Heeft mijn baby pijn?

01-03-2011 21:27 32 berichten
Normaal is mijn zoon van acht maanden een echte zoeterd. Hij huilt natuurlijk wel eens, maar ik ben geen drama's gewend.

De afgelopen twee weken zet hij echter 's avonds regelmatig een keel op. Hij huilt dan meer dan een uur en is bijna ontroostbaar.

Als we hem paracetamol geven, dan gaat hij meestal vrij snel slapen.



Hij heeft geen koorts, overdag voelt hij zich prima en dan heeft hij geen bezwaar tegen liggen. Het lijkt me dus geen ooronsteking te zijn. Wel is hij bijna altijd verkouden en heeft hij pufjes tegen het piepen (die goed werken).



Ook wrijft hij heel veel in zijn ogen en over zijn gezicht.

De twee ondertanden zijn al door, de rest lijkt voorlopig nog niet door te komen.



Ik denk ook niet dat het buikkrampjes zijn. 's Ochtends drinkt hij hetzelfde als 's avonds (papfles) en daar lijkt hij geen moeite mee te hebben.



Kortom: de standaard babyklachten zijn het volgens mij niet. Iemand nog een idee?
Misschien even je huisarts laten checken? Dat is echt niet overbezorgd hoor.
Misschien te moe?



En waarom geef je hem paracetamol als je niet weet of hij pijn heeft?
Ja dat vraag ik me ook af. Paracetamol geef je met een duidelijke reden. Niet vanwege alleen maar huilen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij gewoon nog niet slapen?



Ik zou sowieso even de HA bellen met dit verhaal, vooral omdat hij dus ogenschijnlijk wel reageert op de paracetamol.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kunnen het toch ook wel tandjes zijn. In gezicht/ogen wrijven is daar wel een teken van. Maar... als dit al twee weken duurt, zou ik niet langer aanmodderen en de huisarts eens bellen om advies te vragen.
Huisarts? Mijn zoontje heeft regelmatig oorontsteking zonder koorts erbij, ik kom daar dan achter doordat hij huilt en slecht slaapt. Na een check up is het in 90% van de gevallen steeds een oorontsteking...
Ik geef hem paracetamol omdat mijn huisarts me dat eerder aangeraden had. Dat het werkt, lijkt toch op pijn te wijzen.



Ik overweeg ook om naar de huisarts te gaan, maar dat is zo'n type van 'wat denk je er zelf van'?

Als hij dit elke avond had, of als het overdag ook mis was, was ik natuurlijk allang gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder een tijdelijke periode, van het niet naar bed willen gaan omdat hij gezellig bij mama wilt zijn



En idd ik zou zeker niet paracetamols geven als hij geen koorts heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Flauwegeit schreef op 01 maart 2011 @ 21:36:

Ik geef hem paracetamol omdat mijn huisarts me dat eerder aangeraden had. Dat het werkt, lijkt toch op pijn te wijzen.



Ik overweeg ook om naar de huisarts te gaan, maar dat is zo'n type van 'wat denk je er zelf van'?

Als hij dit elke avond had, of als het overdag ook mis was, was ik natuurlijk allang gegaan.In dat geval...
@Erwt: ik check al weken regelmatig zijn mond. Maar ik zie en voel echt niets.



@mmmoi25: heeft jouw zoontje dan ook dat hij alleen 's avonds huilt? Dat vind ik zo gek aan het verhaal.



Maar goed: toch maar naar de huisarts dus. Die kan me inmiddels uittekenen.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook tandjes. Kan lang duren voor jij ze ziet. Onze dochter gaat dan kwijlen en dat kan weken duren, maar ineens zie ik een nieuw tandje. Kwijlen stopt dan ook weer! Even voor zekerheid naar ha dan weet je zeker dat het niets anders is!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kunnen best slaperig worden van paracetamol, dus het hoeft zeker niet te betekenen dat de paracetamol helpt tegen pijn, maar wel dat het hem juist helpt om 's avonds in slaap te komen. Zou het ook gewoon kunnen zijn dat hij de indrukken van overdag nu 's avonds wat meer begint te verwerken. Hij is 8 maanden, dus zijn wereld wordt wat groter (hij slaapt neem ik aan overdag minder dan eerst), hij maakt meer mee. Of heb je echt het idee dat hij pijn heeft? Dan haal ik namelijk niet uit je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flauwegeit schreef op 01 maart 2011 @ 21:38:

@Erwt: ik check al weken regelmatig zijn mond. Maar ik zie en voel echt niets.



Hier zei dat helemaal niets. Het duurde echt tíjden voordat we iets zagen dat op een tandje leek en tóch had Doperwtje dezelfde klachten.



Overigens hoeft dat natuurlijk helemaal niet te zeggen dat Dwerggeitje daar last van heeft, misschien is het iets anders. Ik zou toch de huisarts-optie kiezen en op de vraag 'wat denk je zelf' antwoorden: 'ik ben nu juist zo benieuwd waar ú aan denkt'.
Ja, hier kwam het zeker voor dat hij alleen 's avonds huilde. Dan legde ik hem in bed en door de andere/verhoogde/weetikveelwat druk op zijn oren huilde hij dan. Tot hij eenmaal in slaap viel. Wat hij dan ook vaak deed was met zijn hoofd draaien als hij op zijn rug in bedje lag alsof hij jeuk aan zijn oren had en zo wilde 'krabben'.
Toch naar de huisarts dus. De vorige keer dat ik daar was (huisartsenpost 's avonds nota bene) bleek het aan tandjes te liggen. Daarom ben ik nu wat huiverig, ik voelde me erg type overbezorgde moeder.



Maar het verhaal van mmmoi25 geeft me toch het zetje om zijn oortjes te laten controleren.
Alle reacties Link kopieren
Is zijn slaapkamer comfortabel? Heb je lekker gelucht bijvoorbeeld? Is het niet te warm of te koud.



Ik woon zelf in een jaren dertig woning. Zijn slaapkamer heeft enkelglas. Moet er nu met de nachtvorst altijd alert op zijn dat hij het niet te koud heeft. Als wij de thermostaat namelijk laag draaien 's avonds, dan koelt het flink af op zijn kamer.
Het is altijd constant 18 graden op zijn kamer. Soms doe ik hem een extra laagje aan, dat lijkt ook niet te helpen. En dat verklaart het wrijven niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier raad de huisarts en kinderarts juist aan om paracetamol te geven, om pijn uit te sluiten. Tandenpijn is hier ook meestal 2/3 weken voordat ik daadwerkelijk wat begin te zien, en ook daarvan wordt hier aangegeven dat je prima paracetamol kunt geven tegen de pijn, ook als er geen koorts is.



Maar als je twijfelt zou ik gewoon de HA bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook wel eens paracetamol als mijn kinderen huilen, kinderarts en huisarts vonden het geen probleem.

Misschien kun je sowieso het hoofdeind van zijn bedje wat hoger zetten zodat de druk op zijn oren minder wordt, misschien helpt dat al iets. Mijn dochters hebben ook wel eens oorontsteking zonder koorts.



Oh en doorkomende tanden heb ik ook nooit gevoeld, terwijl dat dan echt wel aan de gang was.
Waarom zou je alleen paracetamol mogen geven bij koorts? Wat een onzin. Als een kind zich duidelijk niet lekker voelt, koorts of niet, dan kun je prima paracetamol geven.



TO, zeker als je zoon altijd verkouden is, zou ik zijn oren laten checken. Gebruik je neusspray? Dat wil nog weleens helpen de druk te verlichten.
Als mijn dochter ontroostbaar is en meerdere keren op een avond wakker wordt dan geven wij ook wel eens een paracetamol ook al heeft ze geen koorts.



Vaak helpt het haar om dan wel de slaap te pakken. Een aantal weken geleden speelde hetzelfde als bij TO. Na een bezoek aan de ha bleek het ook om een oorontsteking te gaan. Deze bleef onbehandeld omdat het alweer op zijn retour was.



Ik ga liever een keer te vaak naar de ha.
Alle reacties Link kopieren
het zou ook kunnen dat je hem te laat op bed legt. als je de eerste slaapsignalen mist dan kan een baby over zn toeren raken en daardoor niet meer kunnen slapen. heel herkenbaar. het ritme van een baby verschuift constant. zeker gezien de leeftijd kan hij nu savonds wat moeier zijn door alle prikkels die hij overdag nu ontvangt.

je zou dus kunnen proberen of je het avondschema wat kan wijzigen zodat je hem wat vroeger op bed kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Niet om jou aan te vallen hoor to,



Maar wat is dat toch met die angst van moeders (en vaders) om door een (huis)arts als overbezorgd bestempeld te worden?



Het gaat over je kind!

Als jij als moeder merkt dat er iets niet in orde is, is het toch normaal dat je iemand er naar laat kijken.

Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

Lekker boeiend om dan als overbezorgd gezien te worden.



Een paar weken terug had mijn zoon ineens behoorlijke koorts.

Wij durfden hem geen paracetamol te geven en dus heb ik de ha-post gebeld.

Heel goed en uitgebreid te woord gestaan en ik kreeg groot gelijk dat ik had gebeld. Met een kleintje moet je nooit risico nemen.

Later bleek dat op het kdv RS-virus te heersen en daar heeft hij een staartje van mee gepikt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Onze huisarts zegt dat ook, dat hij je liever een keer teveel ziet dan te weinig. Zeker met die kleintjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven