Drijfshirt

22-07-2014 10:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week zag ik in 't zwembad een kindje met een shirt met daarin dingen om te drijven. Beetje moeilijk omschreven.

Dit lijkt mij ook ideaal voor ons zoontje van drie. Nu heeft hij zo'n opblaasbaar zwemvesten aan maar dat kruipt omhoog en zit dan niet echt lekker.



Heeft iemand ervaring met een dergelijk shirt?

Begrijpt iemand überhaupt wat ik bedoel?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bedoel je de 'easyswim'?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:llara schreef op 22 juli 2014 @ 11:00:

Ja die heb ik laast bij de hema gekocht weet niet hoe ik een foto kan plakkenAlhoewel dit is ook een zwemvest

http://www.hema.nl/winkel ... &fh_secondid=pnl_34113013
Alle reacties Link kopieren
Easyswim ziet er goed uit. Heb jij daar ervaringen mee Miffy?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Die van de Hema ziet er ook al een stuk beter uit dan wat wij hebben, ga eens kijken.



Wij hebben nu deze en die schiet dus omhoog. Logisch ook wel, is natuurlijk niet bedoeld om mee te zwemmen maar als redding.



Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gatti, nee, zelf geen ervaring. Ik weet dat hij bij een zwembad hier in de buurt gebruikt wordt bij zwemlessen, en vrienden die hun kinderen daar op zwemles hadden, vonden het wel prima.

(Wij kozen voor een ander bad, maar dat had niets met de easyswim te maken)
Alle reacties Link kopieren
Die van de hema gaat goed we hebben een swimtrainer, gewone bandjes en deze, ik vind deze het fijnste
Alle reacties Link kopieren
IIara, schiet die van Hema niet omhoog, kan je die strak genoeg dichtdoen?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem er even bijpakken...
Alle reacties Link kopieren
Hij is van 1 -3 jaar 11-18 kilo is met een rits je kan hem niet verstellen maar bij mijn zoon vind ik hem goed zitten, hij schiet bij hem niet omhoog en hij is net geen 11 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ga ook bij de Hema kijken. Zoon is 14 kg, dus zou ook moeten kunnen.



Vind de Easyswim ook nog wel handig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb er ok over zitten twijfelen, zag afgelopen week ook een kind met zo'n drijfshirtje aan. Maar ik vond toch dat ze vrij diep in het water lagen ermee en ik vind het eng als ze op hun buik in het water komen ermee. Omdraaien lijkt me dan best lastig bv.

Ik heb wat dingen uitgeprobeerd voor deze zomer en ben nu toch op vleugeltjes met een gewone zwemband uitgekomen voor dochter. Ze kan niet door de zwemband schieten, want de vleugeltjes dan in de weg. En ze kan voorover gaan liggen, zodat ze kan zwemmen, maar ook achterover om wat uit te rusten.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kan zich met dat reddingsvestje wel omdraaien. Hij is ook behoorlijk watervrij, springt overal in, "zwemt" met zijn hoofd onder water enz. Liefst springt hij van de kant in 't water en dan werkt zo'n band om zijn middel niet. Daarom een wat meer aangesloten iets.

We zijn er natuurlijk constant bij, maar toch.



Jouw dochter is ook net wat jonger toch DH, waarschijnlijk is zoon (in april 3 geworden) net wat verder en sterker.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Opblaasbare zwemvesten zijn géén reddingsvesten! Ze zijn niet veilig, je moet er altijd bij blijven. Eigen,ijk zouden ze die dingen moeten verbieden want ze geven veel ouders schijnveiligheid.



Om te zwemmen is zo'n vestje als van de hema een goed ding, of de puddlejumper. Maar dan nog: zonder diploma's niet alleen laten zwemmen.
quote:Gatti schreef op 22 juli 2014 @ 12:11:

Zoon kan zich met dat reddingsvestje wel omdraaien. Hij is ook behoorlijk watervrij, springt overal in, "zwemt" met zijn hoofd onder water enz. Liefst springt hij van de kant in 't water en dan werkt zo'n band om zijn middel niet. Daarom een wat meer aangesloten iets.

We zijn er natuurlijk constant bij, maar toch.



Jouw dochter is ook net wat jonger toch DH, waarschijnlijk is zoon (in april 3 geworden) net wat verder en sterker.Daar zal idd wel wat verschil tussen zitten laat je even weten hoe het gaat ermee, misschien is het anders ook wel iets voor ons voor volgend jaar
quote:patchouli_ schreef op 22 juli 2014 @ 12:17:

Opblaasbare zwemvesten zijn géén reddingsvesten! Ze zijn niet veilig, je moet er altijd bij blijven. Eigen,ijk zouden ze die dingen moeten verbieden want ze geven veel ouders schijnveiligheid.



Om te zwemmen is zo'n vestje als van de hema een goed ding, of de puddlejumper. Maar dan nog: zonder diploma's niet alleen laten zwemmen.Ze zegt toch ook nergens dat ze niet oplet?
DH, waarom vleugels én een zwemband?

Mijn kinderen hebben alleen vleugels (en ons in de buurt.)



Bij die easyswim kun je dacht ik het aantal drijvers erin wel aanpassen
quote:Miffy schreef op 22 juli 2014 @ 13:25:

DH, waarom vleugels én een zwemband?

Mijn kinderen hebben alleen vleugels (en ons in de buurt.)



Bij die easyswim kun je dacht ik het aantal drijvers erin wel aanpassenOmdat ze met alleen vleugels niet zo goed blijft drijven, dan zakt ze vrij ver het water in. Zwemmen (spartelend vooruit komen) gaat dan gepaard met slokken water in haar mond met die band om gaat ze op haar buik liggen, band rechtop om haar heen en zwemmen maar! En die band kan dus niet af door die vleugeltjes, wel zo handig
Alle reacties Link kopieren
Vleugeltjes én zwemband zijn trouwens ook gevaarlijk.

Kids kunnen dan niet omdraaien als ze verkeerd komen te liggen.



Wij stonden dat niet toe in het zwembad waar ik werkte.



Easyswim pakjes hadden een paar jaar geleden ook nog niet de status van veilig zwemmiddel. Die mochten dus ook niet aan buiten de zwemles, dan moesten er bandjes om.

Nogal een gedoe toen ze ingevoerd werden in het zwembad waar ik werkte. Maar misschien dat dit inmiddels veranderd is?



Had er wel deels mee te maken, dat wij niet konden zien hoeveel van de drijfblokjes erin zaten, en dat de vestjes niet bij iedereen even goed en strak zaten.



Persoonlijk vind ik bandjes dan weer doodeng, ik heb er in mijn jaren als toezichthouder redelijk wat kinderen uit het water getrokken waarbij de bandjes eraf vlogen bij het erin springen, en met bandjes die begonnen door te scheuren.

Maar goed om die reden mogen kids met bandjes niet in het diepe, in een ondiep recreatiebad steek je een arm uit en trek je ze zo aan de kant.
Ik sta ernaast. Het is niet zo dat ik haar met vleugels en band in de plomp gooi en zelf ga zitten lezen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
In ons zwembad mogen kinderen ook niet met bandjes en een zwemband om het middel, omdat dat gevaarlijk is.



Als je kind te ver ondergaat met vleugeltjes, heb je dan wel de goeie? Er zijn verschillende maten hè.
Ik moet idd nieuwe vleugeltjes, maar deze zijn tot 15kg en daar zit ze nog net niet aan. Maar goed, wij vinden de combi fijn. Zowel dochter als ik. En ik sta er met mijn neus op continu.
Alle reacties Link kopieren
Totdat ze zwemles gehad hebben is 't toch puzzelen wat 't beste werkt. En uiteraard sta je er gewoon bij als je kind in 't water is.



Ik neig nu 't meeste naar de easy swim en dan kan ik de bandjes er gewoon nog bij aandoen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ja idd, dit werkt momenteel het beste omdat ze nog niet zo goed zelfstandig kan blijven drijven met alleen bandjes. Dan hangt ze ook zo aan haar armen en met een extra band gaat het gewoon prima.



Is dit niet nog handiger gatti? http://www.splashabout.nl ... tie/floatsuits/index.html

Dat kan ook niet omhoog schieten of uit gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven