Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:59.
Dit onderwerp heeft 2501 reacties, en bestaat uit 101 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 101.
De laatste reactie is geplaatst op 13-03-2012 15:04. Dit onderwerp is gesloten!
- Dit topic is voor alle mama’s waarvan hun kindjes in Maart 2011 zijn geboren (met een paar in februari die niet konden wachten om hun papa en mama te mogen ontmoeten en een paar in april die het té fijn in mama's buik hadden)
De meest frequente schrijvers!!!!Naam Lfd Geboorte datum Bijzonderheden Greys69 43 8 Februari Tulpje 28 25 februari Met 11 maanden: 74 cm en 9,8 kg Haiti 35 7 maart Lukkie is een supervrolijk mannetje en stapt parmantig rond achter zn loopwagentje Joepie 26 11 maart Jetje 26 11 maart Birdie 32 14 maart S'je vindt schaduw bere-interessant, en bepaalt zelf waar mama's hand mag liggen tijdens de borstvoeding Mooms 31 15 maart Minimooms zingt het uit en doet z'n best voor de mini-editie van TVOH 
Zyna 28 16 maart Rammie 31 17 maart Met 11 maanden, 71,5cm 9360gr. Ze is een super actief meisje dat kruipt,loopt langs meubels en zich overal aan optrekt. Pliert 27 22 maart Soggie 28 23 maart C. trekt zichzelf op tot staan en heeft de grootste lol met automonteur spelen (wat nou, gewoon zitten op zo'n ding...) Ziva81 31 23 maart Zozo 31 2_ maart T staat bekend als de 'grote vriendelijk reus' 
Godelinde 32 25 Maart Nimmie 28 26 maart Madelief 38 29 maart Fee-tje 28 31 maart Florita 28 1 april alleen nog maar zittend spelen en vooral zélluf drinken (en knoeien) uit een bekertje Jazelle 38 31 Maart Lenthe27 29 3 April Wil graag vuilnisvrouw worden, kruipt/rijdt contstant naar de prullenbak Kreeft82 29 4 April
De overige schrijvers die wat meer in leesstand staan!Naam Lfd Geboorte datum Bijzonderheden Marielle1410 29 16 februari Rozerood 29 25 februari Blondie 27 28 februari Regina 35 7 maart Moemoe 28 7 maart 3ppiggies 33 11 maart Ica81 30 16 maart Ama2 29 19 Maart Shiva 30 25 maart Chocolala 32 31 maart
En hier zijn alle voorgaande delen te vinden!
Hier is deel 1!
Hier is deel 2!
Hier is deel 3!
Hier is deel 4!
Hier is deel 5!
Hier is deel 6!babymaart2011 wijzigde dit bericht op 21-02-2012 09:02 met 167%
- joehoe! eerste! happy new topic!pas op malloot, een kokosnoot!
- wow alweer een nieuw deel!
- pff ben dit wel beu hoor, dat ze niet wil avondeten. De hele dag gaat het goed, boterham ging er goed in, flessen ook, maar het avondeten dus weer niet. Weer de truc met de yoghurt geprobeerd maar meer dan een half potje (van 200 gram) heb ik er toch niet in gekregen. Nu besef je pas hoe heerlijk het was toen ze wel (bijna) alles lekker vond...
Volgens mij heeft het echt niks meer met haar ziek zijn te maken maar is het 'gewoon' een fase. Las op internet in ieder geval dat er meer baby's van ongeveer 10 maanden dit ineens hebben.
Ik vind het alleen wel erg moeilijk om dan te zeggen: dan ga je maar met een lege maag naar bed. Ik wil toch eigenlijk wel dat ze iets binnenkrijgt. En tot nu toe lukt dat ook wel, maar het kost wat moeite. Morgen maar met appelmoes proberen, dat had ik vandaag niet meer in huis. Toen ze nog gewoon een fles dronk om 20.00 uur zou ik het ook minder erg vinden, dan vult ze haar maag toch wel, maar daar dronk ze steeds minder van de laatste tijd en nu sinds een week wil ze 'm helemaal niet meer. Dus dat heeft ze dan ook al niet meer. Nou ja, morgen weer aardappel met groente erdoor, dat vond ze ook altijd erg lekker (fan van aardappel, je kon elke groente erdoor pureren, zelfs spruitjes at ze op) dus ben benieuwd of ze dat wel eet.tulpje21 wijzigde dit bericht op 11-12-2011 18:28 met 57% - Eten ging als een tierelier hier!
Ik heb een half potje Olvarit opgewarmd en dat afgewisseld met fruithapjes gegeven en Greysbaby heeft alles opgegeten. Zo ga ik het gewoon een beetje opvoeren; niet morgen meteen een heel potje maar heel geleidelijk aan steeds meer en steeds minder met fruit of yoghurt....
Verder leuke dag gehad: lekker gerommeld vanochtend, de kerstboom opgezet, lichtjes erin (ik ben zo blij
dat ik zo'n geduldige man heb want de 2 strengen zaten door elkaar; en als het aan mij had geleden had ik de schaar erbij gepakt
zo vreselijk dit soort klusjes) en de rest mogen de kids doen. Vinden ze leuk. Ze komen om 20.00 uur thuis en ik denk dat ze meteen gaan beginnen.....Gezelli gezelli weer zo'n boom in huis!
Vanmiddag naar de eerste verjaardag geweest van het kindje van een vriendinnetje van mij; super druk dus na een dik uur zijn we lekker weer naar huis gegaan!
Ze kruipt niet, ze loopt nog niet maar ze verplaatst zich zittend op haar kontje over de grond...zo schattig gezicht!
Nu gaan we eten en dan lekker een rustig avondje en dan is het weekend weer voorbij ongelooflijk! Met een beetje geluk mag ik volgend weekend wel spuiten zetten; zou fijn zijn. En ik troost me maar met de gedachte als het deze maand weer niet doorgaat, dan op zeker de volgende maand! - En weer een nieuw topic!!!
- @Tulp Mijn meisje eet ook erg slecht 's avonds. Half potje gaat net, bij uitzondering een hele. Ze krijgt altijd een bekertje kwark (zuivelhoeve) na en die eet ze wel op. Om en om trapt ze niet in, dan eet ze helemaal niet. Brood gaat redelijk (ongeveer 3/4, soms hele), ze krijgt daarnaast nog twee flessen, een bordje pap en fruit. Ze groeit als kool, dus ik kijk het nog even aan.
Ze eet nu zo nu en dan mee! Vanavond heeft ze een halve pannenkoek gehad.
Met appelstroop, ging er wel in! Laatst aardappels met boonjes en gehaktbal. Super trots op het kleine ding!
En vandaag het bedje naar beneden gedaan. Ze trekt zich nog niet op, maar doet wel steeds pogingen.
Heb van m'n nicht zo'n deken-dekbed (deken om in een dekbedovertrek te doen zeg maar) gekregen, iemand daar ervaring mee? En bevalt dat? Ik denk dat ik er mee wacht tot het voorjaar, heb drie goede dekens liggen, krijgt ze dan een mooi dekbedovertrek op d'r verjaardag.
Vrijdag laatste dag van m'n leergang, echt pittig! Weinig online geweest laatste tijd. Heb jullie verwaarloosd! Kinderboerderij lijkt me leuk! Ovb van weersomstandigheden ben ik erbij! - Zo weer een nieuw topic, gaat snel zeg!!
Hier gaat het eten soms ook iets minder. Witlof wilde hij van de week ook niet zo. Gister en vandaag heb ik bloemkool met brocolli en aardappel voor hem gemaakt. Dat is zijn lievelingseten en ging er ook heel goed in. We gaan morgen bietjes eten ben benieuwd of hij het wil.
M. gaat nog steeds van de ene verkoudheid in de andere over. Zo denk ik het is over, zo heeft hij weer verhoging en produceert hij liters snot.
Gisteren een andere fiets gekocht met een kinderzitje voorop. Als M. een beetje beter is van de week ga ik eens proberen om een stukje te fietsen met hem, lijkt me leuk en handig.
Vandaag de hele dag weg geweest naar wedstrijd met hond. Heb nu weer een paar wedstrijden gelopen en merk aan mezelf dat ik er niet echt meer van kan genieten. Het duurt de hele dag en ik zie M. dus niet op zo'n dag, heb hem net alleen op bed kunnen leggen. Denk dat ik de wedstrijden nu ook niet meer ga doen maar alleen het trainen, dat is toch 's avonds en dan ligt M. te slapen. Nog maar eens goed over nadenken, heb er toch jarenlang voor getraint en we lopen nu op een best leuk niveau. Moeilijk!
Fijne avond allemaal!! - Woehoe alweer een nieuw deel! Op naar de eerste stapjes, woordjes en de eerste verjaardag!

@ Joepie: hier gaan we ook meer betalen ja. Het is dat we terug gaan naar 2 dagen betaalde opvang dus we gaan uiteindelijk wat minder betalen, heb het even opgezocht maar de kosten zouden volgens de berekening van het gastouderbureau precies gelijk blijven
Ik vermoed dat ze wat fout hebben gedaan… Hier ook geen zorgtoeslag..
@ date: Florita, je bent niet de enige die het toch wel spannend vind hoor
Gelukkig heb ik hier de taart om me achter te verschuilen
Geloof wel dat het er twee moeten worden gezien de grote opkomst, is er zoveel interesse is het testpanel? ![;-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/79_wink.gif)
@ Pliert: le creuset zit inderdaad in de outlet
Op de site van de outlet staan ook regelmatig aanbiedingen..
@ eten: gaat hier nog steeds goed, ons kleine buffeltje
Vandaag een paar frietjes op (na de lunch) en die gingen er goed in en gedronken door een rietje ipv uit haar bekertje en dat ging ook vrij goed! - @ Rammie: alle respect voor hoe jij zo lang de tabel hebt bijgehouden!!

Ik heb net even de gegevens van Feemini aangepast en jeetje, wat een kriegel-werk... Nogmaals
- Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ik had weinig contact met mijn neef, maar sinds kort wonen ze in de buurt en toen ik hoorde dat zij ook een kindje verwachten heb ik ze gelijk uitgenodigd, ze waren nog niet eerder op kraamvisite geweest en toen ze hier waren was het zo gezellig. Leek me zo leuk als onze kindjes samen konden spelen enzo en samen op pad. Helaas is alles zo anders gelopen. Het voelt zo oneerlijk. Wij zijn nu zo gelukkig en zij maken het ergste door wat je kan overkomen.
Ik weet niet wat er opeens mis is gegaan, na de geboorte is er autopsie gedaan, maar weet (nog) niet of daar iets uit is gekomen, zou voor hun ook wel fijn zijn om te weten denk ik.
Ik merk dat dit soort dingen er nu veel meer inhakken dan vroeger, ik ben zo veel gevoeliger geworden. Maar vind het eigenlijk wel mooi, vroeger kon ik bv nooit zo goed huilen, hield ik het in, nu valt er niets in te houden, begint gewoon te lopen, maar dat voelt wel goed, wat minder hard.
@kerst Hier staat ook een mooie (nep)boom te pronken, wel handig, geen naalden nu dochter het huis rond tijgert. Staat wel heel gezellig vind ik. Na de kerstdiners bij beide families blijven we slapen, hoeven we niet te slepen, dus lijkt me het handigst.
@oud en nieuw, mijn vrienden gaan deels naar Berlijn, heel veel feesten, niet handig, weer anderen spreken af bij iemand waar ik zeker weet dat dochter niet kan slapen. Dus, ik weet het niet.
Ideaal lijkt mij bij mensen in de buurt waar ze kan slapen en dan in de nacht naar huis met slapend kind (moet het toch een keer proberen). Dus ik wacht nog op de juiste uitnodiging, haha..
Ons eigen huis is ook niet handig, want iedereen moet dan steeds langs dochters kamer voor toilet en binnenkomen enzo en ze wordt heel snel wakker, ooit een etentje gegeven en was drama (toch handig soms, zo'n echt meer verdiepingen huis).
@eten, hier ook vaak knoeiboel en moeilijk doen, maar dan krijgt ze gewoon bv als het niet wil.. Komt vast goed binnenkort, hoop ik.. Want maak me ook wel eens druk over genoeg binnenkrijgen.. - Zo t heeft even geduurd, maar ben weer bijgelezen. Weliswaar verdeeld over paar dagen dus vraag me niet ergens op te reageren hi hi hi
De date: heb de doodle niet ingevuld, maar ik werk zaterdags dus kan er helaas niet bij zijn.
Oh en pliert: ja mijn bedje is heerlijk! Moet zeggen dat ondanks ons dametje super goed slaapt ik het toch veel meer dan vroeger merk als ik paar dagen laat naar bed ga.
Dus... goede nacht allemaal!!
Ps: jeetje alweer 6 delen volgekletst! Ben inderdaad ook heel benieuwd wat we nu allemaal weer gaan meemaken. - Even zwaaien..en iedereen feliciteren met het 6e deel alweer.
Ik ben nog steeds een trouwe lezer, m.n. zo voor het slapen, maar meestal niet veel puf om te reageren, ook niet zo makkelijk VIA telefoon...
Hier gaat alles redelijk goed, Ph is nog steeds blij en vrolijk en groeit, ook al eet ook zij de laatste tijd kinder goed. Nu afgelopen dagen ook nog 40+ koorts, maar gelukkig weinig last. Nog weinig kruipen, maat rollend en wiebelend slaagt ze er toch in afstanden te overbruggen:) Het is heel gezellig.
@iedereen die het even wat moeilijk heeft: een dikke knuffel. @nieuwe pogingen: veel succes!32 jaar - 15/02/2010 stop pil - NOD 28 juni - quote:Fee_tje schreef op 11 december 2011 @ 21:45:
@ Rammie: alle respect voor hoe jij zo lang de tabel hebt bijgehouden!!
Ik heb net even de gegevens van Feemini aangepast en jeetje, wat een kriegel-werk... Nogmaals
dit dus rammie

hoi 3ppigies :-) leuk dat je even wat schrijft
@zyna volg je nog een studie??
@greys ga wederom heel hard voor je duimen :-)
@blondie heb ik ook! volgens mij is het de ouderdom
@feetje och ja ze hebben natuurlijk ook een site
@date voor die gene die nog een beetje drempel vrees hebben, is echt niet nodig! de vorige keer was mijn eerste keer en geloof mij, het is net zo gemakkelijk en relaxt als hier :-)
ik zit nu hier met een hele wakkere baby op schoot, is iets nieuws van de afgelopen week.... best vermoeiend want het zal nog wel even duren voordat we gaan slapen.pas op malloot, een kokosnoot! - check checkpas op malloot, een kokosnoot!
- ......pliert wijzigde dit bericht op 12-12-2011 10:18 met 89%pas op malloot, een kokosnoot!
- Bedankt rammie voor het openen van het nieuwe topic, wat een mijpaal :-)
Er zijn van die dagen dat je bed extra lekker ligt, vannochtend is zo een dag
niet handig want heb om 9 uur een afspraak.
S klooit lekker verder met verkoudheid, tandjes ed. Verder is het zo een ontzettend lekker kind, echt een lachebekkie. Ook non verbaal kan ze al grapjes uithalen en het zwaaien is superleuk.
Ik hoop voor mijn man dat ze goed of in ieder geval redelijk heeft doorgeslapen afgelopen nacht.
Oh ja, nog even de trotse mama uithangen. De oudste heeft gisteren haar eerste zwemwedstrijd gehad en heeft drie keer goud gewonnen, zo ontzettend trots op d'r. Niet dat het goud voor mij belangrijk is, echter voor haar was dat de drijfveer :-) - @pliert: ik wist niet eens dat dat kon...
@madelief: zo hee, knap van je oudste dochter!!Fee_tje wijzigde dit bericht op 12-12-2011 16:06 met 58% - Goedemorgen!
@Madelief: Wat knap van je dochter!!! - Goeiemorgen allemaal!
@Madelief: goed van je dochter zeg! Wat zal ze hebben staan glunderen :-)
@Jetje: hoe gaat het nu met jou? Voel je je al wat beter? Heb je het gevoel dat je je sowieso wat minder sterk voelt omdat je misschien zo veel bent afgevallen?
Vannacht was weer vreselijk met die kleine maar ik was ook wel pissed om mijn man. Die kleine was om 20.30 uur naar bed gegaan na een warme hap om 18.00 uur en rond 20.00 een papfles. Hij werd om 01.30 uur wakker en toen heeft Greysbaby weer een flesje (dun) gekregen. Om 04.30 was hij weer wakker geworden, Greysman ging er uit en voordat ik er erg in had, was hij met die kleine naar beneden gegaan om weer een fles te maken. Ik heb hem al zo vaak gezegd dat ie dat niet moet doen; hij verpest hem op die manier. Mijn oudste zoon heeft ook 2 jaar lang niet doorgeslapen omdat ik op iedere kik reageerde....Hij heeft bij ons geslapen want hij was zo wakker dat ie erg veel kabaal in zijn eigen kamertje maakte en we wilden niet dat de andere kids wakker zouden worden. Pfff... ik heb geen oog meer dicht gedaan...nou ja, vanavond maar weer vroeg naar bed.
Heb tegen Greysman gezegd dat ik slecht tegen korte nachten kan, zoals hij inmiddels wel weet en dat ik het ook niet zie zitten om nog een kleintje te krijgen op deze manier.....Moet er niet aan denken dat ik ook nog eens om de 3 uur een baby moet voeden en die kleine zo vaak wakker is en dat dus door Greysman in stand gehouden wordt. Het ging even een paar nachten redelijk en nu dus weer dit. Greysbaby moet er gewoon niet aan wennen dat hij eten/drinken krijgt en hij heeft het ook helemaal niet nodig..... - oh feetje weet ook niet of het kan :-) heb het gewoon geprobeerd. je heb natuurlijk wel hartstikke gelijk qua anoniem zijn :-)
wat een shit nacht en ochtend! holy ***K! ging pas om 2 uur met hem slapen en vervolgen wordt hij om 4 uur wakker dus manlief er tig keer uit om te troosten en uiteindelijk ben ik er om 5.30 uitgegaan om een fles te maken. die ging er wel in dus om 6 lag hij weer te slapen om vervolgens om 7 weer wakker te zijn :-/ vervolgens was hij natuurlijk niet te genieten dus om 9 weer in bed en een uur lang heeft hij gehuild. we hebben hem in bed gelaten en zijn om de 5 minuten naar hem gegaan om even te troosten.
@madelief wow! wat knap! mag je echt wel heel trots op zijn :-)\
fijne dag allemaal! ik ga aan die arbeitpas op malloot, een kokosnoot! - @Greys: Wow, klinkt inderdaad als een k*tnacht!! Vanaaf lekker op tijd onder de wol.
Ik heb inderdaad het gevoel me zwak/gammel te voelen doordat ik veel ben afgevallen. Gisteren een doos chocola naar binnen gewerkt. - @madelief: wat schattig! 3 gouden medailles! een talentje!
@greys: och wat frustrerend dat man niet snapt dat die kleine geen drinken nodig heeft. Misschien afspreken dat ie altijd eerst alleen water probeert, als ie toch wat wil geven? Maar ja, eigenlijk moet ie gewoon luisteren naar jou
@jetje: net al meerdere hier ben je officieel ontzwangerd (schreef je zelf), en voelt het ook zo?
Enne over zwak voelen afvallen etc, misschien is het verstandiger om het op een goede manier bij te eten. Dus extra boterhammen en avondeten, gestruktureerd eten etc. Van zoveel suiker krijg je alleen maar een energie boost, en daarna een diepe dip (althans zo ervaar ik het zelf). En is het misschien ook dat je wat spieren kwijt bent omdat je nu minder sport? Ik herinner me ook dat je eerst juist zelf vond dat je zwaar was, dus zo te horen gaan de kilo's bij jou snel.
@ama: echt verschrikkelijk van je neef! Ik las er laatst een artikeltje over, het komt toch nog regelmatig voor, maar ze weten de oorzaak niet.
@pliert: wow, dat is wel echt een k*t nacht. P. daagt je wel uit zeg! Effe doorbikkelen op het werk vandaag.
Ben net terug van de de fysio; met mijn rug gaat het super goed. Na bijna 2 jaar (hernia) ben ik bijna weer in staat om bijna alles te doen. Dus dat is echt super fijn. De fysio heeft mijn schouders en rug ook nog lekker gemasseerd want door het werk, computeren en tillen van T heb ik rsi achtige klachten. Dus ik ben weer heerlijk ontspannen! En T was zo lief om van 7 tot 7 te slapen. Blijf het gek vinden dat van dag tot dag verandert, maar ja, denk er maar niet te veel overna.
@toeslag: Wij krijgen 20% minder. Verder niet vooruit gegaan qua salaris (eerder iets achteruit door ouderschapsverlof).
@tip voor kerstkado. Ik had als idee om in zout-deeg een hand/voetafdruk te maken van T, en daar een leuk vormpje uit te snijden en een gaatje in te maken. Dan heb je een mooie versiering voor in de kerstboom! Misschien een kadotip voor de opa en oma's?
Helaas is het nog niet gelukt om het mooi te krijgen, maar dat deeg heb ik bewaard, dus probeer het vandaag nog een keer. - Niet dat ik van jullie wakkere nachten geniet, maar de herkenning dat er veel meer kindjes zijn die niet doorslapen is eigenlijk wel fijn om te lezen. Krijg anders namelijk weleens het idee dat ik het wel heel raar/fout doe dat mijn meisje nog niet doorslaapt en dan lees ik hier dat het voor die kleine hummels heel normaal is om nog zo te spoken (helaas voor de mama's en papa's)
Overdag trouwens super gezellig en heel veel lachen
En Jetje, moet wel lachen om je, denk niet dat je je door chocola nu zo fit zal voelen (oke misschien een onsje erbij maar beter ga je er niet door voelen), goede maaltijd klinkt gezonder en beter. (zo moeders heeft gesproken
) - @Zozo: Klopt, dat was ik die dat schreef. Ik was namelijk 20 kilo aangekomen door de zwangerschap en de eerste 10 vlogen eraf, de laatste 10 gingen niet zo snel, maar nu ineens wel. Ik denk dat het een combi is van veel drukker zijn dan voor de zwangerschap, plus ineens een kindje hebben. In het weekend snaai ik wel, doordeweeks overigens niet. Ach, komt wel goed. Ook wel fijn dat ik kan eten wat ik wil zonder dik te worden

Dit onderwerp heeft 2501 reacties, en bestaat uit 101 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 101.
De laatste reactie is geplaatst op 13-03-2012 15:04. Dit onderwerp is gesloten!