Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:53.
Dit onderwerp heeft 266 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2009 16:32.
- Ik ben zoetjes aan bezig met de cadeautjes voor mijn 3 kinderen dit jaar met Sinterklaas.
Meestal begin ik rond sept/okt om me heen te kijken of ik nog interessante aanbiedingen zie, en die neem ik dan alvast mee.
Mijn middelste dochter is in sept jarig, mijn oudste dochter vandaag, en mijn zoontje in januari. Lekker rondom de feestdagen dus. Omdat ik zowel hun verjaardagen, als de feestdagen wil vieren, zijn dit echt bezopen duren maanden. Want kleine kinderen hebben nog kleine wensen, maar hoe ouder ze worden, hoe duurder de kadootjes die ze willen hebben.
Maar goed, tot hier en niet verder hoor. We hebben bepaald geen geldboom in de tuin dus we roeien heel dapper met de riemen die we hebben, en al zouden we het wel breed kunnen laten hangen, dan nog vind ik dat het allemaal wel leuk en aardig moet blijven. Ik vind Sinterklaas vooral ook een tijd van gezellig samenzijn, van het beleven van het warme familie gevoel, van spelletjes spelen en liedjes zingen met de verwarming aan en de gordijnen dicht.
De spanning, de Sint intocht, het schoentje zetten ( op vaste dagen, 2 keer in de week, op zaterdag en woensdag, 1 keer wat lekkers erin, de andere keer een kleinigheidje) het Sinterklaasjournaal, de Sinterklaasfilms. Gewoon die hele magie eromheen, dát maakt het voor mij/ons zo speciaal. Maar tegelijkertijd besef ik me dat het heus ook om die kadootjes gaat, laten we wel wezen. En je wil ook weer niet dat je kinderen totaal onder doen van andere klasgenootjes, want hoe leg je uit dat Pietje wel een Wii kreeg van de Sint, incl 4 spellen en jij alleen een kleurboek en etui met nieuwe potloden? En daar loop ik dus in vast. Want het lijkt om mij heen soms wel op een concurrentie strijd. Duur, duurder, duurst. Alle kinderen hebben telefoons, i-pods, laptops, spelcomputers, digitale foto toestellen en weet ik veel wat al niet nog meer. Ik word daar echt een beetje verdrietig van. Want wát is er mis met een leuk boek en een paar warme pantoffels van die lieve goede Sint? Waarom moet er persé een DS in de schoen en is een chocolade letter zo 1985?
Laat ik voorop stellen dat mijn kinderen verre van verwend zijn, en echt de waarde van geld wel inzien. Ze krijgen van jongs af aan zakgeld en ik leer ze ook dat die dure schoenen die ze willen niet aan de bomen groeien. Mijn man en ik werken allebei hard en het onbreekt ons aan niets, maar we zijn ook niet rijk.
Maar mijn kinderen hebben oha wel vriendjes en vriendinnetjes die erg goed in de slappe was zitten en dus ook groots uitpakken. Niet alleen bij kinderfeestjes ( springkussens huren en een clown laten aanrukken is geen uitzondering) maar ook zeker wel bij Sinterklaas. Uiteraard komt de echte Sint met zijn zwarte Pieten op bezoek aan huis, maar daarbij brengt hij ook nog zakken vol speelgoed met zich mee. 300 euro per kind is echt niet gek. En dan vieren ze nog kerst ook...
En gewoon trakteren is er ook allang niet meer bij, er worden hele kadoos uitgedeeld. Een gewone dropketting met chipjes eromheen kan tegenwoordig écht niet meer.....
Als ik zeg dat ik rond de 50 euro per kind uitgeef, en voor hun verjaardagen idem, dan vind ik dat helemaal zo gek nog niet. Mijn oudste is afgelopen vrijdag met 9 vriendjes en vriendinnetjes wezen zwemmen in een tropisch zwembad. Ik heb uiteraard de entrée betaald incl een patatje en wat drinken en ik heb een grote tas met lekkers meegegeven. Dit was een duur feestje, was toch gauw 100 euro bij mekaar. Dan haar kadoo er nog bij, plus dat ze toch ineens wél wil trakteren in haar mentor klas ( ook rond de 50/60 euro euro alles bij elkaar) en dan is het ook echt wel klaar.
Voor mijn middelste en jongste weet ik zo wat ik voor Sinterklaas voor ze kopen moet. Ben ook meer voor het duurzame speelgoed ( lego en Playmobil) dan voor de goedkope frutsels. Maar voor mijn oudste die vandaag 12 is geworden, vind ik het beduidend lastiger. Dus heb ik 3 boeken gekocht voor haar, en een hippe sjaal, en een sieradenmaakset.
Maar hoe vieren jullie nu Sinterklaas ( en overige feestdagen en verjaardagen?) Pakken jullie ook zo gigantisch uit, of houden jullie het liever klein? En hoeveel geld geef je uit per kind op Sinterklaas, Kerst en verjaardag, en waar geef je dit geld dan aan uit?
- Wij vieren het met familie en per kind wordt er 70 euro besteed en 6 pakjes gegeven, dat betalen we met z'n allen. Met een verjaardag geven we meestal wel meer uit, al ligt het er ook aan welk cadeau we tegenkomen. Ons zoontje is dinsdag jarig en krijgt van ons bijvoorbeeld een winkeltje van Haba van 199 euro. Van mijn ouders heeft hij een nog duurder cadeau gekregen, namelijk een houten speelhuisje met echte dakpannetjes erop voor in de tuin, dat heeft hij in de zomer al gekregen en nu krijgt hij nog wat spulletjes voor zijn nieuwe winkeltje.
Maar goed, we hebben geen vaststaande bedragen voor verjaardagen, het is maar net wat voor cadeau we bedenken. - Hé zoy,
Gefeliciteerd!!
Wij vieren elk jaar Sinterklaas bij mijn moeder, waar Sinterklaas en zijn pieten langskomen. Elk (klein)kind mag even bij de Sint komen, waarna het tijd is om cadeautjes uit te pakken.
Elk kind krijgt dan hetzelfde aantal cadeautjes (twee) voor allemaal hetzelfde bedrag. En mijn moeder doet er voor ieder kind (ook de grote
een chocoladeletter bij. Wij krijgen van mijn moeder een bedrag van 70 euro en moeten dus twee cadeautjes uitzoeken voor onze kinderen. Dit is al jaaaren zo, heel overzichtelijk en een groot succes. Wordt steeds lastiger om iets voor zoon uit te zoeken want ja..hij heeft al zoveel. Ik moet nu dus ook gaan shoppen en meestal vraag ik wat hij graag zou willen; hoe meer keuze ik heb hoe spannender want dan weet hij niet wat hij krijgt.
Voor de rest heb ik geen vaste bedragen, maar hij krijgt geen tv, computer, telefoon, wii enz. Ik heb hem de laatste keer een mooi fototoestelletje gegeven, om de creativiteit te stimuleren. Was 100 euro. Meestal is het een boek, Lego, auto's of kleding. Kerst doen wij niet aan, vind het grote onzin om dan ook nog eens cadeaus te geven! - Susan, is hier ook zo. Geen vast bedrag voor verjaardag, maar ik vind 200 euro enorm veel!
Ik moet wel zeggen dat zoon nog een papa heeft (ex) en die verwend hem nogal. Ik vind dat erg over the top maar kan er weinig aan doen. - Hier rond de 50 euro per kind voor pakjesavond (3 cadeautjes) en een chocoladeletter en nog wat schoencadeautjes van max 2 euro per stuk
En een sinterklaas met 2 pieten komen langs a 60 euro
Genoeg bij elkaar dus. - Ik let er niet op eerlijk gezet, ik koop wat ik leuk vind
Huge ego, sorry - Wij gaan voor sinterklaas ook voor ongeveer 50¤ per kind.
Daar kopen we dan 1 groot cadeau van en van het geld dat overblijft allemaal goedkopere dingetjes ("rage-speelgoedjes" van de reclames voor 3¤ p/st, vriendenboekje, klein spelletje, knutselspul, enz)
Het is dan voor mij wel een sport om op zoek te gaan naar de beste aanbieding voor het cadeau dat we zoeken.
Ik ben zelfs al zo goed als klaar met de aankopen en heb Kolonisten van de lage landen voor 30¤ gekocht. terwijl de basisprijs 40 is en hij verder vaak voor 35 wordt verkocht. ben daar dus erg tevreden mee en heb zo nog 20 over voor het andere spul.- - hier 2 kinders jarig eind oktober en begin januari. ook lekker rondom de feestdagen
verjaardag geef ik meestal zo'n 50 euro aan uit. (soms wat meer als ze iets echt heeeel graag willen hebben) en van mijn pa krijgen ze ook 50 euro, en van schoonouders ook.
voor sint koop ik vaak kleinere dingen, want het uitpakken met de daarbij behorende spanning vinden ze super.
ik koop dus ook gerust bij zeeman of action wat voor sint.
ook heeft lobbes.biz erg leuke dingen en niet te duur!
ik kom dan meestal op zon 25 a 30 euro per kind uit. en mijn pa en schoonouders doen ok voor ongeveer zon bedragJe kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat je verstaat.....
Het is ook wel veel, maar ja, ik was zo verliefd op dat winkeltje dat ik het gewoon móest kopen. Ik ben ook heel benieuwd wat hij ervan vindt als hij overmorgen beneden komt.quote:Julus schreef op 01 november 2009 @ 20:34:
Susan, is hier ook zo. Geen vast bedrag voor verjaardag, maar ik vind 200 euro enorm veel!
Ik moet wel zeggen dat zoon nog een papa heeft (ex) en die verwend hem nogal. Ik vind dat erg over the top maar kan er weinig aan doen.- Ik niks... laat sinterklaas zélf de kadootjes kopen dit jaar....Dan zit je haas wel okeeeee
- Vorig jaar heb ik sinterklaas ook bescheiden gehouden met 50 euro per kind. Daarbij kwamen nog wat dingen als een pyama en andere nuttige kado's.
Dit jaar is het wat meer geworden, maar ze krijgen van ons ieder een grote doos met lego en verder geen speelgoed op een paar kleine dingetjes in hun schoen na. - Ze vallen hier gewoon gratis door de schoorsteen hoor, kost me niks.
- oudste zoon van 5 wil graag playmobil(en dan de duurste dozen).
Kleinste is pas1.5 en snapt het toch nog niet dus wordt er iets van zijn "budget" bijgelegd aan de playmobil.(gaat íe over een paar jaar toch ook mee spelen).oudste leggen we wel uit dat het voor hun samen is.
dan elk nog stuk of 2 kleine pakjes, that's it.
Schoen zetten in het weekend en vullen met snoep.
Oudste wil graag een nintendo ds voor zijn verjaardag, maar dat vind ik echt belachelijk voor een kleuter van 5.(januari). - Aan sinterklaas doen wij niet zo heel veel
Ze mogen 2 keer de schoen zetten, waar ze dan wat snoep in vinden en een chocoladeletter. Op pakjesavond krijgen ze ieder een kadootje van circa 20 euro..
Met kerst is het hier wel uitgebreid en is het 100 euro per dochter
Verjaardagsfeestjes lopen hier wel gigantisch uit de hand, gemiddeld 50 euro voor een kado, dan nog het kinderfeestje en dan heb je nog het feestje voor familie en vrienden:) - Ook hier in huis ,ik vind sinterklaas altijd wel een erg gezellige tijd (leuker dan kerst).
Toen de kinderen kleiner waren hadden we voor alledrie iets wat ze erg graag wilde hebben plus nog een boek chocoladeletter enz..En wel grappig ,ook schoenzetten op woensdag en zaterdag (ook met buren zo afgesproken )Pa en Ma kregen van de Sint meest een spelletje scrabble of monopoly ofzo.De échte, geen Disney of andere kleuter variant! daar wordt nu na jaren dus nóg meegespeeld door allemaal.
Niet een bepaald bedrag per kind of persoon ,maar gewoon iets wat je écht graag wil.(was denk rond 300 euro kwijt met schoenspul en al (3 kind 2 volwassen ))
Na vorig jaar, toen ook de jongste niet meer geloofde in de Sint hebben WE met zn alle een Wii gekregen !Maar dan verder ook alleen een letter in je schoen en verder niet meer !
Met de kerst geen cadeau's hier ,allebei van huis uit gelukkig niet meegekregen dus missen we ook niet .De kinderen vertellen wel dat klasgenoten of vrienden het wel doen ,maar ze weten ook dat ze niks te kort komen dus geen probleem.
. - Gefeliciteerd met Iris haar verjaardag !
Moppekinds verjaardag: nieuwe fiets.
Prijs: 50 euro, inclusief kleine reparatie (doet Moppeman zelf) 55 euro.
Sinterklaas: Lang leve de Geheime Doos.
Hierin doe ik het hele jaar aanbiedingen, en als het moment daar is (tandenfee, ziekzijn, 10-stickers-verdiend-voor-watdanook) haal ik er iets uit. Voor Sinterklaas hebben we momenteel dus een nieuw horloge van vier euro (Lidl), een gratis racebaan (Moppeman moest even iets solderen), een AVI 1+2 leesboek van vijf euro en nog wat doosjes Lego en K'nex en bouwplaatboeken.
Voor Kerstmis put ik ook uit deze doos.
Ik reken op ongeveer 20 euro per festijn.
Tracteren op school: 30 oranje voetbalschoentjes met badschuim voor drie euro (faillissementswinkel) met een snoepje in een cellofaanzakje. Strikje erom, klaar.
Kosten ongeveer 8 euro.
Tip voor de Noorderlingen. In de Oude Boteringestraat is een speciaalzaak voor Lego en Playmobil gekomen. De prijzen liggen beduidend lager dan bij de andere speelgoedzaken. En er is een enórme keuze, vergelijkbaar met Duitsland. - Omdat we het dit jaar niet echt heel breed hebben doen we het dit jaar klein. We vieren het met 10 andere familieleden, geven ¤15 uit p.p. Dat bedrag geldt ook voor de kinderen in de familie.
- Mijn zus lost het geldprobleem als volgt op:
Als je je schoen zet, dan komt Sint voorbij en doet daar wat in. Sommige mensen leggen dan ook geld in de schoen, zodat de sint duurdere kadootjes kan kopen.
Zuslelie heeft dat zo gedaan omdat haar dochter een nintendo wil, en daar druk voor spaart. Dochterlief mag dus haar spaarcentjes in de schoen leggen, en krijgt dan van Sint de nintendo.
Vertel erbij dat ze dat niet aan de andere kindjes mogen vertellen, of je moet alle ouders inlichten natuurlijk
Wij vieren zelf kerst. Dochterlelie is groot genoeg en krijgt met sint kadootjes van oma en haar peetoom. Met kerst van andere oma en van ons.
Wij geven haar dit jaar een nieuwe fiets (rond de 150 euro), zullen daarna de oude op marktplaats verkopen (rond de 50 euro). Dus een totaalbedrag van 100 euro, met een kleinigheidje erbij, of een paar kleinigheidjes, max. 25 euro.
Nou is het natuurlijk wel zo dat die fiets hard nodig is, ze fietst nu met de knieen naast haar oren
Zou dat niet zo zijn, dan zou ik waarschijnlijk 1 duurder kado kopen van rond de 30 euro, en wat kleiner spul van max 25, zodat ze wat uit te pakken heeft. Tel daarbij op de adventskalender (wij wonen in Duitsland) en dan vind ik echt dat het goed geweest is. - Ik struin ook wat aanbiedingen af en dat aangevuld met één mooi cadeau. Budget rond de Euro 50 per kind. In de schoen zijn het kleine presentjes van max 2 euro hoor. Ze mogen ook alleen op zaterdag de schoen zetten. Met verjaardagen doen we ook rond de Euro 50.
Voor ons zijn het ook dure maanden hoor. De oudste in september en de jongste een week voor kerst. Maar het moet niet te gek. - quote:boysmum74 schreef op 01 november 2009 @ 20:45:
Oudste wil graag een nintendo ds voor zijn verjaardag, maar dat vind ik echt belachelijk voor een kleuter van 5.(januari).
geld sparen: met intomart enqeutes invullen..krijg je geld voor. en kun je oa inleveren bij bol
ook gedaan bij onze zoon van 5 jaar. had 85 euro gespaard...de rest dus bijbetaaldJe kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat je verstaat..... - Hoi wolletje ,laat jij je kind van vijf dan die enquetes invullen?
- quote:boss schreef op 01 november 2009 @ 21:13:
Hoi wolletje ,laat jij je kind van vijf dan die enquetes invullen?
nee ik natuurlijk hahahaha
ik heb via intomart ook webmeter en marktmonitor (beiden kijken naar je internet en surf gedrag) en krijg daar elke maand standaard geld voor.
daarnaast dus regelmatig enquetesJe kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat je verstaat..... - Oh ,nou jij dat verteld ,daar ben ik ook wel eens voor benadert ,maar vond het toen zo'n gedoe om aan te beginnen >, ik weet niet meer waarom of wat ik de moeilijkheid vond ,maar nu je het zegt..
Hier precies zo! Scheelt me weer typewerk redsunshinequote:redsunshine schreef op 01 november 2009 @ 20:47:
Aan sinterklaas doen wij niet zo heel veel
Ze mogen 2 keer de schoen zetten, waar ze dan wat snoep in vinden en een chocoladeletter. Op pakjesavond krijgen ze ieder een kadootje van circa 20 euro..
Met kerst is het hier wel uitgebreid en is het 100 euro per dochter
Verjaardagsfeestjes lopen hier wel gigantisch uit de hand, gemiddeld 50 euro voor een kado, dan nog het kinderfeestje en dan heb je nog het feestje voor familie en vrienden:)
Je best doen werkt- Ik vind ¤ 50,- per kind echt beláchelijk veel geld voor Sinterklaas! Wat is het kerstbudget dan wel niet, vraag ik me af. Geen wonder dat er tegenwoordig zoveel kinderen rondlopen die de bek niet meer volkrijgen, bah.
Sinterklaas was voor ons een spannend opwarmertje voor Kerstmis, wat betekende dat de cadeautjes ook klein waren. Vaak was dat iets lekkers of een zelfgemaakt cadeautje (mijn moeder was handig). Met Kerstmis kregen we dan een groter cadeau, maar hoger dan fl. 25,- kwam dat bedrag echt nauwelijks. Ik geef ook niks om cadeaus, ik vond de gezelligheid en warmte veel fijner! Needless to say dat ik ook niet ben verworden tot zo'n vervelend en verwend kl*tekind (als het gaat om die cadeaus dan)... ;)What\'s your favourite colour, baby?
Dit onderwerp heeft 266 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2009 16:32.