DNA-test?

03-09-2014 01:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is hertrouwd met een man die al 2 kinderen had. Hij heeft een slechte band met zijn ex maar de kinderen zijn minderjarig dus contact moet er zijn. De laatste tijd twijfelt hij steeds meer of een van de kinderen wel van hem is. Hij zal haar altijd zien als zijn dochter maar toch houdt het hem heel erg bezig.



Hij zou het graag zeker willen weten, maar eigenlijk alleen dat ze echt van hem is. Als ze niet van hem blijkt te zijn is hij bang voor de gevolgen. Het zal voor haar niet makkelijk zijn, mede ook omdat ze geen hechte band heeft met haar stiefvader, die dan hoogstwaarschijnlijk de vader is.



Wat zouden jullie doen? Stel dat hij de test doet en hij is niet de vader, wat dan? Vertellen of stilhouden?



Nogmaals, hij houdt ontzettend veel van haar en zal haar altijd als een dochter blijven zien en het zal niets afdoen aan het contact dat ze hebben, hij is een goede vader voor beide kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de meerwaarde van zo'n test?
Alle reacties Link kopieren
Wat dubbeltje zegt, wat is de meerwaarde...

Wat zou het met hen beide doen als de uitslag niet is wat zij hadden gehoopt?
De meerwaarde is dat het kind haar echte vader kent.Vind ik het belangrijkste.
Wat is de oorzaak van zijn twijfel?
Alle reacties Link kopieren
Dat is precies de vraag, wat is de meerwaarde? Het lijkt mij van waarde te zijn te weten wie je vader is. Aan de andere kant weet ik niet wat er verder zal veranderen.



Reden van twijfel zijn meerdere dingen, maar voornamelijk dat hij niets van zichzelf terugziet in haar. De reden van einde huwelijk was vreemdgaan van haar kant dus ook reden tot twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 03 september 2014 @ 01:46:

De meerwaarde is dat het kind haar echte vader kent.Vind ik het belangrijkste.

Een echte vader is een vader die zich gedraagt als een echte vader. Dus een vader die onvoorwaardelijk houdt van zijn kind. Levenslang.



Dan maakt het geen moer uit wie de biologische vader is. Ik vind het een heel naar idee dat iemand die ooit een keer wat zaad heeft gedumpt de 'echte vader' wordt genoemd en belangrijk wordt gevonden. Ook als hij al jaren niet meer naar het kind heeft omgekeken. Dan ben je geen echte vader, dan ben je een zaadschieter. Niets meer dan dat.



De echte vader, dat is degene die voor het kind zorgt en er onvoorwaardelijk van houdt. Degene die levenslang een bijdrage levert aan de opvoeding, die het kind steunt en helpt zich een weg te vinden in het leven. Altijd. Ook als zou blijken dat het kind ooit is ontstaan als een klompje cellen uit iemand anders zaad.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:kabouterb schreef op 03 september 2014 @ 01:58:

Dat is precies de vraag, wat is de meerwaarde? Het lijkt mij van waarde te zijn te weten wie je vader is.



Wellicht heeft zijn dochter helemaal geen twijfels over wie haar biologische vader is. Dat is de vader van wie zij aanneemt dat het haar vader is. Zo is het haar altijd verteld en waarom zou ze het niet geloven?

Dus dient een test geen enkel doel.
Alle reacties Link kopieren
quote:kabouterb schreef op 03 september 2014 @ 01:58:





Reden van twijfel zijn meerdere dingen, maar voornamelijk dat hij niets van zichzelf terugziet in haar. De reden van einde huwelijk was vreemdgaan van haar kant dus ook reden tot twijfel.

Hij wil die test dus voor zichzelf. Niet voor zijn dochter.

Waarom wordt die dochter er met de haren bij gesleept?
Alle reacties Link kopieren
Knap waardeloos trouwens dat hij zulke vertrouwelijke zaken bespreekt met een stiefdochter.
Ik zou het niet doen, maakt meer kapot dan je lief is. Ik ken een verhaal waarbij nieuwe vrouw wilde dat man DNA test deed. Ze geloofde niet dat zijn kinderen van hem waren want ze had gehoord dat ex er meerdere mannen op nahield. Weet de details verder niet maar weet wel dat het veel kapot heeft gemaakt en kinderen willen pa niet meer zien.
Als ik hem was zou ik de test doen. Da's dan in elk geval voor één kind minder alimentatie als 'n ander de vader blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 03 september 2014 @ 02:00:

[...]



Een echte vader is een vader die zich gedraagt als een echte vader. Dus een vader die onvoorwaardelijk houdt van zijn kind. Levenslang.



Dan maakt het geen moer uit wie de biologische vader is. Ik vind het een heel naar idee dat iemand die ooit een keer wat zaad heeft gedumpt de 'echte vader' wordt genoemd en belangrijk wordt gevonden. Ook als hij al jaren niet meer naar het kind heeft omgekeken. Dan ben je geen echte vader, dan ben je een zaadschieter. Niets meer dan dat.



De echte vader, dat is degene die voor het kind zorgt en er onvoorwaardelijk van houdt. Degene die levenslang een bijdrage levert aan de opvoeding, die het kind steunt en helpt zich een weg te vinden in het leven. Altijd. Ook als zou blijken dat het kind ooit is ontstaan als een klompje cellen uit iemand anders zaad.



+1

Heel mooi gezegd!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo, lezen is zeker best moeilijk voor je?!



Verder eens met Dana. En Closednote.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 03 september 2014 @ 04:29:

Elninjoo, lezen is zeker best moeilijk voor je?!



Verder eens met Dana. En Closednote.En dubbeltje natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2014 @ 03:51:

Als ik hem was zou ik de test doen. Da's dan in elk geval voor één kind minder alimentatie als 'n ander de vader blijkt te zijn.Dit vind ik vrij.....eh........grof.
quote:elninjoo schreef op 03 september 2014 @ 03:51:

Als ik hem was zou ik de test doen. Da's dan in elk geval voor één kind minder alimentatie als 'n ander de vader blijkt te zijn.
Ik zou het wel zeker willen weten. Ik heb mijn man zelfs wel eens aangeboden. Omdat mannen het nooit zeker weten. Hij vond niet nodig. Maar zou er absoluut geen probleem mee hebben als hij dat zou willen. Ik weet wel zeker dat van hem zijn trouwens!
Alle reacties Link kopieren
LieveSophie.. apart dat je het aanbiedt aan je man. Als ik met zo'nn voorstel aan zou komen zou mijn vriend meteen aan mij gaan twijfelen denk ik. Terwijl ik nooit vreemd ben gegaan en onze zoon óverduidelijk zijn kind is, als twee druppels water!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen lijken voor geen meter op me.

Stijl donker haar, donkere ogen, lang en tenger gebouwd, alle 5.



En toch weet ik zeker dat ik ze gebaard heb!
Heb je enig idee wat het met een kind doet als ze DNA af moet staan om te bewijzen van wie ze is? Ik vind het egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:kabouterb schreef op 03 september 2014 @ 01:58:





Reden van twijfel zijn meerdere dingen, maar voornamelijk dat hij niets van zichzelf terugziet in haar.oh nee, dan is onze oudste toch van de melkboer!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het opvallend dat jouw stiefvader het met jou bespreekt èn dat hij eigenlijk wil weten dat ze van hem zijn.



Hij heeft ze, hopelijk, opgevoed met de gedachte dat ze van hem zijn.



Vanuit een kind kan ik de vraag 'wie is mijn vader?' wel voorstellen.
Je bent zelf een theepot
quote:emmetje2 schreef op 03 september 2014 @ 01:46:

De meerwaarde is dat het kind haar echte vader kent.Vind ik het belangrijkste.



Er kan ook nog sprake zijn van een onbekende derde vader. Ik ben geneigd te zeggen om die test in elk geval nu niet te doen. Je wint er niets mee en mocht dochter er ooit zelf mee komen wanneer zij volwassen is, dan kan het altijd nog.



Hoe oud is dit meisje überhaupt?
quote:Ephina schreef op 03 september 2014 @ 08:09:

Heb je enig idee wat het met een kind doet als ze DNA af moet staan om te bewijzen van wie ze is? Ik vind het egoïstisch.Exact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven