Goede kinderschoenen

22-08-2013 09:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar heb ik mijn kinderen op modieuze maar wel uitverkoop schoenen/gympen laten lopen. Zelf de maat opgemeten en besteld via internet of op de gok gekocht. Veel geld bespaard, en ze zagen er leuk uit.



Helaas blijkt mijn oudste zoon nu iets doorgezakte voeten te hebben volgens de fysio. Ik schaam me dood. Ben snel naar de goede schoenwinkel gerend en heb schoenen met voetbed aangeschaft voor 130 euro.

Daar is hij nu helaas alweer bijna uitgegroeid.

Voor de winter wil ik dus voor alledrie wel echt goede schoenen aanschaffen. Welke merken zijn echt goed qua voetondersteuning en ook liefst niet al te duur. Tips zijn zeer welkom.



Wat is jullie gemiddelde schoenbudget en waar let je dan op?
On ne voit bien qu'avec le coeur.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Zowel ik als mijn man, broers en zussen hebben onze hele jeugd op Scapino, Van Haren en consorten gelopen, geen van allen ook maar iets mis met onze voeten. Ik let op echt leer, soepel zooltje (dreumes) maar ik geef voor mezelf ook geen 130 euro uit aan schoenen en zeker niet voor kinderschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderschoenen van > 50¤



Ze zijn vaak thuis en lopen op blote voeten dat is beter dan de beste schoen die je kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Voor dochter kocht ik graag Shoesme maar dan wel in de uitverkoop of in een outlet ( Rosada in Roosendaal bijvoorbeeld).

Maar het lijkt mij vooral belangrijk dat de pasvorm gewoon goed is en dat kan ook het geval zjn bij schoenen van Van haren, Scapino e.d.

Dochterlief draagt inmiddels ook van alles, ook gympen van H&M.

Maar 130 euro voor schoenen? Nee dat geef ik ook voor mezelf niet uit dus voor haar voeten in de groei al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak Shoes-me en Red rag.

Ik had dit jaar een paar d'r. Visser voor dochter omdat die goedkoper zijn en ook goed zouden zijn. Helaas na 3 maanden waren de schoenen al helemaal kapot. Dat heb ik niet met bovenstaande merken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn zoontje heeft heel lastige voetjes om schoenen voor uit te kiezen. Hij heeft brede voetjes met een heel hoge wreef. Dat betekent doorgaans dat ik alleen in een kinderschoenenwinkel met echt goede service (lees:iemand met heel veel geduld en veel kennis van het assortiment) kan slagen, en dan kunnen we kiezen uit 2 paar, van de 1000. Die kosten dan tussen de ¤80 en ¤120.



Bij Van Haren, Scapino past ie de schoenen die ik te pruimen vind gewoon niet, heb ook al talloze schoenen van webshops teruggestuurd. Maar als ie makkelijkere voetjes had, dan waren we daar dus wel voor gegaan.



Mijn zoon loopt thuis en in de tuin meestal op blote voeten, volgens mij is dat het beste. Ook omdat ie het heel snel warm heeft. Ik heb een soort pinguin gemaakt......
Alle reacties Link kopieren
Van shoes-me had ik nu een hele fijne aanbieding, alle paren 25 euro.



Ik geef ook geen 130 euro uit aan schoen, hoewel vorig jaar wel een paar laarsjes voor dochter voor 110 euro, maar vaak wel 80 of 90 euro.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Volgens de podotherapeut (en die kan het weten!) is het onzin om dure schoenen te kopen, als je kind gewoon normale, gezonde voeten heeft. Heeft het 'probleemvoetjes', dan is het natuurlijk een ander verhaal! Maar normale kindervoetjes hebben zelfs meer aan goedkope slippers, dan dure schoenen! Het blijkt namelijk te zijn dat wanneer kinderen op slippers en blote voeten lopen, de voeten veel meer moeten 'werken', ofwel spieren aanspannen. Dat schijnt goed voor de voeten te zijn. Dus voel je niet schuldig! Bovendien: mijn man heeft vroeger altijd de beste schoenen gehad (ze hadden nauwelijks budget om goed te eten, maar zijn moeder vond schoenen zo belangrijk dat ze zorgde dat die er kwamen voor haar kinderen, respect voor haar!), en pas toen hij volwassen was kreeg hij probleemvoeten, ze zijn 'doorgezakt'. Dus tja, voorkomen kun je met goede schoenen ook niet....
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn vaak thuis en lopen op blote voeten dat is beter dan de beste schoen die je kunt krijgen.[/quote]





Dit dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak clic, hip, shoesme, twins of red rag.

Mijn dochter heeft smalle voeten, dus schoenen van de van haren daar staat ze gewoon midden in, veelste breed.

Had vorig jaar een paar laarsjes voor erbij gekocht bij de van haren, echt leer 50 euro.

Maar ze werden zo snel lelijk en de zool sleet er helemaal onderweg.....en ze heeft ze echt niet vaak gedragen want ze heeft altijd meerdere paren schoenen.

Dus ik geef liever 50 euro meer uit dat ik echt goede schoenen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wel dure schoenen van zeker boven de 50 euro voor mijn dochter. Ik heb er zelf totaal geen kijk op en vind het prettig dat er iemand die er wel verstand vnan heeft naar kijkt. Mijn dochter heeft ook erg smalle voeten. Ze heeft nu wel een paar gympen voor gym van de schoenenreus ofzo, maar dan moet ze het klittenband zo strak doen dat ze bijna niet meer vastplakken.



Het is eigenlijk ver boven budget, maar ik vind het prettig dat er echt naar de juiste schoen wordt gezocht in mijn vaste winkel. Als ik te laat in het seizoen ben en er is gewoon niks passends meer dan wordt me ook niks verkocht en ik word gewezen op de koopjeshoek waardoor ik oo kwel eens klaar was voor 50 euro.



Wat voor oorzaak gaf die fysio dan?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer heeft dochter trouwens voortdurend op slippers van Kipling gelopen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, kopen voordat de kinderbijslag er is.

Wisten we in 't begin niet kwamen we in de winkel was 2/3 al verkocht. Iedereen kwam in de week na de kinderbijslag.

Deze winkel staat goed bekend om de kinderstoelen dus veel klanten. In de twee weken na de kinderbijslag stonden met 't dubbele personeel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wanneer komt de eerstvolgende kinderbijslag eigenlijk? Ik moet nl ook weer op schoenenjacht en zou dat idd graag voor willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Apiejapie dat verhaal dat een voetbed achtethaakd was had ik ook gehoord. Daarom dacht ik dat het niet heel nauw luisterde. Toch bleek hij door onvoldoende hielsteun echt een beetje raar te zijn gaan corrigeren...



Mijn moeder liet ons ook altijd op Piedro of Renate lopen. Weinig keus, maar reuzedegelijk.

Koop voor mezelf nu ook wel altijd goede leren schoenen. Ik vind het draagcomfort veel beter.

Maar heb een paar keer schoenen van Gaastra gehad. Duur maar echt niet goed zo ook Geox (erg zweterig).
On ne voit bien qu'avec le coeur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje had vorig jaar nog Piedro's, die zagen eruit als All Stars, maar dan beter voor de voeten.



Giga Shoes is ook een goed merk, dat is er helaas nog niet voor de kleine maatjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Deze van 130 zijn ook Piedro's. Zien er wel cool uit, maar ik vind het echt te duur. Verbaasde mij er ook over hoeveel andere kinderen op school dezelfde schoenen hebben,
On ne voit bien qu'avec le coeur.
Alle reacties Link kopieren
Koop van alles voor mijn dochter in de uitverkoop , zeeman , wibra , hema etc.. Maar schoenen... schoenen geef ik best wat geld aan uit.

Proffessor Visser (ja die van de schoentjes ) raadde zijn schoenen NIET aan voor mijn dochter. (te breed te weinig steun) Dochter heeft smalle voet en zwakke hiel/enkels.

Dus goede schoenenwinkel opgezocht en 1e keer kwamen we uit op Renata's , Daarna Bjoeties en nu heeft ze Bunnies. Gelukkig worden haar voeten iets breder waardoor we nu iets meer keuze hebben in schoenen. MAar goede schoenen vind ik belangrijk , je hele leven loop je er op , voeten , benen , rug verdienen extra aandacht bij mijzelf en dus ook voor mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Renata's 130 euro , Bjoeties 60 en de Bunnies 75 euro . (dochter is 2jr)
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak per jaar kopen jullie dan schoenen Zespri? Bij mij hebben ze vaak ook nog een paar laarzen, slippers, gympjes nodig en dan zeker 3 keer per jaar een paar leren schoenen. Voor de zomer heb ik nu ook Teva's erbij gekocht voor de vakantie.
On ne voit bien qu'avec le coeur.
Alle reacties Link kopieren
Trackstyle, piedro, renata.



Ik heb voor mijn drie jongens alleen maar trackstyle.
Goede stevige hielkap en soepele zool. Dat zijn de dingen waar je op moet letten. Dure schoenen zijn niet per defenitie goed.



En, zoals al vermeld, verder zoveel mogelijk op blote voeten laten lopen.
Ik koop graag schoenen voor dochter (4) in Duitsland. Gewoon bij een willekeurige, degelijke schoenenwinkel. Ik word er altijd zeer correct en vriendelijk geholpen en ben voor goeie, leuke leren schoenen max. 50-60 euro kwijt.



Ik vind de prijzen die ze hier soms rekenen echt enorm hoog.
Alle reacties Link kopieren
2x per jaar.. een paar zomerschoenen en een paar winterschoenen.

In febr wel te grote crocs gekocht kon ze met gebreide wollen sokken prima in toen. En nu kan ze er ook met blote voeten in en moet ik begin volgend jaar weer nieuwe kopen.

Sandaaltjes heeft ze van mijn moeder gekregen , die doe ik wel goedkoper. Laarsjes worden gewoon 2e handse of hema (al vind ik ze daar nieuw ook nog erg prijzig ) Marktplaats is gewillig voor regenlaarsjes.. Vele staan er op voor een paar euro. En wanneer ik rondvraag bij vrienden hebben die vaak ook nog wel laarsjes staan .

Maar echt goede schoenen waar ze meeste tijd van loopt zijn altijd goede stevige (en vaak dus ook ) dure schoenen.





Ik vind de Red Rags erg gaaf , maar helaas nog te breed voor dochter.
Alle reacties Link kopieren
Laarzen deed ik ook veel tweedehands of schoenenreus. Tweedehands lukt in grotere maten helaas steeds minder. Helaas verslijt oudste ze nu vaak doordat ze lek gaan, achterkant buigt steeds bij het lopen en gaat door. Ik haddan eigenlijk de hoop dat jongste twee ze ook aan zouden kunnen.



Ik heb dit jaar al uitgegeven aan schoenen kinderen

Jongste gympen 12,50

Zomerschoenen 65

Teva's 50



Middelste

Zomerschoenen 17,50

Teva's 50



Oudste

Zomerschoenen 130

Laarzen 20

Teva's 50

Gympen 20
On ne voit bien qu'avec le coeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven