Het baby en slaap frustratie topic Deel 2

20-09-2010 11:02 2487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het tweede deel alweer van Het baby en slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!







Boeken over baby's en slapen.



Lekker slapen zonder huilen- Elizabeth Pantley

Slaap kindje slaap- A. Treistman



De link naar het vorige topic.

Alle reacties Link kopieren
HNT!
Alle reacties Link kopieren
poppie slaapt op de bank

dat is mooi ! lekker op tijd slapen straks naar de jaarmarkt (hoop dat het droogblijft )

en dan vanavond op tijd te bedde!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, een jaarmarkt!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een schattige baby's in de OP! Ik wil er nog een! Nouja, over een paar jaar maar, als we meer verdienen



Oh, nog een tip: ik vertel Letje altijd wat we gaan doen. Bij bedtijd vertel ik dat het bedtijd is (hoogste baby-tuk-tijd), dus dat alle Letjes nu lekker gaan slapen. Ook vertel ik wanneer ik haar weer zie: tot morgen, tot over een paar uurtjes of tot over een uur (overdag ). Geen idee of het helpt, maar het is wel gezellig
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik bij L ook altijd.

Nu praat ik sowieso veel tegen haar hoor.

Ik vertel bijna altijd wat ik ga doen en volgens mij helpt dat wel.



Mis ik nog iets in de OP?

Misschien de tips van SS?

En ik weet niet hoe ik een link naar het vorige topic moet plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
tabel;

naamleeftijddatumkind.frustratieZonnekoekje281-12-091 kan L. niet wakker wegleggen Yamuna316-1-091kan D. niet wakker wegleggenAletta Jacobs30 eind 10-091gaat best goed Phoehee311-8-101 moet overdag in bed ipv alleen in de doek slapenOptimus2415-6-101kan L. niet wakker wegleggen en slaapt niet in bedje overdag Gazelle338-091 kan R.niet wakker in bed leggen / slaapt niet door Elska328-6-102speentjeploppenAlwayslookotbs Becky Noppie37 2-7-10 / 17-4-082gebrek aan ritmeJorina Snowy9-12-08 / 13-7-10 2 Majeba3024-10-091huilen in slaap, rommelig in slaap vallen Arc3914-1-102Huub wil minimaal 2x drinken per nacht Alisan39 1zwanger! Appeltje Reglisse27 18-4-101slaapt slecht en niet in bedMolie3010-081 Mimpje27 3-09 / 9-10 2mini wordt wakker en wil niet meer in zijn bed Rocky357-6-101 onbestendig in doorslapen 's nachts.Fabindia28-10-09 1 zoon valt graag aan de borst in slaap Jsd281-07 / 8-10 2 valt wel mee.. Cloe3612-7-10 2 gaat goed! DJ Momo3612-7-10 moet in bed ipv in de doek slapen Wurmpje25eind 5-10 1handleiding kwijt Cight336-10 1 slaapt niet door HayadM 2



Zo deel 2 alweer!



Ik heb een vraag;

hoe laat gaat jullie baby naar bed?



Mijn zoontje van 7 weken houden wij beneden (lees; tegen ons aan) totdat wij naar bed gaan. Dan slaapt hij (bij ons) in zijn hangwieg. Maar hij moet een keer eerder naar bed dan wij. Wanneer?



(Ik vind het soms allemaal zo moeilijk met die adviezen, regelmaat etc. Heb vaak echt het idee dat we het helemaal fout doen)
Alle reacties Link kopieren
Hier is de link, kun je hem copy-pasten:



Het baby- en slaap frustratie topic: voor al je vragen
Alle reacties Link kopieren
Poehee, je baby is nog erg jong.

Toen L nog zo klein was zat ik de hele avond met haar op de arm.

Film kijken, internetten, met vriendinnen kletsen.



Pas toen ze een maand of zes was kwam er een beetje een ritme in.

Toen ging ze rond half 9 naar bed, en nu ze 9,5 maand oud is gaat ze rond 19.00.

Mijn ervaring is dat dat vanzelf wel komt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter ging met Oud en Nieuw om 20u naar bed, weet ik nog, toen was ze een week of 11. Dat was voor het eerst dat het zo vroeg was. In twee weken tijd ging ze toen van tegelijk met ons, naar 20u. We deden haar altijd naar bed als ze moe was, en opeens werd ze veel eerder moe. Prima



Ging niet altijd meteen soepel hoor. We hebben wel dagen gehad dat ze toch niet moe bleek en dat we haar er maar weer even uithaalden, maar over het algemeen ging het vanaf week 11 steeds regelmatiger.
Alle reacties Link kopieren
Over die regelmaat: die was er alleen 's avonds. Overdag hebben we nu met 11 maanden nog steeds geen regelmaat.
Alle reacties Link kopieren
Het omgekeerde als bij ons dus.

Overdag regelmaat en 's nachts niks!

Alle reacties Link kopieren
Nou, ze slaapt dus ik ga eens even wat in huis doen.
Alle reacties Link kopieren
Whiskers fijn om te horen dat jij het ook zo deed en dat de regelmaat vanzelf kwam. Mijn moeder zegt 'dit kan toch niet zo' 'is niet goed voor hem' 'hij moet er op tijd aan wennen'. Als ik dat dan hoor denk ik echt 'ja ze moet het dus'. Als ik eens wat zekerder zou zijn twijfelde ik ook niet zo.



Aletta ik zie nog niet aan hem of hij moe is of heel moe. Dat zal denk ik ook nog komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde als bij Aletta. Zoonlief besloot een klein weekje geleden dat hij om ongeveer 20.00u eet en daarna naar bed gaat om tot 2.00u te slapen. Dan krijgt hij nog een fles en slaapt hij weer tot 07.00/08.00u. Hij is nu 13 weken. Overdag ook totaal geen ritme.

Dat rust en regelmaat gebeuren vind ik ook best lastig Phoehee, maar volgens mij is het echt niet erg als je je baby ook in de avond lekker bij je laat liggen. De regelmaat komt (hopelijk) vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje sliep trouwens tot hij 2 weken was ALTIJD op mijn buik, zelfs 's nachts. Hij begon altijd te huilen als ik hem in zijn bedje wilde leggen en toen op een goede avond sliep hij gewoon verder toen ik hem in zn wieg deed. Ook ik kreeg vaak te horen dat ik hem echt niet zo bij me moest laten slapen want dat hij dan noooooit in zijn eigen bedje zou willen etc. Maar het komt allemaal vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 alweer! Die foto is echt te lief!! Je zou er zo nog één gaan maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Optimus schreef op 20 september 2010 @ 11:57:

Mijn zoontje sliep trouwens tot hij 2 weken was ALTIJD op mijn buik, zelfs 's nachts. Hij begon altijd te huilen als ik hem in zijn bedje wilde leggen en toen op een goede avond sliep hij gewoon verder toen ik hem in zn wieg deed. Ook ik kreeg vaak te horen dat ik hem echt niet zo bij me moest laten slapen want dat hij dan noooooit in zijn eigen bedje zou willen etc. Maar het komt allemaal vanzelf wel.Daar hopen we hier ook nog steeds op
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam het allemaal vanzelf wel. Letje sliep de eerste weken overdag op mij en 's nachts direct naast me in haar wiegje. Langzaam sliep ze overdag steeds meer in de kinderwagen beneden (hazeslaapjes hoor: 20-50 minuten). En toen ze een week of 15 was zijn we haar boven op bed gaan leggen overdag - ook omdat ze last kreeg van ons beneden. Dat ging steeds beter, en ze sliep langzamerhand ook steeds wat langer.



We zijn een beetje met Letjes flow meegegaan, en dat ging eigenlijk bestwel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh Gazelle ontneem ons nou niet onze hoop Want ik wacht ook nog steeds op een ritme voor overdag..
Alle reacties Link kopieren
quote:phoehee schreef op 20 september 2010 @ 11:38:

Zo deel 2 alweer!



Ik heb een vraag;

hoe laat gaat jullie baby naar bed?



Mijn zoontje van 7 weken houden wij beneden (lees; tegen ons aan) totdat wij naar bed gaan. Dan slaapt hij (bij ons) in zijn hangwieg. Maar hij moet een keer eerder naar bed dan wij. Wanneer?



(Ik vind het soms allemaal zo moeilijk met die adviezen, regelmaat etc. Heb vaak echt het idee dat we het helemaal fout doen)



Poehee, zo deden wij dat ook hoor. Pas na een paar maand begon ik met iets eerder naar bed brengen. Tis uitproberen en doen wat goed voelt voor jou.

Zelfs bij de derde open ik nog regelmatig een topic omdat ik het even niet weet!



Goddank voor het Vivaforum....
Alle reacties Link kopieren
Nouja goed, niet in de Ria Blom-zin van goed. We hebben geen ritme en ze deed niet drie slaapjes van twee uur. Ze sliep wanneer ze moe was, tot ze weer wakker werd, en daar zat geen regelmaat in. Maar dat vond ik niet zo problematisch: als ze 's nachts maar sliep, want van 's nachts niet slapen werd ik niet zo gezellig (om niet te zeggen knettergek ). Gelukkig sliep ze 's nachts steeds beter, en toen ik met 4,5 maand stopte met de borstvoeding, sliep ik ook door (overigens niet omdat Letje beter sliep op flesmelk, maar omdat ik niet iedere drie uur hoefde af te kolven 's nachts).
Alle reacties Link kopieren
Met 7 weken was Zoon ook nog heel vaak bij ons hoor. Dat wordt vanzelf minder. Je wordt het zelf ook wel een keer een beetje zat of je wil misschien iets doen waarbij het niet zo handig is als er een baby op je hangt. Dan slaapt hij misschien zo verder in zijn wieg...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet hier vaker komen, ik voel me stukken beter nu!

'S nachts slaapt hij redelijk, we leggen hem na de voeding in de hangwieg en hij slaapt 8 van de 10 keer meteen. Zo'n 3-4,5 uur lang en 2 blokken. Het 3e blok wil hij absoluut niet terug, meestal heeft hij dan kramp en laat flinke scheten. Op mijn buik dutten we nog 1 à 2 uur door.



Maar overdag in de wieg of bed slapen, no way!
Alle reacties Link kopieren
quote:Optimus schreef op 20 september 2010 @ 12:09:

Ooooh Gazelle ontneem ons nou niet onze hoop Want ik wacht ook nog steeds op een ritme voor overdag..





Ghehehe, zo bedoelde ik het niet hoor! Ik denk ook wel dat het goed komt, maar zou soms best graag willen weten wanneer precies



Een ritme overdag kwam hier ook vanzelf, met een maand of 4, 5.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven