Ervaringen bevalling inleiden...

09-07-2009 17:10 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Morgen word ik ingeleid, omdat ik dan 72 uur met gebroken vliezen heb rondgelopen. Ik vind het best heftig, ben ook een beetje het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Mijn 1e bevalling verliep heel soepel, had me daar een beetje op ingesteld ook deze keer... Maar goed, inmiddels ben ik wel aan het idee gewend en ga ik ervoor.



Toch ben ik erg benieuwd wie er ervaringen heeft met het inleiden van een bevalling, misschien ook wel met gebroken vliezen hebben gelopen en de weeen niet op gang kwamen.

Wie heeft er tips om de dag door te komen morgen?

Zijn er sowieso nog dingen waar ik aan moet denken?



Alvast bedankt voor jullie reactie!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Eerste kindje hier en ben nog niet zover dus geen ervaring. Maar ken je wel van LGZW en wil je heel erg veel succes wensen morgen!
72 uur, jeetje wat lang! Ik dacht dat dat maar 24 uur mocht (in mijn ziekenhuis in ieder geval wel).

Wie weet wie weet, ga je nog spontaan zelf vannacht and anders, veel succes, morgen ben je moeder!



Geen tips voor je, ik was wel ingeboekt voor een inleiding, maar het ging uiteindelijk toch zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 38 weken ingeleid ivm zwangerschapssuiker.

Mijn vliezen waren dus niet gebroken.

Inleiding was best pittig, maar heeft bij mij niet geholpen en werd het uiteindelijk een keizersnede.

Ben op donderdagochtend ingeleid en vrijdagavond om 20.34 is mijn zoon geboren.



Heel veel succes morgen



ps; waarom grijpen ze nu pas in. 72 uur met gebroken vliezen lopen is toch behoorlijk lang?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wat Ainne zegt, is mij ook verteld.

Niet langer dan 24 uur met gebroken vliezen ivm infecties
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip (voor je partner); neem iets te lezen mee, want het kan lang duren.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
72 is een normale termijn voor veel ziekenhuizen. Tenzij je bijv koorts krijgt. Ik vind het ook lang, maar weet dat het gewoon volgens protocol is.
Alle reacties Link kopieren
3 keer ingeleid (op drie dagen) en dat mocht niet baten (had geen gebroken vliezen overigens).

Laatste poging zou op dag 4 plaatsvinden en 's nachts weeën gekregen en spontaan de vliezen gebroken...

Dag 5 (na 28 uur weeën en dan ook echte) kwam men erachter dat zoon navelstreng om zijn hoofdje had en heb ik een spoedks gehad.

Succes morgen en geniet van je baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 09 juli 2009 @ 17:20:

3 keer ingeleid (op drie dagen) en dat mocht niet baten (had geen gebroken vliezen overigens).

Laatste poging zou op dag 4 plaatsvinden en 's nachts weeën gekregen en spontaan de vliezen gebroken...

Dag 5 (na 28 uur weeën en dan ook echte) kwam men erachter dat zoon navelstreng om zijn hoofdje had en heb ik een spoedks gehad.

Succes morgen en geniet van je baby.Poeh....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen!

Ik vond het inleiden heel snel gaan, dwz de weeen waren na een uur al om de minuut. Verder heb ik dat niet als heel naar ervaren, want mijn ontsluiting vorderde ook snel. Infuus er in om half 8 en s'middags om half 2 had ik 10 cm ontsluiting.

Neem een Ipod mee met speakers, dat kan je je eigen muziek luisteren en geeft je een beetje een gevoel van thuis. In ons ziekenhuis mocht dat. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben beide keren ingeleid omdat ik langer liep dan de normale 40 weken.

De eerste keer ( na een week vaginale zetpillen )lag ik aan het infuus en begonnen de weeen vrij snel op te komen,over persweeen maar niet te spreken terwijl ik maar 1cm ontsluiting had, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben dat de ontsluiting niet wilde vlotten,toen ik na 12 uur zo kapot was van het vechten tegen de persweeen werd mij verteld dat ik het nog maar 15 minuten moest volhouden, was er dan geen volledige ontsluiting dan zou ik onder het mes gaan, waarschijnlijk door de opluchting had ik binnen 5 minuten volledige ontsluiting.

Bij de 2e ging alles veel vlotter ik kreeg een vaginalezet pil en had binnen een half uur de eerste weeen die elkaar zo snel opvolgde dat ik na ruim 2uur mijn jongste mocht verwelkomen

Denk erom voor iedereen is de ervaring anders,probeer er positief tegen over te staan,het opwekken is niks engs
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ingeleid na 24 uur gebroken vliezen, is mij erg meegevallen. Ik bleek (ondanks geen weeen) al wel wat ontsluiting te hebben.

Om 9.00 uur kreeg ik een infuus, rond 11 uur voelde ik voor het eerst iets wat misschien weeen waren, daarna ging het wel snel, om 13.15 al 7 cm ontsluiting, en om 15.30 mocht ik persen. De middag was niet leuk, echt elke minuut een wee, en die werden natuurlijk steeds sterker. Uiteindelijk wilde dochter de draai niet maken en is ze gehaald met de vacuumpomp, om 16.50 geboren.

Lijkt misschien lang, maar feitelijk heb ik enkel tussen 11.00 uur en 16.50 weeen gevoeld.

Mij viel het mee, op deze manier zou ik het nog wel eens willen doen .

Tips, tja, bereid je eventueel voor op nog een nachtje blijven (ik had koorts, waarschijnlijk van die langer gebroken vliezen).

Verder heb ik 's ochtends de krant nog wel gelezen.

Ooh ja, en iets met druivensuiker, ik had geen trek om te eten met weeen iedere minuut, maar was erg flauw toen ik mocht gaan persen (opgelost met thee met heel veel suiker).

En geef je er gewoon aan over, probeer zo lang mogelijk te ontspannen, heel veel succes in ieder geval!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vliezen braken toen ik 34 weken zwanger was. Ik had geen weeen, waren die er wel geweest, kreeg ik remmers.

Op dat moment was het beter om baby te laten zitten waar ze zat. Om de dag werd een hartfilmpje gemaakt en temperatuur en bloed werden gecheckt (ivm eventuele infecties) Dat was beter dan haar al geboren te laten worden.

Uiteindelijk startte de bevalling spontaan met 36 weken.

(mocht ze toen niet uit zichzelf gekomen zijn was ik met 37 weken ingeleid)

Dus geen ervaring met inleiden, maar wel wat info over de gebroken vliezen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ingeleid omdat ik al langer dan 24 uur vruchtwater verloor. Waarschijnlijk had mijn dochter een klein gaatje in de vliezen geprikt waar vruchtwater uitsijpelde. Verder gebeurde er helemaal niets. Uiteindelijk na ruim 24 ook naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze de vliezen helemaal gebroken en toen had ik op het moment dat ik aan de ctg ging 2 cm ontsluiting ( 's ochtends om een uur of 10) Kreeg een infuus rond 11.00 uur en om 11.45 was daar de eerste wee. Rond 14.00 uur had ik 5 cm ontsluiting en na een halfuurtje had ik volledige ontsluiting. Dat laatste halfuurtje vond ik echt heftig: ik wist op een gegeven moment niet meer waar de ene wee stopte en de andere wee begon. Uiteindelijk is dochter 4 uur na de eerste wee geboren.

Ik zou er zo weer voor tekenen ondanks de weeënstorm op het laatst.
Alle reacties Link kopieren
He dufty, wat lees ik nu? Morgen al inleiden? Ik heb er geen ervaring mee maar heeeeel veel succes morgen, je hebt nu vast snel je baby in je handen. Laat je het ons wel weten?



Voordringer zet 'm op.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
En heel veel succes morgen!!!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je er voor gekke meid! Niet alleen ik, maar ook de rest van de meiden, denken aan je morgen...Zet 'em op...het komt goed omdat het moet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 x ingeleid en het ging super snel zou er zo weer voor tekenen.



Veel succes morgen en geniet van je kleintje!!
Alle reacties Link kopieren
Ach meiden, dankjulliewel! Wat ben ik blij met jullie reacties, zeg! Echt, ik vind het stiekem zo eng gewoon... Op de een of andere manier denk ik ook steeds dat ingeleide bevallingen gepaard gaan met meer complicaties dan normaal, maar volgens mijn gyn. is dat niet zo. Tsja. Maar het is wel zo, hoe meer ontspannen je erin gaat, hoe beter het uiteindelijk is.



Wie zijn ervaringen nog kwijt wil, graag! Ook als ze negatief zijn trouwens hoor, ik moet tenslotte wel reeel blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalie schreef op 09 juli 2009 @ 17:49:

Natuurlijk ga je er voor gekke meid! Niet alleen ik, maar ook de rest van de meiden, denken aan je morgen...Zet 'em op...het komt goed omdat het moet
Alle reacties Link kopieren
Dufty! Morgen heb jij je kindje!

37 weken.. (en hoeveel dagen ben je dan?)



Hier ook geen ervaring met inleiden, sorry. Wel met gebroken vliezen, maar kwam spontaan dus geen tips...



Veel succes morgen en zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren


we denken aan je hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bengal schreef op 09 juli 2009 @ 18:09:



we denken aan je hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:dufty schreef op 09 juli 2009 @ 18:05:

[...]





Je weet het niet, of misschien ook wel...maar je bent wel mijn voorbeeld en je kunt vast zelf wel bedenken waarom ...dus natuurlijk ga je morgen die prachtzoon op de wereld zetten! Hoe dan ook...Dan kan ik daarna volgen
Alle reacties Link kopieren
Hey Dufty,



Heel veel succes morgen. Ik ben ingeleid nadat ze de vliezen gebroken hadden en ik al een paar keer gel gehad had, dus wel anders. Ik ben om 9 uur aangesloten op het infuus en om 11.50 bevallen. Ik kreeg al vrij snel weeen om de 2/3 minuten die ongeveer 30 seconden aanhielden. Dit leidde ook snel tot ontsluiting. Ik vond vooral het einde heel heftig waar ik in 10 minuten van 6/7 cm ontsluiting naar een geboren baby ging, maar dat was bij mijn 1e ook zo en daar heb ik geen infuus gehad dus waarschijnlijk ligt dat meer aan mij dan aan het inleiden.



Heel veel succes morgen, probeer er inderdaad zo ontspannen mogelijk in te gaan. Je bent al een keer bevallen en dat gaat je nu ook lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven