Kinder schoenen

20-04-2014 16:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een heel stomme vraag maar ik zit met het volgende probleem, mijn zoon van vijf jaar heeft de geweldige 'gave' om een paar nieuwe schoenen binnen maximaal twee weken kapot te hebben, maakt niet uit wat voor schoenen, maakt niet uit welk merk of hoe duur; gegarandeerd dat ze binnen 2 weken kapot zijn, vraag me niet hoe hij het doet, maar hij doet het



Nu is het inmiddels zoveelste paar na 9 dagen weer finaal op (ben blij dat het Pasen is en hij vrij van school is) maar dinsdag "mag " ik dus weer; wat zijn volgens jullie nou goede, stevige kinder schoenen waar hij misschien wel 3 weken mee doet?



Oooh en direct een kanttekening; ik ben geen gier, en niet te beroerd geld uit te geven voor goede kinder schoenen, maar nadat hij laatst een paar van 80 euro in dezelfde twee weken kapot had heb ik dat wat ik er maximaal voor betalen zo ongeveer even tijdelijk gehalveerd
Kijk eens goed naar zijn gedrag. Waarom gaan die schoenen zo snel stuk? Remt ie ermee op zijn fiets? Leer m dat af. Als ie niet beter met zijn spullen leert omgaan kon ie wat mij betreft het tot die tijd met klompen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Vlinder zegt. Je gaat toch niet elke twee weken nieuwe schoenen kopen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
dit ligt niet aan de schoenen maar aan het kind
Alle reacties Link kopieren
Goedkope rubbere laarzen tot hij leert normaal om te gaan met schoenen.
Wat doet ie met zijn schoenen, vreet ie ze op?!? Je gaat toch niet iedere twee weken nieuwe schoenen kopen! Dat ligt echt niet aan de schoenen hoor.
quote:ikzegniks schreef op 20 april 2014 @ 16:44:

Goedkope rubbere laarzen tot hij leert normaal om te gaan met schoenen.Precies, dit noemen ze tegenwoordig "opvoeden".
Elke 2 weken een nieuw paar schoenen? Dat zou ik dus echt niet doen. Laat maar lekker op die kapotte schoenen lopen tot hij er normaal mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem de komende 3 weken op teenslippers lopen, dan is hij het daarna wel verleerd. (Remmen, schoppen etc.) Mijn broer had dit vroeger ook en mijn moeder (of eigenlijk mijn vader) heeft hem een half jaar aalleen teenslippers en klompen laten dragen. Alleen met voetballen mocht hij zijn kicks aan.
Myhaa, klompen is wel een goed idee! Of werkschoenen met stalen neuzen? Of legerkistjes?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zoon dat zou doen, had die een flinke draai om zn oren gekregen en 2 dagen met die kapotte schoenen moeten lopen. Ben je besodemieterd? Hij gaat maar leren hoe die zuinig met sschoenen om moet gaan.. zal vast niet door het voetballen en fietsen komen
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had die gave ook. En idd hij heeft een heel voorjaar en zomer op klompjes gelopen. Voor speciale gelegenheden gewone schoenen. En in dr zomer waren de klompjes bijna versleten. Hij wilde geen nieuwe schoenen wel nieuwe klompen.

en sindsdien doet hij keurig met schoenen en voor in de tuin klompen ;)

Hij vond en vindt ze heerlijk lopen. En wij wonen niet op het platteland...
Alle reacties Link kopieren
Na 9 dagen een paar gloednieuwe schoenen volledig op? Wat doet hij er in vredesnaam mee?

Ik zou hem leren normaal met zijn spullen om te gaan.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Die van mij krijgt dat ook voor elkaar, dankzij loopauto op psz en buiten achter auto's aankruipen (ook goed voor de broeken). Hele goedkope schoenen (zeg 15-20 euro bij H&M, Bristol, Schoenenreus) gaan een week mee. Dan komen aan de voorkant zijn sokken er doorheen. Laatst bij Van Haren een paar van 35 euro gekocht, Bärenschuhe, met van die witte rubberen neuzen. Die doen het verrassend goed. Braqeez houden het ook wel even uit, die zijn duur, maar best vaak in de uitverkoop met 40-50% korting. Dan maakt het mij niet uit dat het niet de kleur is die ik anders had gekozen. Ik kijk uit naar de zomer, sandalen met open neuzen, want dan stopt hij wel voordat z'n tenen open liggen.
Koop schoenen van een tientje, probleem opgelost.



Dochter hier had in de zomer altijd pakweg tien paar slippers van een euro, voor feestjes een paar ballerina´s van een tientje die bij de kleren pasten en één paar goede schoenen voor school, dagjes efteling en andere uitjes waarbij slippers niet echt geweldig zijn.



Ik zou in jouw geval, zeker nu voor de zomer, zoonlief één paar redelijke schoenen kopen voor school en eenmaal thuis, schoenen uit en die plastic klompen aan. Of op blote voeten, maar goed, hier in ons dorpje kan dat, als je in de grote stad woont is dat misschien wat minder geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Het overgrote deel van het jaar is het geen weer voor slippers, ballerina's staan zo gek bij een jongen, school is nu juist waar de schoenen het snelst stuk gaan (doordat ze daar spelen zonder dat je het zelf in de gaten kunt houden en de juf wel wat beters te doen heeft) en schoenen van een tientje halen nog niet eens het einde van de week.
quote:Azile schreef op 20 april 2014 @ 17:40:

Het overgrote deel van het jaar is het geen weer voor slippers, ballerina's staan zo gek bij een jongen, school is nu juist waar de schoenen het snelst stuk gaan (doordat ze daar spelen zonder dat je het zelf in de gaten kunt houden en de juf heeft wel wat beters te doen) en schoenen van een tientje halen nog niet eens het einde van de week.



Nee, ballerina´s koop je niet voor een jongen, maar crocs (??) bijvoorbeeld dan weer wel. En dan de nep-versie. Of simpele, goedkope gympen. Die stinken na een week of twee, maar he, als ze dan toch al kapot zijn maakt dat niet zoveel uit. Elke twee weken schoenen van 80 euro? Daar zou ik dus niet eens over hoeven nadenken, dat zou hier dus niet gebeuren.



En dure schoenen? De duurste schoenen in mijn kast waren 100 euro en dan is alleen de bovenkant en binnenzool van leer, ze zijn niet genaaid maar gelijmd en als ik daar gekke dingen mee ga doen zijn ze even snel kapot als de goedkope vanHaren of Schoenenreus schoenen.
Hahahahahaha weet je zeker dat je niet wat overdrijft? Zo nee, je bent niet goed bij je hoofd als je elke twee weken nieuwe schoenen gaat kopen. Voor een kind dan hè?



Timberlands al geprobeerd trouwens?
Alle reacties Link kopieren
@Star; was het maar waar dat ik het wat overdreef;



Teen slippers heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht, want het is inderdaad zo dat meneer gewoon (vaak) verrekt zn voeten op te tillen.



Ik zei overigens ook nergens dat ik elke 2 weken schoenen van 80 euro koop; ik heb dat een keer gedaan met het idee; duurdere schoenen, hadden dikke zool en zo; dus met het idee van misschien dat DEZE het dan wel wat langer redden; de rest ligt nu gemiddeld tussen de 25 en 40 euro, maaar even zo goed veel geld voor elke 2 weken.



Timberlands....wel van gehoord, eens even zoeken......
Alle reacties Link kopieren
OOoh en de Bahrenschuhe houd ik ook in gedachten!

Kleuren kijk ik overigens al lang niet meer naar
Mijn zoon presteerde het een tijdje geleden ook om binnen vier weken zijn schoenen volledig door te slijten.



Nu voor school en 'netjes' heb ik Trackstyle schoenen uit de sale, 1 van de weinige merken die nog rubber voor de zolen gebruikt, merk dat die iets minder snel af zijn.



Voor thuis heb ik laarzen en goedkope H&M sneakers. Klompen vind ik geen gezicht, wil hem er nog wel een béétje leuk bij laten lopen. Wel zijn we actiever bezig met hem ervan te doordringen dat je remt met de trappers en niet met je schoenen, en na heel veel herhaling lijkt de boodschap langzaam maar zeker aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Maar echt, serieus, wat doet hij dan daadwerkelijk met die schoenen? Nieuwe schoenen kopen is natuurlijk gewoon symptoombestrijding als je hem het gedrag niet afleert...
Doc Martens. Niet stuk te krijgen. Bij normale kinderen tenminste
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring met Bisgaard. Neem wel een model met 'bolle neuzen', niet de nette laarzen met sierstiksel (die gaan ook niet door, maar dan hebben ze binnen een week het leer geschaafd).



Dit type:





Rondje google en je ziet gelijk de sales/outlets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
hoe is het mogelijk, ik heb dat bij geen van mijn kinderen meegemaakt



kruipt hij met de neuzen over de grond, remt hij er mee op de fiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven