Baby 2 maanden wakker maken voor laatste voeding

31-07-2014 08:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje is nu 2 maanden en gaat sinds kort rond 19:00 slapen. Hij was altijd erg onrustig in de avond dus dat hij nu lekker gaat slapen is heel fijn.

We maken hem nu rond 22:30 wakker voor een laatste flesje. Hij komt dan steeds rond 3:00 en dan rond 7:00 weer. Hij zit hiermee op 6 voedingen van 150cc.



Voordat hij de hele avond ging slapen sliep hij soms door tot 6:00/ 06:30. Nu is het dus standaard veel eerder.

Nu twijfel ik of we hem die laatste fles eerder moeten gaan geven of om hem maar gewoon niet wakker te maken om 22:30 met de hoop dat hij dan ook maar om 1 nachtvoeding gaat vragen.



Waar ik dan alleen bang voor ben is dat zijn nachtritme dan om 19:00 begint en hij voorlopig dus nog heel erg lang om nachtvoeding zal vragen.



Iemand ervaring/ tips?
Alle reacties Link kopieren
6 voedingen is toch prima hij zal het nodig hebben. Ik zou eerst maar eens wachten tot hij die van 3:00 laat vallen. Een baby mag 's nachts komen voor een voeding.

Je kunt het proberen maar wie weet word hij dan wakker om 12 uur en als nog om 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kinderen als baby altijd gevoed op verzoek en als eerste verviel hun late avondvoeding, die voor mijn gevoel ook al midden in de nacht was, omdat ik voor die tijd al op bed lag.

Ik heb het ze dus zelf laten bepalen en dan kwamen ze ook rond een uur of 3 's nachts en in de loop van de tijd werd dat steeds later, totdat ze het klokje rond sliepen.

Ik heb ze dus nooit wakker gemaakt voor een avondvoeding.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen dachten altijd dat de dag begon als ik ze wakker maakte voor een voeding.

Dan kwamen ze vaker voor een voeding in plaats van 1 of doorslapen. Hier zijn we dus heel snel mee gestopt.



Heb je al is geprobeerd om die laatste voeding niet te geven en te kijken wat er gebeurd?
Hier hetzelfde als Solomio. Heb het zowel bij nr1 als nr2 wel eens geprobeerd en dat resulteerde altijd in drukke nachten. Je kunt het in elk geval proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wachten tot hij zelf komt voor de voeding , eens kijken hoe het dan gaat en hoe laat hij zelf wakker wordt voor de volgende voeding. En als dat niet goed gaat kan je altijd weer beginnen met de late avondfles. Je kan ook altijd hemt cb even bellen voor advies.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Onze baby van 2,5 maand krijgt sinds deze week 4 flessen van 180 waarvan de eerste rond 06.00 uur en de laatste rond 19.00 uur. Hij slaapt dus van ongeveer 20.00 tot 06.00. Daarvoor maakten we hem nog wakker voor een laatste fles maar die ging er met moeite in, vandaar de laatste fles.
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Als je je baby wakker moet maken voor de laatste voeding dan heeft hij op dat moment geen honger. Waarom er dan toch een fles inproppen? Van voeding er in stoppen tegen heug en meug leert je kind zijn verzadigingsgevoel te negeren en krijg je later overgewicht. Dus ik zou heel snel stoppen met je kind wakker te maken voor een late voeding.



Als een baby wakker wordt en honger heeft dan heeft hij voeding nodig. Jij kan wel van die nachtvoedingen af willen maar als hij dan wakker wordt van de honger heeft hij gewoon honger en heeft je kind eten nodig. Het is gewoon zielig om het dan niet te geven.



Dus je zou je helemaal niet af moeten vragen of je je kind wel of niet wakker moet maken voor de laatste voeding om te voorkomen dat hij 's nachts al dan niet wakker wordt.



Waarom begin je in godsnaam aan kinderen als je het er niet voor over hebt om je baby te voeden op een tijdstip dat je baby honger heeft? Het is geen machientje.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten slapen, komt vanzelf wel als hij honger heeft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij je kind wakker? Zou ik jou eens een keer wakker maken om een bord aardappelen te laten eten? Zou je toch ook niet willen of op eten?! Ik geef ook op 'verzoek' onze zoon is 3 maanden en slaapt gelukkig wel door.

Relax gewoon!
Iedereen is mooi
Gewoon lekker laten slapen, heb ik ook altijd gedaan. Hoe zou jij het vinden als je lekker ligt te slapen en je wordt wakker gemaakt om te eten?

Baby's geven heel goed zelf aan wat ze nodig hebben qua slaap en eten. Gewoon jezelf aanpassen aan de baby en ritme. (Die constant veranderd trouwens )



En wat maakt het uit als hij om nachtvoeding vraagt? Je hebt nu eenmaal een baby, slapen en nachtrust voor jou is nu een luxe geworden!!

Nog maar niet te spreken over lekker uitslapen
Niet wakker maken, kind bepaalt zelf wanneer het honger heeft en eten wil.

Bij zoon ging de midden in de nacht fles er redelijk snel af. (Rond 7/8 weken, maar kwam ook wel eens een periode terug hoor) Sliep dan 19.00 tot 7.00 met om 23.00 of 0.00 nog 20 min wakker voor de fles :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal. We zitten op de 6 a 7 voedingen van 120. Soms wordt ze rond 4 nog een keer wakker en krijgt ze dus een extra flesje. Maar voor de voeding van 22.30/ 23.00 uur moeten we onze dochter wakker maken.



We merkte al snel dat ze zo vast sliep voor de voeding van 00.30 dat we al snel naar 23 uur zijn overgestapt.



Maar is nu weer eerder eten geven niet te vroeg? Dochter is 11 weken maar wel 6 weken te vroeg geboren. Ze weegt wel al bijna 5 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is inderdaad ook heel onrustig in de avonden. Maar slaapt overdag ook erg veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:siera schreef op 31 juli 2014 @ 09:34:



Maar is nu weer eerder eten geven niet te vroeg? Dochter is 11 weken maar wel 6 weken te vroeg geboren. Ze weegt wel al bijna 5 kilo.



Waarom denk jij dat voeden op verzoek voor jou kind niet zou kunnen?

Zie niet wakker maken voor voeding reacties hierboven?
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien is dat inderdaad beter. Dus laatste voeding eerder geven meestal is ze tot 21.00 uur wel wakker.
Alle reacties Link kopieren
mijn uk is nu 14 weken en sliep vanaf 8 a 9 weken volgens mij echt van 2230 tot 730 daarvoor werd hij vaak nog tussen 4 en 6 wakker en wilde hij echt een fles. We gaven toen wel vanaf dat moment 5 x 180+6

sinds 2 weken is hij over naar 4 x 180 en raad eens.. na 2 nachtjes een beetje licht slapen (maar wel door) slaapt hij nu van 19.30 tot 8!

ik denk dat je vooral moet kijken naar je baby en voeden op verzoek. Houdt wel ook goed rekening met het gewicht van je baby, mocht je kindje opeens veel gegroeid zijn heeft het misschien gewoon meer eten nodig (per keer). Let goed op de signalen.
Mijn zoontje van 9 weken zat eerst op 9-12-3-6-9-12-3-6. Vorige week werd ie niet meer om 3 uur 's nachts wakker en deze week al drie keer ook niet meer om 12 uur 's nachts. Hij slaapt dus van 9 tot 6 nu. Ik voed op verzoek, bv, hij is langzaamaan zelf naar bovenstaand schema gegaan. Alleen in de eerste week heb ik hem wakker gemaakt voor voeding.



Overdag slaapt ie 's morgens en 's middags een uur of 2 en hij is eigenlijk nooit onrustig.



Maar hij slaapt 's avonds dus pas weer om 9 uur, niet om 7 uur al. Dan is zijn oudere broertje ook nog wakker en hij vindt zijn aandacht heerlijk, tussen 5 en 8 slaapt ie dan ook nooit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je proberen wat meer te geven in de fles van zeven uur en kijken wanneer t kindje zelf roept.

Inze dochter van 11 weken krijgt 5 x 150.
Alle reacties Link kopieren
We gaan het maar eens proberen hem niet wakker te maken. Eens kijken hoe hij daar op gaat reageren!
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad Netta misschien eens de fles van 19:00 wat meer proberen om te zien of hij daar behoefte aan heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:forumviva1 schreef op 31 juli 2014 @ 09:29:

Gewoon lekker laten slapen, heb ik ook altijd gedaan. Hoe zou jij het vinden als je lekker ligt te slapen en je wordt wakker gemaakt om te eten?

Baby's geven heel goed zelf aan wat ze nodig hebben qua slaap en eten. Gewoon jezelf aanpassen aan de baby en ritme. (Die constant veranderd trouwens )



En wat maakt het uit als hij om nachtvoeding vraagt? Je hebt nu eenmaal een baby, slapen en nachtrust voor jou is nu een luxe geworden!!

Nog maar niet te spreken over lekker uitslapen

Als je mee gaat in het ritme van je baby kun je prima slapen. Ze slapen zomaar 6 uur achter elkaar. Maar ja, dan moet je in het geval van TO wel om 19 uur naar bed



Wakker maken vind ik ook onzin. Mijn baby had gelukkig (of door mij?) een heel ander ritme. DIe ging pas heel laat slapen en kwam dan ook veel later voor de "nacht" voeding. Tussen 23 en 6 had ik dus een aardige nacht als ik idd meteen naar bed ging als ik hem neerlegde.
Alle reacties Link kopieren
quote:siera schreef op 31 juli 2014 @ 09:49:

Ja misschien is dat inderdaad beter. Dus laatste voeding eerder geven meestal is ze tot 21.00 uur wel wakker.Wel in de gaten houden dat er niet TE lang tussen de voedingen zit (eerst max 8 uur, later max 12 uur), zeker bij een kind dat te vroeg geboren is moet je die eerste tijd die extra weken nog van de leeftijd aftrekken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wij geven flesvoeding op verzoek. Zes flessen weet ik niet meer, maar 5 flessen (180 cc) zat ongeveer op 7-11-15-19-23 uur (alles meestal +/- een uurtje).



Voor die laatste fles maakten we haar wel wakker als we zelf naar bed gingen (meestal 23:30- 0:00 uur, of ze dronk hem slapend. Die laatste fles niet geven en laten slapen hebben we af en toe geprobeerd maar resulteerde standaard in tussen 0:00-1:00 uur toch een fles willen, en dan sliepen we zelf net.



Soms mag het verzoek ook van ons komen.
Grappig die eensgezindheid, had ik eigenlijk niet verwacht. Ik heb mijn jongste nooit wakker gemaakt voor een voeding. Oudste wel, maar wat hadden we dan altijd een moeite om haar wakker te krijgen om 23.00 uur, en dan dronk ze drie slokken

Jongste zat al heel snel in een ritme waarbij ze om 21.00, 02.00 en 05.00 een voeding kreeg. Die van 2.00 uur verviel, en die van 5.00 uur werd vervolgens steeds later, tot ze van 21.00 tot 06.00 sliep bij een week of 6.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven