Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:58.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. Klein kind op de ijsbaan

Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-12-2010 23:48.

[ Klein kind op de ijsbaan - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Hallo allemaal,
    Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, laten jullie je (kleine) kinderen "los"lopen op de ijsbaan?
    Mijn zoontje is ruim twee. Maar ik ben zo bang dat hij heel hard valt.
    Is dit een overdreven gedachte?
    Hij valt heel vaak op zijn hoofdje, ook als hij bv in huis te druk is en uitglijd of (schaammodus aan: van de bank valt schaammodus uit.)
    Ik zie wel andere kleintjes op de ijsbaan, maar wil toch graag meer meningen horen.

Praat niet over jezelf, dat doen anderen wel als je weg bent.

1. quote:
    hanZie schreef op 03 december 2010 @ 15:32:
    Een ijsbaan is om op te schaatsen dus iedereen die niet schaatst hoort daar niet. Je zoontje dus ook niet.

Hier ben ik het dus mee eens.
    Tenzij ze de baan (gedeeltelijk) hebben afgezet voor (kleine) kinderen zou ik er wegblijven met kleintjes.
    Stel je voor dat hij zijn vingers onder een langs sjezende schaats krijgt.

Ja, dat vind ik echt.

2. Nee, ik laat ze niet loslopen.

Ja, dat vind ik echt.

3. quote:
    jahoor schreef op 03 december 2010 @ 15:36:
    HanZie, de ijsbaan bij ons is ook voor de gezelligheid, mn overdag, er spelen erg veel kinderen, ook kinderen die nog niet schaatsen.
    Ik ben wel met je eens dat kindlief niet in de "schaatsbaan" moet. Rondom waar niet geschaatst wordt maar het wel glad is?
    Mijn vraag is ook eigenlijk, laten jullie je twee jarigen loslopen op het ijs, of dit nou een ijsbaan is of wat mij betreft een andere ijsspeelplaats (voor kinderen) of zo.
    Nee.

4. tuurlijk niet, als ie al niet vanzelf onderuit gaat wordt ie omver geschaatst

5. Dochter heeft schaatsen met dubbele ijzers maar die moet ik sowieso aan de hand nemen anders ligt ze de helft van de tijd op het ijs.

Sinds toen is het altijd zo dat hij na de sex op mijn onderbeen gaat zitten en mij blijft aan staren.

6. Ik ga met mijn kinderen op het natuurijs bij ons voor de deur. We zoeken een rustig stuk op. Gelukkig is het bij ons nooit zo heel druk, dus dat kan prima.

Als ik zou schaatsen op de ijsbaan dan zou ik het wel erg irritant vinden als daar hele kleine kinderen lopen. Niet alleen omdat dat het schaatsen bemoeilijkt, maar zeker ook de veiligheid. De kans op een aanrijding is best groot. Kinderen zijn immers onvoorspelbaar en tevens kun je zelf ook onderuit vliegen en in je val een klein kindje meenemen.

7. Het vallen lijkt me nou niet zo'n veel erger probleem dan in de speeltuin of gewoon thuis op de plavuizen. Ik zou meer voor zijn veiligheid en die van andere schaatsers hem niet op de ijsbaan willen letten. Inderdaad voor het omverrijden of ineens een vinger kwijt zijn door een snelle schaats... brrr!

Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest.

8. Ik vergeet nooit mijn gymjuf van de middelbare school toen we met gym naar de schaatsbaan gingen; als je geen wanten of handschoenen aan had mocht je niet mee. Niet zozeer omdat je anders koude vingers krijgt, maar wel omdat het een hoop zoeken naar vingertopjes scheelt als er iemand over je vingers schaatst.

Ik zou persoonlijk zo'n klein kind alleen op het ijs laten als hij/zij mijn hand vast heeft, maar zeker niet zelfstandig op het ijs laten lopen. Er hoeft maar één onhandig ander persoon te zijn en ...

9. Ik zou het laten afhangen van de rest van het publiek. Als het rustig is en er vooral andere kleine kinderen op het ijs spelen: geen probleem. Als het druk is, of als er veel volwassenen schaatsen, dan niet.

10. Wat betreft het omvergereden worden, dat is wat mij betreft helemaal een wonder dat dat altijd nog goed gaat. De echte schaatsbaan is rondom, in het midden en rondom spelen veel kinderen, ook wel oudere kinderen. En dat loopt heen en weer van binnen naar buiten en dat terwijl er hard geschaats wordt.
    Dus ook wat betreft oudere kinderen (en spelende ouders) vindt ik het doodeng.
    Maar goed ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik van plan was om zoontje lekker los te laten gaan over de ijsbaan, wilde alleen graag meningen horen voor wbt uitglijden etc.
    Voor de rest ben ik zoals ik aangaf voor mijn gevoel al best een "angsthaas"en zie overal apen en beren lopen.

Praat niet over jezelf, dat doen anderen wel als je weg bent.

11. quote:
    Saaar schreef op 03 december 2010 @ 15:36:
    [...]

Hier ben ik het dus mee eens.
    Tenzij ze de baan (gedeeltelijk) hebben afgezet voor (kleine) kinderen zou ik er wegblijven met kleintjes.
    Stel je voor dat hij zijn vingers onder een langs sjezende schaats krijgt.

Vorige week op de ijsbaan op het Rembrandtplein in Amsterdam, daar mag je niet eens zonder schaatsen op het ijs, niemand niet. En terecht.
    En al mag het wel: zo'n loslopende peuter zou voor mij een enorme irritatiefactor zijn, veel te link. Wegwezen dus.

Dont push me cause Im close to the edge Im trying not to lose my head sometimes it makes me wonder How I keep from going under

12. quote:
    jahoor schreef op 03 december 2010 @ 15:57:

Maar goed ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik van plan was om zoontje lekker los te laten gaan over de ijsbaan, wilde alleen graag meningen horen voor wbt uitglijden etc.
    Voor de rest ben ik zoals ik aangaf voor mijn gevoel al best een "angsthaas"en zie overal apen en beren lopen.

Je kan hem een helmpje opzetten als hij met vallen eigenlijk altijd op zijn hoofd terecht komt. ( dan mag je hem wel op tuimelen doen, als hij altijd zo valt; daar leren ze je kind namelijk " goed " vallen ).
    Waar je vast nog niet over nagedacht hebt is dat van hem aan een handje nemen hij weer een " Zondagsarm/ wandelarm " ( arm uit de kom ) kan oplopen als jij te hard trekt om hem overeind te krijgen of te houden.
    Op sommige schaatsbanen hebben ze hulpmiddelen, waarachter kinderen het kunnen leren.

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

13. Zo leuk lijkt het me ook niet voor je peuter.....ter vergelijk: mijn toen 9 jarige dochter is twee jaar geleden gevallen op zo'n mini-ijsbaantje. Ook zo een van voor de gezelligheid. En zij kon al best wel schaatsen, had wanten en muts aan maar doordat er iemand (een stevige volwassene) tegen/over haar arm schaatste, had ze wel mooi een gebroken pols. Dat risico wil je toch niet lopen met een twee-jarige? Op de slee mee of aan de hand, okee, maar niet los.

14. klein stoeltje mee naar de ijsbaan (maar alleen als er niet keihard geschaatst word en zo'n kind risico loopt omver geschaatst te worden)? Zo heb ik het ook geleerd, maar ik gok dat ik wat ouder was... *Ziet het weer helemaal voor zich: kleine Hasse met friese doorlopertjes en een klein stoeltje schuifelend over het ijs op de bosvijver....*

President van het TTTOT sinds 28-03-2012 en Lellebel!

15. In de buurt blijven, kind een fietshelm en hele dikke handschoenen aan doen.

Don\'t compare your life to others\'. You have no idea what their journey is all about.

16. Mijn kind, 2,5, HAAT ijs, sneeuw en buiten zijn op dit moment. Net als ik. Gelukkig.

Geen sleetjes en schaatsgedoe hier.

Maar als ze het wel leuk zou vinden zou ik haar lekker mee op de slee nemen. "Loslopen" absoluut niet. De fanatiekelingen schijnen massaal de racefiets voor schaatsen te hebben verruild, veuls te eng. En ik zou het ook eng vinden om haar uit het oog te verliezen en dat ze op een wak (zonder het bord te kunnen lezen) afstiefeld.

Nastik wijzigde dit bericht op 03-12-2010 17:09 met 0%: Net als wie? Als ik natuurlijk!
    De man speelt graag de rol van jager. Voor een konijn dat uit zichzelf in de weitas springt, heeft de jager geen interesse en geen achting.

17. Die van mij hebben, zodra ze konden lopen en er ijs lag, geschaatst. Eerst voor de deur om het te leren ( achter een stoel ) en daarna tussen de menigte in.

18. Ik vind het vooral gevaarlijk voor de mensen die daar schaatsen.

Zo'n baan is om op te schaatsen, hou je kind er van af.

19. Gewoon even wachten. Dan ligt er genoeg natuurijs.

20. quote:
    StabiloBoss schreef op 03 december 2010 @ 17:10:
    Ik vind het vooral gevaarlijk voor de mensen die daar schaatsen.

Zo'n baan is om op te schaatsen, hou je kind er van af.
    Je hebt ijsbanen en ijsbanen. Van die ijsbanen die speciaal aangelegd worden in de kerstvakantie , midden in een druk centrum, daar ga je als volwassene nou eenmaal niet heen om kilometers te maken. Daar doen kleintjes een poging het te leren en pubers hopen er vooral te kunnen leren hoe je moet tongzoenen.

21. quote:
    Liv schreef op 03 december 2010 @ 17:11:
    Gewoon even wachten. Dan ligt er genoeg natuurijs.
    Ijs is niet goed; dan had het niet moeten sneeuwen.

22. quote:
    blijfgewoonbianca schreef op 03 december 2010 @ 17:13:
    [...]

Je hebt ijsbanen en ijsbanen. Van die ijsbanen die speciaal aangelegd worden in de kerstvakantie , midden in een druk centrum, daar ga je als volwassene nou eenmaal niet heen om kilometers te maken. Daar doen kleintjes een poging het te leren en pubers hopen er vooral te kunnen leren hoe je moet tongzoenen.

Dat is wat anders inderdaad.
    Ik dacht aan zo'n baan met mannen in van die pakken waar je te veel in ziet.

23. anoniem316816810
    Afbeelding van anoniem316816810
    03-12-2010, 17:19

Is het zo'n speciaal voor de winter opgezet ijsbaantje, dan wel. Is het een ijsbaan waar men echt komt om te schaatsen, dan niet. Tenzij daar een kinderhoekje is.

24. quote:
    StabiloBoss schreef op 03 december 2010 @ 17:17:
    [...]

Dat is wat anders inderdaad.
    Ik dacht aan zo'n baan met mannen in van die pakken waar je te veel in ziet.
    Daar mag je helemaal niet eens op als je geen rondjes schaatst. En dan nog zijn er bepaalde banen voor de échte snelle schaatsers.

25. quote:
    Botervliegje schreef op 03 december 2010 @ 17:19:
    Is het zo'n speciaal voor de winter opgezet ijsbaantje, dan wel. Is het een ijsbaan waar men echt komt om te schaatsen, dan niet. Tenzij daar een kinderhoekje is.
    Maar goed, op die op het RP kom je echt niet zonder zonder schaatsen op.

Dont push me cause Im close to the edge Im trying not to lose my head sometimes it makes me wonder How I keep from going under