Meisje 14 maanden geeft al bah aan...wat nu!?

24-04-2014 10:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik ga even jullie ervaringen vragen en tips!

Hier een eerste meisje van 14 maanden en ze geeft nu al aan; bah... Vorige maand begon ze bah te zeggen met de grote boodschap maar nu zegt ze het vaker en grijpt dan ook naar de luier en ja hoor ook voor de kleine boodschap zegt ze het nu.



We hebben al een klein plastic potje en heb d'r er al een paar keer opgezet (ze vindt het wel grappig maar staat net zo makkelijk op om weer weg te lopen soms met potje en al haha)



Ik denk misschien dat ze best wel jong is maar ik zou het wel moeten stimuleren toch!? Ik denk wel bij mezelf wat nu!??? Dus kom maar op met die tips!
Alle reacties Link kopieren
Schone luier en klaar toch?? Of sla ik nu heel erg de plank mis?
Als je zin hebt in al het werk en thuisblijfmoeder bent: vooral doen. Anders gewoon een luier en kijk over een jaar nog eens verder.
Alle reacties Link kopieren
Proberen zoveel mogelijk er op in te spelen door haar op een potje te zetten zodra ze het aangeeft en ook op tijden dat ze vaak iets doet. 14 maanden is vroeg, maar zeker niet ongehoord voor zindelijkheidstraining. Ik zou proberen de kans te benutten.
Alle reacties Link kopieren
Schone luier en klaar toch? Of sla ik nu heel erg de plank mis?
Alle reacties Link kopieren
1x was genoeg..
Complimenteren en een schone luier geven?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd schone luier (zo ie zo) en idd complimenten geven..dat doe ik dus dat gaat gelukkig goed!



Het is de eerste bij ons ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een baby zindelijksheidstraining. Ik ken iemand die dat doet en haar baby van 9 maanden is zo goed als zindelijk. Zij heeft de signalen leren herkennen: Tof.

Ik zie enkel bij mijn zoon 5 maanden, wanneer hij poept en dan ga ik de deur maar niet uit ivm spuitluiers.



Google eens en wie weet is het wat voor je!
Alle reacties Link kopieren
awww, schattig!
Alle reacties Link kopieren
http://kiind.nl/articles/21/LekkerLuierloos.html

http://kiind.nl/articles/558/Vroegzindelijkworden.html
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor de tips! ?? gaat het artikel even lezen ?
Alle reacties Link kopieren
Dat deden ze bij mij ook heel snel.

Het bleek alleen een kennisgeving want met bijna 4 waren ze pas zindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ow m'n uitroeptekens worden vraag tekens ?
Zo ontzettend vroeg is 14 maanden niet. Gewoon oefenen.
Dat deed mijn zoontje ook. Hij is nu 2 jaar en bijna 7 maanden en is nog niet zindelijk. Hij kan prima plassen en poepen op het potje, vindt dat ook leuk maar hij denkt er gewoon nog niet op tijd aan. Ja, nadat ik zijn luier heb verschoond wel, dan wil ie vaak ook nog op het potje, als je natuurlijk net al zijn kleren en schoenen weer aan hebt.....



Hij heeft ook een periode gehad dat ie juist zei dat ie niet gepoept en/of geplast had als we het vroegen. Als ie walmend langs kwam.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer de luier al vies is op de pot zetten helpt denk ik niet meer, dan moet je haar er eerder op zetten.



Geen idee hoe het met jou is maar ik kan geen 2x in 10 minuten naar de toilet.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaven ze dus inderdaad ook aan dat hun luier vies was, dus tijd voor een schone zeg maar.

Maar het poepen in een luier opzich hadden ze geen problemen mee.

Je kan het zindelijk worden trainen maar volgens mij is het achterhaald en zeker op zo een jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Laten jullie je kinderen wel eens kijken als je zelf naar het toilet gaat?

Ik schijn ook voor mijn tweede jaar zindelijk geweest te zijn. Mijn moeder vertelt verhalen dat ze er eigenlijk weinig moeite in heeft gestopt. Dat ik zeer geïnteresseerd was in de toiletgang van volwassenen en steeds wilde kijken en het uiteindelijk ook ging imiteren.

Inclusief boekje 'lezen' op de wc
Alle reacties Link kopieren
Maar kan uiteraard goed dat de details een beetje vervaagd zijn bij haar over de afgelopen 30 jaar
quote:Dropdrop schreef op 24 april 2014 @ 10:57:

Laten jullie je kinderen wel eens kijken als je zelf naar het toilet gaat?

Ik schijn ook voor mijn tweede jaar zindelijk geweest te zijn. Mijn moeder vertelt verhalen dat ze er eigenlijk weinig moeite in heeft gestopt. Dat ik zeer geïnteresseerd was in de toiletgang van volwassenen en steeds wilde kijken en het uiteindelijk ook ging imiteren.

Inclusief boekje 'lezen' op de wc



Mijn zoontje wil graag weten wat ik heb gedaan op de wc en hij wil het het liefst zien . Godzijdank ben ik al een hele tijd niet ongesteld geweest want zwanger van nr 2. Van mij mag ie dan vaak wel doorspoelen.



Hij wil ook graag de inhoud van zijn eigen luier zien, maar dan zeg ik meestal dat hij alles kan zien als ie op het potje plast en poept maar dat de luier al dichtgemaakt is.



En poep- en plasgrappen zijn hilarisch volgens zoon.



Alleen als ie in zijn nakie loopt geeft ie aan dat ie moet poepen of plassen en dus een potje nodig heeft. Dus hij snapt het idee prima. Een luier is alleen zo'n verdomd handig alternatief voor hem, kan ie gewoon doorspelen. Kan me ook heel goed voorstellen dat die ouderwetse luiers er wel voor zorgden dat kinderen eerder zindelijk werden, iedereen verandert zijn gedrag pas als ie er last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het ene kind is nu eenmaal sneller zindelijk dat het andere kind.

En tuurlijk keken ze mee als ik naar het toilet moest.

Heb toen ze een jaar of 2,5 waren een sticker systeem bedacht.

Op het potje poepen of plassen werd beloond met een sticker.

Wat je dan bereikt is dat ze het voor de sticker doen, het is dan gewoon een spelletje. Toen het spannende van de stickers eraf was poepten ze gewoon weer in hun luier.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon oefenen, mijn dochter was ook vrij vroeg zindelijk.
Mijn nichtje en kat kijken standaard mee als ik op de pot zit. Willen ook allebei zien wat ik heb geproduceerd voor ik doorspoel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dreumes van 15 maanden ging laatst de luier voor mij halen,z nadat ik vroeg of hij een poepie had gedaan. Maar ik denk niet dat hij er al aan toe is. Hij is volgens mij liever lui wat dat betreft.....hij heeft ook nooit gehuild als hij vieze luier had. Gaat lekker onverstoorbaar door. Afgezien van vanochtend toen kwam ongevraagd met een luier aanzetten. Waarschijnlijk duurde het hem toch te lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven