Dilemma: weekend weg en baby uit logeren

24-04-2014 10:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken trouwt een vriendin van mij in het buitenland. Man en ik zouden hier graag naartoe gaan; de vliegtickets en het hotel zijn geboekt. Met mijn ouders hebben we een paar maanden geleden al afgesproken dat we de kinderen (dochter van 3 en zoon van 9 maanden) bij hun brengen voor 3 nachten.

Afgelopen weekend zijn man en ik voor het eerst zonder de kinderen uit eten geweest; zij werden toen ook door mijn ouders naar bed gebracht (bij hun thuis). Geen enkel probleem voor dochter, die vindt het helemaal gezellig, maar zoon trok het heel slecht. Hij wilde niet eten of drinken, heeft alleen maar gehuild en is uiteindelijk in slaap gevallen. Jullie voelen ons dilemma al aankomen: hoe gaan we dit oplossen i.v.m. het weekend weg? Ik zou dolgraag een paar dagen alleen met man naar die bruiloft gaan, maar niet tegen elke prijs (zoon weekend lang helemaal over zijn toeren). Zoon is een gevoelig kereltje die erg aan man en mij hangt; we gaan regelmatig naar mijn ouders (ongeveer iedere drie weken), maar blijkbaar voelt zoon zich (nog?) niet zo fijn bij hun.

Kans is natuurlijk aanwezig dat zoon even moet wennen en dat de logeerpartij die drie dagen prima verloopt. Alternatief is dat ik alleen naar de bruiloft ga en man thuis blijft bij de kinderen. Wat te doen? Hebben jullie misschien tips of advies?
Over een paar weken. Dus nu genoeg tijd om zoon aan oma en opa te laten wennen. 1x per 3 weken is helemaal niet veel voor zo'n kleintje. Hier een zoon van 6 maanden, oma die hij 4x per week wel even ziet krijgt inmiddels een lach bij binnenkomst, oma die hij 2x per maand ziet, moet een uur lang ontdooien voor hij blij is met haar.



Ga dus veel dingen samen doen met oma. Ga er een weekendje met zijn allen logeren dan is de overgang niet zo heel groot voor het kereltje.
Alle reacties Link kopieren
Zoon een nachtje alleen bij opa en oma laten slapen, voor de bruiloft? Als die toch over een paar weken pas is, kan je nog een testritje maken. Misschien zat hij wel niet lekker in z'n vel.
Alle reacties Link kopieren
Probeer zoon eens een hele dag plus nacht bij opa en oma te laten logeren. Als hij er de hele dag is, zal het 's avonds wellicht beter gaan. Die keer dat jullie uit eten gingen, heb je hem gebracht op het moment dat hij al moe werd. Ineens moest hij toen eten en slapen in een relatief vreemde omgeving. Dat is dan te veel.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Inderdaad, eens in de drie weken is voor zo'n kleintje niet regelmatig. Voor mijn zoontje waren mensen die hij zo eens in de maand zag gewoon iedere keer weer nieuw op die leeftijd. Lekker veel langs gaan de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Doreia, mijn ouders wonen niet heel dichtbij (anderhalf uur rijden), dus een paar keer per week bezoeken is geen optie. Zou contact via Skype ook helpen? Dan ziet hij in ieder geval hun gezicht...



Artemis, nachtje logeren heb ik ook gedacht. Punt is dat mijn ouders nog op vakantie gaan in de tussentijd, maar misschien moeten we toch maar een datum prikken voor proeflogeren.
Alle reacties Link kopieren
Als het logeren tussendoor niet meer lukt: erop vertrouwen dat je ouders wel weten wat ze doen, het is tenslotte niet de eerste baby die ze om zich heen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 24 april 2014 @ 10:47:

Als het logeren tussendoor niet meer lukt: erop vertrouwen dat je ouders wel weten wat ze doen, het is tenslotte niet de eerste baby die ze om zich heen hebben.Ook waar.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
ClaudeFiolle, we waren al de hele dag met de kinderen bij mijn ouders voordat we uit eten gingen, dus je zou zeggen dat hij dan al een beetje gewend had moeten zijn. Ik krijg de indruk dat het zoon vooral ging om het feit dat man en ik er niet waren.
Nee Skype is natuurlijk niks voor een baby. Leuk om papa of mama te zien als ze een keer weg zijn maar voor wennen aan opa en oma natuurlijk niet de manier. Ik zou samen een weekendje naar je ouders gaan (met een nacht slapen), zodat hij kan wennen met jou erbij.



Je zegt dat het alternatief is dat jij alleen naar de bruiloft gaat. Maar je zou ook zoon mee kunnen nemen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:isa26 schreef op 24 april 2014 @ 10:48:

ClaudeFiolle, we waren al de hele dag met de kinderen bij mijn ouders voordat we uit eten gingen, dus je zou zeggen dat hij dan al een beetje gewend had moeten zijn. Ik krijg de indruk dat het zoon vooral ging om het feit dat man en ik er niet waren.Dan moet je hem dus 's ochtends brengen en zelf weggaan. Ik denk dat de overgang voor hem 's avonds (als hij al moe is) te groot is. Of dat nou een overgang is tussen thuis zijn vs bij oma zijn, of een overgang tussen met papa en mama zijn vs zonder papa en mama zijn, maakt niet zo veel uit.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 24 april 2014 @ 10:50:

(...) Maar je zou ook zoon mee kunnen nemen natuurlijk!Ja, dat zou kunnen. En dat zit manlief 's avonds alleen op de hotelkamer met een baby. Leuk man.
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje, ik vertrouw mijn ouders zeker. Het is meer mijn eigen angst dat baby vier dagen lang ontroostbaar is. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen, maar zo voelt het wel een beetje....
Alle reacties Link kopieren
En als jouw ouders bij jullie logeren? Heeft ie in ieder geval zijn vertrouwde bedje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 24 april 2014 @ 10:50:

[...]



Dan moet je hem dus 's ochtends brengen en zelf weggaan. Ik denk dat de overgang voor hem 's avonds (als hij al moe is) te groot is. Of dat nou een overgang is tussen thuis zijn vs bij oma zijn, of een overgang tussen met papa en mama zijn vs zonder papa en mama zijn, maakt niet zo veel uit.Ah zo... Tja, daar heb je misschien wel een punt. Dat de combinatie moe én papa en mama weg iets teveel van het goede was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keetje_Stippel schreef op 24 april 2014 @ 10:55:

En als jouw ouders bij jullie logeren? Heeft ie in ieder geval zijn vertrouwde bedje.Mijn ouders hebben de kinderen het liefst bij hun thuis, dan kunnen ze wat meer hun eigen gang gaan tussen hun eigen spullen. Maar wat mij betreft nog wel een mogelijkheid om in gedachten te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa26 schreef op 24 april 2014 @ 10:52:

Nessemeisje, ik vertrouw mijn ouders zeker. Het is meer mijn eigen angst dat baby vier dagen lang ontroostbaar is. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen, maar zo voelt het wel een beetje....



Snap ik, maar zo zal het echt niet zijn. Het zijn je hormonen die de overhand hebben. En het hoort bij de leeftijd dat hij tijdelijk wat eenkennig is. Ik heb een dochter van 8 maanden en herken het hoor.

Maar wat vinden je ouders ervan? Zien zij het zitten?
quote:nessemeisje schreef op 24 april 2014 @ 10:52:

[...]



Ja, dat zou kunnen. En dat zit manlief 's avonds alleen op de hotelkamer met een baby. Leuk man.Vind je dat echt zo´n gek idee? Ze gaan een paar dagen, de bruiloft is maar een (halve) dag neem ik aan. Overdag kan baby sowieso mee, en misschien ´s avonds eventueel ook (even). Verder genoeg tijd om samen door te brengen. Is altijd beter dan het hele weekend alleen gaan.
Maar goed, de vraag is of TO het een goed idee vindt
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 24 april 2014 @ 10:57:

[...]





Snap ik, maar zo zal het echt niet zijn. Het zijn je hormonen die de overhand hebben. En het hoort bij de leeftijd dat hij tijdelijk wat eenkennig is. Ik heb een dochter van 8 maanden en herken het hoor.

Maar wat vinden je ouders ervan? Zien zij het zitten?Die hormonen he Mijn ouders zagen het op zich wel zitten, maar ik wil nog even uitgebreid met ze bespreken hoe ze er nu tegenaan kijken. Als zij er vertrouwen in hebben, durf ik het denk ik ook wel aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa26 schreef op 24 april 2014 @ 10:57:

Mijn ouders hebben de kinderen het liefst bij hun thuis, dan kunnen ze wat meer hun eigen gang gaan tussen hun eigen spullen. Maar wat mij betreft nog wel een mogelijkheid om in gedachten te houden.Ik zou dat zeker wel voorstellen, als dat nou net het verschil maakt voor je zoon dan is het toch wel de moeite waard? Ik neem aan dat het voor twee volwassen mensen makkelijker is om te acclimatiseren dan voor een baby die er blijkbaar moeite mee heeft om ergens anders te logeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 24 april 2014 @ 10:57:

[...]



Vind je dat echt zo´n gek idee? Ze gaan een paar dagen, de bruiloft is maar een (halve) dag neem ik aan. Overdag kan baby sowieso mee, en misschien ´s avonds eventueel ook (even). Verder genoeg tijd om samen door te brengen. Is altijd beter dan het hele weekend alleen gaan.Baby mee is wat mij betreft absoluut geen optie. Het bruidspaar heeft gezorgd voor een meerdaags programma (omdat iedereen een paar dagen overkomt) waarbij baby gewoon niet aanwezig kan zijn (kinderen zijn überhaupt niet uitgenodigd). Bovendien wordt baby zelf ook niet blij van drukte en gesleep.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 24 april 2014 @ 10:57:

[...]



Vind je dat echt zo´n gek idee? Ze gaan een paar dagen, de bruiloft is maar een (halve) dag neem ik aan. Overdag kan baby sowieso mee, en misschien ´s avonds eventueel ook (even). Verder genoeg tijd om samen door te brengen. Is altijd beter dan het hele weekend alleen gaan.Ik vind het geen gek idee, ik vind het een absurd idee. Een baby van 9 maanden wil kruipen, rondrollen en spelen. Die doe je geen enkel plezier met de hele of halve dag op een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 24 april 2014 @ 11:09:

[...]





Ik zou dat zeker wel voorstellen, als dat nou net het verschil maakt voor je zoon dan is het toch wel de moeite waard? Ik neem aan dat het voor twee volwassen mensen makkelijker is om te acclimatiseren dan voor een baby die er blijkbaar moeite mee heeft om ergens anders te logeren.Heb je gelijk in. Ik denk zeker dat zoon zich thuis met zijn eigen bed meer op z'n gemak voelt, dus dat kan sowieso helpen. Bespreek ik met mijn ouders...
Alle reacties Link kopieren
quote:isa26 schreef op 24 april 2014 @ 11:00:

[...]

Die hormonen he Mijn ouders zagen het op zich wel zitten, maar ik wil nog even uitgebreid met ze bespreken hoe ze er nu tegenaan kijken. Als zij er vertrouwen in hebben, durf ik het denk ik ook wel aan.En het voorstel dat ze in jullie huis logeren is ook een goede, maar ik kan me ook voorstellen dat opa en oma met hun kleinkinderen willen showen in hun buurtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven