Co Ouderschap

21-10-2010 20:25 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb al een aantal topics open staan bij relatie, maar volgens mij moet ik voor dit onderwerp hier zijn.



Man man wil van mij scheiden. Lang verhaal zie eventueel andere topic.



Maar nu kwam hij er vanavond mee dat hij misschien Co ouderschap wil. Terwijl hij altijd veel heeft gewerkt en niet veel oog heeft gehad voor de kinderen.



Heeft iemand hier ervaring in en hoe sterk sta ik hierin. Ook omdat ik na de scheiding wil verhuizen naar oude woonplaats 100 km verder met de kids.



Help help help
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voornamelijk het belang van je kinderen voorop stellen. Dat idee krijg ik niet echt uit je post, dat dat prioriteit nummer 1 is.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me in het belang van je kinderen dat je daar in meegaat. Maar, dan zou ik niet 100 km verderop gaan wonen. Co ouderschap werkt alleen goed als je vlakbij elkaar woont.
Alle reacties Link kopieren
Denk inderdaad eerst aan de kinderen. Ik kan me voorstellen dat je je man zo ver mogelijk uit de buurt wilt hebben en naar je oude woonplaats wilt verhuizen, maar is dat goed voor de kinderen? Co-ouderschap lijkt mij in de meeste gevallen het beste voor hun kinderen, je ex blijft namelijk wel hun vader. Je kunt nou eenmaal niet voor hem vluchten, hij zal altijd in je leven blijven omdat hij de vader van je kinderen is. Dat je bij elkaar in de buurt blijft wonen, lijkt me daarom ook in het belang van de kinderen. Denk echt eerst daaraan voordat je meteen al zegt dat je geen co-ouderschap wilt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in de eerste plaats in het belang van je kinderen moet denken.
Je man heeft net zoveel recht op de kinderen als jij. Als je een ouderschapsovereenkomst met co-ouderschap gaat opstellen denk ik niet dat de rechter het accepteert dat jij 100 km verderop gaat wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zeker aan het belang van de kinderen.



Maar ik weet bijna zeker dat mijn man dit doet om mij te pesten, omdat hij weet hoe belangrijk de kids voor mij zijn, maar ook dat hij weet dat ik hier dol graag weg wil door zijn ouders waar het al jaren niet mee bootst. Dus hij weet als ik hier zal blijven voor de kinderen (Co ouderschap) dat ik diep ongelukkig ben, dus de kinderen er ook niet happy van worden.



Daarbij heeft hij tegen mij gezegt dat hij goed begrijpt dat ik terug wil naar mijn oude woonplaats en dat hij zelf daar dan ook over een aantal jaren in de buurt wil gaan wonen ivm de kids, dus dat is vreemd.



Hij wil dat ik een bepaalde deal met hem sluit financieel en ik denk dat hij me wil pakken of dwingen om dit soort uitspraken te doen wat het Co ouderschap betreft.



Ik vind het ook vreemd, want hij heeft een veels te druke baan. Hij kon nooit ouderschapsverlof opnemen ivm zijn werk (al heeft hij daar wel recht op) en dan nu Co ouderschap. Ja zijn ouders en of zusje zullen onze kids dan grotendeels opvoeden. Dat zie ik echt gebeuren.
Zoals gezegd; het zijn net zoveel zijn kinderen als de jouwe. Hij heeft net zoveel recht op ze als jij hebt. Je stelt nu jezelf centraal (hij doet het om mij te pesten, hij weet dat ik ongelukkig wordt, hij wil me pakken, hij wil dat ik een deal sluit met hem, hij weet dat ik hier weg wil) terwijl het om jullie kinderen zou moeten draaien.
Alle reacties Link kopieren
Je man mag het dan wel druk hebben, maar ik kan me voorstellen dat hij wil voorkomen dat jij met de kinderen 100 km verderop gaat wonen en hij elke twee weken mag komen opdraven. Vind ik wel begrijpelijk. Natuurlijk kan ik niet in jullie leven kijken en in zijn hoofd, maar ik kan er niet uit opmaken dat hij jou wil pakken en ongelukkig wil maken. Ik vind dat jij op deze manier absoluut niet aan het belang van de kinderen denkt en nog veel teveel gekwetst bent door hem. Ik hoop dat het je lukt er objectief naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, ook in de laatste post heb je het alleen over jezelf en je man. Voornamelijk over je man.



Stel het belang van je kinderen voorop. Ik kan uit ervaring spreken dat het in hun belang is om contact met beide ouders te kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan ik het hier nog beter niet over hebben. Ik heb namelijk pas zondag te horen gekregen dat hij van mij wil scheiden.

En hij heeft voor zichzelf al een heel plan. Terwijl ik nog niet weet waar ik moet beginnen.



Ik denk echt wel aan de kinderen die staan zeker op nummer 1. al klinkt het misschien hierboven niet zo dat doe ik wel, maar dat kunnen we ook van zijn kant bekijken denk ik dan. Hij moet ook denken aan wat het beste voor de kinderen is.



Ik ga die eens bij een advocaat navragen.
Alle reacties Link kopieren
als eerste tip, ik zou niet zoveel verschillende topics openen maar het bij 1 topic houden. Dan is het ook makkelijker om het gehele plaatje te overzien en krijg je tips van mensen die meer van je situatie weten. Nu moet je bijvoorbeeld opnieuw uitleggen dat je man ontzettend veel werkt.



Ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat hij ze maximaal een uur per dag ziet? Dan kan ik me voorstellen dat je moeite hebt met co-ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat er nu nog te veel emoties liggen om nu een verantwoorde keuze te maken. Er zijn ook speciale echtscheidings-bureau's, waar je ook gezamenlijk kan kijken naar een goede manier om co-ouderschap aan te gaan. Kun je wel vinden in de Gouden Gids.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
krokusje, je hebt gelijk en inderdaad mijn man ziet ze eigenlijk door de weeks normaal minder dan een uur en als hij er is, dan houdt hij zich nog met andere dingen bezig (Ipad) de laatste weken geeft hij ze wel meer aandacht, maar dat heeft nu met de situatie te maken, omdat hij denk ik ook de bui ziet hangen.



Er zijn genoeg mensen om me heen die kunnen zeggen, dat hij weinig aandacht/tijd aan de kids besteed, maar ik wil het niet op die manier spelen.



Ik wil een normale en nette regeling. We waren er eigenlijk ook al een beetje overuit. Om het weekend en half om half in de schoolvakantie's (als ze naar school gaan straks) Maar ja volgens mij wordt hij veel beinvloed en daar moet ik vooruit kijken, want hij probeerd veel info uit mij te krijgen, maar ik krijg weinig info van hem
je hoeft nu nog niks te beslissen he. Stel voor om naar een mediator te gaan als alle emoties bij jou een beetje gezakt zijn, het nieuws is nog zo vers. Zeg dat je tijd hebt om uberhaupt te wennen aan het feit dat hij wil scheiden en neem daar de tijd voor, dan kun je over een paar weken met een mediator om tafel gaan zitten. Nu eerst het nieuws maar laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Marahbloem ben ik het wel mee eens, maar mijn man begrijp dat niet echt helaas. Maar ik wil ook even rust voor mezelf en er eens goed over nadenken.



Vooral ook omdat ik juist alles goed wil laten verlopen vooral voor de kinderen.



De kinderen zijn mijn alles. Ik weet niet wat ik zonder de kinderen zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo snel mogelijk samen naar een mediator gaan. Vooral niet te lang mee wachten. Een mediator kan ook beoordelen of een co-ouderschap voor jullie zou kunnen werken of dat het niet haalbaar is. Hij/zij zorgt er ook voor dat de belangen van de kinderen voorop staan en kijkt objectief naar jullie situatie.



Ik heb inmiddels 2 jaar een co-ouderschap met mijn ex en het werkt inmiddels echt heel goed. Dat heeft wel moeten groeien en het heeft ons beiden, vooral in het begin, heel veel energie en moeite gekost. Soms moet je je over ergernissen heen zetten en moet je gewoon niet zeuren over pietluttige dingen, maar vaak zie je achteraf pas de grote lijnen.



Veel sterkte met de situatie.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
quote:svm schreef op 21 oktober 2010 @ 20:55:

Er zijn genoeg mensen om me heen die kunnen zeggen, dat hij weinig aandacht/tijd aan de kids besteed, maar ik wil het niet op die manier spelen.



Dat heeft ook geen zin. Als hij aangeeft dat hij co-ouderschap wil en daar tijd voor vrijmaakt, zal geen rechter zeggen dat dat niet kan omdat hij voorheen veel werkte. En terecht.



Ik wil een normale en nette regeling. We waren er eigenlijk ook al een beetje overuit. Om het weekend en half om half in de schoolvakantie's (als ze naar school gaan straks) Maar ja volgens mij wordt hij veel beinvloed en daar moet ik vooruit kijken, want hij probeerd veel info uit mij te krijgen, maar ik krijg weinig info van hem



Met andere woorden, hij heeft misschien met familie en vrienden gepraat. Misschien hebben zijn ouders en zusje gezegd dat ze wel kunnen bijspringen met het opvangen van de kinderen. Hij is nog eens gaan nadenken en vond één keer in de twee weken zijn kinderen zien toch wel erg weinig (zeg heel eerlijk, hoe zou je het zelf vinden?).



Het is nog allemaal heel vers voor jou. Geef jezelf even de tijd om van de schok te bekomen. Je hoeft niet binnen een paar weken een omgangsregeling af te spreken. Je kan je man ook met informatie over de brug laten komen: oké, jij wilt co-ouderschap, hoe zie je dat voor je? Ga je minder werken? Wat doe je als er een kind ziek is? Verdelen we doktersafspraken, speelafspraakjes en buitenschoolse activiteiten evenredig? Begeleiden we ze allebei met huiswerk, muziek of sport? Hoe gaan jullie communiceren?



Het is de vraag of hij over dat soort dingen ook heeft nagedacht. De kinderen zijn nu nog klein, als ik het goed begrijp, maar zo'n regeling moet in principe meegaan tot ze 18 zijn.



Ik begrijp dat je eerste neiging is om weg te vluchten van zijn ouders, maar het fijne van een scheiding is dat je daar nu vanaf bent. Misschien kom je ze nog eens tegen op straat, maar verder hoef je er niks mee te maken te hebben. Geen reden om 100 km verder te verhuizen. Je kinderen hebben hun leven daar en nog belangrijker: hun vader. Als je zo ver met ze gaat verhuizen, maak je het ze heel moeilijk een goede band met hun vader op te bouwen.



Sterkte met alles
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Simpel. Als jij het niet wilt, kan het niet. Je moet nl allebei co-ouderschap willen, het kan je niet worden opgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. De rechter kan dan wel eerder geneigd zijn andere verzoeken van de welwillende partij toe te kennen, zoals een uitgebreide omgangsregeling of toewijzing van de kinderen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ga een weekje naar je ouders om na te denken, even uit te huilen en bij te komen. Dan zie je de dingen helderder en heeft hij een keer een week alleen met de kinderen doorgebracht. Dan weet hij ook meteen hoe dat is; 24/7 de verantwoordelijkheid voor de kinderen.



Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Da's een hele goeie, Bloesem.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet wil moet je het niet doen, dat wordt alleen maar een bron van ellende, niet tegen je eigen gevoel ingaan.

Je hebt vast een goede reden om het niet te willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet het huis uit, want dat is me afgeraden ook door een advocaat. Maar al zou hij een hele week de kinderen hebben, dan laat hij zijn ouders en zusje opdraven om hem te komen helpen of de kinderen bij hun te laten. Nou dat vind ik dus geen opvoedplan. En zo zie ik dat ook met het Co ouderschap gebeuren.
svm, vraag eens hoe hij dat ziet. Of hij thuis gaat werken of een ander plan heeft. Als dit niet zo is, vraag je rustig, goh, wie brengt onze kinderen weg naar clubjes, tandarts etc. Want het moet dan niet de bedoeling zijn dat jij dat op zijn dagen invult. Bovendien is het onrustig voor de kinderen want na de afspraak gaan ze weer naar papa.



Als hij inderdaad niet verder komt dan dat zijn ouders en zusje de kinderen opvangen (en hij ze weer een uurtje ziet) zou ik er serieus over nadenken om weg te gaan. Want dan gaat co-ouderschap niet op helaas. Maar vraag eerst wat zijn plannen zijn.



Vergeet niet dat je met co-ouderschap ook recht hebt op allimentatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven