Issue met gescheiden vriendin

01-09-2014 17:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is nu boos op mij.

Zij is al jaren gescheiden van haar man. En mijn man en ik kunnen met beiden goed over weg. Hun zoon en onze zoon (10jaar oud) zijn al vriendjes en klasgenootjes sinds de peuterspeelzaal. En onze zoon komt regelmatig over de vloer zowel bij vriendin als bij haar ex man thuis.

Nu hebben we afgelopen zaterdag verteld aan onze zoon dat we gaan verhuizen naar een andere plaats. Ik heb dit aan beiden (vriendin en ex-man) laten weten dat onze zoon nu van de verhuizing wist, zodat zij er met hun zoon rustig over zouden kunnen praten voordat hij het vandaag op school in de klas zou horen. Nu blijkt dat hun zoon bij vader was dit weekend, en dat vader hun zoon had ingelicht en dat zoonlief helemaal overstuur (begrijpelijk natuurlijk) moeder had gebeld.

Nu neemt mijn vriendin het mij kwalijk dat ik haar ex-man ook had ingelicht, want zij had het hun zoon persoonlijk willen vertellen……

Wat moet ik hier nu mee? Heb ik verkeerd gehandeld? Wat zouden jullie gedaan hebben in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik. JIJ gaat toch verhuizen?
Ze moet niet zo zeiken. Het gaat over jullie, niet over haar.
Wat een aansteller zeg.

Jij bent toch degene die gaat verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zou ik hetzelfde hebben gehandeld. Het is niet dat jij telepathisch doorkrijgt dat vriendin dat 'helemaal zelluf' wilde vertellen. Op het moment dat de ouders zijn ingelicht vechten ze het zelf maar onderling uit wie wat wanneer gaat vertellen. Daar zou ik ook niet tussen gaan zitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt!

Super zelfs omdat je er rekening mee houd dat die vriend van je zoon het niet pas op school hoeft te horen.

Dus ze moet niet zeuren
Alle reacties Link kopieren
Het kind snap ik wel, vader ook.. Die vriendin daarentegen vind ik een aansteller, wat maakt het uit welke ouder het verteld. Het wordt er echt niet leuker op voor hem, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw vriendin een dramaqueen zeg...
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is een dramaqueen en nogal zelfzuchtig, alsof haar zoon het mínder moeilijk zou vinden als hij bij haar het nieuws zou horen.



Kortom: zeggen dat je ze beide de kans hebt gegeven het goed te communiceren en dat het niet jouw schuld is dat zij niet hebben overlegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vriendin ook een zeikwijf, jullie hebben niks verkeerd gedaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jij hebt heel goed gehandeld door na te denken over hoe het vriendje van je zoon het te horen moest krijgen.

En heel netjes beide ouders op de hoogte gesteld.

Aangezien jij niet weet waar die jongen precies is voordat hij het op school te horen zou krijgen.

Vervolgens is het aan zijn ouders om het hem goed te vertellen.

Misschien dat je vriendin het anders had gedaan dan haar ex, maar dat is niet jou probleem, daar zijn zij verantwoordelijk voor.



Je vriendin stelt zich aan, jij hebt niks fout gedaan, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
Had ze maar niet moeten scheiden.



(Of is die te cru?)
Je hebt heel goed gehandeld door beiden hierin te betrekken. Hun probleem hoe zij daarmee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen tegen vriendin dat het niet jouw pakkie an is hoe en wie en waarom bepaalde dingen tegen hun zoon zegt en dat je weigert onderscheid te maken tussen haar en haar ex. Als ze ergens problemen mee hebben, moeten ze dat met élkaar oplossen en niet jou daarin gaan betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt het heel netjes aangepakt. Je vriendin en haar ex hadden de gelegenheid zelf te besluiten hoe en wanneer ze het hun zoontje wilden vertellen, zodat hij het niet in de klas hoefde te horen. Dat de vader dit heeft gedaan op een moment/manier die niet naar de zin van de moeder was, is een kwestie tussen hen beiden. Dat is dus iets wat ze met hem moet bespreken, niet met jou.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel, 28 minuten geleden

Had ze maar niet moeten scheiden.



(Of is die te cru?)





Neuh, die kan wel. Vind ik.



Er zit niks anders op, TO. Je zal een glazen bol moeten aanschaffen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Denk dat jouw vriendin eerder gefrustreerd en verdrietig is om het feit dat je gaat verhuizen,dan wat er nu speelt. Laat het ff bezinken bij haar,als het een goede vriendin is,komt ze er wel op terug. Jij hebt niks verkeerds gedaan.
Misschien denkt ze dat het beter voor de kind was als zij het had verteld, alsof hij het niet goed kon brengen, maar snap wel dat jij dat niet had kunnen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 01 september 2014 @ 19:10:

... Laat het ff bezinken bij haar,als het een goede vriendin is,komt ze er wel op terug. Jij hebt niks verkeerds gedaan.Inderdaad. Maar als je er erg mee zit en je vriendin laat niets horen, dan zou ik toch contact opnemen en aangegeven dat je er erg mee zit en dat je gewoon in het belang van je eigen zoon handelde. Als ze dan verbolgen blijft dan is het het niet waard
Broeva!!! Haro!!!
Wat een drama om niks..

Jij hebt echt niks verkeerd gedaan,dus maak je vooral niet druk.
Jou vriendin mag ex-man de oren wassen dat hij zo onbeholpen is geweest de verhuizing door te vertellen.



Jullie valt niets te verwijten.



Het is ook nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
Dacht ze dat haar zoon minder van slag zou zijn geweest als zij het nieuws zelf had gebracht? En hoe had jij dat moeten weten?

Jij hebt het netjes aan allebei de partijen (vriendin en ex) gebracht. Dan had zij maar duidelijk met haar ex moeten communiceren wie het nieuws aan hun zoon zou vertellen. Niet jouw pakkie aan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 01 september 2014 @ 19:51:

Jou vriendin mag ex-man de oren wassen dat hij zo onbeholpen is geweest de verhuizing door te vertellen.



Jullie valt niets te verwijten.



Het is ook nooit goed.Hoezo onbeholpen van vader? Als ik vader was geweest, had ik het er ook met zoon over gehad, logisch toch
Alle reacties Link kopieren
quote:shisensa schreef op 01 september 2014 @ 21:12:

[...]



Hoezo onbeholpen van vader? Als ik vader was geweest, had ik het er ook met zoon over gehad, logisch toch



Uiteraard. Het kind moest vandaag weer naar school, de ouders werden zaterdag ingelicht over de verhuizing, hij was het hele weekend bij zijn vader. Had moeder hem dan vlak na thuiskomst dit nieuws moeten vertellen? Zij vindt misschien zelf dat zij dit beter had kunnen brengen en dat zoon dan niet zo overstuur zou zijn geweest, maar dat is maar zeer de vraag. Zulk nieuws op een zondagavond na de overgang tussen vader en moeder vertellen was bepaald geen goed moment geweest.



Goede kans dat het jochie meer last heeft van het feit dat zijn ouders bakkeleien over het vertellen van dit nieuws dan van de manier waarop hij het gehoord heeft :( Kinderen krijgen dit echt wel mee van hun ouders. Je vriendin kan zich beter richten op het herstellen van de verstandhouding met haar ex dan met boos zijn op jou (ahum, misschien beter haar dit nu niet te zeggen ).
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Enne de glazen bol staat op de boodschappenlijst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven