Hoe weet je het zeker? (kinderen)

29-08-2014 12:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond kinderen altijd vervelend, jengelend, enz., met de jaren is dit een beetje veranderd. Sinds ik mijn huidige vriend heb leren kennen (mid-2013) heb ik het idee 'van hem!' en ik krijg inmiddels best een drang. Tenminste, dat denk ik.



Wanneer weet je dat? Wanneer weet je of je eraan toe bent?



Van mijn vriend weet ik dat hij kinderen wil (ik slik ook geen pil, we gebruiken condo) maar we hebben het er over samen nog niet echt over gehad. Wel maakt hij eens grapjes en laat hij doorschemeren dat hij het wel met mij wil, maar ik vind het eng om er zelf over te beginnen of hij serieus is. Ik denk omdat ik het idee heb, we zijn nog niet ZO lang samen en ik ben nu pas 24 jaar, vriend is wel 10 jaar ouder. Is dat niet te vroeg?



In mijn omgeving zie ik zoveel mensen ineens zwanger worden waardoor het nog wel meer begint te kriebelen.



Hoe weet je het zeker? Hoe begin je er over tegen je vriend, dat hij ook weet dat je serieus bent?



We kunnen samen wel goed praten, maar ik vind dit toch een soort van zwaar onderwerp op een of andere manier....
Alle reacties Link kopieren
he mop babie maken?



m.a.w.: praat er samen over. zeker weten is onmogelijk. je hebt namelijk geen idee wat er allemaal op je afkomt.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is ook zo, het is ook echt een gevoel van 'ik wil het', dat er veel meer bij komt kijken hier even buiten gelaten. Ik vind het vreemd dat dit gevoel de afgelopen maanden zo is gegroeid, maar ook wel weer leuk.



Ik heb wel het idee dat ik zelf nog te jong ben voor een baby, qua leeftijd, misschien dat ik daardoor het idee heb dat mijn vriend me niet serieus zal nemen over deze wens.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, biologisch gezien is 24 de ideale leeftijd. Voel je je klaar om de verantwoordelijkheid te nemen over een baby? Heb je je financiën op orde? Kun je het combineren met werk? Zijn er nog dingen die je perse nog wilt doen? En, praat met je vriend wat hou nu echt wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 29 augustus 2014 @ 12:32:

Nee dat is ook zo, het is ook echt een gevoel van 'ik wil het', dat er veel meer bij komt kijken hier even buiten gelaten. Ik vind het vreemd dat dit gevoel de afgelopen maanden zo is gegroeid, maar ook wel weer leuk.



Ik heb wel het idee dat ik zelf nog te jong ben voor een baby, qua leeftijd, misschien dat ik daardoor het idee heb dat mijn vriend me niet serieus zal nemen over deze wens.Nou ja, dat gevoel , inclusief dezelfde hints die mijn vriend gaf deed mij wel besluiten de spiraal er uit te laten halen. Ik was echter niet te jong, maar 37.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:01:

Nou ja, biologisch gezien is 24 de ideale leeftijd. Voel je je klaar om de verantwoordelijkheid te nemen over een baby? Heb je je financiën op orde? Kun je het combineren met werk? Zijn er nog dingen die je perse nog wilt doen? En, praat met je vriend wat hou nu echt wil.



Tegen de tijd dat het misschien lukt (mocht vriend er hetzelfde over denken) ben ik 25/26



Of ik klaar ben voor de verantwoordelijkheid van de zorg van een baby weet ik niet.... ik heb een vaste kantoorbaan, parttime is wel mogelijk hier, koophuis hebben we (heeft vriend gekocht, ik woon bij hem). Ik heb niet echt iets wat ik nog heel graag wil doen en doordat vriend 10 jaar ouder is heeft hij volgens eigen zeggen alles al gedaan wat op zijn lijstje stond.
De enige reden waarom ik je zou aanraden nog even te wachten is om meer basis samen op te bouwen. Hoeveel herinneringen heb je samen na een jaar, als stel? Met een baby veranderd het toch definitief en het is wel veel fijner als je elkaar goed kent veel gunt en weet hoe de ander onder stress functioneert.

Kunnen jullie samen goed ruzie maken ( conflicten productief oplossen)?
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten doe je nooit...... maar dat is geloof ik met alles zo.......
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik het luchtig maar toch serieus brengen bij mijn vriend ? Gewoon beginnen met schat, ik wil een kindje?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 29 augustus 2014 @ 13:44:

De enige reden waarom ik je zou aanraden nog even te wachten is om meer basis samen op te bouwen. Hoeveel herinneringen heb je samen na een jaar, als stel? Met een baby veranderd het toch definitief en het is wel veel fijner als je elkaar goed kent veel gunt en weet hoe de ander onder stress functioneert.

Kunnen jullie samen goed ruzie maken ( conflicten productief oplossen)?Dit vind ik wel een punt. Puur voor mijzelf sprekend heb ik het al die tijd best jammer gevonden dat we niet eerst nog lekker 5 jaar samen van elkaar konden genieten, gewoon omdat het zo leuk was met z'n tweeën. Nu maakt het me niet zoveel meer uit, maar toen ik de beslissing nam, vond ik dat echt een minpuntje.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 29 augustus 2014 @ 14:05:

Hoe kan ik het luchtig maar toch serieus brengen bij mijn vriend ? Gewoon beginnen met schat, ik wil een kindje?Ja.
Alle reacties Link kopieren
Dat je niet eens weet hoe je met hem kunt praten over een een kinderwens, kan ik me wel voorstellen als je nog maar zo kort samen bent, maar ik denk wel dat dit meteen al aangeeft dat jullie de relatie nog wel wat verder zouden kunnen opbouwen voordat jullie een gezin stichten.
Alle reacties Link kopieren
En is eerst samen zijn zonder kinderen ook niet leuk en waardevol? Mijn man en ik zijn eerst bijna 20 jaar samen geweest zonder kinderen en dat was een fantastische periode waar we ook graag aan terugdenken. Nu is 20 jaar wel erg lang en moet je zelf bepalen hoe lang je die periode wilt, maar het lijkt me jammer om die fase helemaal over te slaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 29 augustus 2014 @ 14:10:

En is eerst samen zijn zonder kinderen ook niet leuk en waardevol? Mijn man en ik zijn eerst bijna 20 jaar samen geweest zonder kinderen en dat was een fantastische periode waar we ook graag aan terugdenken. Nu is 20 jaar wel erg lang en moet je zelf bepalen hoe lang je die periode wilt, maar het lijkt me jammer om die fase helemaal over te slaan!Precies. Dat is ook een reden dat ik mijn vriend graag wat eerder had ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat we nog geen jaren samen zijn daar denk ik inderdaad ook aan, echter zijn er ook stellen die na 5 jaar uit elkaar gaan en lees ik hier wel eens topics over mannen die vreemdgaan bij een pasgeboren kindje, daar valt dus niet echt een touw op te trekken.



Tussen mij en mijn vriend zit het goed, we hebben dezelfde toekomst visie normen en waarden en ook vind ik dat je ook met een kind nog genoeg tijd kunt vrijmaken voor quality time. Natuurlijk is dan het een en ander veranderd, maar toch, dat zie ik niet als een groot minpunt, misschien later dan wel maar dat kan ik niet voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 29 augustus 2014 @ 14:33:

Ja dat we nog geen jaren samen zijn daar denk ik inderdaad ook aan, echter zijn er ook stellen die na 5 jaar uit elkaar gaan en lees ik hier wel eens topics over mannen die vreemdgaan bij een pasgeboren kindje, daar valt dus niet echt een touw op te trekken.



Tussen mij en mijn vriend zit het goed, we hebben dezelfde toekomst visie normen en waarden en ook vind ik dat je ook met een kind nog genoeg tijd kunt vrijmaken voor quality time. Natuurlijk is dan het een en ander veranderd, maar toch, dat zie ik niet als een groot minpunt, misschien later dan wel maar dat kan ik niet voorspellen.Het ging mij eigenlijk niet eens zo om die stabiele basis, want dat geloof ik wel( bij ons), hoe naïef het ook mag klinken. Wel om de samenzijn tijd. Ik vond/ vind het gewoon zo leuk met z'n tweeën dat ik dat graag nog even zo had gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog even een paar jaar samen genieten, niet omdat jullie Basis niet goed zou zijn, Maar omdat die onbezorgde tijd gewoon niet Meer terug komt als er kinderen zijn. En jullie hebben nog tijd genoeg om 2 jaar te wachten bijv. Bovendien betekent erover praten dat jullie beide kinderen willen niet dat dat NU moet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 29 augustus 2014 @ 14:41:

Ik zou ook nog even een paar jaar samen genieten, niet omdat jullie Basis niet goed zou zijn, Maar omdat die onbezorgde tijd gewoon niet Meer terug komt als er kinderen zijn. En jullie hebben nog tijd genoeg om 2 jaar te wachten bijv. Bovendien betekent erover praten dat jullie beide kinderen willen niet dat dat NU moet gebeuren.



Zo voelt het wel



Nee, dat is zo er is nog wel tijd genoeg, wil alleen wel serieus laten weten dat ik het wil en ben benieuwd naar hoe hij het ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 29 augustus 2014 @ 14:41:

Ik zou ook nog even een paar jaar samen genieten, niet omdat jullie Basis niet goed zou zijn, Maar omdat die onbezorgde tijd gewoon niet Meer terug komt als er kinderen zijn. En jullie hebben nog tijd genoeg om 2 jaar te wachten bijv. Bovendien betekent erover praten dat jullie beide kinderen willen niet dat dat NU moet gebeuren.

helemaal mee eens!



Je kan er toch gewoon over praten? hoe zie jij de toekomst? zou je kinderen willen... enz. hoeft toch helemaal niet zo heftig te zijn allemaal lijkt mij. Je zegt immers niet dat je er nu ala de minuut eentje wil toch?



Wat is te snel.... sommigen zijn (per ongeluk) na een paar maanden relatie zwanger en zijn nog heel lang samen terwijl anderen er pas na 10 jaar mee beginnen en dan binnen uit elkaar gaan.



Belangrijk is dat jullie er beiden klaar voor zijn en op 1 lijn zitten... Wat de toekomst van je relatie is brengt kan je nooit voorspellen. Maar geniet wel eerst van elkaar, je kunt nu doen wat je wilt en met een kindje is dat toch wat lastiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 29 augustus 2014 @ 14:55:

[...]





Zo voelt het wel



Nee, dat is zo er is nog wel tijd genoeg, wil alleen wel serieus laten weten dat ik het wil en ben benieuwd naar hoe hij het ziet.



Gewoon zeggen dus. En als je dat gedaan hebt is het inderdaad niet zo dat je meteen dezelfde avond bezwangerd wordt natuurlijk.



Je gaat het er een keer of wat over hebben, jullie laten het bezinken, dan moet er nog een stap genomen worden om daadwerkelijk die anticonceptie de deur uit te doen. Dan kan het meteen raak zijn, maar het kan dan ook nog een jaar duren. Dan ben je nog 9 maanden zwanger. Al met al, je hebt niet meteen morgen een kind.
Wat berekenend allemaal. Waneer het wel het goede moment is weet je nooit. Jong kinderen krijgen is op tijd weer de deur uit, ouder kinderen krijgen is te laat de deur uit. Het is om het even. Volg je gevoel, da is je enige houvast
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 29 augustus 2014 @ 14:05:

Hoe kan ik het luchtig maar toch serieus brengen bij mijn vriend ? Gewoon beginnen met schat, ik wil een kindje?



Nee, zo bout zou ik het niet formuleren.

Eerder zoiets van: "Schat, denk jij ook wel eens serieus aan kinderen krijgen?" Dan luister je naar zijn antwoord. En dan kun je vertellen dat jij er wel steeds meer aan loopt te denken. Dat je het best wel zou willen, maar je afvraagt hoe je nou weet wat het juiste moment is. Ook dan luister je weer naar zijn idee erover.



Voila, een gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Je weet pas zeker of kinderen wat voor je zijn , als je er eentje hebt.

Maar inderdaad vraag je vriend hoe hij over kinderen krijgen denkt en welke termijn hij in gedachten heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn vriend bezig zie met de kinderen van een goede vriend van hem dan smelt ik wel



Hij kan ook altijd zo vol vertellen over gezinnetjes en kinderen
Alle reacties Link kopieren
Als het aan moedertje natuur had gelegen, had je al een kind gehad nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven