Baby (2 mnd) slaapt slecht overdag

24-10-2014 16:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen!



Mijn babymeisje van 2 maanden slaapt slecht overdag. (Snachts slaapt ze prima)

Ik probeer haar in het ritme: voeden, verschonen, knuffelen, spelen id box, slapen te krijgen. Ze geeft slaapsignalen af (wegkijken, gapen) en als ik haar in haar bedje leg wil ze vaak niet slapen. En dan begint t huilen.

Heb van alles geprobeerd, eeuwen lang wiegen met de wagen, speen....als t echt uren duurt haal ik haar eruit, dan kan ik niet meer tegen het gehuil. De draagdoek werkt niet, nog meer drinken niet, nog meer spelen niet, in mn armen gaat ze ook niet slapen.....elke keer als ik haar in bed leg begint ze al gauw weer te huilen.



Als ik haar optil en ronddraag is ze vaak wel stil maar ik kan haar niet de hele dag ronddragen. En id draagdoek blijft ze ook wakker.



Nu laat ik haar soms vijf min huilen ook al gaat dit mij vreselijk aan t hart maar ik zie dan geen andere oplossing. Soms gaat ze daarna toch slapen....maar liever heb ik een andere oplossing...



Dit is niet elke dag zo. Een aantal dagen slaapt ze wel overdag en dan weer een aantal niet. De dagen dat ze niet wil slapen zijn voor mij ontzettend vermoeiend. Voordat ik t weet is ze overdag acht uren wakker en ben ik de hele dag met haar bezig geweest!



Graag jullie tips en ervaringen!

X
Alle reacties Link kopieren
Er is niet 1 werkende oplossing. Wel veel meningen en zelfs kampen (wel/niet laten huilen bijvoorbeeld).

Ik heb zelf vooral veel rondgesjouwd met baby, dat is heel vermoeiend ja. Het gaat over, het wordt beter, het is een fase.

Er zijn niet veel babies die zelf graag alleen in een bedje slapen trouwens, meeste babies slapen liefst op mama (soms mag papa ook meedoen)
Medisch probleem uitgesloten? Als ze gaat huilen als je haar neerlegt is het misschien (verborgen) reflux.



Verder wilde mijn zoontje rond die tijd ook niet alleen slapen. Hij lag in een cosleeper waar ik dus in principe alleen snachts aanwezig was, dus ging er overdag ook maar naast liggen totdat hij sliep... kost veel tijd maar het was een fase. Na een paar weken sliep hij weer prima alleen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige baby's huilen een paar minuutjes en vallen daarna in slaap. Mijn jongste heeft dat ook een paar maanden gedaan. Oppakken tijdens die huilminuutjes verstoorde juist het in slaap vallen. Dus eventjes laten huilen is helemaal niet erg, blijkbaar hebben sommige baby's dat nodig.



Heb je al eens geprobeerd haar in de woonkamer te laten slapen overdag? Dus in de box bijvoorbeeld? Dan voelt ze je aanwezigheid. Een hangmatje vinden sommige baby's ook fijn.



Is je baby rustig in de kinderwagen? Dan kun je wandelen, boodschappen doen, de stad in gaan. Met een beetje geluk valt ze op den duur in slaap en jij hebt dan in elk geval niet het gevoel dat je de hele tijd met haar bezig bent. Bij mijn oudste werkte autorijden altijd heel goed. Die sliep overdag vrijwel niet en als ik echt even rust wilde, ging ik een eindje rijden :-)
Alle reacties Link kopieren
En niet elke baby heeft evenveel slaap nodig! Mijn zoon sliep op die leeftijd vaak maar 3/4e uur overdag en dan alleen op mij...

Urenlang geprobeerd hem in slaap te krijgen (laten huilen, ernaast zitten, wiegen, draagzak, enz enz enz) en als hij dan eenmaal sliep was ik aan het eind van mijn Latijn...en als ik dan dacht: ik ga ook liggen werd hij alweer wakker... 'S nachts overigens wel meteen een goede slaper dat dan weer wel! Overigens wordt hij deze week 1 en slaapt hij nu overdag meestal gewoon 1x2 en 1x1 uur.



Boodschap: kijk naar je kind, accepteer dat zij je dag bepaald en geef je eraan over, het komt vanzelf goed!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
De slaap wat een baby nodig heeft is een gemiddelde. De ene baby slaapt meer als de andere. Hier inmiddels 7 maanden maar slaapt niet of 2x 15/20 min soms eens een half uur. Hij functioneert er prima op. Toen hij kleiner was sliep hij niet of eens 3 kwartier. Blijkbaar heeft hij niet zoveel slaap nodig. Focus je er niet op dat ze overdag MOET slapen. 'S nachts maakt ze waarschijnlijk een lange ruk.
Alle reacties Link kopieren
Is ze erg bewegelijk? Misschien een ideetje om haar in een slaapzak of dekentje vast te binden?
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 26 oktober 2014 @ 00:51:

Is ze erg bewegelijk? Misschien een ideetje om haar in een slaapzak of dekentje vast te binden?dat klinkt als heel onverstandig en zeer gevaarlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven