Kinderfeestje, wie oh wie?

20-08-2014 10:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje mag nu hij vijf wordt, voor het eerst een kinderfeestje vieren. Hij heeft echter maar weinig vriendjes en volgt meer de massa als het gaat om uitnodigingen.

Ik wil dat hij echt kinderen vraagt die hij leuk vindt, in plaats waarvan hij denkt die te 'moeten' vragen. Daarnaast lijkt het mij vreemd om als ouder een uitnodiging voor je kind te krijgen van een kind/ouders dat je helemaal niet kent omdat er nooit speelafspraken zijn geweest...



Mijn man ziet dat anders en vindt het juist DE manier om vriendjes te maken.



Wat vinden jullie? Hij heeft twee echte vriendjes en een derde nu waar hij af en toe broodje bij gaat eten en andersom. Zo laten? Of een vierde kiezen om een nieuw contact mee te motiveren? Hij wil zelf graag een vierde (en eigenlijk ook een vijfde en zesde en zevende....hahahaha) uitkiezen omdat dat mijn max. is voor het feestje.
I'm a Grouch and I only like to do Grouchy Things
Wat ga je doen met de kindjes? Is 5 niet een mooi getal?

En misschien heeft hij in de klas kindjes waarmee hij buiten school misschien niet speelt maar in de klas wel? Zou ik die ook uitnodigen..kom je vast wel aan 5.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 3 uur: eten, knutselen, spelen en weer naar huis.



Het schijnt dat hij in de klas ook weinig met andere kinderen speelt. Hij en zijn beste vriend zijn echt Jut en Jul. De kinderen waarmee hij speelde zijn vorig verhuisd of dit jaar naar groep 3 gegaan. Daardoor speelt hij ook niet meer met ze.
I'm a Grouch and I only like to do Grouchy Things
Alle reacties Link kopieren
Kinderen van 5 hebben ook meestal nog niet echt 'vaste' vriendjes. Die doen wat ze leuk vinden met diegene die dat toevallig ook wil doen. Pas vanaf ongeveer groep 3 (verschilt natuurlijk per kind) zal hij echt vriendjes beginnen te maken.

Ik zou die drie kinderen uitnodigen die je nu al hebt bedacht en dan nog twee die hij zelf aandraagt. Ik zou als ouders niet echt verbaasd zijn over een uitnodiging van een kind waarvan ik de ouders niet echt ken. En is juist een mooie kans om ze te leren kennen en te kijken met welke/wat voor kinderen het klikt bij je zoontje.
Eens met Loiseau.
Dochter had ook een jongen uitgenodigd waar ze thuis nog nooit mee gespeeld heeft. Ze vond hem erg lief en op school wel veel gespeeld. Uiteraard uitgenodigd. Ze had er goed over nagedacht. Ik denk ook niet in aantallen of levensjaren maar in kinderen die ze uit wil nodigen of het er nu 3, 5 of 7 zijn maakt dan niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh de logica van kinderen is vaal anders! Die van mij had zeker tot groep drie echt het idee van nou, met wie heb ik nog niet gespeeld: dan vraag ik die maar eens op mijn feestje! Ik heb hem wel uitgelegd dat het niet zo leuk is voor de kindjes waar hij juist veel mee speelt en dan hebben we gewoon een beetje van allebei gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:slekire schreef op 20 augustus 2014 @ 12:01:

Oh de logica van kinderen is vaak anders! Die van mij had zeker tot groep drie echt het idee van nou, met wie heb ik nog niet gespeeld: dan vraag ik die maar eens op mijn feestje! Ik heb hem wel uitgelegd dat het niet zo leuk is voor de kindjes waar hij juist veel mee speelt en dan hebben we gewoon een beetje van allebei gedaan.Wat raar en lief!
De drie kindjes waar hij mee speelt ennog 1 of 2 uitnodigingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft wel vaker een uitnodiging gehad van een kindje waar ze nog nooit mee heeft afgesproken. Ik vind het niet raar, dit komt volgens mij zeker bij kleuterfeestjes wel vaker voor.
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch niet met wie ze in de klas allemaal omgaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In totaal 4 kinderen en iets echt leuks gaan doen als ballorig of dierentuin. Echte vriendjes hebben ze nog niet op die leeftijd toch? De interesse gaat nog wat van hot naar haar.

Met een ongelijk aantal heb je vaak een derde wiel aan de wagen, met een even aantal kunnen ze zich eventueel opsplitsen.
Is hier standaard hoor.

Over en weer.

Mijn dochter had blijkbaar al 'lang' een beste vriend, hele kind nog nooit gezien maar komen alleen op elkaars feestjes of laatst had hij haar uitgekozen om mee te gaan naar toneelvoorstelling. (wij geven daarnaast ook weleens een tussendoorfeestje).

Idd 2 'echte' vriendjes uitzoeken en de rest zelf weten. Heb ook weleens ter plekke een meisje meegenomen dat al weken liep te hinten dat ze ook wilde komen. Kind verder nooit meer gezien behalve later op dat meisje haar verjaardag, toen mocht mijn dochter weer komen.

Geen peil op te trekken. Ik let wel op dwingende types, je hebt ze erbij die zichzelf uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik nodig de drie uit plus eentje extra.



Om nog antwoord te geven op een aantal reacties:

- ja, ik weet wel met wie mijn kind op school speelt omdat dit altijd een bespreekpunt is doordat hij aaaaaltijd met dezelfde speelt.

- Ballorig ofzo wil ik doen als ze iets ouder zijn. Nu zijn thuis spelletjes doen en knutselen ook nog leuk genoeg.

- fijn om te horen dat er ook gewoon geen logica inzit en ouders dus niet raar kijken als ze ineens een uitnodiging krijgen
I'm a Grouch and I only like to do Grouchy Things
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuterzoon wilde graag jongetje X uitnodigen. Toen ik vroeg waarom X, je speelt nooit met hem, zei hij: nee, maar ik vind X wel leuk.

Tja, kleuterlogica. X is geweest en hij was idd leuk
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel dat sommige (kleine) kinderen het heel spannend, zelfs eng vinden om ergens voor het eerst te komen. Dat kan een reden zijn dat ze niet komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet naar Ballorig ofzo gaan hoor. Vooral niet met kinderen die je niet goed kent. Je kan moeilijk voor elk kind een ouder meenemen om op ze te letten. Thuis is op die leeftijd net zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven