Hoe valt baby Gap
dinsdag 29 juni 2010 om 09:51
Mijn man heeft binnenkort een tripje naar Amerika en ik wil hem wat Gap kleding voor de kinderen mee laten nemen.
Voor de oudste 2 weet ik de maten en vind ik Gap behoorlijk groot vallen. Maar met baby Gap heb ik nog geen ervaring. Heb wat gegoogled en kom tot de conclusie dat baby Gap juist heel klein valt (zou voor baby zoon van ruim 10 maanden, die qua lengte en gewicht een heel gemiddeld kind is, mt 18-24 mnd moeten nemen!).
Zijn er hier ervaringsdeskundigen en klopt dit?
Alvast bedankt voor de reacties.
Voor de oudste 2 weet ik de maten en vind ik Gap behoorlijk groot vallen. Maar met baby Gap heb ik nog geen ervaring. Heb wat gegoogled en kom tot de conclusie dat baby Gap juist heel klein valt (zou voor baby zoon van ruim 10 maanden, die qua lengte en gewicht een heel gemiddeld kind is, mt 18-24 mnd moeten nemen!).
Zijn er hier ervaringsdeskundigen en klopt dit?
Alvast bedankt voor de reacties.
dinsdag 29 juni 2010 om 10:09
volgens mij heel gek, heb in de US wat dingen gekocht voor baby. en dat heb ik vergeleken met nederlandse kleertjes (van oa v&d, h&m, feetje baby, name it). maat 0-3 maanden lijkt het meest op maat 62. maat 12-18 maanden heb ik dan weer tussen maat 74 geschaard. en dan heb ik ook nog een vestje 3-6 maanden wat inderdaad dan maat 62/68 lijkt.
qua broekjes lijkt het wel redelijk te kloppen trouwens (vergeleken in taillemaat en lengte met andere merken)
Is inderdaad wel amerikaans, en daardoor zijn de tshirts behoorlijk vierkant ja. zie je bij wel meer amerikaanse merken (tommy, ralph)
qua broekjes lijkt het wel redelijk te kloppen trouwens (vergeleken in taillemaat en lengte met andere merken)
Is inderdaad wel amerikaans, en daardoor zijn de tshirts behoorlijk vierkant ja. zie je bij wel meer amerikaanse merken (tommy, ralph)

dinsdag 29 juni 2010 om 10:20
dinsdag 29 juni 2010 om 10:31
dinsdag 29 juni 2010 om 11:04
quote:Suze2hier schreef op 29 juni 2010 @ 10:41:
Je bent al lekker geholpen zo hè?
Idd, denk dat manlief met de centimeter op pad sturen een goede optie is. Of met een shirt wat nu goed past. Maar wil zo graag een spijkertuinbroek voor babyzoon (sorry, vind ik oprecht leuk) en dat is best moeilijk nameten denk ik........
Bij de Gap kleding voor mijn grotere kinderen zitten inderdaad wat vormloze exemplaren. Maar mijn zoon staat dat eigenlijk prima (zeker vormloostype ofzo). Kwaliteit vind ik overigens prima.
Je bent al lekker geholpen zo hè?
Idd, denk dat manlief met de centimeter op pad sturen een goede optie is. Of met een shirt wat nu goed past. Maar wil zo graag een spijkertuinbroek voor babyzoon (sorry, vind ik oprecht leuk) en dat is best moeilijk nameten denk ik........
Bij de Gap kleding voor mijn grotere kinderen zitten inderdaad wat vormloze exemplaren. Maar mijn zoon staat dat eigenlijk prima (zeker vormloostype ofzo). Kwaliteit vind ik overigens prima.
dinsdag 29 juni 2010 om 11:51
alcofrolic, hier dus ook een jochie (in de maak, dat nog wel), en zoals gezegd vind ik de broekjes die ik van babyGap heb allemaal wel vrij 'normaal' als ik dat vergelijk met andere broekjes. Dus ik zou daar de gok wel in durven nemen om de maat die bij zijn leeftijd hoort te kopen. Met shirtjes vind ik het echt veel moeilijker! Naja, in geval van twijfel: beter te groot dan te klein!

dinsdag 29 juni 2010 om 21:02
Ik heb echt heel veel GAP hier, uit de VS en uit Engeland en het valt op dat de Engelse dingen van GAP iets kleiner uitvallen in mijn ogen. Of misschien lijkt het wel zo maar het viel me wel op. Het is trouwens niet zo dat Amerikaanse dingen perse wijd en breed zijn want Abercrombie&Fitch voor volwassenen valt echt heel klein uit.
Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en draagt broekjes 12 tot 18 maanden en truitjes 18 tot 24 maanden. 2T is smaller dan de gewone maat 2 en die kan wel aan maar valt toch wel wat groot. De babypakjes met voetjes eraan vallen eigenlijk heel normaal. 3 tot 6 maanden als 62 en 6 tot 9 maanden als 68. Maar het ligt ook aan je kindje. De mijne is niet extreem groot en best een beetje dun. Hij weegt nu ongeveer 10,5 kilo dus echt een lichtgewicht.
Leuke basics verkopen ze ook bij Old Navy en Janie&Jack
Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en draagt broekjes 12 tot 18 maanden en truitjes 18 tot 24 maanden. 2T is smaller dan de gewone maat 2 en die kan wel aan maar valt toch wel wat groot. De babypakjes met voetjes eraan vallen eigenlijk heel normaal. 3 tot 6 maanden als 62 en 6 tot 9 maanden als 68. Maar het ligt ook aan je kindje. De mijne is niet extreem groot en best een beetje dun. Hij weegt nu ongeveer 10,5 kilo dus echt een lichtgewicht.
Leuke basics verkopen ze ook bij Old Navy en Janie&Jack
zondag 25 juli 2010 om 12:50
Nou de buit is binnen. Nog niet alles gepast maar zo op het eerste gezicht valt het volgens mij klein. Manlief heeft een sweater meegenomen met capuchon in mt 12-18 mnd (bedoelt voor najaar/winter) en die is qua lengte nu al goed alleen moeten de mouwen omgeslagen worden. Beetje vreemd (of mijn zoon is niet helemaal in proportie dat kan natuurlijk ook).
Het kan ook zijn dat er verschil zit tussen de toddler en baby collectie (die maten overlappen elkaar).
Het kan ook zijn dat er verschil zit tussen de toddler en baby collectie (die maten overlappen elkaar).
zondag 25 juli 2010 om 13:06
Ik heb wat rompers van babygap maar dat is bij mijn zoon geen gezicht. Hij heeft lang en smal nodig en dat is dit absoluut niet.
Nu heeft hij een vest en dat gaat redelijk. Het blijft een merk dat breed valt en dat past hem niet zo goed maar bij een buitenvest vind ik dat niet zo erg.
Maar gezien de bovenstaande reacties zijn er ook totaal andere meningen.....succes
Nu heeft hij een vest en dat gaat redelijk. Het blijft een merk dat breed valt en dat past hem niet zo goed maar bij een buitenvest vind ik dat niet zo erg.
Maar gezien de bovenstaande reacties zijn er ook totaal andere meningen.....succes

zondag 25 juli 2010 om 13:16
zondag 25 juli 2010 om 16:45
http://www.puckies.nl/
Is dit wat voor je?
Is dit wat voor je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.