Afbouwen borstvoeding

22-07-2014 16:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het afbouwen van de borstvoeding en nu lees ik verschillende dingen met het wegvallen van de tweede voeding. Hoeveel tijd moet hier tussen zitten en hebben jullie ervaring en/of advies?



Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen 1 voeding per week afbouwen... hoeveel voedingen geef je nog per dag? Toen ik ging stoppen gaf ik nog 6 of 7 voedingen per dag en ik heb daar geen 6 weken over gedaan hoor! Ik was binnen 1 en binnen 2 weken er klaar mee. Af en toe wel de ergste druk afgekolfd.
Alle reacties Link kopieren
Oke! Dat is wel heel snel toch? Ik geef nu 4 voedingen nog en heb tot nu toe 1 voeding vervangen door de fles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook in 2 weken van volledig (7 voedingen) naar volledige flesvoeding gegaan...

Eigenlijk amper last gehad...

Elke 2 a 3 dagen haalde ik er een voeding af.
Dat hangt toch ook af van hoe oud je kindje is... En hoe veel melk hij of zij dan nog moet drinken op een dag?



Mijn zoontje is een jaar en als ik ga afbouwen dan krijgt hij gewoon een glas melk bij zijn ontbijt en lunch. Krijgt hij u ook al, zo af en toe. En tussendoor water. En als hij bij mij wil drinken dan mag dat ook.



Ik hoop eigenlijk dat hij langzaamaan uit zichzelf gaat stoppen :-)
Alle reacties Link kopieren
haha mapressa, dat doen ze meestal niet uit zich zelf. Ik heb ervaring met mijn 1 jarige
Alle reacties Link kopieren
Ik was er geloof binnen een week van af.

Plotseling besloten te stoppen. 1 keer na 1,5 dag gekolfd, toen nog een keer na een dag of drie. Toen klaar.
quote:tandpasta schreef op 22 juli 2014 @ 17:04:

haha mapressa, dat doen ze meestal niet uit zich zelf. Ik heb ervaring met mijn 1 jarige

Nee waarschijnlijk heb je gelijk :-)



Ik ga per september weer een aantal dagen werken (tot nu toe was ik werkloos) en als ik er niet ben kan hij natuurlijk ook niet bij me drinken. Dus dan wordt het automatisch al flink afgebouwd. Dat het totale stoppend an nog wel even kan duren vind ik niet zo erg, als hij voor het slapen gaan nog wil drinken of zo :-)



Hoop alleen dat hij dan niet in de nacht gaat inhalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven