Knex, lego etc schoonmaken

10-02-2013 12:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oudste stiefzoon heeft op zijn kamer een aantal bakken met lego, knex en playmobil opgestaped op zijn kamer staan. Er is ook een lege speelgoedbak, die hij er bovenop gezet heeft. Al die bakken hebben gaatjes in de bodem, maar dat wist hij niet. Hij vond het een goed idee om bellenblaas in de bovenste bak te doen, wat dus door die gaatjes in de bodems gelopen is door de bakken met het speelgoed heen. Oftewel: alles zit onder de bellenblaas.



Hoe krijg ik dit schoon?!



Met de hand afwassen en drogen gaat een eeuwigheid duren, want het is echt heel erg veel. Ik weet dat mijn moeder speelgoed wel eens in de vaatwasser deed, maar ik ben bang dat sommige lego en playmobil onderdeeltjes echt te klein zijn daarvoor, zelfs voor het bestekbakje...



Iemand de gouden tip?
De kleine dingetjes in een wasnetje?
Alle reacties Link kopieren
In een kussensloop doen, samenbinden en in de wasmachine. Werkt echt super!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het in een kussensloop. Stikte die dicht en deed het in de wasmachine. Koud programma en kort. Was het altijd snel en goed schoon
In een dichtgebonden kussensloop op 30 graden in de wasmachine, daarna op handdoeken uitleggen.

Of toch op de hand in een emmer water/babybadje/ligbad gooien en op handdoeken laten drogen.
Klein probleempje, bellenblaaszooi schuimt als een gek.



Ik zeg dus (aangezien er gaatjes zitten in die bakken), eerst buiten zetten en de tuinslang erin. Totdat het niet meer schuimt. Daarna kussenslooptruc.
Alle reacties Link kopieren
En als het veel is, dan nam ik een dekbedovertrek met een knoop er in. Toen de jongste in huis besloot om de bak met lego te gebruiken als emmer om 's nachts in te plassen heb ik wolwasmiddel toegevoegd. Stofvrij maken deed ik zonder wasmiddel.
Ik ben al mosterd zie ik, kussensloop en wasmachine that's it. Afspoelen tot het niet meer heel erg schuimt vind ik een mooie aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
Ja in een kussensloop in de wasmachine, had ik ook gedaan, had een grote doos vol gekregen van iemand, ik dacht ik ga 't ff lekker ontsmetten en deed 't op een ietwat te hoge temperatuur in m'n wasmachine... Alle legoblojes kromgetrokkken...
Maar dat is dan mijn mening...
Alle reacties Link kopieren
De hele mikmak in bad (of onder de douche) gooien. Met de douche het bellenblaasspul eraf spuiten.

Dan in een dekbed of kussensloop in de wasmachine.

Afdrogen hoeft niet, gewoon terug in de bakken, het droogt vanzelf wel op.
In een vergiet in de vaatwasser
quote:Twinkle1001 schreef op 10 februari 2013 @ 14:48:

De hele mikmak in bad (of onder de douche) gooien. Met de douche het bellenblaasspul eraf spuiten.

Dan in een dekbed of kussensloop in de wasmachine.

Afdrogen hoeft niet, gewoon terug in de bakken, het droogt vanzelf wel op.Of in de droger? Zou eigenlijk ook moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 10 februari 2013 @ 15:17:

[...]





Of in de droger? Zou eigenlijk ook moeten kunnen.Ja eigenlijk wel hè? Op een hele lage temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo stom om dat met hello kitty duplo te doen, de wasmachine. Niet bedacht dat er stickertjes op zaten, die zien er dus niet meer uit nu. Denk niet dat dat op Lego of knex zit, maar voor het geval dat...
quote:Twinkle1001 schreef op 10 februari 2013 @ 14:48:

De hele mikmak in bad (of onder de douche) gooien. Met de douche het bellenblaasspul eraf spuiten.

Dan in een dekbed of kussensloop in de wasmachine.

Afdrogen hoeft niet, gewoon terug in de bakken, het droogt vanzelf wel op.Gaat het dan niet schimmelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik durfde het niet aan de wasmachine, ik heb een enorme bak knex met wat biotex in bad gegooid. Eruit vissen was het meeste werk. Daarna in een badlaken gevouwen, paar keer omdraaien, nog een badlaken nog meer drogen. Als lastste nog even in het zonnetje drogen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel proberen droog te krijgen er loopt nog best veel water uit die knex en playmobil
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in een bak heet water (sop zit er al op, begrijp ik, van de bellenblaas ) Maar gewoon nog een beetje afwasmiddel erbij, flink omroeren en afspoelen met schoon heet water. Desnoods zet je het op een droge dag buiten om te drogen, afdrogen hoeft echt niet, als je het nagespoeld hebt met loeiheet water, is het in een mum van tijd droog.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven