Groeispurt in de vakantie

20-08-2014 11:21 22 berichten
(Ludiek bedoeld topic )

Groeien jullie kinderen ook altijd zo hard in de vakantie? Mijn jongste (9 jaar) is zeker 2 cm gegroeid, gaat rap richting 1,45 m., en ik vind haar nu echt lang worden. Gisteren ging ze logeren bij een vriendje (ook 9) en die was juist de dag ervoor gemeten en was 1,53 m. (!). Hij is dus nog steeds een kop groter dan jongste. Ter vergelijking, mijn 15-jarige is 1,56 m. en het lijkt erop dat het daarbij blijft.
Ja! Het is nu natuurlijk ook goed groeiweer, met al die regen

Mijn middelste groeide zeker in de eerste drie jaar van zijn leven ook echt heel veel meer in de zomer dan in de winter. In de winter was hij vaak ziek, en in zijn eerste winter groeide hij echt niet. 's Zomers ging het een stuk beter.
Ik heb pas nog gelezen dat dit normaal is: komt omdat kinderen in de vakantie meer kunnen ontspannen, meer aandacht krijgen, en meer vitamine D opdoen. Hier ook een groeispurt gezien bij dochter (2).
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is sinds april echt enorm gegroeid, maat vooral in de vakantie. Voorgaande jaren dacht ik dat dat alleen zo leek, maar nu is het echt zo.

Voor de vakantie op school een grotere stoel en tafel gepast, ze werd nog te klein bevonden. Maandag bleek ineens dat de kleinere stoel ineens wel heel klein was en heeft ze nu dus toch een grotere.



En ook bij het uitzoeken van de winterkleding. Ze heeft twee setjes die nog passen. Verder is alles te klein...
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik dacht altijd dat dat kwam omdat ik ze 7 weken niet gezien had, blijkt er gewoon een zen-kwestie achter te zitten;)
Alle reacties Link kopieren
en (heus) mijn haar en mijn nagels ook
Ja, in de vakantie groeien ze harder, ik weet het zeker!



Mijn 12-jarige is gisteren gemeten in het ziekenhuis:1,66. En ze is echt niet overdreven lang, veel vriendinnen zijn langer. Jouw 15-jarige zal vast niet 1,56 blijven (en zowel, dan is hij/zij natuurlijk nog steeds prachtig mooi en geweldig lief!).
Alle reacties Link kopieren
Mijn 13 jarige zoon is in de vakantie ruim 5 cm gegroeid. Kleding die ik 1,5 maand geleden kocht is nu al te klein! Nooit eerder zo'n groeispurt gezien bij mijn kinderen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen spurtje....zoon groeit heel gelijkmatig....kan heel lang met kleding doen. Is sinds maart wel 1 cm gegroeid..( is nu 1.29 en 8 jr)
Mijn oudste valt wel mee op dit moment. Haar kleding van voor de vakantie past nog wel. Ze is wel enorm veranderd in haar houding en gezichtsuitdrukking. Ze wordt binnenkort 8 jaar.



Mijn jongste is wel enorm gegroeid...even sappelen met de kleding. Eigenlijk is veel te klein, maar ik ga voor de laatste maand geen zomerkleding meer aanschaffen. Dan maar even zo.



Maar ik zie het ook bij buurmeisjes. Als meisje van de basisschool en als puber naar het voortgezet.
quote:appagante schreef op 20 augustus 2014 @ 13:09:

Ja, in de vakantie groeien ze harder, ik weet het zeker!



Mijn 12-jarige is gisteren gemeten in het ziekenhuis:1,66. En ze is echt niet overdreven lang, veel vriendinnen zijn langer. Jouw 15-jarige zal vast niet 1,56 blijven (en zowel, dan is hij/zij natuurlijk nog steeds prachtig mooi en geweldig lief!).Jawel hoor, misschien komt er nog een centimetertje bij maar ze is al vier jaar ongesteld dus die kans is niet groot. 1,60 m. had ik wel leuk gevonden, 1 centimeter meer dan ik
Mm, valt mee. Dochter is sinds oktober vorig jaar 2,5 cm gegroeid. Ze meet nu met 4,5 100,5 cm.



Deze vakantie ook niet een spurt gezien helaas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van vier is ook de laatste 2 maanden flink gegroeid in de lengte...

Maar ik ook, in de breedte helaas
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Dochter van bijna 8 is nu 129 cm

Dochter van 5,5 is nu 118 cm



Beetje rottige lengtes want nu zitten ze overal tussenin.
Alle reacties Link kopieren
Ja onwijs!!

Dochter van 8 is ineens 1.46 m en zoon van 6 1.28 m. Dochter is ook nog 2 schoenmaten gegroeid...
Van middelste dochter weet ik dat ze vlak voor de vakantie 116 cm was en nu zo'n 5 weken later 118 cm, ze wil heel graag in de attracties van de Efteling waar je 120 cm voor moet zijn, we gaan volgende week, dus of schoenen met flinke zolen of ze heeft pech.
Alle reacties Link kopieren
Tussen december en mei 1 centimeter gegroeid.

Eindelijk 1.40 meter, dus in alle attracties van Hellendoorn.

Dat was lang wachten, hij is 11 jaar, groep 8.



Tussen mei en augustus 2 centimeter gegroeid.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier oudste niet gegroeid, vind ik niet zo erg. Hij is 6,5 en bijna 1.35. Jongste van z'n vriendjes maar wel veruit de grootste.



Oudste is 1 cm gegroeid, 1.16 nu en 5 jaar oud. Bij haar lijken alleen maar d'r benen te groeien. Bovenkleding past allemaal nog maar haar broeken worden echt te kort.
Alle reacties Link kopieren
Van CJG.nl



Zomerse groeispurt

Opmerkelijk is dat kinderen in de zomer vaak extra groeien. Dit komt onder andere doordat ze meer rust krijgen en genieten van de zon en de buitenlucht. Het is goed om regelmatig, maar zeker na de zomervakantie de schoenmaat van je kind even te controleren.



En elders:



Kinderen groeien het best wanneer ze voldoende lichaamsbeweging en voldoende slaap krijgen. In de zomer zijn de meeste kinderen wat actiever dan in de winter. Dit is ook de reden dat kinderen vaak in de zomer een groeispurt doormaken. Ziekte, stress, slechte voeding en sommige medische behandelingen kunnen een negatieve invloed op de groei hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste eet de laatste paar weken als een bootwerker (ze at altijd maar weinig) maar de jongste lijkt juist minder te eten dan ooit (en het was al nooit veel).
Hier geen groeispurten, bij alle 3 niet. Hebben ze ook nog nooit gehad, zijn kleine poppies, alle 3 kleinste van de klas.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 20 augustus 2014 @ 11:21:

(Ludiek bedoeld topic )

Groeien jullie kinderen ook altijd zo hard in de vakantie? Mijn jongste (9 jaar) is zeker 2 cm gegroeid, gaat rap richting 1,45 m., en ik vind haar nu echt lang worden. Gisteren ging ze logeren bij een vriendje (ook 9) en die was juist de dag ervoor gemeten en was 1,53 m. (!). Hij is dus nog steeds een kop groter dan jongste. Ter vergelijking, mijn 15-jarige is 1,56 m. en het lijkt erop dat het daarbij blijft.



Betjebig, dit had ik echt gehoop voor mijn zoon(bijna 11) . Die is nu 1.35 en zusje van 19 mnd jonger gaat hem bijna voorbij.

Ik ben zelf ook maar 1.59, maar ik hoop dat hij toch wel iets groter wordt.

Qua gewicht kan hij het wel hebben, maar ik hoop straks dat hij door de ritalin niet te weinig binnenkrijgt voor de groei.

Misschien toch maar af en toe vti. d geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven