Dreumes heeft buikgriep: wat laten eten/drinken?

16-04-2014 13:22 28 berichten
M'n zoontje van 1 jaar lijkt buikgriep te hebben. Gisterenavond al dunne ontlasting gehad en vanochtend met tegenzin zijn halve papfles opgedronken. Die kwam er een half uurtje later weer uit met een hoop extra vocht erbij. Ik schrok er van hoe heftig hij moest spugen. Hij voelt zich ellendig en heeft buikpijn.

Ik weet dat hij vocht nodig heeft, maar dit komt er wellicht weer net zo hard uit. Wat kun je het beste geven bij buikgriep? Met de grootste kans dat het in z'n lijfje blijft. Water en thee lust hij niet.
Ors, cola en toch water en thee. Liever geen zuivel en drinken met vruchtensuikers erin. Vruchtensuikers werken laxerend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dreumes had een week geleden ook de buikgriep.

Hij vond het fijn om melba toastjes te eten en lauwe/koude thee te drinken.



Mijn zoontje was wel verder heel vrolijk en actief.



Je zou Ors in huis kunnen halen, als je dat nog niet hebt. Dit kan je dan geven. Dat is poeder dat je moet oplossen in water, het heeft een vruchtensmaak (best vies vind ik zelf).

Dit gaat uitdroging tegen.
Alle reacties Link kopieren
Aa drank, maria kaakjes
Alle reacties Link kopieren
Cola voor een kind van 1 vind ik een wat vreemde optie.



Verder zou ik het bij water houden en wat droge crackers als erom gevraagd wordt. Drinken is belangrijker dan eten.



ORS kan je doen, maar hoeft niet als kindje water wel gewoon binnen houd
Alle reacties Link kopieren
Cola en naturelchips schijnt het beste te zijn, al klinkt het wel erg raar. De chips is voor de zoutaanvulling en cola is voor een goede glucosespiegel!
Hartenvier er zijn omstandigheden dat het beter iets dan niets is
Alle reacties Link kopieren
Ik geef Mason Aquarius als ie buikgriep heeft, ORS krijg ik er niet in. Verder niet aandringen met eten of drinken, blijft er toch niet in. Laat hem kleine slokjes drinken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
O wacht, lees nu dat je kind nog maar 1 is. Maar dus etenswaren met zout en glucose!
Zodra hij gespuugd heeft zeker een uur wachten met eten en drinken. Daarna heel langzaam kleine lepeltjes vocht toedienen (anders komt het er net zo snel weer uit)



Hier waren droge crackers en water favoriet. Idd zuivel zoveel mogelijk vermijden.
Jochebed, dat zei onze kinderarts ook hoor. Dreumes hier heeft 2 maanden geleden buikgriep gehad en was een zielig hoopje mens. Belangrijk was drinken, desnoods cola waren de woorden van de kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had laatst ook buikgriep en de dokter zei dat ze tegenwoordig alles mogen eten, behalve zuivel. Veel drinken uiteraard en ijsjes werden aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen ook tandjes zijn.



Wat je sowieso mag geven en wat goed is kippensoep. Van die langgerekte zakjes. Die zijn ook niet zo zoutig. En soepstengels of inderdaad crackers.

Wat ik ook altijd geef is verdunde appelsap.

Succes.
Wat fijn al die reacties, bedankt. Als man thuis is ga ik dan in ieder geval sportdrank halen en ORS. Ik wist niet dat ORS ook met vruchtensmaak bestaat, de normale is echt niet weg te krijgen. Cola durf ik nu niet aan omdat zoontje nog nooit prik heeft gehad. Zuivel zal ik even vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Geen cola met prik geven, maar platte cola. Een beetje suiker erbij en flink schudden en dan is de prik eraf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Cola spoelt alles snel door. Niet heel raar hoor.

Beschuitjes vinden ze hier lekker of droge crackertjes.
Alle reacties Link kopieren
De opvatting is tegenwoordig toch, dat je bij buikgriep gewoon mag eten en drinken waarin je het meeste zin hebt?



De tijd van droge beschuitjes en slappe thee is voorbij; tegenwoordig mag je net zo goed een bakje chips en een glaasje cola, als je daar meer zin in hebt.



Dus geef hem gewoon dingen die hij lekker vindt. Dat blijft meestal ook het beste binnen.
zoute tuc koekjes eet ik altijd graag als ik last van maag/darmen heb en banaan is ook goed voor het kaliumgehalte
Hier heeft zoon van 11 maanden net een superheftige buikgriep gehad, echt alles kwam eruit. We zijn met hem naar de huisarts geweest en die raadde vooral lichte dingen aan: water, thee, droge boterhammetjes en fruit. Geen melk, want daar zitten vetten in en dat kunnen ze op zo'n moment niet goed verdragen.



Wij zagen de bui ook al hangen, want zoon drinkt normaal niets anders dan melk en eventueel yoghurt. Maar hij heeft vier dagen lang wel degelijk water gedronken. Zodra hij zich weer wat beter voelde, taalde hij er niet meer naar.
quote:Java schreef op 16 april 2014 @ 14:07:

De opvatting is tegenwoordig toch, dat je bij buikgriep gewoon mag eten en drinken waarin je het meeste zin hebt?

Die opvatting ken ik ook inderdaad. Heb 'm ook wel van de huisarts gehoord.
Alle reacties Link kopieren
ORS is gewoon een mengseltje van suiker en zout. Geef hem een paar pepsels als hij die lust en hij heeft weer zout binnen, en makkelijker dan zo'n vies drankje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je mag alles eten wat je wilt Ik zou gewoon verschillende dingen aanbieden.
ik heb gevoelige darmen en ook als kind vaak moeten overgeven. wat mij hielp was juist niet te lang wachten met weer eten. hoe langer ik wachtte met normaal eten hoe langer het "griepje" duurde.

dus ff door de ergste misselijkheid heen en gewoon een boterham eten en water/lichte siroop drinken. en s avonds ook normaal maar niet te zwaar. dus geen vette gerechten. en ja dan komt wel eens een maaltijd weer terug, maar alleen cola en wat tucjes overgeven vond ik veel erger. dan spuug je voornamelijk gal ipv de maaltijd. scheelt dat ik er aan gewend was en het niet eng vond/vind.

ik zou dus tegen veel adviezen in wel proberen er eten of drinken in te krijgen...



bij een ontsteking van maagdarmstelsel echter niet. dan is het voor mij voornamelijk drinken en vloeibaar. (bouillon, kipoensoep, vanillevla...)
Bij diarree is droge rijst ook een wondermiddeltje (desnoods met appelmoes). Of ga voor de rijstwafels.



ORS is overigens iets meer dan een zoutoplossing. Het bevat lichaamseigen zouten, en dus niet alleen keukenzout. Bij Aquarius of AA wel de witte nemen, die zijn isotoon, net als ORS. De rest is gewoon limonade met evt wat vitamines.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zoontje verschrikkelijke diarree had en ook behoorlijk moest spugen, raadde zij Tasectan aan.

Na 6 dagen naar de dokter gegaan en toen vertelde zij dit. De volgende dag was het over. Geen idee of dat door de Tasectan kwam, of dat het wel mooi geweest was zo.



Schijnt goed te helpen tegen diarree.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven