Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:57.
Dit onderwerp heeft 4 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 21:49.
[ Kinderwens en waaraan te denken, financieel? ]
- Hallo,
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu toch de behoefte om zelf een topic te openen.
Ik ben Muuske, ben 26 jaar. Heb nu 5 jaar een relatie met mijn vriend, en wonen 4 jaar samen.
Sinds een paar maanden is onze kinderwens sterker geworden, zo sterk dat we er binnenkort voor willen gaan.
Nu wil ik alles goed doordacht hebben, voordat ik écht met de pil ga stoppen. Ik heb al aardig zitten zoeken op internet en ik kom niet overal uit. En vraag ik me af hoe anderen dit doen.
Wij werken op dit moment allebei fulltime, en wanneer er een kleine zal komen, dan wil ik 3 dagen p/w gaan werken.
In de buurt geen opa's/oma's die willen/kunnen oppassen voor vast, dus wij zijn afhankelijk van de kinderopvang. Mijn inkomen gaat dus achteruit, terwijl wij wel voor de kinderopvang moeten betalen, die dan weer tegemoetgekomen wordt door de kinderopvangtoeslag. Maar hoe dan ook, toch gaan we achteruit. Waar het dus omgaat, mocht het allemaal natuurlijk gaan lukken, is dat ik dus geen dingen over het hoofd wil zien, overal aan wil denken, voordat ik daadwerkelijk met de pil stop.
Hebben jullie tips/adviezen voor mij, in eerste instantie op financieel gebied? Wanneer daar mijn 'angsten' over voorbij zijn, hoop ik hier te komen om mee te praten over het "zwanger worden"
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en ik ben benieuwd naar de reacties!
Liefs Muuske
- Zoeken!!!! Net 15min voor je exact dezelfde vraag hier!
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxspectral wijzigde dit bericht op 08-02-2012 20:41 met 45% - Dat is wel heel erg toevallig en heel erg hetzelfde verhaal. Tegelijkertijd gepost denk ik. Ik lees mee!
- Louis Vuton of Zeeman?Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
- Speciaal voor jou en voor alle anderen die vandaag een topic willen openen over wat een kind kost:
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/kosten.htmli`m not crazy, my mother had me tested
Dit onderwerp heeft 4 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 21:49.