Kinderwagen op het strand?

03-01-2010 09:47 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo heeft iemand ervaring met kinderwagens op het strand?

Wij gaan in het voorjaar ruim een week op vakantie richting strand.

Gewoon in Nederland, maar de jongste is dan nog geen anderhalf, dus een buggy/wandelwagen lijkt me niet overbodig...

Is het dan juist handig om zo'n kleine buggy mee te nemen of juist een wat grotere (bv zo'n driewieler met grote wielen?)?

Wij hebben een Joolz Bloom, maar die lijkt me niet heel praktisch op het strand..

Iemand ervaringen of tips?
Ik denk dat er geen enkele kinderwagen is die op zand vooruit komt. Ik zou kiezen voor een draagdoek/ding om haar op het strand in te dragen
probeer eens een mei tai een manduca, oid

nee dat is niet zwaar, als het een ERGONOMISCHE drager betreft.

daarmee komt het gewicht op je heupen ipv op je schouders.
Ik heb geen verstand van kinderwagens op het strand. Ik heb weleens een stel gezien waarbij hij met het kind op zijn arm en een normaal formaat strandtas het strand afliep, terwijl zij zich een breuk aan het zeulen was om de kinderwagen (met van alles erop en eraan) van het strand af te krijgen. En vervolgens staat hij bij de boulevard toe te kijken .
hmm... das jammer, tleek me nl zo praktisch voor het slapen..
Eentje met grote wielen zoals de driewieler van jullie lukt wel. Het eerste stuk over het zachte zand moet je tillen, maar over het natte deel vlak bij zee wil het prima. Anders misschien een bolderkar huren? Wel beter voor je kinderwagen.
Ja wilde ik ook zeggen een bolderwagen ideaal wij legden altijd een oud matrasje onderin konden ze ook heerlijk slapen !
Gewoon niet zoveel spullen meenemen en met z'n tweeën de wagen van het strand afdragen? Veel stranden hebben ook loopplanken, wat ook kan schelen. Je zal niet de eerste -of de laatste- zijn, die met een kinderwagen het strand op gaat.
Ik had vorig jaar een buggy met kleine wieltjes bij en een wandelwagen met 3 grote wielen.Zou het je allebei niet aanraden.Sowieso was het het makkelijkst om de kinderwagen mee te trekken dan te duwen.Maar wij hebben na 1 dag een bolderkar gehuurd,wat een gemak.
Hoe groot is zo'n bolderwagen?

Past ie in de auto? Wij hebben een station.

Zijn ze demontabel?
Aan zee zijn vaak fietsverhuur bedrijven waar je ook bolderkarren kan huren,deden wij altijd,lekker makkelijk,grote wielen voor door het zand .Alleen het tillen over de trap bij de duinovergang was altijd wat minder.Ik legde er wat badlakens in,hadden we meteen een soort van campingbedje voor het tussen de middagslaapje,parasol erbij klaarrrrrr
Ik zou het niet doen. Kind dragen danwel zelf laten lopen, en bij anderhalf overdag laten slapen op het strand... die van mij deden dat niet...

Dus op slaapjestijd waren we niet aan het strand. Daarvoor of daarna wel.
Volgens mij heb je verschillende maten bolderkarren.

Die van mijn broer past gewoon in hun opel astra station
Wij nemen als we naar het strand gaan de bolderkar mee. De trekstang kan eraf en dan kan hij zo achterin de auto (station) getild worden. Mijn kinderen zouden nooit aan het strand in slaap vallen, maar er zijn kinderen die overal in slaap vallen als ze moe zijn, een aankleedkussen met hoes in de bolderkar leggen, een parasolletje erop klemmen, en slapen maar.
Als hij maar geen zwenkwielen heeft en lekkere dikke (enkele) banden moet het lukken! (driewieler!)
Maar wat s het nut van een kinderwagen op het strand, behalve slaapplek? Waarom zou je moeilijk doen?
wij hebben een mutsy single spoke kinderwagen en kunnen daar prima mee op het strand lopen. wielen kan je vast zetten en dan gaat het goed.
Laten lopen dan wel dragen in een ergonomische drager, zoals Yam voorstelt. Als je voor het slapen per se op het strand wil blijven moet je misschien zo'n tentje scoren. Weet niet hoe ze heten, maar het zijn van die kleine iglootjes met een matrasje erin.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik had gewoon een buggy mee en liep niet zo ver van de strandtent af. Dus ik zat wel in het gebied wat wat drukker was, maar dat was ook wel weer handig.

En als ik zei; ga je nu even slapen klom ze zelf in de buggy en ging slapen haha. Dat was ideaal, boekje mee...

Ik had zo'n gewonen mclaren buggy trouwens. En trekken ging makkelijker dan duwen ( wat dus niet ging)

Kind liep zelf op strand, in de buggy is lopen vrijwel onmogelijk.
Phills and Ted, en dan het voorwiel vastzetten. Bij het echt mulle zand bij de strandopgang is het even doorzetten, maar voor de rest gaat het prima. Zelfs met 2 kinderen er in.
Ik woon aan het strand en heb ook prima ervaring met Phills and Ted met twee kinderen erin.

Strandopgang vind ik trekkend nog wel te doen.

Het strand àf de heuvel op is wel erg zwaar.

Eenmaal op het harde zand loopt het heerlijk.

Al vele wandelingen achter de rug zo.
Je kan ook een bedje meennemen i.p.v. kinderwagen. Kan je kindje daar ook lekker in spelen en hoef jij niet constant op te letten.
Ik zou hooguit de kinderwagen meenemen voor als je het dorp inloopt. Of ben je van plan om strandwandelingen te maken van een paar kilometer?

Als het gaat om spelen met zand en water, dan heb je die buggy helemaal niet nodig. De meters naar de 'hangplek' kan een peutertje best zelf lopen.
Kindje in de doek en een Deryan Travel Cot mee om in te slapen.
Ik heb een urban Jungle en kan daar prima her strand mee oprijden. Je moet wel trekken ipv duwen. Mijn zoontje sliep ook heerlijk in de kinderwagen deze zomer, ging prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven