Entreetoets oefenen

12-04-2012 18:26 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Mijn zoon is 11 jaar en zit in groep 7.

Binnenkort moet ie de Entreetoets maken.

Ik oefen zoveel mogelijk met hem en hij krijgt sinds een maand ook privé bijles van een docente.



Oefenen met jullie kind of laten jullie dat aan school over?



En maken jullie ook zorgen om de uitslag?

(Ik maak me wel druk om)



Of moeders die dit al achter jullie rug hebben,wat zijn jullie ervaringen evt. Tips?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik snap echt niet dat ouders gaan oefenen hiermee. Echt niet. Het gaat om het algemene niveau van je kind.
Vooral niet teveel oefenen. Hoe meer je oefent, hoe meer druk er op een kind komt te liggen.



Verder, je wilt toch een eerlijk beeld krijgen van wat je kind kan? Als je hem nu ineens heel veel bijles gaat geven etc, denk je dan dat er een eerlijk beeld uit de test komt?
Alle reacties Link kopieren
Arm kind.....
Alle reacties Link kopieren
Nee ik oefen niet waarom zou ik? Het gaat toch om het niveau te bepalen? Ik zou mijn kind niet op een hoger niveau willen hebben dan ze aankan omdat de kans op falen en teleurstelling in het VO dan enorm is. De Cito's oefenen met een kind kan dat gevolg dus hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Algemene niveau kan je opkrikken toch elastiekje?

Of zie ik het verkeerd?



Oefenen baart kunst of toch niet?
Prrrr, mauw miawwwww.
Wat verschrikkelijk zielig voor het kind, dat zijn moeder zo pusherig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 12 april 2012 @ 18:31:

Nee ik oefen niet waarom zou ik? Het gaat toch om het niveau te bepalen? Ik zou mijn kind niet op een hoger niveau willen hebben dan ze aankan omdat de kans op falen en teleurstelling in het VO dan enorm is. De Cito's oefenen met een kind kan dat gevolg dus hebben.Lees dit even. Ik heb een aantal van die gepushte kinderen in de klas en vind het zó zielig voor ze.
quote:achnein schreef op donderdag 12 april 2012 18:31 Wat verschrikkelijk zielig voor het kind, dat zijn moeder zo pusherig is.Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik maak me ook geen zorgen over de uitslag want mij dochter is een geweldige meid met of zonder hoge Cito dinges.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jane, ben jij echt serieus? Arm kind! Faalt hij niet met de entreetoets, dam faalt hij straks op de middelbare school! Wil je dat echt voor je kind?
Alle reacties Link kopieren
quote:jane-ice schreef op 12 april 2012 @ 18:31:

Algemene niveau kan je opkrikken toch elastiekje?

Of zie ik het verkeerd?



Oefenen baart kunst of toch niet?Oefenen leert een trucje en verschaft geen inzichten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ik heb het achter de rug

ik liet het aan school over

tip1 niet gaan oefenen

tip 2 leg er geen druk op

tip 3 cito is in groep 8 en daar wordt voor geoefent

school heeft wel een goed beeld van zijn nivo
Alle reacties Link kopieren
Oefenen baart kunst in het maken van de Cito, ja. Een TL kind zal er niet ineens een gymnasiast van worden. En je kunt misschien wel een niveau hoger terechtkomen, maar of het kind daar nou gelukkig van wordt...



Uiteindelijk leer je toch het best en het meest als de stof op jouw niveau wordt aangeboden. En dat meet je echt niet door voor de cito te trainen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg wel dat ik zovaak mogelijk oefen met hem maar ik kom soms ook tijd te kort (werken enzo)

Dus ik zit niet iedere dag urenlang met hem te oefenen ofzo.



En hij vind bijles en oefeningen niet erg...we hadden een goed gesprek gehad dus hij weet waarom hij dit allemaal moet doen.

(Gelukkig)
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:jane-ice schreef op 12 april 2012 @ 18:31:

Algemene niveau kan je opkrikken toch elastiekje?

Of zie ik het verkeerd?



Oefenen baart kunst of toch niet?



Maar zo'n toets moet je niet oefenen, dat geeft een heel slecht beeld.



Je kunt best algemene vaardigheden oefenen met je kind, maar niet zo'n toets erin rammen. Moet je echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Privé les in groep 7... sommige mensen zijn echt zielig.



En waarom moet hij dit doen dan? Wil je hem op het gymnasium hebben?



En dan maakt hij de entree toets goed door het vele oefenen maar eigenlijk kan hij het hoge niveau niet aan, en dan?
Een kind zou genoeg moeten hebben aan zijn tijd op school en niet na school nog gebombardeerd moeten worden met privé bijles en veel oefenen. Een kind moet thuis ook gewoon kind kunnen zijn. Mocht het op school blijken dat je kind extra ondersteuning nodig heeft vind ik het wat anders.



Waarom wil je zijn niveau zo nodig zelf opkrikken en laat je het niet aan de school over? Die bereiden het kind heus wel voor op zo'n toets, maar meer in de vorm van hoe om te gaan met spanning en wat het inhoudt en eventueel laten oefenen met voorbeeldsommetjes zodat ze een idee krijgen wat ze moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Oefenen ? WTF ! Ik ga zeker niet oefenen of bijles doen met mijn kind..



Hoe weet je dan waar hij staat? Juist die entree toets is ervoor om te zien of hij/zij ergens nog wat hulp kan gebruiken en een indicatie van niveau voor voortgezet..



Arm kind.



Zoon heeft vandaag 1e deel gemaakt.. Hij vond het prima te doen.. En wat er uit komt ? Geen idee.. ik hoop voor hem dat het is wat hij hoopt.. Ik ben allang overtuigd van zijn kunnen en ik ben altijd trots op mijn kind.. wat voor een niveau er ook uit zal komen.. misschien iets voor jou TO ?
Alle reacties Link kopieren
quote:jane-ice schreef op 12 april 2012 @ 18:34:

Ik zeg wel dat ik zovaak mogelijk oefen met hem maar ik kom soms ook tijd te kort (werken enzo)

Dus ik zit niet iedere dag urenlang met hem te oefenen ofzo.



En hij vind bijles en oefeningen niet erg...we hadden een goed gesprek gehad dus hij weet waarom hij dit allemaal moet doen.

(Gelukkig)Maar ga je je kind dan z'n hele schoolcarrière op bijles en huiswerkbegeleiding doen? Dat is echt heel zielig hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 12 april 2012 @ 18:31:

Nee ik oefen niet waarom zou ik? Het gaat toch om het niveau te bepalen? Ik zou mijn kind niet op een hoger niveau willen hebben dan ze aankan omdat de kans op falen en teleurstelling in het VO dan enorm is. De Cito's oefenen met een kind kan dat gevolg dus hebben.en dit ook...
Alle reacties Link kopieren
Je wil écht de kinderen de kost niet geven die met atheneumadvies met hangen en wurgen met een VMBO diploma van school komen.

Sta je als ouders met je goeie gedrag, je jarenlange hulp, de tijd en het geld wat je in hun onderwijs gestoken hebt...



Andersom kan net zo goed; middelmatige basisschoolleerlingen die in de brugklas " het licht zien " en ath. gaan doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Aan alle dames/ heren in het bao:



Gaat de entree toets nu de rol van de eindtoets Cito vervangen? Omdat deze vanaf volgend jaar pas in april of was het mei afgenomen gaat worden? Gaan de VO scholen nu naar de scores op de entree toetsen groep 7 vragen?



Een eerlijk antwoord zou zeer op prijs worden gesteld. De geijkte ken ik nl.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Moet je voorstellen.. kind van TO zit al jaren op VMBO-T niveau in het Leerling Volg Systeem.. scoort normaliter c-tjes.. ..



Moeder gaat enorm met hem in de bijles en oefen ellende.. kind scoort na uuuuuuuuuuren bijles.. "spontaan" VWO.. Denk je nu echt dat die basisschool hem dan een VWO advies gaat geven ?



Ga je in groep 8 je kind weer blootstellen aan bijles en cito training om een mega score te halen op de eindtoets ?



Waarom ben je niet gewoon trots op je kind ? Waarom hoger niveau pushen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven