Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:52.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. Hoe vaak vier jij sinterklaas?

Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2009 15:12.

[ Hoe vaak vier jij sinterklaas? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Afgelopen weekend was de intocht en kan het hele circus weer beginnen. Sinterklaas komt op school, op het kinderdagverblijf, in het winkelcentrum, bij man en bij mij op het werk en oh ja, we vieren het ook nog met cadeautjes.

Vriendinnen van mij waren verbaasd dat we het met 1 opa en oma vieren en met de andere opa en oma cadeautjes doen met kerst. Wij 'ontnemen' daardoor een opa en oma het plezier om sinterklaas te kunnen vieren met de kleinkinderen.

Man en ik vinden het genoeg als we naar 1 intocht gaan, naar het werk van een van beiden en 1 pakjesavond. En dat is al meer dan wij vroeger deden. Wat vinden jullie? Hoe vaak 'vieren' jullie sinterklaas. En onder vieren valt dan als de kinderen een cadeautje krijgen, dus de intocht hoort hier niet bij. En schoen zetten valt ook niet onder vieren, hoewel ik wel benieuwd ben hoe vaak andere kinderen de schoen mogen zetten.

Poll: Wij vieren sinterklaas

24 stemmen in totaal.

Breng een stem uit

1. Mijn eigen antwoorden: we vieren het dus 2 keer. 1 keer op het werk en 1 keer thuis. Schoen zetten een keer of 4.

2. Ik vierde het toen ze klein waren zo veel/ vaak als maar kon. ( beide opa's en oma's vierden het dan hier )

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

3. 1x thuis, 1x bij oma & opa en 1x bij de andere oma & opa.
    Ohh en 1 x bij de buurtvereniging.

Schoen zetten mag elke dag.

Je kan beter dromen met je ogen open, dan leven met je ogen dicht.

4. Thuis (met opa en oma en broertje en schoonzusje)
    Werk van mijn vriend
    Dochters krijgen een kadootje bij mijn opa

Huge ego, sorry

5. 1x thuis met schoonfamilie, 1x bij mijn ouders, 1x school/KDV. Werkvieringen skippen we dit jaar. 3x vind ik wel genoeg. Daar komt nog 1x intocht bij en een aantal keren schoenzetten.

Mijn dochter is als de dood voor Sinterklaas, ze vindt het écht Niet Leuk. Geen idee hoe ik daar precies mee om moet gaan.

6. .

pollepel123 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 20:51 met 98%: .

7. quote:
    bambino schreef op 16 november 2009 @ 13:17:
    Schoen zetten mag elke dag.

En zit er dan ook elke dag wat in?

Misschien nog toevoeging: andere opa en oma hebben we wel gevraagd of ze sinterklaas wilden vieren met cadeautjes. Zij wilden allebei, maar dat vonden wij te gek worden (ook financieel). En zij wilden liever kerst dan sinterklaas. Sinterklaas met alle opa's en oma's samen is geen optie in huize Marije.

8. O en kerst vieren we met hetzelfde zwikkie, maar dan voor de volwassenen ook. Sinterklaas is alleen voor de kinderen.

Huge ego, sorry

9. Wij zouden het twee keer vieren, maar omdat we dat eigenlijk te veel vonden, hebben we de twee families samengevoegd.

10. quote:
    MarijeMarije schreef op 16 november 2009 @ 13:11:
    Vriendinnen van mij waren verbaasd dat we het met 1 opa en oma vieren en met de andere opa en oma cadeautjes doen met kerst. Wij 'ontnemen' daardoor een opa en oma het plezier om sinterklaas te kunnen vieren met de kleinkinderen.

Die vriendinnen hebben vast geen gescheiden ouders. Bij ons hebben we rekening te houden met drie grootouderparen. Pffff...
    Ik vind Sinterklaas een fantastisch feest, maar het moet wel leuk blijven. Volgend jaar: nieuwe ronde, nieuwe kansen.

11. We zijn naar de intocht geweest en doen pakjesavond hier thuis. Met alle opa's en oma's (zelfs de gescheiden versie van papa) en de enige oom en tante die de kinderen rijk zijn. Iedereen een leuke sinterklaas en geen gezeul van het ene feest naar het andere. Dochter viert het verder ook nog op school. Sint op werk enz doen we niet aan.

Change is the only thing that lasts forever.

12. - Thuis met opa en oma en tante +kids.
    - Op school

Dit jaar denk ik niet bij het werk.

Dus mooi 2 momenten om volop van te genieten.

we hebben ook wel eens jaren gehad dat we het 5 keer vierden.
    Dan vind ik dit toch prettiger.

Schoen zetten gebeurt op woensdag en zaterdag.

-

13. 2x, beide keren bij de grootouders.
    En dat vind ik wel zat. Sinterklaas is leuk, maar brengt ook een hoop spanning met zich mee. Met een autist in huis vinden wij het belangrijk de spanning zo veel mogelijk te beperken.

Oja, op school komt de Goedheiligman ook nog langs, maar ik vertrouw erop dat de school uitstekend met alle spanningen van de speciale kindjes om kan gaan.;-)

Starshine wijzigde dit bericht op 16-11-2009 13:59 met 26%
    You`re who?

14. 1x op het werk en 1x met oma, overgrootoma, oom, en mijn oom, tantes, neefjes en nichtjes. Mijn zoon is het enige kleine kindje in de familie dus zijn kadootjes leg ik gewoon tussen de surprises met gedichten voor de anderen.

15. Thuis, school, NSO en scouting. :-(

Werk hebben we afgeschaft sinds Moppekind naar school gaat, want sinterklaas vindt het op school véél leuker.

16. Ik vermoed dat ze op school ook een kleine viering hebben, net als vorig jaar. Maar ja, heet dat een viering? Ze krijgen dan 1 klein pakje.

Verder vieren we het thuis met twee setjes tantes/ooms erbij en that's it. Dus geen vieringen van het werk (die doen daar niet aan nl.) en ook geen aparte opa en oma viering.

Dus feitelijk wordt hier 'maar' 1 x Sinterklaas gevierd. Da's toch eigenlijk ook zoals het hoort lijkt me? In geval van scheiding kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar als overige familie zonodig ook kadootjes wil geven, moet je óf zorgen dat je erbij bent, of de kado's aan pa of ma meegeven en die op het heerlijk avondje laten uitdelen.

Wat vorig jaar wel is gebeurd, is dat opa en oma kind twee weken later nog een kadootje gaven. Toen we hen zagen, zeiden ze dat Sinterklaas nog bij hen was geweest en ook nog een pakje had achtergelaten voor kind. Maar dat was 1 pakje uitpakken en niet de hele rambam van het feest erbij.

Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast

17. dit jaar doen we het op beide werkplekken en dan nog op 5 dec. ook zijn we naar de intocht geweest, maar mijn zoontje is nog geen 1 en dus heeft hij er allemaal niet zo veel erg in.

Als hij wat ouder wordt gaan we dat wel even in de hand houden, aangezien hij eind november ook al jarig is!

The one that can handle the most, will be hit the hardest

18. Wij vieren het 1x, best weinig dus.
    Kinderen zitten allebei nog niet zo lang op hun huidige school, dus weet nog niet hoe het daar gaat.

Schoen zetten: 2x per week.

Kinderen geloven al jaren niet meer in Sinterklaas.

I am right 98% of the time, Who cares about the other 3%?

19. 1x thuis
    1x werk
    1x op de scouting

Je kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat je verstaat.....

20. Optie één keer in de drie jaar stond er niet bij.

21. Eén keer thuis, met schoonfamilie (schoonouders + nieuwe partners, 2 zwagers, 2 schoonzusjes en 4 kinderen). Kinderen krijgen cadeautjes in de zak volwassenen doen het met surprise. Schoen zetten als ze er om vragen (net 4 en 2.5). Kerst vieren we met mijn familie (ouders, zusje, oma en tante).

Ik ben het eens met iedereen die hetzelfde vindt als ik.

22. -pakjesmiddag bij opa, oom en tante op 6 december
    -op mijn werk
    -op woensdagmiddag van de buurtvereniging
    -ze zullen allebei op school ook wat vieren, ik neem aan op 4 december.

4 keer dus.

En dan nog de schoen zetten:

-hier op zaterdag, 3 keer dus in totaal
    -een keer bij opa, in het weekend
    -een keer bij oma, op donderdagavond (dan slapen ze daar altijd ivm mijn werk)

En dan een goeie week later is dochter jarig....

Heb jij wel eens een normaal mens gesproken?

23. Wij vieren het alleen thuis, met ons eigen gezin. Bij beide opa's en oma's wordt kerst uitgebreid gevierd met cadeautjes.
    Mijn kinderen gaan naar het kdv, maar daar komt geen sinterklaas of zwarte pieten. Ze krijgen wel een cadeautje in hun schoen (zetten ze tussen de middag).
    Schoen zetten thuis 2 a 3 keer in de week.
    Ik werk op een basisschool, en daar komt sinterklaas natuurlijk ook. Daar verheug ik me erg op, zo'n leuke dag altijd met de kinderen.

24. [quoteVriendinnen van mij waren verbaasd dat we het met 1 opa en oma vieren en met de andere opa en oma cadeautjes doen met kerst. Wij 'ontnemen' daardoor een opa en oma het plezier om sinterklaas te kunnen vieren met de kleinkinderen.

Wij doen het precies hetzelfde, is voor de kinderen toch ook leuker om met kerst weer wat te krijgen ipv 2 dagen achter elkaar.
    Hier krijgen ze op zaterdag ochtend 5 dec thuis s'morgens van ons hun "grote"kado, en de paar kleine overige pakjes gaan mee naar opa&oma waar we het samen vierenmet neefje/nichtje.

Verder een klein pakje op het werk van papa, that's it!