Kinderen en speelplaatsen

30-07-2014 07:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was aan het buiten spelen gister met vriendjes. Ze mogen dan graag voetballen en ja daar wordt natuurlijk bij gepraat geroepen naar elkaar.

Toen ik eens ging kijken of alles goed ging werd ik aangesproken door iemand die woont aan het grasveld waarop ze voetballen.

Dit grasveld ligt bij ons in de straat maar ligt tussen flats in.

Ik kreeg te horen dat er meerdere klachten geweest waren over de kinderen , dat mensen zich er enorm aan stoorden dat er gevoetbald werd en dat het niet meer mocht.

Er werd letterlijk gezegd , " ik vind uw kind irritant" en anderen vinden de kinderen ook irritant.

Ik was nogal verbaasd om zo'n uitspraak. En dat heb ik ook gezegd.

Ter verdediging werd er ook aangevoerd dat het een eigen grond betrof en ze zijn er niet meer welkom , behalve als ze niet met elkaar praten tijdens het voetbal ;(

Hoe zou jij reageren?
Alle reacties Link kopieren
Als het tussen flats in ligt weerkaatst het geschreeuw en gegil behoorlijk, ik kan me voorstellen dat ze zich daar aan stroren.

In hoeverre de bewoners kunnen beslissen dat er niet meer gevoetbald mag worden weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me ook voorstellen dat het vervelend is als dat de hele tijd gebeurt , maar een uurtje na het eten? Ik vind het een beetje zeuren om het zeuren.Er zijn ook weinig speelplekken in onze buurt helaas.
Als die grond geen gemeentegrond is kan de eigenaar idd bepalen dat er niet meer gespeeld wordt. Het is ook levensirritant als kinderen lopen te gillen. Die snerpende stemmetjes gaan door merg en been.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit eigen ervaring dat er vaak niet alleen gepraat wordt, maar vooral geschreeuwd, gejoeld en gejuicht. Allemaal uit enthousiasme en zonder kwade wil, maar begrijpelijk vervelend voor omwonenden.

Kunnen de kinderen niet uitwijken naar een, daarvoor ingericht, trapveldje in de buurt?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4 schreef op 30 juli 2014 @ 07:15:

Ik kan het me ook voorstellen dat het vervelend is als dat de hele tijd gebeurt , maar een uurtje na het eten? Ik vind het een beetje zeuren om het zeuren.Er zijn ook weinig speelplekken in onze buurt helaas.Hoe oud zijn de kinderen? Kunnen ze niet zelfstandig op de fiets naar een ander veldje? Of bv. een schoolplein, die zijn in de vakantie ook vaak open voor spelende kinderen en die omwonenden zijn wel wat gewend
The time is now
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook maar gezeur...



komaan zeg, het is zomer & vakantie... daar horen toch spelende kinderen bij?

wat gejoel en geroep is toch zo erg niet?



ik zou het gewoon een beetje in de gaten houden; wordt het lawaai echt te gortig, dan kan je nog altijd even gaan zeggen dat ze het wat kalmer aan moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2 kinderen en de oudste is een fanatiek voetballertje. Naast m'n huis is een speeltuintje en daar wordt dus met regelmatig gevoetbald met kinderen uit de buurt. Ik ga ze regelmatig waarschuwen dat ze zachter moeten doen en als ze het niet doen moeten mijn kinderen naar binnen. Spelen, voetballen enzo prima maar dat gegil en geschreeuw hoeft van mij niet. Ik kan me dus goed voorstellen dat die flatbewoners er niet blij mee zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva, 10 seconden geleden

ik vind het ook maar gezeur...



komaan zeg, het is zomer & vakantie... daar horen toch spelende kinderen bij?

wat gejoel en geroep is toch zo erg niet?



ik zou het gewoon een beetje in de gaten houden; wordt het lawaai echt te gortig, dan kan je nog altijd even gaan zeggen dat ze het wat kalmer aan moeten doen.De omwonenden C.q. Eigenaren van de grond bepalen of het geroep en gejoel niet zo erg is, en of het lawaai te gortig is. Niet de moeder van een van de voetballertjes die even komt kijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:aliva schreef op woensdag 30 juli 2014 07:44 ik vind het ook maar gezeur...



komaan zeg, het is zomer & vakantie... daar horen toch spelende kinderen bij?

wat gejoel en geroep is toch zo erg niet?



ik zou het gewoon een beetje in de gaten houden; wordt het lawaai echt te gortig, dan kan je nog altijd even gaan zeggen dat ze het wat kalmer aan moeten doen. Maar dat maakt het niet ok! Omdat het zomer is, moeten we alles maar toestaan? Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 30 juli 2014 @ 07:55:

[...]





Maar dat maakt het niet ok! Omdat het zomer is, moeten we alles maar toestaan? Wat een onzin.



ja, omdat het zomer is moet je ALLES toestaan, dat zeg ik inderdaad: eieren gooien, je tuin vernielen, je hond schoppen.



ALLES, en dat MOET, dat heb je heel goed gelezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 30 juli 2014 @ 07:39:

[...]





Hoe oud zijn de kinderen? Kunnen ze niet zelfstandig op de fiets naar een ander veldje? Of bv. een schoolplein, die zijn in de vakantie ook vaak open voor spelende kinderen en die omwonenden zijn wel wat gewend



er s bij ons praktisch geen speelplek voor kinderen helaas. Ze zijn nog net te jong (7-9) om alleen ergens heen te fietsen.We gaan wel op zoek naar een andere plek voor ze , maar we zijn als ouders juist blij dat de kinderen elkaar gevonden hebben en buiten kunnen spelen samen.

De kritiek was kennelijk gedaan door twee vrouwen die zelf een baby hebben.

Ben heel benieuwd of zij hun kinderen verbieden te spelen daar als die de leeftijd hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
En nee tuurlijk moet niet alles zomaar kunnen omdat het zomer is ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 30 juli 2014 @ 07:58:

[...]





ja, omdat het zomer is moet je ALLES toestaan, dat zeg ik inderdaad: eieren gooien, je tuin vernielen, je hond schoppen.



ALLES, en dat MOET, dat heb je heel goed gelezen
Alle reacties Link kopieren
Dan zullen die baby's wsch wakker worden van de herrie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je zelf een baby hebt. Omdat de baby moet slapen of jij eindelijk even kan uitrusten.

Omdat je zelf normaal geniet van je balkonnetje en nu steeds herrie aan je kop hebt. Omdat je dus beperkt wordt in de eigen woonruimte.



Ik heb ook kinderen, snap dat kinderen spelen, maar ik wil absoluut niet dat ze regelmatig anderen storen in hun rust. Ik heb zelf een tuin waar ik elke dag last heb van de achterburen en hun herrie, en nee, dat werkt niet ontspannend. Ik kan die mensen dus wel begrijpen, het voetballen geeft gewoon geluidsoverlast.



Probleem is dus eigenlijk dat er geen speelmogelijkheid is. Misschien eens gezamenlijk kijken of daar wat aan gedaan kan worden? Burgerinitiatief? Snap dat je blij bent dat ze elkaar gevonden hebben, maar als de buurt hier steeds naast mijn huis zou spelen zou ik ook niet heel blij van worden.
quote:aliva schreef op 30 juli 2014 @ 07:44:



komaan zeg, het is zomer & vakantie... daar horen toch spelende kinderen bij?

wat gejoel en geroep is toch zo erg niet?



Helemaal niet erg voor mensen die om 5 uur hun bed uit moeten dat kinderen om 22.00 uur nog buiten lopen te gillen. Als die kinderen het maar naar hun zin hebben!
Alle reacties Link kopieren
Deze mensen hebben geen kinderen? Zijn nooit kind geweest?

Kom op zeg: voetballen zonder geluid. Alsof dat kan.



Ik snap dat het gegil vervelend kan zijn maar ik vind dit wel meteen heel drastisch. Gewoon hop, oprotten en niet meer terug komen. Had ook in overleg op bv bepaalde tijden kunnen worden gevoetbald.

Maar helaas, de eigenaar bepaald. Als het idd geen gemeente/openbare grond is dan is het hun goed recht om te bepalen dat er niet meer gevoetbald mag worden.



Misschien eens met de gemeente overleggen of er een mogenlijkheid is ergens in de buurt iets te creeren?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Mijn oudste is een paar jaar ouder dan jouw oudste. Hij mag echt niet 'omdat het zomer is' voetballen bij mensen voor de deur na het eten. Gelukkig begrijpt hij dat heel goed, beter dan de meeste ouders van andere kinderen. Zijn peuterbroertje blijft namelijk niet langer op in de avond 'omdat het zomer is' en kan niet slapen door het geluid van de stuiterende bal en het gegil en geschreeuw van kinderen. Onze peuter mag ook niet om 8 uur in de ochtend al in de tuin spelen want dan liggen er vaak mensen gewoon nog te slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh, 2 minuten geleden

Deze mensen hebben geen kinderen? Zijn nooit kind geweest?

Kom op zeg: voetballen zonder geluid. Alsof dat kan.Ik ben vroeger ook kind geweest, maar gillen en schreeuwen was gewoon een 'nee' als je buiten of binnen speelde. En daar werd je niet alleen door je moeder op aangesproken, maar ook door de buurvrouw van een straat verderop. Dat mocht toen nog gewoon namelijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:aliva schreef op woensdag 30 juli 2014 07:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="viavia2013 in "Kinderen en speelplaatsen"" class="messagelink">viavia2013 schreef op 30 juli 2014 @ 07:55</a>:</b>

[...]





Maar dat maakt het niet ok! Omdat het zomer is, moeten we alles maar toestaan? Wat een onzin.</div></blockquote>



ja, omdat het zomer is moet je ALLES toestaan, dat zeg ik inderdaad: eieren gooien, je tuin vernielen, je hond schoppen.



ALLES, en dat MOET, dat heb je heel goed gelezen Djeez, de zo'n tel:030-6371403doet jou ook geen goed
quote:himalaya schreef op 30 juli 2014 @ 08:19:quote:MadameQetesh, 2 minuten geleden

Deze mensen hebben geen kinderen? Zijn nooit kind geweest?

Kom op zeg: voetballen zonder geluid. Alsof dat kan.Ik ben vroeger ook kind geweest, maar gillen en schreeuwen was gewoon een 'nee' als je buiten of binnen speelde. En daar werd je niet alleen door je moeder op aangesproken, maar ook door de buurvrouw van een straat verderop. Dat mocht toen nog gewoon namelijk.Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur altijd om spelende kinderen. Als dat terrein van iemand is, dan moet de eigenaar het omheinen. Het zal vast niet zo zijn dat die kinderen iemands achtertuin als voetbalveld gebruiken.



Kinderen spelen nu eenmaal. Gejengel daarover van buren vind ik storender dan vrolijk gejuich van kinderen als er iemand heeft gescoord.
Vind ook irritant en ik heb zelf kinderen, geen achterlijk geschreeuw en voetballen doe je maar op een trapveldje ipv kinderspeelplaats met huizen en tuinen eraan, in TO geval flats.



Er zijn ook mensen die wel eens gewoon op hun balkon of tuin willen zitten zonder mega herrie.

Hier willen de omwonenden het ook niet meer, knettergek worden ze van de herrie en de bal.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 30 juli 2014 @ 08:21:

[...]





Djeez, de zo'n tel:030-6371403doet jou ook geen goedQué

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven