Hoeveel keren plast jou kind (3 tot 5 jr)op een dag?

22-10-2014 13:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat mijn dochter van 4.5 wel heel veel gaat,elk uur en soms vaker. Moet er bij zeggen dat ze wel pas heel erg ziek is geweest(hersenontsteking)zou dit daarvan kunnen zijn of is het normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ze plast wel vaak. Drinkt ze ook veel?



Heb je een krukje/kindertoiletzitting bij de wc?

Als je kind niet goed kan uitplassen omdat ze bungelt met haar benen en niet lekker zit op de bril dan moet ze natuurlijk ook vaker.



Geen idee of het kan komen van een hersenvliesontsteking maar weet je zeker dat ze geen blaasontsteking heeft.
Zou het wel ff laten checken, misschien plast ze ook gewoon niet goed uit of heeft ze een blaasontsteking.



Ieder uur is iig erg vaak, die van mij gaat een keer of vier per dag
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 23:19
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is je dochter nog aan de medicijnen?
Die van mij (3,5) gaat tussen de 4-6x op een dag denk ik. Soms wat vaker, maar dat is meestal als hij denkt dat hij moet poepen, het dan niet lukt en hij snel daarna nog een keer gaat. Dan wordt er ook altijd nog een keer geplast.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet meer aan de medicatie heeft lang depakine gebruikt(anti-epilepsie medicatie) ze klimt zelf op de wc zonder zitting of krukje dus.Drinkt ook vrij veel heeft tot nu toe al 5 bekertjes op.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wel veel drinken natuurlijk.



waarom laat je voor de zekerheid niet even een kweekje van haar urine maken? Even testen op blaasontsteking.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ze plast wat ze drinkt, net als iedereen.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is of ze veel plast omdat ze veel drinkt, of dat ze veel drinkt om te compenseren dat haar lijf veel urine produceert....
Alle reacties Link kopieren
Gezien de ziektegeschiedenis zou ik overleggen met de huisarts.
Het is zoals het is
Ik zou inderdaad even overleggen met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik las: 'hoeveel kleren past jouw kind op een dag?' Hahaha.

Maar mijn zoontje van 4 plast maar 2 of 3 keer per dag. En dan meteen heel veel. Kan natuurlijk dat je dochter een kleine blaas heeft, maar ik zou het ook even overleggen met de huisarts.
Dochter van ruim 2,5 gaat een keer of 4 naar de wc ongeveer. Ene dag wat vaker dan de andere.

Maar ik zou dit idd even navragen bij de arts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de huisarts gaan. Het kan te maken hebben met de hersenontsteking die ze gehad heeft, maar het kan ook wat anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven