Ineens alleen met 2 kinderen

23-10-2014 21:08 29 berichten
- wegens herkenbaarheid verwijderd -



@reacties: nee ik heb m niet zomaar gedumpt al zal dat ms zo over zijn gekomen.
anoniem_209618 wijzigde dit bericht op 23-10-2014 21:30
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Dus je man wordt ziek, en jij dumpt hem meteen? Okee.....
@Cadou: als het om de veiligheid van mijn kinderen zou gaan, zou ik ook weggaan...



Beste TO,

Wat een moeilijke situatie. Ik begrijp heel goed dat het eenzaam is...gelukkig heb ik daar geen ervaring mee...

In welke regio woon je nu?



Heel veel sterkte...
@TO Heftig dit, je zorgen snap ik.



Mag hij alleen omgang hebben met jullie kinderen?



Nee, niet meegemaakt. Sterkte.
quote:bibi72 schreef op 23 oktober 2014 @ 21:13:

@Cadou: als het om de veiligheid van mijn kinderen zou gaan, zou ik ook weggaan...



Beste TO,

Wat een moeilijke situatie. Ik begrijp heel goed dat het eenzaam is...gelukkig heb ik daar geen ervaring mee...

In welke regio woon je nu?



Heel veel sterkte...Eens, maar een scheiding is wel heel rigoureus. Hij werd ziek, ging niet vreemd ofzo.... hij is toch behandeld?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal zij heus niet 'meteen' hebben gedaan. Je weet toch niet wat die man precies heeft? Wat de kans op herhaling is? Hoeveel restverschijnselen hij heeft van die psychose?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Je schrijft erg afstandelijk over je man, hij dient geen doel meer, dus ga ik maar scheiden.

Zo komt het althans op mij over.
Dat is een snelle scheiding!
Ik zou ook direct weg gaan als mijn man een gevaar voor mijn kinderen wordt. Ziek of niet ziek.



Geen ervaring TO. Maar sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 23 oktober 2014 @ 21:10:

Dus je man wordt ziek, en jij dumpt hem meteen? Okee..... Nou ja Als hij een gevaar vormt voor haar kinderen en wie weet ook voor haar dan zou ik ook niet gaan zitten wachten tot het zwaard van Damocles valt.
Alle reacties Link kopieren
Ze zal daar zo wel haar redenen voor gehad hebben. Het is makkelijk oordelen van buitenaf. Bij een psychose zou ik iemand ook niet verlaten. Maar wanneer iemand nooit meer zichzelf is en een totaal ander mens..



Ik heb het niet meegemaakt (gelukkig) TO maar wil je wel veel sterkte wensen. Er zijn vast instanties die weten wat je met dit gevoel aan moet. Het moet uiteraard ook veilig zijn voor de kids. Daar zal ook wel naar gekeken worden na zoiets of niet? Ik snap wel dat het eng blijft, je bent je natuurlijk kapot geschrokken. Het zullen de engste uren uit je leven zijn geweest. Kijk met instanties hoe of wat en het gevoel zal hopelijk wat slijten op den duur.



Alle reacties Link kopieren
Behandeld betekent niet altijd genezen, zeker met psychische aandoeningen niet. Sterkte TO, moet zwaar voor je zijn.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:Cadou schreef op 23 oktober 2014 @ 21:14:

[...]

Eens, maar een scheiding is wel heel rigoureus. Hij werd ziek, ging niet vreemd ofzo.... hij is toch behandeld?Vreemdgaan zou ik lang zo erg niet vinden als enge dingen zeggen over de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
TO.



Wat een nare situatie. Ik snap best dat je het gedaan hebt ter bescherming van je kinderen.
Ik zou iemand die zoiets gezegd heeft over de kinderen en in zo'n psychische staat heeft verkeerd nooit meer 100% met ze vertrouwen.
ik denk dat je misschien bij een groep voor' familieleden met iemand uit de psychiatrie' meer herkenning vindt.

In alle gemeente zijn die anders, vaak opgericht door familie zelf.

Wat een zware periode heb je achter de rug.

Mensen leren kennen zou ik niet perse in die hoek doen.



Veel sterkte
ik heb geen ervaring of tips voor je, wel een
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijke ervaring met de vader van mijn kinderen. Hij is ook psychotisch geworden. Wij wonen daardoor niet meer samen. Hij ziet onze kinderen in de weekenden, maar met mij erbij. Ik heb hem sinds zijn psychosen en opname, nooit meer alleen gelaten met onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de forummers die hier over 'dumpen' spreken: psychosen zijn heel heftig en heel angstaanjagend. Iemand in een psychose is totaal onbetrouwbaar en geheel zichzelf niet meer, oftewel zeer gevaarlijk, ontoerekeningsvatbaar, en het gevaar dat het terug komt blijft altijd aanwezig.

Ik ben niet gescheiden van mijn man, maar wij kunnen niet meer samenwonen. Waarschijnlijk nooit meer.
quote:anoniemex schreef op 23 oktober 2014 @ 21:34:

Voor de forummers die hier over 'dumpen' spreken: psychosen zijn heel heftig en heel angstaanjagend. Iemand in een psychose is totaal onbetrouwbaar en geheel zichzelf niet meer, oftewel zeer gevaarlijk, ontoerekeningsvatbaar, en het gevaar dat het terug komt blijft altijd aanwezig.

Ik ben niet gescheiden van mijn man, maar wij kunnen niet meer samenwonen. Waarschijnlijk nooit meer.Dat is ook zo, wat een heftige situatie ook voor to.
quote:anoniemex schreef op 23 oktober 2014 @ 21:34:

Voor de forummers die hier over 'dumpen' spreken: psychosen zijn heel heftig en heel angstaanjagend. Iemand in een psychose is totaal onbetrouwbaar en geheel zichzelf niet meer, oftewel zeer gevaarlijk, ontoerekeningsvatbaar, en het gevaar dat het terug komt blijft altijd aanwezig.

Ik ben niet gescheiden van mijn man, maar wij kunnen niet meer samenwonen. Waarschijnlijk nooit meer.



Hmmm...ik heb dat misschien een beetje cru gezegd, maar hij is dit jaar ziek geworden, behandeld, en ze zijn al gescheiden. Het is nu oktober. Dat vind ik nogal heftig en zo definitief, zeker als het niet zo maar een vriendje betreft, maar je echtgenoot en de vader van je kinderen.

Helemaal los van hoe heftig het voor TO zal zijn. Uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Jammer weer OP meltdown.



Serieus, post dan gewoon niet, zwaar irritant.
als je komt voor advies, je zit al in deze situatie, kan ik me voorstellen dat je geen zin of energie hebt in ongevraagde kritiek. Ze vroeg niet om een mening over haar scheiding maar om ervaringen van lotgenoten en advies om haar leven weer op te bouwen.

Sterkte TO, ik hoop dat je de tips eruit hebt gefilterd.
Of sleutel een beetje aan het verhaal, dan zijn er bijvoorbeeld 4 kinderen ipv 2 en komt TO uit Drachten ipv uit Hilversum?? Jammer, dit.
quote:Lebowski schreef op 23 oktober 2014 @ 21:16:

[...]





Vreemdgaan zou ik lang zo erg niet vinden als enge dingen zeggen over de kinderen.Klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven