Gewone tandenborstel of elektrische

24-10-2014 10:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van ruim anderhalf heeft inmiddels bijna al haar tandjes. Maar tandenpoetsen vindt ze maar niets, althans tandpasta van haar tandenborstel zuigen vindt ze heerlijk, maar het poetsen zelf vind ze een vreselijk gevoel, ze probeert uit alle macht die tandenborstel uit haar mond te trekken of met haar tong haar mond uit te duwen en als dat gelukt is knijpt ze haar lippen stijf op elkaar. Daar komt bij dat ze het cognitieve niveau heeft van een baby van 7 maanden en ik haar dus ook nog niet duidelijk kan maken dat dit echt moet of er een spelletje van kan maken ofzo. Nu poets ik twee keer per dag heel kort haar tandjes, maar ik ben een beetje bang dat dat niet genoeg is en zit nu te twijfelen of ik niet beter over kan stappen op een elektrische tandenborstel.

Maar voor ik zo'n 60 euro uitgeef voor een elektrische kindertandenborstel (wat ik best veel geld vind om het even uit te proberen) hoor ik liever eerst hier ervaringen. Pikken kinderen die tandenpoetsen niet leuk vinden of niet begrijpen wel een elektrische tandenborstel of is dat een recept voor nog meer drama?
Waarom zou je een speciale elektrische kindertandenborstel kopen? Kan je niet een extra setje borsteltjes kopen die je op je eigen elektrische borstel zet.

Zo doe ik het wel tenminste.

Bij ons raadde de tandarts aan om met een elek. borstel te poetsen, schijnt echt te schelen. Kinderen vonden het hier ook eerst niet prettig, maar de tandarts zei dat ze daar vanzelf wel aan zouden wennen als ik het iedere dag zou doen. En dat is zo.



Wellicht dat het bij jouw dochter iets anders is ivm haar ontwikkeling. Maar neem dan in ieder geval de tip van de borsteltjes mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dinte,



Je hebt ook goedkopere elektrische tandenborstels.

Ik zou eerst zoiets uitproberen om dan als het echt werkt over te stappen naar een duurdere.



Kijk zoiets:

http://www.voordeligscher ... K6N9uXvxMECFcfMtAodb3kADQ



Succes
Alle reacties Link kopieren
Wij poetsen zelf niet elektrisch (onze tandarts vind dat elektrisch poetsen niet gelijk staat aan goed poetsen en we hebben beiden eigenlijk zelden tandproblemen, dus we poetsen nog met een handtandenborstel). Daarom moet ik als ik overstap voor haar op elektrisch dus een hele nieuwe aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
@jane-doe Kijk die had ik nog niet gezien. Ik had bij de Etos en Kruidvat alleen maar dure gezien. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Het is het gevoel van de borstel in haar mond wat ze niet prettig vind. Dat verandert niet bij een elektrische dus ik denk niet dat dat gaat helpen. Ze is pas anderhalf joh! komt echt wel goed.

Daarom krijgen ze eerst ook een melkgebit oftewel oefengebit

Probeer het eerst met één haaltje (of twee) en houd je daar dan aan, desnoods drie keer per dag? En bouw dat op. Nu 4 haaltjes. Als je dan na het afgesproken aantal ook echt stopt is het voor haar misschien duidelijker dat er snel een einde aan komt en vind ze het steeds minder erg. Zo heb ik het hier gedaan iig.
Bij de action hebben ze er 1 voor een euro of 2. Ik heb een eend. Dochter vind hem alleen wel eng haha! Maar hij doet het verder prima! Borsteltje kan er niet af, dus je gooit hem gewoon weg als hij op is. Prima ding voor die kleintjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven