Goede kinderschoenenwinkel in Twente
dinsdag 28 december 2010 om 20:45
Hallo allemaal,
Zoonlief gaat steeds beter lopen. We wachten met de schoenenaankoop tot hij drie maanden goed loopt. In de tussentijd ben ik erg benieuwd naar adresjes in Twente voor de aanschaf van goede kinderschoenen.
Een winkel waar de voetjes nog opgemeten worden door de verkoper en (veter) schoenen met goed voetbed te koop zijn.
Wie heeft tips? Alvast bedankt!
Groetjes
Engeltje
Zoonlief gaat steeds beter lopen. We wachten met de schoenenaankoop tot hij drie maanden goed loopt. In de tussentijd ben ik erg benieuwd naar adresjes in Twente voor de aanschaf van goede kinderschoenen.
Een winkel waar de voetjes nog opgemeten worden door de verkoper en (veter) schoenen met goed voetbed te koop zijn.
Wie heeft tips? Alvast bedankt!
Groetjes
Engeltje
dinsdag 28 december 2010 om 20:48
Schuurman schoenen meet het altijd op, tot volle tevredenheid (ook van mijn portemonnee). Verder, maar duurder:
- Lenferink Nijverdal
- Nijhof Hengelo
- Huppeldepup Oldenzaal
Duurkoop is niet altijd beter, ik ben erg tevreden over Schuurman. Ook de Elephanten zijn erg goed (Van Haren, bijv Enschede),
- Lenferink Nijverdal
- Nijhof Hengelo
- Huppeldepup Oldenzaal
Duurkoop is niet altijd beter, ik ben erg tevreden over Schuurman. Ook de Elephanten zijn erg goed (Van Haren, bijv Enschede),
Ik krijg er een punthoofd van!
dinsdag 28 december 2010 om 21:20
Twente is best groot
Schuurman vond ik 3x niks, slechte service en altijd wel wat mis met de schoenen waarna je ze zo een week of langer kwijt bent omdat het opgestuurd wordt.
Wij gingen altijd naar Nijhof in Hengelo. Goede service, schoenen zaten altijd perfect. En mocht er iets zijn met de schoen word het ter plekke gemaakt.
Schuurman vond ik 3x niks, slechte service en altijd wel wat mis met de schoenen waarna je ze zo een week of langer kwijt bent omdat het opgestuurd wordt.
Wij gingen altijd naar Nijhof in Hengelo. Goede service, schoenen zaten altijd perfect. En mocht er iets zijn met de schoen word het ter plekke gemaakt.
dinsdag 28 december 2010 om 21:26
Ik heb werkelijk nog nooit klachten gehad bij Schuurman en ik koop er altijd.
Ik vind dat er vaak overtrokken gereageerd wordt op ´goede schoenen´. Als je schoenen koopt die te stevig zijn, te goed dus, dan verpest je juist het voetje van je kind. Juist kindjes die net lopen hebben helemaal geen dure schoenen nodig. Beter wat simpelere schoenen, zodat hun voeten en spieren aan het werk moeten. Zet je alles te vast in stevige schoenen, ontwikkelen de voeten en spieren zich niet en heb je uiteindelijk veel meer ellende.
Ik vind dat er vaak overtrokken gereageerd wordt op ´goede schoenen´. Als je schoenen koopt die te stevig zijn, te goed dus, dan verpest je juist het voetje van je kind. Juist kindjes die net lopen hebben helemaal geen dure schoenen nodig. Beter wat simpelere schoenen, zodat hun voeten en spieren aan het werk moeten. Zet je alles te vast in stevige schoenen, ontwikkelen de voeten en spieren zich niet en heb je uiteindelijk veel meer ellende.
Ik krijg er een punthoofd van!
dinsdag 28 december 2010 om 21:47

woensdag 29 december 2010 om 07:04
Ik koop altijd bij de schoenenreus (en dan het liefst nog in de uitverkoop, dan heb je leren schoenen voor een paar euro). Mijn kinderen hebben geen extreem smalle of brede voeten. Punten waar ik op let bij de aanschaf:
- Leer (vanwege ademen)
- Goede pasvorm (genoeg ruimte voor de tenen)
- Soepele zool (moet makkelijk kunnen buigen, vooral bij de voorvoet)
- Stevige hiel
Volgens een bevriend orthopeed zijn dit ook de belangrijkste punten en zijn goedkope schoenen prima als ze hier aan voldoen. 's Winters lopen mijn kinderen overigens bijna alleen op snowboots moet ik bekennen en in huis alleen op sokken en/of slofjes.
- Leer (vanwege ademen)
- Goede pasvorm (genoeg ruimte voor de tenen)
- Soepele zool (moet makkelijk kunnen buigen, vooral bij de voorvoet)
- Stevige hiel
Volgens een bevriend orthopeed zijn dit ook de belangrijkste punten en zijn goedkope schoenen prima als ze hier aan voldoen. 's Winters lopen mijn kinderen overigens bijna alleen op snowboots moet ik bekennen en in huis alleen op sokken en/of slofjes.

donderdag 30 december 2010 om 20:05
Engeltje, ik ging zelf regelmatig naar Vreden, daar zitten meerdere schoenenzaken, waar je goed geholpen wordt. De namen ben ik helaas even kwijt. Voor mezelf (maat 43) kan ik in Duitsland ook beter slagen dan in NL. In Ahaus zit ook ABC (zit nu even te twijfelen of die echt zo heet, ik ben zo slecht in namen), dat is wat meer discount, maar wel veel keuze over het algemeen. Ik weet niet hoe je daar geholpen wordt, omdat ik altijd zelf kies.