Castingbureau kinderen, ervaringen?

30-09-2008 16:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Moeder Anne is een goede voor kinderen.
En toch, je wil hem geen kindster laten worden, waarom laat je hem dan niet gewoon lekker op zijn toneelclubje blijven? Lijkt me voor je zoon ook veel leuker dan bijvoorbeeld een gastrolletje in een soap o.i.d.. Voor zo'n kind niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon zou graag filmster willen worden. Gaat hij voor de beroemdheid of is hij dol op toneelspelen?



Waarom is de toneelclub niet genoeg? Hoezo moet je naar een castingbureau?
Alle reacties Link kopieren
.
Regisseur van toneel heel wat anders dan van een serie lijkt me. Lange draaidagen, wachten, wachten, wachten, overnieuw etc.. Is hij daar niet te jong voor?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met kinderen in professionele producties is dat dit prima kan, zolang de kinderen enthousiast zijn en er goede begeleiding is. Ik heb geen ervaring met castingbureaus, wij regelden via een netwerk....



Ik weet niet hoe professioneel het theaterclubje van je zoon is, maar in veel steden zijn er clubjes met een vrij professioneel karakter. Daar worden ze door echt goede regisseurs en dramaturgen begeleid. En doen ze ervaring op met spelen, want dat is nu misschien nog wel het belangrijkst.....dat hij ervaring op doet....



Maar goed, wat ik ook heb gezien is dat kinderen heel erg kwetsbaar zijn, dus misschien is het verstandig om niet direct de grote mensen wereld van castings en audities, afwijzingen en lastige regisseurs in te stappen, maar eerst eens te kijken hoe hij een auditie bij zijn toneelclubje 'handelt'....

Het is best een harde wereld, ook voor kinderen......dus misschien eerst veilig & klein beginnen?



Hoe dan ook succes!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden heel goed in de gaten gehouden op de set / bij shoots ed.

Als je maar goed in de gaten houdt of je kind het uiteindelijk echt zelf leuk vind.



Moeder Anne is een heel goede.



Laat je het eens lezen hier als we hem ooit kunnen bewonderen ;-)
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
als je zoon filmster wil worden heeft hij meer aan toneel, zang en danslessen dan aan een casting bureau. Voor een fotoshoot hoef je niks te kunnen, maar als hij wil acteren moet ie toch een aantal vaardigheden leren
Alle reacties Link kopieren
Bij een goed castingburo kan begeleiding aangeboden worden inde vorm van lessen ed. Een castingburo bemiddelt zeker niet alleen voor shoots.



Om een (goed) model te worden, heb je zeker ook bep. vaardigheden nodig, niet per se minder dan acteerkwaliteiten. maar is nogal offtopic.
Computer says nooooo
Moeder Anne is al genoemd.

Harry Klooster is ook vrij groot.

Castingbureau the kids is ook prima.



Heb zelf alleen ervaring als reclamefotografe. Heb veel met kinderen gewerkt. Het zijn juist vaak de ouders die pushen. Als je kind het zelf wil dan moet je hem die kans geven. Dat wachten is wel vervelend, maar er zijn genoeg dingen te zien en te doen op een set. Als er kinderen meespelen word er altijd wel voor kinder-vertier gezorgd.

Laat het hem zelf bepalen. Leuk toch als ze zo jong al een passie hebben? Beter dan zelf voor de tv hangen! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me helemaal niets voor je zoon om hem in te schrijven bij een castingbureau als je daar zelf niet achter zit...

De meeste grote rollen voor kinderen worden niet via een castingbureau gecast maar juist via kinder theaterscholen e.d.



De genoemde castingbureau's zijn zeker goed maar als je je kind zoals eerder gezegd lekker dagen lang wil laten wachten op een shot van een paar seconden, moet je dat zeker doen.

Ook bij regisseurs is bekend dat kinderen die bij casting bureau's staan ingeschreven, meestal pushy ouders hebben. Een heel ander slag kinderen over het algemeen dan die, die iedere week uren reizen om naar de dichtstbijzijnde jeugdtheater school te gaan en daar echt te genieten van het spelen.



Sorry dus, I dont buy je openingspost....

Als jij echt meent dat je de laatste bent die hem wil pushen, dan zou je hem nooit nu inschrijven maar dat lekker aan hem zelf overlaten als hij eenmaal op de theaterschool of kleinkunst academie zit....
Alle reacties Link kopieren
[quote]summer73 schreef op 30 september 2008 @ 17:04:

Bij een goed castingburo kan begeleiding aangeboden worden inde vorm van lessen ed. Een castingburo bemiddelt zeker niet alleen voor shoots.



Dit is echt onzin! Kemna casting (toch wel het hoogst haalbare op casting gebied in nederland) en Klooster (die alle soaps doet) geven echt geen acteerlessen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je achter je zoon staat en hem mogelijkheden wil bieden! Waarom is iedereen zo negatief, op een enkeling na, als dit toch uit je zoon zelf komt? Ingeschreven staan bij een castingbureau en af en toe een klus doen, staat acteer-, zang- en danslessen volgen of meedoen op een jeugdtheaterschool toch niet in de weg? Hij kan toch beiden doen?



Buiten dat kinderen van 10 maar heel weinig mogen werken en daarom echt niet overbelast raken, worden kinderen meestal ook heel goed begeleid. Draaidagen worden op hun rol aangepast, alleen al omdat anders ze te snel aan hun werklimiet zitten, en er zijn allerlei speciale voorzieningen voor kinderen. En anders ben je er als ouder ook zelf nog bij. Is het niks voor je kind, dan neem je hem gewoon weer mee naar huis.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes, ik spreek uit ervaring....

Gewerkt zowel bij tv als in de reclame en het zijn bijna altijd vreselijke ouders die allemaal roepen dat het niet uit hen, maar uit hun kind komt.

Mijn dochter van drie roept ook steeds dat ze naar de theater school wil maar daarom meld ik haar nog niet aan hoor!
Met castingsbureaus voor kinderen heb ik geen ervaring.



Met kinderen die bij castingbureaus ingeschreven staan wel - en ik moet zeggen: dat valt niet mee.



Het eerste kind dat daar een leuk kind onder blijft, moet ik nog tegenkomen. Maar misschien heb ik gewoon pech gehad, tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met poezewoes.....af en toe een klus is natuurlijk hartstikke leuk. Het is alleen jammer als je zoon zich met grote verwachtingen inschrijft en er niet gebeld wordt. Of er een auditie is en hij niet gekozen wordt. Dat is echt de minder leuke kant! En alleen jij kan inschatten of hij dat trekt en of je dit wel wil!



Dus wat dat betreft eens met neele: laat hem lekker spelen en zichzelf ontwikkelen......de échte acteerklussen komen vaak uit zo'n netwerk rondom een jeugdtheaterschool. Als hij talent heeft wordt hij daar heel groot en graag geziene gast, toch!? Als hij talent heeft voor spelen, is het toch ook zonde als hij als modelletje zijn dagen slijt (bij wijze van he ;-) ) En dan vindt hij dat waarschijnlijk niet eens leuk!



Nogmaals succes!
Alle reacties Link kopieren
.
neele schreef op 30 september 2008 @ 19:14:

Poezewoes, ik spreek uit ervaring....

Gewerkt zowel bij tv als in de reclame en het zijn bijna altijd vreselijke ouders die allemaal roepen dat het niet uit hen, maar uit hun kind komt.

Mijn dochter van drie roept ook steeds dat ze naar de theater school wil maar daarom meld ik haar nog niet aan hoor!




Ik spreek ook uit ervaring, en het zijn vaak vervelende ouders (die moeders zijn het ergste) die pushen ja. Maar als dit nou eens niet zo is ( de meeste ouders die niet pushen hoor je er ook gewoon niet over) en dat jochie wil uit zichzelf naar een castingbureau, dan is dat toch geen drama?

En dat de moeder al in de openingspost zegt dat ze er zelf niet achteraan zit maar wat info hier wil inwinnen...

Tja, zeer grote kans dat hij zich laat inschrijven en nooit gebeld wordt, daar moet je als ouders wel even van te voren een gesprekje met zoonlief over hebben. Maar daar leert hij toch ook weer van? Een 10-jarige die op ponyrijles zit en zelf ermee komt dat hij graag nu wil leren rijden op een paard en meedoen met dressuurwedstrijden geef je toch ook een kans?

Kinderen van 10 denken nog niet verder na over 'bekend worden'.

En hij zit al op toneel-les, dus wat is er nou mis mee vraag ik me dan af. Gewoon doen.



( ik zou overigens nooit inschrijfgeld of cursussen volgen, en ook niet voor veel geld foto;s laten maken. Dat is geldklopperij. Als je zoon echt goed is dan geven evt regiseurs dat geld er graag zelf wel aan uit. En een vakantiefoto is altijd nog het beste om mee aan te komen!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de reclame gewerkt en werk nu bij de televisie en ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje overdreven wat hier gezegd wordt. Ik heb echt heel erg veel commercials met kinderen gemaakt en vrijwel al die kinderen kwamen inderdaad van castingbureaus. En die hadden echt niet allemaal pushy ouders, of althans, die ouders vonden het kennelijk wel allemaal leuk dat hun kind "op tv" kwam maar ze waren echt niet allemaal afschuwelijk hoor. Integendeel, de meesten waren juist heel leuk en trots en een beetje onder de indruk van hoe het er op een set aan toegaat.



Voor de kindjes is het inderdaad niet altijd even leuk. Ik heb weleens met babies en peuters gewerkt, dat zou ik zelf als ouder niet zo snel met mijn kind doen. Maar met kinderen vanaf een jaar of zeven is het heel erg leuk werken, vind ik. Ik ga op korte termijn weer iets met kinderen doen en ik heb er echt nu al zin in, ik vind het juist hele leuke draaidagen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er niet goed voor kindjes werd gezorgd. Ja, ze moeten soms lang wachten, maar er is altijd wel een producer, of een redacteur, of een assistent die zo'n kind vermaakt. Ze eten zich ziek aan snoep (op elke set staan altijd belachelijke hoeveelheden snoep), ze zien hoe tv gemaakt wordt, soms komen ze bekende mensen tegen, er wordt ze de hele dag verteld hoe goed ze het doen en hoe trots iedereen op ze is, je ziet die kindjes vaak enorm groeien op zo'n dag (of dagen).



Ik zou als maker rustig mijn eigen kind iets laten doen, en dat zegt genoeg, lijkt me. Nogmaals: dat geldt niet voor de babyklussen, maar als mijn zoon dat rond de leeftijd van jouw zoon zou willen mag dat van mij prima.



Dus ik zou hem lekker inschrijven. Misschien als enige tip: ik zou hem wel goed uitleggen dat dat niet betekent dat hij ook werk krijgt, dat het niets meer of minder is dan dat "de mensen bij de tv" dan weten dat hij het ook wel heel leuk zou vinden.



Gewoon doen joh, waar denk je dat ze al die kinderen voor kruistocht in spijkerbroek vandaan hadden? Dat zijn echt niet alleen maar de kinderen van de crew of de buurkinderen van de regisseur, het gros komt gewoon van castingbureaus.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met FV en Lente.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
eens met Neele. Die jongen wil acteren, dat zal hem via een casting niet of nauwelijks lukken, een fotoshoot of 1 zinnetje inspreken voor een reclamespotje heeft weinig te maken met acteren, laat staan dat hij zijn vaardigheden ontwikkelt. Castingbureaus zijn commerciele bureaus en geen theaterscholen, ze leiden kinderen niet op.

Stuur je zoon naar de dichtstbijzijnde jeugdtheaterschool (even googelen)
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals; het een sluit het ander toch niet uit.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je zo voor je zoon inzet. En als hij het zo graag wil kan hij zo een beetje zien wat het inhoud. Misschien haakt hij af of misschien is het wel zijn grote droom. Ik zie er niets verkeerds in. Goed dat je hem zo begeleid. Heel veel geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven