Boodschappen doen met baby en peuter op de fiets

17-04-2014 11:29 66 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
beter plannen van te voren, zorgen dat je je materiaal eerder koopt dan op het moment van boodschappen doen.



Ik deed mijn dochter rond die leeftijd wel is in het rollende mandje van bv kruidvat gezet om zo met peuter de noodzakelijke boodschappen te kunnen doen
Huh geen winkelwagentjes bij een supermarkt? Waar woon je in vredesnaam?

Maar dat was wel mijn eerst reactie, jongste in winkelwagentje.

Je kunt ook eventueel een buggy op de fiets meenemen, als je tenminste een buggydrager op de fiets hebt.
Alle reacties Link kopieren
Staplankje op de buggy? Bolderkar?
-
Alle reacties Link kopieren
mijn eigen kind is 10maanden en gaat nu net mee op de fiets. 1 dag in de week heb ik er een peuter/kleuter extra bij en ik moet bekennen dan ik dan probeer met de auto te gaan maar dat is voor jou waarschijnlijk geen optie.



als ik dan ga fietsen heb ik er gewoon 1 op de arm en 1 aan de hand. en dan pinpasje in mn broekzak zodat ik niet in een portomonnee hoef te zoeken oid want daar heb ik te weinig handen voor. ik heb er eigenlijk nooit problemen mee maar vind vooral iedereen de fiets op/af een heel gedoe.



als je het teveel gedoe vind zou ik gewoon zorgen dat je dingen van tevoren geregeld hebt en dus niks hoeft te halen. om er dan even uit te zijn kan je gewoon dichter bij huis wat gaan wandelen met de baby in de wagen en de kleuter los.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht prive een draagzak kopen? Kun je eventueel bij een volgend gezin ook gebruiken? En anders weer doorverkopen?

Het is namelijk een hele klus.

Zou er wel een paar tientjes voor over hebben.

En anders de ouders hierom vragen?

Je wilt toch ook weleens een stuk wandelen ofzo?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Via MP toch een draagvzak op de kop (laten) tikken? Of lenen?
Alle reacties Link kopieren
ik zou voor je dingen aanschaft zeker met de ouders overleggen. ik zou zelf op zijn zachtst gezegd 'not amused' zijn als je oppas met mijn kind in een draagzak gaat lopen. vind dat toch een soort intiem iets van ouders/kind en wil niet dat anderen dit met mijn baby doen. zowieso zijn de goedkopere die je voor een paar tientjes op de kop kan tikken vaak wat minder goed voor het ruggetje.



en even ter verduidelijking voor mijn beeldvorming... het probleem is toch alleen met boodschappen doen? je kan toch wel gewoon rond huis wandelen met de kinderwagen? of lees ik het verkeerd...
quote:boontje89 schreef op 17 april 2014 @ 11:44:

ik zou voor je dingen aanschaft zeker met de ouders overleggen. ik zou zelf op zijn zachtst gezegd 'not amused' zijn als je oppas met mijn kind in een draagzak gaat lopen. vind dat toch een soort intiem iets van ouders/kind en wil niet dat anderen dit met mijn baby doen.



Wat een rare redenering. Het is wel oke om een kind in je armen te dragen, maar niet op je rug in een draagzak?



TO, ik zou eens kijken naar een manduca of een hele kleine opvouwbare buggy.
Alle reacties Link kopieren
je kan het een rare redenering vinden maar niet iedereen is hetzelfde. voor ons is de baby in een draagdoek echt iets voor ons samen en iets wat we niet willen delen met andere mensen. het is ook puur gevoel hoor, iedereen heeft zo zijn rariteiten. Maar ik vind wel dat zulke dingen overlegd moeten worden ipv dat de oppas zoiets op eigen houtje besluit en je als ouder nergens van weet. want het kan maar net zo zijn dat het voor iemand een gevoelig punt is. als deze mensen het wel prima vinden is het wel een hele makkelijke oplossing.



zelfde punt met een buggy. ik weet niet of je 2 stoeltjes op je eigen fiets hebt of dat je de fiets van de moeder pakt. maar dan kan je toch niet zonder overleg even een buggydrager op iemand fiets installeren zonder dat mensen dat weten....
Er zijn ook hele kleine buggy's die in een draagtas of rugzak passen.
Ik zou niet willen dat de oppas gaat fietsen met een draagzak ipv een veilig fietsstoeltje.



Dus goed stoeltje voor en een achter. En in de winkel in de kar. En anders maar niet.



Edit: gaat om de winkel, Dus dan niet gaan.
quote:boontje89 schreef op 17 april 2014 @ 11:59:

je kan het een rare redenering vinden maar niet iedereen is hetzelfde. voor ons is de baby in een draagdoek echt iets voor ons samen en iets wat we niet willen delen met andere mensen. Op veel kdv'en gebruiken ze draagzakken, dat is nu eenmaal de consequentie als je je kind naar de opvang brengt.
quote:riannerianne schreef op 17 april 2014 @ 12:01:

[...]





Op veel kdv'en gebruiken ze draagzakken, dat is nu eenmaal de consequentie als je je kind naar de opvang brengt.Nog nooit gezien, wel dat ze wagens/buggy's hebben staan.
quote:riannerianne schreef op 17 april 2014 @ 12:01:

[...]





Op veel kdv'en gebruiken ze draagzakken, dat is nu eenmaal de consequentie als je je kind naar de opvang brengt.Natuurlijk niet, wat een idiote opvatting. Als je dat als ouder niet wil, dan bespreek je dat. De consequentie van 'je kind naar de opvang brengen' is niet dat je vervolgens geen zeggenschap meer hebt in wat er met je kind gebeurt. Integendeel.
-
Alle reacties Link kopieren
riannerianne mijn kind gaat ook niet naar een opvang. dus ik weet niet hoe je daarbij komt...

ik wil ook absoluut niet zeggen dat een (ergonomische) draagzak slecht is oid. alleen dat dingen in overleg met de ouders moeten gaan. je kan er een groot punt van maken maar niet iedereen is hetzelfde. voor ons is de draagdoek echt een speciaal iets van ons samen. voor anderen is dat niet zo. iedereen heeft zo zijn eigen dingen en iedereen heeft het recht zijn leven op zijn/haar manier in te vullen. ik geef dus alleen maar aan dat het voor to verstandig is om even met de ouders in gesprek te gaan voordat ze allemaal dingen aanschaft.



en ik snap niet waarom mijn draagdoekenstandpunt bij jou zo'n groot ding is geworden. jij doet vast ook weer dingen die ik vreemd vind. zo is het leven nou eenmaal. ik ga er verder ook niet meer op reageren want met deze discussie schiet TO niks op.
Waarom overleg je niet even met de ouders? Die gaan toch ook wel eens met de kinderen maar de winkel? Misschien kun je de fiets van moeder lenen (waar waarschijnlijk wel een buggy aankan)? Ik zou ook wel even overleggen over een draagzak, misschien willen ouders dat niet, om wat voor reden dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het vroeger heel simpel. Ik nam de kinderwagen mee in de auto . Baby in de maxicosi ,peuter mee in het stoeltje. Bij de winkel aan gekomen , peuter op het opstapje van de kinderwagen en baby in de kinderwagen.
quote:demagnumvanellen schreef op donderdag 17 april 2014 12:27 Ik deed het vroeger heel simpel. Ik nam de kinderwagen mee in de auto . Baby in de maxicosi ,peuter mee in het stoeltje. Bij de winkel aan gekomen , peuter op het opstapje van de kinderwagen en baby in de kinderwagen.Misschien heeft TO geen auto/rijbewijs?
Alle reacties Link kopieren
Al had TO een rijbewijs. Ik paste op 3 kinderen waarvan 1 heel klein en die ouders hadden een Hummer als extra auto en daar mocht ik dan de kids mee wegbrengen of naar de kinderboerderij gaan..



No way. Ik kan m'n Ford amper inparkeren.
Geniet van elke dag!
Annapalona : het probleem is volgens mij niet hoe ze de kinderen op de fiets moet vervoeren. Zoals ik het begrijp zitten er gewoon 2 stoeltjes op. Maar als ze dan bij de winkel zijn, is het een probleem. Geen karretjes bij de supermarkt en 1 op de arm en de ander lopen ofzo. Daar zoekt TO een oplossing voor.



Kan de oudste niet op een loopfietsje mee en dan de jongste in de buggy? Dan zou ik gewoon lopend gaan. Anders even wachten tot jongste loopt. Dan is het weer iets makkelijker. En anders zou ik toch aan de ouders zo'n meerij-plankje voor de buggy vragen. Dingen kosten via mp niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de ouders ervoor moeten zorgen dat je beide kinderen op een veilige manier kan vervoeren. Duowagen, staplankje aan een wandelwagen, een draagzak, extra autozitjes om in je auto te doen als je die hebt, kinderzitje op fiets.



Wat als je niet voor de leuk, maar voor pure noodzaak eens uit huis moet met de kinderen? Dat je vlug bij een huisarts of de eerste hulp moet zijn, omdat bijvoorbeeld een van de kinderen een diepe snee heeft die gehecht moet worden?
Kun je ze niet om een buggy-mee-ding vragen? Er zijn van die mini-buggy's die je aan de fiets kunt vastmaken. Kun je daar de baby in doen, terwijl de andere met jou door de winkel loopt.



Een andere optie is winkels zoeken met karretjes. Toen mijn dochter klein was fietste ik veel naar de Action (we eten ook veel bananen), omdat ze daar karretjes hadden en ik niet steeds met haar hoefde te sjouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven