar heb vaak koude handen. Hij zal er echt niet minder om slapen, maar ik ben er wel mee bezig, haha.



Zoontje (4 maanden) ligt nu in: romper, pyjama lange mouwen, bakerzakje en lakentje en hydrofiele doek op het lakentje.
Dreumes 11 maanden draagt een romper met korte mouwen, een pyjama met lange mouwen en de winterslaapzak zonder mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd zo moeilijk in te schatten. Mijn tweeling (1,5 jaar)heeft nu een romper met lange mouw, pyjamabroek en slaapzak zonder mouwen aan. Is bij beide 20 graden en ben net sneaky naar binnen gegaan om het raam ietsje dichter te doen.
Onze dochter is echt een kacheltje. Zweet ook heel snel, dus ligt nu in bed met een romper met korte mouwen en een zomerslaapzakje zonder mouwen. Jet is 21 graden op haar kamertje. Ik verbaas me hier op het forum altijd hoe warm kindjes aangekleed worden, maar dat is dus kind afhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 1,5 jaar.



Romper zonder mouwen, pyjama korte mouw en korte broek, slaapzak korte mouw (niet een hele dunne)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
16 maanden: een t-shirt en een jongensonderbroek (bij wijze van shortama). En een dunne slaapzak.

Maar morgen weer de pyjama met lange mouwen en pijpjes. Geen romper.
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 22 september 2014 @ 22:10:

Onze dochter is echt een kacheltje. Zweet ook heel snel, dus ligt nu in bed met een romper met korte mouwen en een zomerslaapzakje zonder mouwen. Jet is 21 graden op haar kamertje. Ik verbaas me hier op het forum altijd hoe warm kindjes aangekleed worden, maar dat is dus kind afhankelijk.Dan wil je vast niet weten hoe die van mij vorige week ingepakt lag;). (kon zichzelf niet op temperatuur houden en was structureel te koud).
Alle reacties Link kopieren
Zoon ligt in romper korte mouw in een combisleeper, alleen de buitenzak met lange mouw.
Die van mij lag met wat frisser weer buiten in een mouwloze romper, pyjama lange mouw en zomerslaapzak.
Alle reacties Link kopieren
Heb de mijne dan best wel ingepakt als ik dat zo lees. Hoewel ik het van sommige berichten zelf al koud krijg. Ga toch maar even voelen of hij niet te warm ligt
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje (5 maanden) heeft een lange mouwen romper aan en een broekje en ligt onder een (dun) dekentje.



Ze gaat deze week over in het ledikantje. Vraag me af wat ik dan het beste kan doen. Maar uit bovenstaande reacties begrijp ik dat slaapzakken de voorkeur hebben? Doen jullie als het kouder wordt wel een dekentje? (sorry, het is onze eerste)
Alle reacties Link kopieren
@Kuuk. Mijn zoontje had, als het kouder werd, een dikke slaapzak met lange (afritsbare) mouwen en hierin een romper met pyjama (als het echt heel erg koud was). Baby's kunnen zichzelf over het algemeen goed warm houden.

Ik vond die dikke slaapzakken geweldig, want je kan ermee "spelen". Alleen romper, romper lange of korte mouw en een broek, mouwen afritsen etc etc...
Alle reacties Link kopieren
Dankje Sunny! Ben denk ik wat te schijterig. Overal moet een dekentje over... Op vakantie, in het campingbedje, had ze al wel een slaapzakje aan en dan een heel dun dekentje. Ze was toen niet te warm. (en heeft heerlijk geslapen)
Hier heeft zoon van bijna 2 aan:

Een romper korte mouw, een pyjama en een zomerslaapzak zonder mouwen. Nu heeft hij het vrij snel warm, en is het bij ons in huis ook nog redelijk warm. Als het deze week iets meer afkoelt krijg hij winterslaapzak zonder mouwen aan, en als het echt koud wordt met mouwen.

Zoon heeft wel een dekentje (dekbedovertrek) in zijn bed, maar die trekt/gooit hij toch van zich af, dus is meer voor de show ;P

In de winter doe ik er vaak wel een babydeken in (nog te klein voor dekbed en icm slaapzak te warm)
Alle reacties Link kopieren
Wat veel kleertjes allemaal. Hier een baby van drie maanden met een pyjama in zijn slaapzak zonder mouwen. Geen rompertjes of lakentjes... Toen het warmer was lag hij in een pyjama zonder slaapzak.
Mijne, ook 4 maanden, ligt er ongeveer net zo bij als de jouwe TO, ook bij ongeveer 21 graden (als ie gaat slapen, later wordt het iets frisser, 18 graden ofzo).



Hij wordt er niet wakker van als ik aan zijn nekje voel en dat doe ik dan ook af en toe. Als ik hem minder bedek dan merk ik dat ie, zeker wanneer de nacht vordert, echt koel aanvoelt. En ik merk dat ie dan ook eerder wakker wordt en dat motiveert enorm om 'm zo aan te kleden als ik doe, zoals TO dus.



Mijn andere zoon, net 3, wil zelf dolgraag zijn dikste pyjama aan, met een onderbroek en hemd eronder. En dan onder een dik dekbed. Hij slaapt net zo lekker in zijn ondergoed als in zijn pyama, maar hij gaat een stuk makkelijker naar bed als we hem gewoon kleden zoals hij wil bij het naar bed gaan.



Ik bedek ze altijd met een dekentje of lakentje, laat ze liever naakt liggen onder een lakentje dan aangekleed zonder. En dat is alleen maar projectie, ik wil namelijk zelf ook altijd 's nachts bedekt zijn, anders kan ik niet slapen. De kinderen zelf maakt het volgens mij niet uit.
Alle reacties Link kopieren
@Kuuk: haha graag gedaan. En als je twijfelt of je dochtertje het warm of koud heeft dan kan je aan haar nek voelen. Bij mijn zoontje kan dit heel goed. Het klopt altijd.

Dekentje ben ik vanaf gestapt toen hij in een slaapzak ging slapen. En daarbij hij draaide alle kanten op in bed. Met een dekentje was ik bang dat hij erin zou draaien (nu op zijn dekbed ligt hij soms nog alle kanten op, maar wel erboven op haha

Haha). Toen ik langzaam over wilde stappen naar een dekbedje heb ik weer een lakentje/dekentje erbij gebruikt. Dit ging heel goed.
Ik heb geen idee hoe warm het hier is, maar zoon (8wk) slaapt in een romper met korte mouwen en een shirt met lange mouwen, blote benen, onder een laken met deken. Ik denk dat het vannacht wat te koud was, want hij werd om 4.30u wakker voor drie slokken (en hij wordt al drie weken alleen maar om 3u wakker). Vannacht krijgt hij er dus een broekje bij
Als ik het zo lees had ik echte koukleumbaby's. Jongste was van eind april en heeft de eerste maanden in pyjama en slaapzak onder twee dekens geslapen. En dan in het begin nog met een kruik erbij. Met minder kon hij zichzelf absoluut niet warm houden. Nu hij 1.5 is slaapt hij in romper en pyjama met een winterslaapzak en een dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees: pyjama zonder romper.



Waarom zou je de romper er onderuit laten?



Ach.. Voel gewoon regelmatig of je kind te warm of te koud is. :-) Komt allemaal goed!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 23 september 2014 @ 09:10:

Als ik het zo lees had ik echte koukleumbaby's. Jongste was van eind april en heeft de eerste maanden in pyjama en slaapzak onder twee dekens geslapen. En dan in het begin nog met een kruik erbij. Met minder kon hij zichzelf absoluut niet warm houden. Nu hij 1.5 is slaapt hij in romper en pyjama met een winterslaapzak en een dekentje.Die van mij is ook een koukleum, die heeft wel meer aan. Ik heb haar net maar een gedeeltelijk wollen vestje aangedaan, over een lange mouwen shirt over eeen romper zonder mouwen, want een katoenen trui over dat rompertje was te koud. En dat terwijl ze ook altijd in een doek gewikkeld ligt, onder de deken. Maar ze is pas 2 weken, misschien scheelt dat? Ik heb haar de eerste week ook echt huid-op-huid onder een wollen deken moeten opwarmen, terwijl het vorige week best warm was, toch?
quote:Mevrouw75 schreef op 23 september 2014 @ 12:31:

[...]





Die van mij is ook een koukleum, die heeft wel meer aan. Ik heb haar net maar een gedeeltelijk wollen vestje aangedaan, over een lange mouwen shirt over eeen romper zonder mouwen, want een katoenen trui over dat rompertje was te koud. En dat terwijl ze ook altijd in een doek gewikkeld ligt, onder de deken. Maar ze is pas 2 weken, misschien scheelt dat? Ik heb haar de eerste week ook echt huid-op-huid onder een wollen deken moeten opwarmen, terwijl het vorige week best warm was, toch?



Gefeliciteerd met je dochter .



Jongste zoon kon zich de eerste weken ook slecht op temperatuur houden, ondanks dat hij best een zware baby was. Die lag echt met dikke kleding onder een wollen deken op mijn buik.
Hier een kacheltje, net als z'n vader. Nou wordt zijn kamertje ook niet erg koud, dat scheelt misschien ook. Slaapt in een romper met mouwen en een mouwloos zomerslaapzakje. Het zal nog wel even duren voor we moeten overstappen naar een tussenslaapzak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven