Cadeau voor de peuter die alles al heeft

28-06-2007 15:31 44 berichten
Mijn zoon wordt tot op het bod verwend, en heeft volgens mij dus alles qua speelgoed al. En dan wordt hij over een paar maanden 3 jaar en vragen zijn opa's en oma's of ik suggesties heb voor een cadeau.... Help!Wij willen hem een fiets geven, met zijwieltjes. Maar verder weet ik niets voor de opa's en oma's. Hij heeft al heel veel auto's,.duplo, boeken, puzzels, timmerbank, ballen etc.,een step, potten en pannen en servies, treinenset, hobbelpaard, knutsel- en tekenspul, en nog meer van dat vind ik nou echt een beetje overbodig, met uitzondering van dat tekenspul wellicht.En voor lego en poppenkast is hij nog echt te klein volgens mij. Wie heeft er een idee voor een leuk verjaardagscadeau voor mijn zoon?
Alle reacties Link kopieren
Een dagje uit met opa en oma? Naar de speeltuin of zwembad....



En als hij die fiets krijgt, een fietshelm, knie en elleboogbeschermers.

Een bel voor op de fiets.

Een felgekleurd vlaggetje voor op de fiets.



Een fietstochtje met opa en oma naar een pannekoekenhuis of de kinderboerderij.



Het hoeft toch niet perse een concreet cadeau te zijn, dat heeft zo'n kind van 3 toch nog niet echt door of wel?
Alle reacties Link kopieren
* Badkrijt/stift

* Een entreekaart voor een dierentuin (noem ook maar wat)

* grote bellenblaas geval

* waterpistool

* Bioscoopbon (geen idee of dat iets is al voor kleintjes, een bioscoop)



leuke dingetjes voor op de fiets als extra:

* leuke toeter

* een mooie grote vlag

* van die kraaldingen die je op de spaken doet (geen idee hoe ze heten)

Alle reacties Link kopieren


Een dagje uit met opa en oma? Naar de speeltuin of zwembad....



En als hij die fiets krijgt, een fietshelm, knie en elleboogbeschermers.

Een bel voor op de fiets.

Een felgekleurd vlaggetje voor op de fiets.



Een fietstochtje met opa en oma naar een pannekoekenhuis of de kinderboerderij.



Het hoeft toch niet perse een concreet cadeau te zijn, dat heeft zo'n kind van 3 toch nog niet echt door of wel?
;)
Een boek!
Alle reacties Link kopieren
een kast om al zijn spullen in op te bergen?



flauw he...



Een cd-rom met spelletje voor driejarige.

Gezelschapsspel voor driejarige

boeken (kun je nooit teveel hebben)

kleding

dvd (bijvoorbeeld van Knofje, Minoes, oid)

een koekjesbakset (vormpjes, recept e.d., heb je iig van Nijntje)

klei

buitenspeelgoed (huisje, zandbak, schommel etc)

mooi schilderij voor op zijn kamertje

pop, buggy, flesje

stempelset



Ik weet niet of de opa's en oma's echte verwenners zijn, je kunt ook een klein cadeautje vragen en een bedrag voor zijn spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
broertje of zusje, zodat hij kan delen?



;)



Sorry

ken je situatie niet, maar dat was wel het eerste dat me te binnen schoot. Aangezien de zomer eraan komt: een badje voor in de tuin?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Playmobil, een 'echte' graafmachine voor in de zandbak? Een step? Een schommel? Iets cools voor op zijn eigen kamer? Een strippenkaart voor het zwembad? Een dagje dierentuin?
Alle reacties Link kopieren
Yep, vraag gewoon (een) leuk(e) kinderboek(en). Desnoods op de groei. Van boeken kunnen ze nooit teveel hebben. Mijn oudste heeft met zijn 2,5 jaar al een leuke verzameling en hij blijft het leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, een peuter die alles al heeft? Ben ik nu de enige die dit overdreven vindt?



Maar goed, misschien een ander soort tip om je kind tevreden te houden met wat hij heeft: berg de helft van zijn speelgoed op en wissel dan de voorraad om na een paar maanden. Dit deden mijn ouders vroeger ook bij ons en wij waren de koning te rijk met ons "nieuwe" speelgoed.



Succes met je probleempje..
Alle reacties Link kopieren
Mirjam762, volgens mij vindt Psych het zelf ook overdreven. Ik lees nergens dat ze het de nomaalste zaak van de wereld vindt -sterker nog, ze noemt hem 'tot op het bot verwend'.

Maar ik herken het wel. Ook hier een peuter die over een paar maanden drie wordt en toevallig zei mijn man van de week al dat we moesten voorkomen dat er dan weer een gruwelijke berg speelgoed bij zou komen.

En dan koop ik dus zelf amper ooit speelgoed. Ja, verbruiksmateriaal als klei en stiften, en een verjaardags-/sinterklaascadeau. Maar zelfs als alleen de naaste familie -ooms, tantes, opa's, oma's en grote zussen- wordt uitgenodigd betekent dat toch al snel 12-15 cadeaus. Mensen willen nou eenmaal graag met een cadeautje komen. En er slingert hier ook nog het een en ander van de oudste rond, dus we hebben heel erg veel speelgoed.

Ook met voor de hand liggende tips als een deel wegbergen en afwisselen blijft het veel en blijf je het ergens moeten kunnen opbergen. En wil ook ik er niet teveel meer bij krijgen straks.
Alle reacties Link kopieren
Keukentje? Of bedoelde je dat met potten en pannen?
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Waarom geven jullie die fiets niet met zijn allen? 1 groot cadeau van ouders en opa en oma samen?



Des te bijzonderder is de fiets in zijn ogen?



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mijn zoontje voor zijn derde verjaardag een tractor gegeven. Nu twee jaar later speelt hij er nog steeds bijna dagelijks mee!
Alle reacties Link kopieren
Dingen die je uit kunt bouwen (duplo/lego, brio trein etc)



Bloemenzaadjes en plantenbakken.

Of een appelboompje, druivenplant. Groeien en bloeien. Leuk hoor om dat te volgen!



Knutselspullen kun je ook nooit genoeg hebben. Boeken ook niet. 



En anders geef je hem toch alvast zijn iegen mobieltje of een dogitale camera? heeft ie vast nog niet! ; )
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er van Lego ook iets tussen Duplo en het 'echte' Lego in tegenwoordig, maar weet het niet zeker.



Een racebaan met auto'tjes? Zo'n electrisch ding? Lekker met papa en opa racen?
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Sja, bekend probleem! hier ook van die mannetjes die volgens mij alles al hebben!

Playmobiel is hij ws net te klein voor. Is het een bouwer/prutser? Hier was met 3 kidknexx een groot succes (2 jaar later nog steeds) zijn net wat grotere onderdelen dan de echte knexx.

en: Kapla! ook heel erg leuk en de komende jaren kan je er iedere keer een berg plankjes bij vragen, kunnen ze al snel mee bouwen.



en anders wat al eerder werd gezegd: boekjes!



oh, en wat me te binnen schiet, buitenspeelgoed? vaak ook niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de treinenset niet uitbreiden? Dat gaan wij doen als zoon 3 wordt, Brio spul vragen. Dat spul is zo stervensduur dat ik zeker weet dat we niet veel krijgen ;).



Verder zou ik boeken vragen. Er zijn zoveel leuke prentenboeken, het lijkt mij persoonlijk heerlijk om daar een hele kast van vol te hebben.



En verder misschien toch eens goed opruimen? Heb ik laatst gedaan. Alles wat stuk was weggegooid, alles waar hij niet meer meespeelt naar zolder. Een deel naar zijn eigen kamer en een deel beneden gelaten. Nu is er weer ruimte voor nieuw spul!



Wat ook leuk is is van de HEMA bodypaintverf voor in bad. Dat gaat ook lekker snel op, dan gooi je de flesjes weg en staat het niet meer in de weg ;).
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet wil dat mijn zoon ook zo'n verwend monster wordt, vraag ik altijd uitbreidingen op een serie voor alle cadeau gelegenheden.



Op zijn derde verjaardag is hij weliswaar toch schandelijk verwend, maar hij speelt wel met alles. Ik had aan de meeste mensen uitbreidingen van Little People gevraagd en daardoor was het wel veel, maar toch ook weer niet.



Alle cadeaus vielen goed in de smaak, dus wie weet heb je wat aan dit lijstje:



Een kassa met alles erop en eraan (geld, scanner, pinpas, lopende band, etc.) en van iemand anders een boodschappenwagentje en boodschappen.



Little People pirateneiland, piratenschip, boerderij en nog wat losse poppetjes en autootjes enzo voor dingen die hij al had van Little People



Step



En van mij heeft hij een Nijntje computer, een keyboard, een xylofoon, sambaballen en een triangel gekregen. De muziekinstrumenten had ik al her en der verzameld en gewoon bewaard tot zijn verjaardag en de computer heb ik dus als enige nog gekocht.



Verder heeft hij van veel mensen inderdaad dvd-tjes (Disney) en boeken gekregen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Omdat we hier ook al bijna alles hebben, hebben we voor de verjaardag van de jongste aan mijn familie gevraagd om samen 1 groot kado te kopen. In ons geval de brandweerkazerne van lego. Van de familie van mijn man heeft hij geld gekregen en daar hebben we het huis en de hoovercraft van gekocht. Wel kreeg hij van iedereen een klein kadootje van ca. 1 a 2 euro. om toch iets uit te pakken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat trouwens ook leuk is: bambino loco, miniloco voor peuters. Is net wat makkelijker dan miniloco, maar wel leerzaam. Er zijn diverse leuke opdrachtenboekjes bij te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenbaar"probleem".



Mijn zoon is twee en een half en heeft ook enorm veel.

Hij heeft ook nog eens een broer die enorm veel heeft en die uit zijn speelgoed groeit.Maar ik ben van plan omdat allemaal op te bergen en ook als kado's aan te bieden als hij daar aan toe is. Zit het wel niet meer in een doos,maar ach.



Geen tips helaas. Op deze leeftijd is het gewoon nog erg leuk om echt kadootjes te krijgen.Maar ze zijn dan wel heel blij met alles!! Stickervel van 1 euro wordt hier als het prachtigste kado ontvangen!



Een skippybal?? is in hun ogen toch een groot kado van opa en oma,en als hun graag meer geld uit willen geven zou ik dat dan verder op een spaarrekening storten ofzo.



Groetjes Iry
Alle reacties Link kopieren
Dvd's van Disneyklassiekers (bambi, 1001 dalmatiers enzo). Die blijven nog jarenlang leuk! Dochter heeft Bambi gekregen toen ze 2 was en ze kijkt het eindeloos. En dan bijpassende dingetjes. Ze heeft een bambi pyama bijvoorbeeld (een drama als die in de was is).

De interesse voor verkleedkleren begint straks ook een beetje te komen, dat blijft ook nog lang leuk.
Houten spoorrails kun je inderdaad eindeloos uitbreiden, maar dan moeten wij het huis uit als er nóg meer bijkomt. Daarvan wil ik dus alleen nog een treinenhuis (soort remise). Auto's wil ik niet eens meer zien.



Mijn zoon van vier heeft inderdaad ook "alles" al. Ik kan even niets bedenken, en zijn papa vindt Playmobil veel te duur voor "een klein beetje plastic", óók als we het zouden sparen van verjaardagsgeld. Bovendien zou ik het sowieso in Duitsland kopen, dat scheelt zo 30 % in de prijs.



Die tip voor entreekaarten voor de dierentuin, dolfinarium e.d. vind ik een hele leuke !



En misschien siliconen bakvormpjes met cakemix ? Dat is bij mijn zoon een ongekende hit.



Bambino Loco heb ik nooit iets mee gedaan, maar mini-loco kun je natuurlijk ook "op de groei" kopen. Hier spelen we nog met losse kaartjes en doosjes uit de jaren '70 van de vorige eeuw.
Alle reacties Link kopieren
onze dochter is net drie geworden. Eerst wilde we haar ook een fiets geven, tot oma en opa een paar maanden terug kwamen met een fiets, erfenisje van haar nichtjes.

Ik heb gekeken waar ze heel veel mee speelt en daar uitbreiding van gevraagd, dus bij ons is dat voornamelijk playmobil geworden. ze had de boerderij van sinterklaas gekregen en nu heeft ze het poppenhuis, de camper, caviaboerderij en nog iets erbij gekregen. Ze speelt er iedere dag opnieuw mee. Little people en duplo vind ze niet echt meer leuk.



Al eens aan aquaplay gedacht, vrij duur maar wel een goed idee als gezamenl;ijk cadeau

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven