Welkom. Je laatste bezoek was vrijdag 30 juli 2010 19:44.
Dit onderwerp heeft 67 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 20-01-2010 00:10.
- Wie heeft er nog meer ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap, waarbij er geen sprake was van een miskraam?
Ik ben nu ruim 11 weken zwanger en sinds een paar dagen last van licht bloedverlies bij de afscheiding. Gistermiddag een echo laten maken en een springlevend kindje gezien wat volop bewoog. Gisteravond verloor ik een bloedpropje. De vk gebeld en die zei dat dat heel goed kon en nog geen teken was dat er een miskraam zou optreden. De rest van de avond lichtjes gaan bloeden en kleine stolseltjes aan het verliezen. Dit alles zonder krampen.
Vanochtend de vk weer gebeld en die zei dat ik best mocht komen, maar dat ze bijna zeker wist dat ik met een goede echo weer naar buiten zou gaan. Bloedverlies komt vaker voor en zolang er geen krampen zijn, komt er geen kind naar buiten. Tuurlijk zou ik gewoon langs mogen komen, maar dinsdag heb ik weer een afspraak staan en ik heb besloten gewoon maar even rust te nemen.
Nu is dit mijn derde zwangerschap, maar bij de eerste twee heb ik dit nooit meegemaakt. Ik doe vandaag lekker rustig aan (voor mn eigen gemoedsrust), maar ben wel benieuwd naar vrouwen met ervaringen van bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Mn vk zei dat er genoeg vrouwen zijn die gedurende de hele zwangerschap bloed verliezen en een wolk van een baby krijgen. Die positieve verhalen heb ik even nodig....
- Misschien een vanishing twin?
Ik heb dit bij mijn 2 vorige zwangerschappen gehad.
En beide keren bleek dat het een tweeling was.........Je kunt jezelf pas vinden, als je jezelf verloren bent........ - Ik ben moeder van 3 kinderen.
Bij de laatste 2 heb ik ook last gehad van bloedingen tijdens de zwangerschap.
Vaak gedacht dat het mis zou gaan maar ondertussen zit nr 1 lekker te spelen en nr 2 ligt lekker in haar wiegje te slapen
Dus het hoeft niet te betekenen dat er iets fout zit hoor.
Maar weet helaas maar al te goed hoe stressvol zoiets kan zijn.Lee24 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 09:48 met 0% - Ik heb in beide zwangerschappen bloedverlies gehad, bij mij was het steeds een gesprongen adertje.
- Ik heb het ook gehad.
Ik heb 1 keer een miskraam gehad. Het begon met een beetje bloeden maar dat werd snel erg bloeden en krampen.
Daarna heb ik een gezonde zoon gekregen en ik heb geen bloed verloren tijdens de zwangerschap.
Maar bij mijn jongste zoon wel. In eerste instantie schrok ik heel erg, omdat ik dacht dat het fout zat, dus meteen naar de vlk gegaan. Maar kreeg ook een goede echo. Op dat moment had ik er weer vertrouwen in. Ik ben later nog een paar keer bloed verloren, maar daar maakte ik me geen zorgen over. Mijn zoon ligt gezond en wel in zijn bedje te slapen, Hij is nu bijna 4 maanden oud - Fijn gevoel geven al deze positieve reacties al...dankjewel!
Maar zou bij een vanishing twin die tweede niet al op een echo van 8,5 week gezien moeten zijn? - Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en heb in mijn 7e week veel bloed verloren, toen dacht ik dat het over was, maar de echo zei het tegenovergestelde. Bij 11 weken, 13 weken, 16 weken, 19 weken en 21 weken bloedverlies. Inmiddels ben ik 'eraan gewend' en schrik ik niet meer..... maar jemig in het begin dacht ik steeds 'o nee, o nee'... ik heb een hele gevoelige baarmoedermond. Ik verloor niet wat licht bloedverlies, maar had echt helder rood bloed, soms helemaal 'door mijn slipje, langs mijn benen doorgelekt' (sorry voor de details!

)
Afijn, ik schrok echt enorm steeds...
Maar de baby leeft en zwemt en doet maar....
Ik hoop dat voor jou precies het zelfde geldt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!DTEEZ ! - Hier ook bloedverlies bij beide zwangerschappen. Bij de eerste natuurlijk sowieso een beetje angstig, bij de tweede ook omdat ik knetterkard was gevallen voorafgaand aan het eerste beetje bloedverlies. Maar beide keren dus bevallen van een kerngezonde baby.Ja eh, geloof het nou maar gewoon.
- Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook bloedverlies gehad. En heb ik een gezonde zoon gekregen. Bij mijn 2e zwangerschap heb ik ook bloedverlies gehad en daar is het helaas fout gegaan. Bij beide keren heb ik totaal geen krampen gehad. Maar als het voor jouw gevoel prettiger is om een echo telaten maken moet je dat gewoon doen.
Als het een vanishing twin is dan had je dat idd al op de echo van 8.5 weken gezien. - Klopt bij mij werd het ook in die periode ontdekt.........Je kunt jezelf pas vinden, als je jezelf verloren bent........
- Hoi, ik heb ook bloedverlies gehad tot week 9. Bij mij waren het bloedstolsels of iets dergelijks, dat of kon oplossen of er nog uitkwam. Dat laatste was dus het geval. Op een gegeven moment raak je er inderdaad aan gewend, maar ik was ook erg blij dat het ophield!
- Hier ook bloedverlies en bij 8/9 weken verschrikkelijk heftig met krampen niet te zuinig (ik kon niks meer zo erg waren ze) en enorme stolsels. Het bloed liep langs mijn benen en om het uur moest ik maandverband verversen.
De Verloskundige zei dat het niet anders kon dan dat het een miskraam was dus daar ging ik ook van uit.
Op de controle-echo een week later bleek het kindje er gewoon nog te zitten, groeiend, levend en bewegend en al. - Ik heb ook bloed verlies gehad van 6 tot de 9 de week van mijn zwangerschap
Een extra echo met 6.5 dagen gehad en het hummeltje was niets mis mee, inmiddels 2 echo´s later ben ik 16 weken zwanger en het kindje en ik groeien goed!
Ik kreeg gelijk een echo toen ik zei dat ik bloed verlies had...
Vraag om die echo of een vervroegde 12 weken echo
dan heeft er vast nog een gezeten, denk je niet?quote:Suy schreef op 09 oktober 2009 @ 13:33:
Hier ook bloedverlies en bij 8/9 weken verschrikkelijk heftig met krampen niet te zuinig (ik kon niks meer zo erg waren ze) en enorme stolsels. Het bloed liep langs mijn benen en om het uur moest ik maandverband verversen.
De Verloskundige zei dat het niet anders kon dan dat het een miskraam was dus daar ging ik ook van uit.
Op de controle-echo een week later bleek het kindje er gewoon nog te zitten, groeiend, levend en bewegend en al.- Ik had bij 4 van de 5 zwangerschappen bloedverlies, waarvan bij één wel t/m week 24. Eén van die zwangerschappen eindigde in een miskraam, de overige 3 werden gezonde kinderen.
Ook ik had een snel bloedende baarmoedermond. - Hier bij mijn laatste zwangerschap zoveel bloed verloren en 3 maanden opname,dat het bijna een wonder is dat we het beiden overleefd hebben.
Vanaf week 5 t/m week 35 bloedingen gehad soms met anderhalve liter en vuistgrote stolsels,ik heb 12 bloed transfusie's gehad.
Dit alles door een placenta praevia. - Hoi
Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb sinds 2 dagen extreem bloedverlies.Heb contact gehad met verlosk en zei vertelde me dat dit geen goed teken is heb al 2 eerdere zwangerschappen goed doorlopen en dit nog nooit mee gemaakt
Het rare is dat ik me nu nog steeds zwanger voel met de nodige kwaaltjes
Wie kan mij helpen heb 2 nov een afsraak bij de verlosk voor de eerste keer
zouden jullie wachten of toch bellen word gek van deze onzekerheid maar wil ook geen zeur zijn - Hoi
Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb sinds 2 dagen extreem bloedverlies.Heb contact gehad met verlosk en zei vertelde me dat dit geen goed teken is heb al 2 eerdere zwangerschappen goed doorlopen en dit nog nooit mee gemaakt
zouden jullie wachten of toch bellen word gek van deze onzekerheid maar wil ook geen zeur zijn - Ik zou bellen!
Heb het zelf met 9 weken gehad.
Gelijk de vlos gebelt en die kwamen ook gelijk langs.
2 dagen later een echo en de embryo zat er nog gewoon.
Achteraf bleek het bij mij door een baarmoederverzakking.
En nu ben ik alweer 33 weken zwanger.
Sterkte! - Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb het ook gehad en ondanks de soms hevige bloedingen, nu een prachtige dochter van bijna 21 maanden. Het begon bij mij met een week of 6 en ik heb af en aan last van bloedingen gehad tot een week voor mijn bevalling ongeveer.
De heftigste bloeding kreeg ik toen ik 10 weken zwanger was. Ik werd 's nachts wakker en het liep letterlijk langs mijn dijen. Op het toilet kwamen er ook stolsels mee. Heb 's ochtends gelijk vk gebeld en die zei dat ze me niet had gezien dus niets zeker wist, maar dat ik zeker rekening moest houden met een miskraam. Had al eerder ( met 7 weken) een echo gehad, ook vanwege bloedingen en toen was er al een hartje te zien. De ochtend tot ik terecht kon bij de gyn voor een echo was een van de langste tot nu, maar ze leefde nog.
Mij werd geadviseerd om rustig aan te doen als ik vloeide en inderdaad als ik op de bank ging liggen, werd het al snel minder. Heb na die hevige bloeding ook een tijdje niet gewerkt en dat hielp ook.
Net als bij Djoels komt het van mijn baarmoedermond.
Het komt vast goed. Sterkte en ik hoop dat alle positieve verhalen je nieuwe moed geven.Visje28 wijzigde dit bericht op 18-10-2009 22:51 met 0%: spelvautje - Bij mij begon bloedverlies bij 12 weken. Helder rood bloed en het was alsof een kraan was opengezet. Heel erg schrikken, maar bij de echo bleek alles goed te zijn. Het kindje had nergens last van. Op de echo zagen ze een hematoom (bloeduitstorting) naast de placenta in mijn baarmoeder. Het was dus mijn baarmoeder die zo bloedde. Ik heb er 4 weken last van gehad en op een gegeven ogenblik kwam er een bloedstolsel ter grootte van een perzik eruit. Ik dacht toen dat ik de vrucht verloren was, maar weer had het kindje er geen last van. Na het verliezen van het stolsel is het bloeden ook gestopt. Afgelopen juli heb ik een gezonde zoon gekregen. Bloeden tijdens de zwangerschap hoeft niet perse slecht te zijn. Ik heb tijdens het bloedverlies wel heel erg rustig aan gedaan. Niet gewerkt en voornamelijk alleen op bed gelegen of op de bank gezeten. Mocht het toch verkeerd afgelopen zijn dan had ik er tenminste alles aan gedaan. Zo dacht ik toen.
- Fijn om te lezen dat het meestal goed gaat. Ik ben nu bijna 5 weken zwanger van de eerste en had vanmorgen heel licht bloedverlies. Hoop dat het niet doorzet. Ik heb ook geen last van krampen of zo. Ik heb sowieso wel eens last van bloedingen tussen menstruaties door (of dat ik een week voor mijn menstuatie al begin met bruine afscheiding dat doorzet tot aan menstruatie) Is nooit oorzaak voor gevonden. En kan volgens huisarts geen kwaad. Ga er dus maar vanuit dat het bij mij wat "gevoeliger" is daar of zo.
Probeer me er dus niet te druk om te maken. (maar valt niet mee....)alwaylookonthebrightside wijzigde dit bericht op 20-10-2009 12:57 met 5%
Je gaat toch niet wachten tot 2 november? Bellen en om een echo vragen hoor! Vind het raar dat de vk dat zelf niet aan heeft geboden, volgens mij is dat toch redelijk standaard bij bloedverlies tijdens de zwangerschap...quote:jellie26 schreef op 18 oktober 2009 @ 22:31:
Hoi
zouden jullie wachten of toch bellen word gek van deze onzekerheid maar wil ook geen zeur zijn- Hoi hoi..
Ik ben nog maar 5 weken en 4 dagen zwanger. Het ging allemaal erg goed tot ik gisteravond wat bruine afscheiding had, echt heel weinig. Vannacht werd ik wakker van vreselijke krampen (erger dan ongesteld), ben daarna naar de wc gegaan en zag geen bloed, niks. Nu begin ik ineens weer krampen te krijgen (niet zo erg als vannacht) tegelijk met steken in mijn onderbuik (links en rechts, wisseled). Nu heb ik elke keer als ik naar de wc moet, slijmerig bloed bij afvegen én wat bloed op mijn inlegkruisje.
Ik heb hiervoor al een miskraam gehad en die liep heel anders, na erg buikkrampen ging er letterlijk een kraan van bloed open als ik naar de wc moest.
Wat moet ik nu denken? Is dit ook het begin van een mk of kan ik nog hoop hebben? Ook heb ik zo'n last van mijn onderrug én diarree.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees boven dat er nog van alles kan gebeuren maar ook met deze buikkrampen? Ik ben erg bezorgd en weet ff niet wat ik moet denken/doen.
Alvast bedankt dames!!
Aan alle zwangeren: geniet ze!! En de anderen als ik: sterkte!!
Liefs,
Lu - Jeetje meid, wat erg!
Ik snap dat je het nu even niet weet.
Ik kan vanachter m'n phone niet zeggen wat je precies hebt maar ik denk toch een mk.
Kan je nu alleen maar heel veel sterkte wensen!