Castingbureau kinderen, ervaringen?

30-09-2008 16:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Moeder Anne is een goede voor kinderen.
En toch, je wil hem geen kindster laten worden, waarom laat je hem dan niet gewoon lekker op zijn toneelclubje blijven? Lijkt me voor je zoon ook veel leuker dan bijvoorbeeld een gastrolletje in een soap o.i.d.. Voor zo'n kind niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon zou graag filmster willen worden. Gaat hij voor de beroemdheid of is hij dol op toneelspelen?



Waarom is de toneelclub niet genoeg? Hoezo moet je naar een castingbureau?
Alle reacties Link kopieren
.
Regisseur van toneel heel wat anders dan van een serie lijkt me. Lange draaidagen, wachten, wachten, wachten, overnieuw etc.. Is hij daar niet te jong voor?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met kinderen in professionele producties is dat dit prima kan, zolang de kinderen enthousiast zijn en er goede begeleiding is. Ik heb geen ervaring met castingbureaus, wij regelden via een netwerk....



Ik weet niet hoe professioneel het theaterclubje van je zoon is, maar in veel steden zijn er clubjes met een vrij professioneel karakter. Daar worden ze door echt goede regisseurs en dramaturgen begeleid. En doen ze ervaring op met spelen, want dat is nu misschien nog wel het belangrijkst.....dat hij ervaring op doet....



Maar goed, wat ik ook heb gezien is dat kinderen heel erg kwetsbaar zijn, dus misschien is het verstandig om niet direct de grote mensen wereld van castings en audities, afwijzingen en lastige regisseurs in te stappen, maar eerst eens te kijken hoe hij een auditie bij zijn toneelclubje 'handelt'....

Het is best een harde wereld, ook voor kinderen......dus misschien eerst veilig & klein beginnen?



Hoe dan ook succes!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden heel goed in de gaten gehouden op de set / bij shoots ed.

Als je maar goed in de gaten houdt of je kind het uiteindelijk echt zelf leuk vind.