Hoeveel zou hij mogen drinken ?

19-09-2014 11:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is bijna 8 weken en 3400 gram.

Op dit moment krijg hij 7flessen van 100/3.

Hij wordt na drie uur echt wakker van de honger.

Ik site te denken om te verhogen naar 120/4

Of hebben jullie tips? Hoeveel cc? Hoeveel voedingen? Hij komt snachts nog een keer rond 4uur.
Wat zegt het cb? Of wat staat er op het pak?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zoveel als hij vraagt. Als hij honger heeft zou ik hem simpelweg meer geven. Als hij ook goed reageert op 120/4 lijkt me dat prima, is het teveel merk je dat ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een hongerig kind, hij was ook groot. Omdat de flessen blijkbaar niet voldeden, hij kreeg al bijna het dubbele van wat er toen voor stond, een maagje kan maar zoveel hebben hé, ben ik voeding voor hongerige baby's gaan proberen. Kreeg ik gratis van Nutricia. Dit hielp helemaal niets. Ben toen een theelepeltje rijstebloem toe gaan voegen. Na een paar dagen zonder problemen twee theelepeltjes. Bij mijn baby ging dit prima, hij had er blijkbaar al behoefte aan.

En ze gaan echt niet dood van een keertje wat proberen. Als je baby er nog niet aan toe is spuugt ie het gewoon weer uit.
Na drie uur wakker worden van de honger is toch gewoon heel erg normaal? We hebben het hier over een pas geboren kuiken van 8 weken he...



Ik zou er niks aan doen als alles het doel is dat hij langer slaapt dan drie uur aan een stuk.
Ik bedoel, hij drinkt een fles van 100/3 lekker op en is daarna drie uur (!) tevreden. Wat is het probleem???
Ik dacht bij de topictitel dat hier vragen zouden komen over de alcoholconsumptie van partner. Valt weer mee.
quote:eldorado schreef op 19 september 2014 @ 12:02:

Ik dacht bij de topictitel dat hier vragen zouden komen over de alcoholconsumptie van partner. Valt weer mee.

Oh ik ben niet de enige



TO, om de drie uur wakker van de honger is normaal. Hij is nog klein en zijn maag is nog niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
Hij krijg inderdaad ook voeding voor hongerige babys.

Dus bij een flesje 120/4 1theelepel Bambix? En dan in elke fles of alleen de laatste? Zal ik dan z'n flesje ophogen van 100/3 naar 120/4 of even hierop laten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn bedoeling is om van 7 flessen Nasr 6 flessen te gaan
quote:stephanie88 schreef op 19 september 2014 @ 12:12:

Mijn bedoeling is om van 7 flessen Nasr 6 flessen te gaan

Waarom?

(Mijn kind heeft nog minimaal 10 voedingen per dag)
Inderdaad: waarom?
Bambix? Hij is acht weken! Probeer het eerst eens met een schepje meer voeding als je dat wil. Rijstebloem zou ik echt uitstellen tot na de vier maanden.
En ook nog voeding voor hongerige baby's: lieve kind, jij laat je gek maken. Niet doen. Je kind heeft helemaal geen honger en is ook geen hongerige baby. Zijn gewicht is onder gemiddeld dus luister nou gewoon even naar wat het cb er van vindt. Die 7 flessen worden er vanzelf 6: op het moment dat hij zeurt om meer of langer gaat slapen. Gaat allemaal vanzelf. Hoef jij niks aan te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij het cb zegt men: 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.

Voor jouw kindje zou dat komen op ongeveer 525 ml. Dan zou ik gaan voor 6 x 90/100ml + 3. Een fles om de vier uur ongeveer.



Lijkt er dus op dat je kindje voldoende voeding krijgt. Je zou de fles nog kunnen geven met wat meer water voor een voller gevoel....

En anders even in overleg met het cb of je meer mag geven!
Om de 3 uur een fles is toch helemaal niet gek op deze leeftijd?

Maar als je denkt dat hij honger heeft, dan zou ik een wat grotere fles geven.

Mijn kind was ook licht en heeft een tijd (flink) meer gedronken dan de richtlijnen. Blijkbaar had hij het nodig.

Voor Bambix oid is het echt nog veel te vroeg.
Mijn zoontje is bijna 4 maanden en krijgt bv, op het kdv krijgt hij afgekolfde bv. Hij drinkt pas sinds hij 3 maanden is om de 4 uur, daarvoor altijd om de 3 uur, regeldagen buiten beschouwing gelaten....dan zat ie ongeveer continu aan de borst.



Hij ging vanzelf van 8 naar 7 naar 6 naar nu 5 voedingen. Hij ging van 8 naar 7 en van 7 naar 6 door nachtvoedingen te laten vervallen en van 6 naar 5 door van tussenpozen van 3 uur naar 4 uur te gaan.



Als jij graag de nachtvoedingen wil laten vervallen dan moet je goed opletten of hij wel werkelijk drinken nodig heeft 's nachts. Mijn zoontje wil altijd wel drinken, ook 's nachts, maar hij had het niet meer nodig en daarom heb ik hem ook niet aan de voortduring van nachtvoedingen laten wennen.



Op een gegeven moment werd hij wel wakker maar had hij genoeg aan contact en hoefde hij niet meer per se te drinken. Dat contact heeft ie nu 's nachts met een pluchen konijntje en wij maffen lekker door. Op een gegeven moment kunnen ze zelf een knuffeltje vasthouden, mooi moment om de nachtelijke visites te gaan verminderen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al wel eens meer gegeven? Drinkt hij het op?



Ik vind om de 3 uur overigens echt heel goed. En dan 's nachts nog een keer, niks van te zeggen. Mijn zoon is 12 weken en komt soms om de 2,5 uur en soms om de 4 uur. Hij drinkt ook wel 7 flessen op een dag. Meestal overdag 150/5, stuk of 2/3 en vanaf een uur of zes gaat hij clusteren (net als bij de bv). Hij drinkt dan zo'n 4 flessen van 90/3.



Ik zou overigens nog echt geen bambix bij zijn voeding doen. Jouw kindje oogt niet als een hongerig kindje. Hij is ook niet zo zwaar, dus hoeft hij ook minder te eten.
Alle reacties Link kopieren
Oogt is wat raar aangezien ik hem natuurlijk niet ken. Maar je kindje lijkt mij geen hongerige baby, alles behalve!
Alle reacties Link kopieren
Bambix in de fles doen bij een kindje van 8 weken????

Hoe verzin je het. Niet doen.



En ja een kind kost tijd dus geef je gewoon 7 x de fles als hij daar om vraagt in plaats van 6x.
Mijn zoon is 7 weken en ergens tussen de 5,5 en 6 kilo. Hij eet zoveel hij wil, maar overdag ongeveer om de twee uur. Hij heeft zelfs dagen dat de ene voeding in de andere overgaat 's Nachts (tussen 20u en 6u) heeft hij maar één voeding, dus ik denk dat hij in totaal op zo'n 8 voedingen per dag zit. Prima toch?



Geef je baby gewoon zoveel melk als hij wil en wanneer hij wil. Hij is nog hartstikke licht voor 8 weken, dus het is niet alsof je hem overvoert. Niet gaan prutsen met bijvoeding hoor, daar is hij echt nog veel te klein voor. Geef hem gewoon melk.
Hij wordt na drie uur wakker. Dat is prima, toch? Dat wil niet zeggen dat hij honger heeft en er meteen weer voeding in moet. Probeer op dat moment wat met hem te "doen", wat afleiden, even met hem wandelen, desnoods in een draagdoek. Babbel en zing met hem, zet een muziekmobiel aan etc. En babies mogen ook wel eens een beetje huilen, hoor. Echt krijsen is niet nodig natuurlijk, maar ze kunnen soms wat onrustig zijn en weten zichzelf uiteraard nog niet te vermaken. Maar om er meteen maar weer een voeding in te gooien...? Ik zou het toch even proberen te rekken.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt opvallende keuzes, ik zou echt even gaan overleggen met het CB, lijkt me wijs.
Waarom in hemelsnaam rekken? Het kind heeft met 8 weken het gewicht waarmee de gemiddelde baby geboren wordt. Geef hem gewoon eten als hij honger heeft, voedingen uitstellen is een onnodige kwelling.
Om de drie uur drinken is op deze leeftijd echt niet zo raar. En mocht je nou echt grotere flesjes willen gaan geven, dan kun je ook beginnen met een half schepje extra per keer. Met om de drie uur drinken, zou ik niet gaan rekken.



Verder: laat je niet gek maken door gemiddelden. Al die hoeveelheden zijn richtlijnen, sommige kinderen zitten daaronder, anderen erboven. En dan kunnen ze ook nog periodes hebben waarin ze hongeriger of minder hongerig zijn. Echt, staar je er niet blind op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven