Blije baby's slaan op hol! We kletsen weer een topic vol.

11-08-2010 12:50 2456 berichten
Alle reacties Link kopieren


Stop alle ophef over die blije-baby-verkiezingen maar!

Onze winnen toch met áfstand!!!

En zo niet, dan zorgen de blije zaadjes van onze hubbies wel voor een nieuwe lading superbaby's!









Alle liefe meiduh op een rijtje!





naamlftstand van zakenbijzonderhedendatumCarrera30bevallen!het werkende leven is weer begonnen21-04-2010Momo32bevallen!A. doet het goed!10-07-2010Nut30J. (09-'08), bevallen!J. is twee!!27-07-2011Melodie36zwanger!meldplicht, uitgerekende datum in zicht!13-09-2010 (39w) mAmbrosia24zwanger!meldplicht! voorweeën en nesteldrang!25-09-2010 (38w) zLoeszie362 mk, zwanger!verlof!! 13 sept. VK08-10-2010 (36w) vCake27zwanger!baby-wasjes draaien20-10-2010 (34w) wSproet30K1(5), K2(2), mk, k, zwanger!crea-bea in de babykamer09-11-2010 (31w)Naski392 mk en zwanger!grote baarmoeder15-12-2010 (26w) wMelody35D(7), S(2), 2 mk, zwanger!zwemgrage dochter, zoon naar psz!16-12-2010 (26w) dMaliboo253 mk en zwanger!hoge baarmoeder, 15 sept. 20w-echo29-01-2011 (20w) zMariëlle28Lien (2), mk's, zwanger! 20 sept. VK, 11 okt. 20w-echo27-02-2011 (16w) oToa36R. 9 jr, 3 mk, zwanger! cadeau-weekje gekregen! 22 sept. gyn14-03-2011 (13w) mToosje352 mk, L. mrt.'09, zwanger! uitslagen vooralsnog goed, met 20w echo extra controle18-03-2011 (13w) vVera341 bbz, 1 mkhet startschot is gegeven!eind 09-2010Stefanie251 mkdruk met nieuwe baan--Fee29dochter 5, 2 mk15 sept. operatie+ballonnetje en hormonen--Merder33onrustig 2009 gehadtrotse mama van mooie meid!--



Vorig deel
Met strectch en ik zou zonder mouw en met lange doen. Kort als t warm is, lang voor de koudere dagen.



Pffff ik ben al helemaal tureluurs van de spelletjesmiddag
Alle reacties Link kopieren
Zooo ik heb mezelf getrakteerd op een bezoekje aan de kapper (ik had enorme uitgroei) een nieuwe jurk (die ik ook nu pas) en een mooie tas met een uilensleutelhanger. Daarnet het kastje van de Ikea opgehangen en alle spulletjes (hydrofielen, mandjes, verzorgingsspulletjes etc erin gedaan. Ben helemaal happy met het resultaat. Muurstickers erbij, helemaal leuk! Ga nu even op de bank liggen want ik heb enorm dikke enkels. Resultaat volgt nog!



Ambroos ik ga na jou wel in dat gat
Hier Loeszie, je eigen gat :





Nut, dan kan ik dus beter allemaal stretch met lange mouw doen maat 56, want warme dagen in december en januari zie ik nog niet zo gebeuren. Hoeveel zou ik er nodig hebben? Stuk of 6?



En je hebt dus leuke spelletjes gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Thanks Nas!

Maar korte mouwen is ook handig als je er weer een schattig truitje met lange mouwen overheen wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Rompertjes kun je nooit te veel hebben, haha!

Die worden in het begin ondergespuugd, -gekwijld, - gepoept en -gepiest....



Ik zou alleen niet alles maat 56 kopen, maat 62 past al heel snel.

(Er vanuit gaande dat je een kind van zo'n 7-8 pond en ruim 50 cm op de wereld zet.)

Kunnen ze eventueel ook nog even krimpen in de 60-graden was en de droger als ze onderge.... nou je weet wel.



Hier vanmiddag bij de Prenatal een geweldig setje gekocht. Koop zelden iets bij de Prenatal, vind het al snel te duur, maar vond dit zo leuk!

Ook voor K2 een nieuwe jas + outfit bij de C&A gekocht, zeer productief geweest dus!

Meiske heeft sinds gisteravond ook nieuwe schoenen voor de winter, dus die gaat lekker!

Nu nog een winterjas voor K1....



Hoe is het verder?

Alle bijna-bevalllers met de kop in het zand, alle andere zwangeren uitgeteld op de bank, de mama's druk met hun jengelige kroost, gezellige boel zo!!



Eventjes snel!



Mel heeft meldplicht zie ik! Goed zo! Spannend he!



Lees lekker even mee over de rompertjes enzo. Ik zat zelf ook al te denken, hoeveel moet ik er hebben?!

En ook qua kleertjes, hoeveel shirtjes en broekjes koop ik? En welke maat? Zo moeilijk.



Ga nu snel eten maken, zal vanavond even de rest bij lezen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is met al die kleertjes? Je weet pas wat je tekort komt of teveel hebt als het kind eenmaal geboren is.

En kom je dan rompertjes te kort, dan is het heel simpel om man/moeder/zus naar de Hema te sturen om een boodschap.

Beter dan met 20 rompers maat 50/56 te zitten, terwijl je kind er binnen no time uit blijkt te groeien!
Alle reacties Link kopieren
(En daarbij, wat is nou leuker dan na een weekje of 2 zelf met kind de stad in te gaan om de garderobe aan te vullen??

Vertederde blikken in de wagen gegarandeerd!)
Ja dat is natuurlijk het allerleukste. Ik begin nu echt een buikje te krijgen en heel voorzichtig feliciteren mensen mij! Zo leuk.



Maar hoeveel shirtjes en broekjes zouden jullie aanschaffen?

Je weet natuurlijk niet wat je krijgt. Maar ja straks krijg ik niets in de goede maat of ziet het er verschrikkelijk uit, en heb ik niets. En de kleine moet natuurlijk ook eerst de eerste dagen door. Dus ja koop ik 4 pakjes? of koop ik er 10? Dat vind ik gewoon beetje lastig inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Is ook lastig, hangt ook af van de vraag of je zo'n was-grage kraamhulp treft, haha!



Wat ik nu in de kast heb liggen... Een truitje of 5 in maat 56, en iets van 4 broeken.

Voor de rest in maat 62, dat is iets van 7 truitjes, en 5 broeken of zo....



Dus mijn gok: 4 is te weinig, 10 is teveel...



En hou er rekening mee dat de meeste kleertjes die je krijgt vanaf maat 68 zullen zijn, omdat mensen graag "op de groei" kopen voor je! Je krijgt eigenlijk niks in maat 56.
Alle reacties Link kopieren
Zit te peinzen over een goede "formule" om het te weten...

Goed, hoe vaak draai je een was in de week?

3x?

Dus om de dag ongeveer?

Hou dan rekening met 2-3 schone outfits op een dag (voor alle voorgenoemde ongelukjes, haha!), en dus een totaal van 6 om uit te komen met de was.

Zo iets dus...



Aantal wassen per week x 2,5 = aantal outfits.



Alle reacties Link kopieren
Nee, nou heb ik mijn formule verkeerd opgeschreven...



Aantal dagen dat je níet wast x 2,5 = aantal outfits.



Draai je 1 was per week (in your dreams... ), dan is het dus 6 x 2,5=15 outfits!

Was je vrijwel elke dag (en dat doen kraamhulpen!!), dan is het dus 1 x 2,5, dus dat scheelt nogal in je aankopen, haha!

(Niet in je waterrekening overigens! )
Alle reacties Link kopieren
Haha Sproet



Ik was nu 1x hooguit 2x in de week. Zal nog wat worden dan
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik heeeeel veel rompertjes gekregen van mijn andere vivaclubje. Dus mini hoeft er niet naakt bij te liggen
Alle reacties Link kopieren
Ik had heel wat rompertjes maat 56, ook gekregen hoor. Vond het wel handig. Omdat we het geslach niet wilden weten hadden we een stuk of 5 neutrale setjes. Was ik overigens snel op uitgekeken, dus al gauw vormde meisjeskleding de overhand. Kreeg overigens wel die kleine maatjes, ook wel grotere hoor.

Doe mij dat gat ook maar over 6 maand.... ik ga niet bevallen hoor! Gister vroeg iemand me, als je de keus zou hebben, natuurlijk of keizersnee? Tja heb met beide geen goede ervaring, is er nog een andere optie??? hahaha. Komt vast wel goed allemaal, eerst maar goed groeien.
Oh, ik was nu ook meestal maar 1x per week, soms 2x. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga shoppen



En inderdaad, spulletjes bijkopen is ook geen straf. Lekker met de kleine de stad in, doelbewust geld uitgeven, héééérlijk lijkt me dat!



Bedankt voor de info. Ik sla alles op in een word-bestand en tzt print ik het uit en lees ik het door, voordat ik ga shoppen. Heb al veel nuttige tips van jullie allemaal opgeschreven, dank!
Haha Toos, een andere optie om dat kind er straks uit te krijgen? Dat zou mooi zijn, ja.

Ik ga me er nu ook nog niet druk over maken, tegen de tijd dat ik zw. verlof krijg is dat nog vroeg genoeg. Nu nog lekker genieten van het zwanger zijn, de felicitaties, cadeautjes, complimenten etc. Het leven is zo mooi!!!!!



***zit weer op een roze wolk na een geweldige leuke dag met R. samen***
Alle reacties Link kopieren
Naski, wil je de roze wolk even dee kant opsturen? Ik hoop er donderdag op te klimmen, hahaha.

Heb zin in donderdag. Als alles goed is ga ik het daarna op het werk vertellen en de wereld in gooien.
Alle reacties Link kopieren
zit rtl4 te kijken met die op hol geslagen oudjes... Humor!
Alle reacties Link kopieren
Nee, 1 draai in de week ga je niet meer halen met zo'n kleintje!

In het begin zeker, met al die hydrofiele doeken, beddengoed, en dus vieze kleertjes...



Neutrale setjes zijn zeker handig, wij wisten bij K1 en K2 ook het geslacht niet inderdaad. Maar neutraal is ook vaak wit, en draait dan dus lekker met de hydrofiele doeken, handdoeken, moltons etc. mee.
Thnx sproet voor je formule. Kan er wel wat mee



Hier nu ook maar 1 was in de week dus dat gaat nog even wennen worden! De tip over neutrale kleertjes vind ik ook wel heel goed.



Stond vanmiddag met blauwe monddoekjes in mijn handen en toen zei mijn moeder ook al, je kunt beter witte nemen. Heb dus ook maar netjes geluisterd.



Toosje die roze wolk komt echt nog wel! Ik begin met nu met 18 weken pas echt top te voelen. Krijg eindelijk weer energie en zin om iets te gaan doen.



Hier beginnende nesteldrang denk ik 5 zakken kleding en 1 zak schoenen weg gegooid vandaag. Het opruimen is begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Enne, ik heb net gekeken ook naar de rompertjes 50/56, en dat zijn er dus echt wel meer dan 10 hoor! Ik gok 15.
Alle reacties Link kopieren
Maliboo, verstandige moeder heb je inderdaad!

Slabbetjes, doekjes etc: Hoe witter, hoe beter!!
Alle reacties Link kopieren
En nog een aanvulling op de was:

behalve dat baby zichzelf onder spuugt, plast of poept, doet hij/zij dit ook geregeld bij jou

Vooral dat spugen hahahaha daar gaat je net aangetrokken shirt/trui en dan doe je echt wel een schone aan, want dat melk gaat toch zuur ruiken ! Dus als je pech hebt ook nog 2 a 3 dingen van jezelf in de was.

+ lekkende borsten, wat je misschien je beddegoed doet verschonen enzo.

Nee, dat wassen wordt echt vaker, geloof ons "ervaren" moeders maar.



En rompertjes van de Hema vind ik ook echt goed, alleen heb ik in de kleinere maten nooit rompers met lange mouw, ik kreeg ze er nooit in gewurmt, ik vond dat verschrikkelijk, dus ondanks dat ik al 2 winterkinderen heb, heb ik nooit rompers met lange mouw gehad, pas vanaf maat 74 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Amen voor Mel!

Zelfs 1 spuugje melk op je beddengoed gaat stínken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven