Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:51.
Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 08:09.
- Goeie morgen dames
Ik zit met een probleempje en ik weet niet wat ik ermee moet
We hebben een dochter van net 2, schat van een meid
Maar ze zit elke keer als wij niet kijken aan het geslachtsdeel van de hond
(mannetje , boomertje)
Ik wordt hier echt ontoepasselijk van, probeer het al weken af te leren en zeggen dat het niet mag.
Alles al geprobeerd.
Ik vindt het echt niet normaal, Doen kinderen dit? Ik vindt het echt vreselijk en ben bijna geneigd om de hond weg te doen, ik weet het niet meerWhat does\'nt kill me, only makes me stronger
- Niks mee doen. Ze is 2 en vindt het waarschijnlijk boven alles grappig.Had je niet gedacht, he?
- Joh, je dochter moet alles nog leren, ook wat een (honden)piemeltje is. Is niks om onpasselijk van de worden hoor, gewoon herhalen en verder weinig aandacht aan schenken.Met vriendelijke groet, summer73
- Hoe pak je dat afleren aan?Nou ja, dat bedoel ik dus. Soort van.
- Ben je nog niet bevallen?Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
- Zodra het gebeurt, handje rustig pakken en zeggen dat het piemeltje van het hondje niet is om mee te spelen maar dat je het hondje wel heeel lekker op zijn rug kan kriebelen... Kijk- zo! En dan lekker die rug gaan kriebelen. Vooral positief afleiden en blijven herhalen.Met vriendelijke groet, summer73
- Summer, mijn vraag was bedoeld voor TO. Ik vroeg me af hoe zij dat zou aanpakken. Maar jouw aanpak is er in elk geval eentje die bij mij past (mocht ik het ooit nodig hebben
).Nou ja, dat bedoel ik dus. Soort van. - Ja snap ook niet waarom ik het zo erg vindt maar vindt het echt vreselijk.
Bedankt voor de tips
Nee nog niet bevallen haha ben wel uitgerekend dus kan elk moment zo ver zijnWhat does\'nt kill me, only makes me stronger - Idd haar handje pakken en zeggen dat dat niet hoort. Maar tot nu toe werkt het nog nietWhat does\'nt kill me, only makes me stronger
- Ze snapt best dat het niet mag, want ze doet het niet (meer) als jullie het zien.Nou ja, dat bedoel ik dus. Soort van.
- Niet de hele hond als nogo bestempelen.Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
- Uitleggen dat de hond het niet leuk vind en kan bijten.Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
- Haha sitka mijn dochter hier molesteert intussen de kamer dus let niet goed op :-)Met vriendelijke groet, summer73
- Als je een alternatief biedt ( positief) werkt vaak beter dan alleen 'dat mag niet'Met vriendelijke groet, summer73
- Ja summer, misschien afleiden met iets anders op zo'n momentWhat does\'nt kill me, only makes me stronger
- Is het een van de dingen waarvan je denkt: Wat moet de kraamzorg daar wel niet van denken?
Nou ja, dat bedoel ik dus. Soort van. - Haha, ik moet er eigenlijk wel om lachen... joh, je dochter heeft nog geen weet van (honden)piemeltjes, waarschijnlijk vindt ze het een grappig fenomeen. Als mijn dochter (1,5) in bed mijn tepels ziet, gaat ze daar ook graag luid lachend aan draaien. Alles wat uitsteekt of -puilt is voor kinderen interessant. Zou er daarom niet veel aandacht aan besteden en inderdaad de hond over zijn rug laten aaien.Zo, de waarheid is maar weer gezegd.
- Misschien eens proberen er juist geen aandacht aan te besteden? Door steeds te reageren maak je het natuurlijk wel extra interessant voor haar
Ga in therapie! - Werkt hier altijd als een tierelier, en inderdaad: ze snapt heel goed dat het eigenlijk niet mag.
Laat maar lekekr kriebelen aan zijn kop, over zijn rug, teentje tellen ... en wat zijn die nagels groot! Zoiets.Met vriendelijke groet, summer73 - quote:Aureel schreef op 09 februari 2012 @ 11:26:
Als mijn dochter (1,5) in bed mijn tepels ziet, gaat ze daar ook graag luid lachend aan draaien.
herkenbaar!Met vriendelijke groet, summer73
Bv. de tepels van de kat.quote:justlikeme schreef op 09 februari 2012 @ 11:22:
Ja summer, misschien afleiden met iets anders op zo'n momentEchte mannen eten geen honing, echte mannen kauwen op bijen.
Precies. Het petekind van mijn moeder(is dat een peetzusje???) vond het toen ze een jaar of 3 was hillarisch als je een tampon inhad en ze zag het touwtje hangen. Wou ze het eruit gaan trekken. Kind had geen flauw idee.quote:Aureel schreef op 09 februari 2012 @ 11:26:
Haha, ik moet er eigenlijk wel om lachen... joh, je dochter heeft nog geen weet van (honden)piemeltjes, waarschijnlijk vindt ze het een grappig fenomeen. Als mijn dochter (1,5) in bed mijn tepels ziet, gaat ze daar ook graag luid lachend aan draaien. Alles wat uitsteekt of -puilt is voor kinderen interessant. Zou er daarom niet veel aandacht aan besteden en inderdaad de hond over zijn rug laten aaien.Had je niet gedacht, he?- Hahaha ach ja ik maak me er ook veel te druk omWhat does\'nt kill me, only makes me stronger
- quote:Ruza schreef op 09 februari 2012 @ 11:52:
[...]
Precies. Het petekind van mijn moeder(is dat een peetzusje???) vond het toen ze een jaar of 3 was hillarisch als je een tampon inhad en ze zag het touwtje hangen. Wou ze het eruit gaan trekken. Kind had geen flauw idee.
Huh?
Hoe kan dat kind nu zien dat je een touwtje hebt hangen?Frankly my dear, I don\'t give a damn - quote:justlikeme schreef op 09 februari 2012 @ 11:53:
Hahaha ach ja ik maak me er ook veel te druk om
Nou, dat weet ik niet.
Want wat als de hond (door bijv. pijn of er genoeg van hebben) hapt en je kind bijt. Wie krijgt dan de schuld.
Een kind moet leren met dieren om te gaan en hoeft niet op die manier aan een hond te zitten.
Waarmee ik bedoel, dat een kind moet leren dat een hond een levend iets is met gevoel. Waarbij het mij dan niet om het geslachtsdeel gaat, oortje trekken, tepel draaien, oog prikken, op een hond gaan zitten, dat mag gewoon niet.
Gewoon een duidelijke "nee" zoals ook bij andere (al dan niet gevaarlijke) sitaties.Al het mooie in het leven is gratis