Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

04-12-2010 07:14 2493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het derde deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieFlowerfield281-12-091 kan L. niet wakker wegleggen Yamuna316-1-091kan D. niet wakker wegleggenAletta Jacobs30 eind 10-091gaat best goed Phoehee311-8-101 moet overdag ook in bed ipv alleen in de doek slapenOptimus2415-6-101kan L. niet wakker wegleggen en slaapt niet in bedje overdag Kirsie2916-7-101 nachtvoeding, krampen en moeite met alleen slapenNoppie37 2-7-10 / 17-4-082gebrek aan ritmeMajeba3024-10-091huilen in slaap, rommelig in slaap vallen Loco391-2-102Zoontje wil minimaal 2x drinken per nacht Alisan39 1zwanger! Tossibos15-8-101 Reglisse27 18-4-101slaapt slecht en niet in bedMimpje27 3-09 / 9-10 2mini wordt wakker en wil niet meer in zijn bed Rocky357-6-101 onbestendig in doorslapen 's nachts.Sennaaa3205-10 1 THE ultimate plop champion 's nachts Jsd281-07 / 8-10 2 valt wel mee.. HayatM2815-11-08 / 26-4-10 2 jongste slaapt niet langer dan 2 uur achter elkaar Zaza_Zebra25eind 5-10 1handleiding kwijt Cight336-10 1 slaapt niet door Moize318-10 1slaapt overdag niet Becky3117-04-10 1veel te vroeg wakker! TessTan2720-03-10 2meerdere keren per nacht wakker
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik sluit maar weer aan in een nieuw topic. Hier lijkt het wel dat tuttie terug is op de nachtvoedingen. Vannacht kon ik het afdoen met de speen, de nacht ervoor duidelijk niet.



We zijn iig al weer vanaf 6 uur wakker. Hopelijk wil ze rond half negen weer tukken en kan ik er ook weer in.
Alle reacties Link kopieren
Meld! Met een hele fles die er zojuist in is gegaan en een boze jeetje vanwege het feit dat de fles op is. Go jeetje!



Drie keer eruit vannacht. Extremer huilen dan het plop huil, dus zelfde als afgelopen twee nachten. Man heeft nog staan wiegen. Weet dus niet of het ploppen er toch nog is maar anders of dat dit gewoon weer iets nieuws is. Kortom: nog steeds in de weer hier. Ik ben hier dus nog rechtmatig



Becky, hier ook zes uur. Ja dan drie keer lopen voor een speen binnen tien minuten, pech voor ons, maar vervolgens meldt zij zich dan rond 7. Wij doen dit al vanaf het begin dus volgens mij snapt zij ons plan ;) Dan nog even in bed met nederland drie aan.. Kunnen wij nog even bijkomen. Jeetje vindt dat erg mooi, meestal vindt zij ons leuker dan de Dora's en ernie's op tv. Fles rond half 8.



Yep, ons huis heeft weer wat rust gekregen.



Maar, hoe mooi is het buiten? Woon aan de Oude Rijn.. Prachtig!



Hoe is het bij de rest gegaan? Yamuna, kater? Rocky, beetje geslapen? Hoop het sterk!
Alle reacties Link kopieren
Oh, er is al een nieuw topic zie ik. Dan maar even een stukje copy paste uit vorige:



Goedemorgen!



Hier gelukkig een veel rustigere nacht dan de vorige. Alleen een voeding om drie uur. Wat wel een beetje jammer was dat meisje wel aan de dag wilde beginnen toen ze haar buikje weer rond gedronken had, lachen kletsen en niet meer willen slapen. Heb haar maar heel dicht tegen me aan gelegd en een beetje wiegen toen is ze tegen vijf uur toch weer in slaap gevallen tot kwart over zeven. Toen kon de dag wel beginnen want toen werd ventje ook wakker.
Alle reacties Link kopieren
oh ik had ook nog in t oude topic gepost

Maar copy paste lukt me niet op mn mobiel
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik ga beginnen met een ontzettende ego post, hoop zo dat iemand ons kan helpen. Heb dit zelfde stuk ook gepost bij het andere topic waar ik schrijf. Wie weet komt iemand met de goude tip.



We maken ons best een beetje zorgen om mini. Elke avond gaat hij vrolijk naar bed. Boekje lezen, dikke knuffel en hij gaat liggen en komt er niet meer uit. Sinds een week of anderhalf komt hij dan 's nachts bij mij liggen omdat hij droomt. Tenminste dat denk ik.



Maar sinds dinsdag is er elke avond paniek. Grote paniek. Hij gilt en krijst en ik kan maar niet tot hem doordringen. Gister was heftig, hij was zo boos, verdrietig en/of bang dat hij me kneep, aan mijn haren trok en maar bleef gillen.



Daarna is de hele nacht onrustig, manlief kan niets goed doen. Het is alleen maar mama mama mama. En tegen het eind van de nacht, zo rond 6 uur valt hij in een diepe rustige slaap. Het zelfde als aan het begin van het slapen.





Overdag gaat het soms goed soms minder. Hij hangt erg aan me, mag niet eens even zonder hem naar boven of naar de wc.





Daarnaast gaat zijn ontwikkeling als een speer. Hij praat steeds duidelijker, maakt zinnetjes van twee a drie woordjes. Kent de kleuren, blauw, geel, rood en groen. Zowel passief als actief. Houten puzzels zijn niet leuk meer want die kan hij in een rap tempo maken. Poepte gister op het kdv op het potje. Was volgens mij de eerste keer dat hij zo'n ding zag, wees erna wilde er op en klaar...





Zal dat het zijn? Dan zijn ontwikkeling nu zo hard gaat dat hij te veel moet verwerken 's nachts?





Duidelijk is dat we iets moeten met hem, in ieder geval laten merken dat we er voor hem zijn denk ik.





Nog tips? Herkenning?



Hoop dat ik zo even toe kom aan reageren en lezen.

X
Alle reacties Link kopieren
Mimpje, klopt het dat je mini op het kdv onlangs van de baby naar de peuter groep is gegaan? Of haal ik nu dingen door elkaar. Ik herken het namelijk wel van onze knul, toen die van de baby naar peuter groep ging ging zijn ontwikkeling ook ineens heel snel, ik denk doordat hij daar weer de jongste was en heel veel leerde van de oude kindjes. Hij sliep ook heel onrustig in die periode, vaak wakker 's nachts en dan inderdaad alleen maar genoegen nemen met een plekje naast mij. Ik merkte aan hem ook dat hij soms heel erg gefrustreerd raakte, hij leerde praten maar kon het nog niet goed genoeg om alles aan mij duidelijk te maken en soms kon ik hem gewoon niet goed verstaan, daar kon hij niet zo goed mee omgaan en dan werd hij heel erg boos. Dit heeft hij nu 's nachts nog steeds wel eens, dan wil hij uitleggen waarom hij niet meer kan slapen maar dan lukt dat niet en dan wordt hij heel boos en verdrietig en dan lukt het helemaal niet meer.



Ik denk dat het inderdaad het allerbelangrijkste is dat jullie er gewoon voor hem zijn en proberen altijd rustig te blijven. Wij wisten verder ook niet wat we nog meer konden doen. Wij merkten dat toen hij zich beter uit kon drukken het weer een stuk beter werd. Mijn theorie hierover is dat hij dan samen met ons de dag kon verwerken omdat hij er toen pas over kon praten, tot die tijd kon hij dat niet en verwerkte hij zijn dagen 's nachts in zijn dromen. Geen idee hoor, of het echt zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hee een nieuw topic



Zaza en Loco ik snap jullie 'achteraf' wel maar ook dat je je daar toen bijneerlegde. Je kindje is ziek en daar wil je het beste voor. Daanaast net bevallen dus niet echt stevig in je schoenen.

Loco als ik lees met hoeveel liefde je over hem schrijft weet ik zeker dat hij dat meegekregen heeft.

Zaza goed dat je hem toen meegenomen had! Was er een reden voor de dalende hartslag? Hadden ze ook een bloedtest op het hoofdje gedaan?

Hier wel maar die waardes waren heel goed ondanks dat zijn hartslag soms daalde. Ondanks de 18 uur hells bevalling met 1,5 uur persen en knip en pomp had ie een apgar van 10.



Senna het gaat dus de goede kant op met Jeetje's flessen! Ligt er sneeuw bij jou?



Jsd gezellig als ze zo ligt te kletsen maar niet het goede moment.
Alle reacties Link kopieren
Mijn scherm stond te lang open en heb Mimpje en Jsd niet meer gelezen.



Becky welkom terug!
#
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 06-04-2014 17:25
Reden: weg
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè Rocky sprongetjes. Bleh.



Hier ook een brullende bak. Hij lijkt weer op de Okkie van ruim een maand terug. Eerst 2 sprongen terug voor 1 vooruit? Bah!
Alle reacties Link kopieren
Nou maar weer aan de borst, hij ging echt gillen. Arm ding, zo'n last van zijn fase.
Alle reacties Link kopieren
Ligt ie effe aan de borst
Alle reacties Link kopieren
Haha, last van zijn fase.

Briljant, die houden we erin. Kan ook bij alles.

Ach ja, het is een faaaaase he. Hij heeft er alleen wat last van nu.



Ik had nog in het vorige topic gereageerd, dom eitje dat ik ben.



Mimp wat naar zeg!

Misschien dat je met gesloten vragen erachter kan komen wat er is, door de dingen voor hem te benoemen?

Of eens kijken naar pictogrammen oid, en daar overdag al eens mee bezig zijn met hem (boos, blij, verdrietig). Dan kan hij 's nachts aanwijzen wat er is?

En verder er voor hem zijn ja. Maar dat doe je al hoorde ik.

Zijn verdriet en schrik kan je niet wegnemen, maar je kan er wel voor hem zijn. Laten weten dat hij niet in zijn eentje bang of verdrietig hoeft te zijn.

Overigens vind ik het zelf wel logisch dat hij door alle nieuwe ontwikkelingen erg verlangt naar de veiligheid van mama.

Zou 's avonds een uur uitgebreid samen knuffelen en hangen al een eindje aan die behoefte tegemoet komen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg echt veel mensen die dingen het zelfde voelen zoals ik ze voel en voel. Ik heb ook steeds spijt vooral van de bevalling. Ik was zo kapot dat op het moment dat hij op mijn borst werd gelegd ik me niet blij voelde. Dat vin ik het aller ergst.

Ik zou willen dat ik de tijd terug kon draaien.

Mijn moeder zegt spijt blijf je steeds weer houden daarom geniet zoveel als je kan.



Nog een vraag, hebben jullie een voogd voor jullie kleintjes? Ik denk daar zoveel aan maar het is lastig iemand te vinden
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer!

Mimpje, heftig zulke nachten. Zeker als het niet helemaal duidelijk is wat er aan de hand is. Kan je er helemaal geen advies in geven maar wel een



Zaza, wat een verhaal. Goed om het op te schrijven is ook een stukje verwerking.



Hier een goed slapende Uk op het moment. Lief mag hem de voortaan naar bed brengen want bij mij gaat hij standaard brullen als ik de kamer uit loop. (zie nu al op tegen woensdag want dan is lief niet thuis...)



Ben verder alweer vergeten wat iedereen geschreven heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog even aan het terug lezen in deel 3..Maar kan nu niet verder lezen omdat ik zit te janken; heb net zaza's verhaal gelezen over de eerste weken. Wat vreselijk zeg..
Alle reacties Link kopieren
Even mn tranen drogen en verder lezen, want ik heb heel wat verhalen gemist.. Reageer zodadelijk nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tranen bij het verhaal van Zaza, wat een heftige week. Zo hoort het helemaal niet te gaan!

Heb de rest nog niet gelezen maar wel even een knuffel voor iedereen.



Kirsie, hier heftige discussies over de voogd. Wie is er geschikt, wie niet, wat willen we regelen en vastleggen etc.

Ik vind het een verschrikkelijk onderwerp om over na te denken. In mijn ogen is niemand geschikt...alleen wij als ouders.



Ik ga de sneeuw weer in, lunch afspraak met vriendin. Even wat anders dan luiers, knuffelen, flesjes, wassen, strijken, dweilen, stofzuigen etc.



X
Alle reacties Link kopieren
Poeh het is weer teveel om op te reageren maar ga het toch proberen.



Rocky Sprong, tanden en dan nog je man. Kan me voorstellen dat hij het heel erg moeilijk heeft gehad/heeft, maar jij bent er ook nog en voor jou is het ook niet makkelijk allemaal. Ik snap dat hij van het leven wil genieten, alleen dat moet hij ook samen met jou en monstertje kunnen doen. Hoop dat jullie eruit komen samen.



Yam, ik ben heeel benieuwd hoe je avond was? Jeetje, voor het eerst in 2 jaar weer samen weg? Of heb ik dat verkeerd gelezen?



@ Senna, heel fijn dat je meisje weer drinkt!!



Becky, heerlijk he? Zo vroeg wakker..hier was het half 7. Maar hoe moe ik dan ook ben; als ik die kleine man zo zie lachen en brabbelen, kan ik niet anders dan met hem mee lachen.



Mimpje, wat lastig dat mini zo in paniek is 's nachts. Heb helaas geen tips voor je. Kan je wel een virtuele geven.



Kirsie..wij hebben nog geen voogd. Schoot laatst ook in eens door mijn hoofd. Eigenlijk hadden we bedacht dat mijn schoonbroer en vriendin perfect zouden zijn. Ze hebben een dochtertje dat maar 3 maanden jonger is dan Musje en wonen in de buurt. Maar... die relatie is over. En schoonzusje denkt erover om weer terug te verhuizen naar haar geboorteplaats, anderhalfuur hier vandaan. Dus nu moeten we iemand anders vinden. Net als Mimpje vind ik niemand geschikt behalve wij zelf. Erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast de helft vergeten, maar er wordt ook zoveel geschreven hier!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik las dat iemand haar baby even naar een andere kamer had laten brengen in het ziekenhuis. Ik heb dat ook gedaan en ik vind het nu nog steeds vreselijk van mezelf. Maar ik was gewoon doodop en hij bleef maar huilen. Bovendien lag er nog een andere vrouw naast me en die wilde ik niet tot last zijn. Uiteindelijk heb ik die nacht ongeveer een uur geslapen, want de baby van mn buurvrouw begon steeds te krijsen. Toen was ik echt pissig. Heb er zoveel spijt van gehad. Ik heb ook vaak gedacht dat hij daarom misschien niet in zijn eigen bedje wilde slapen. Omdat ik hem gewoon in de steek gelaten had.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dus ook. HIer natuurlijk ook geen vrienden of familie vanaf vaders kant.

Mijn ouders zijn de enige maar ja die zijn dan natuurlijk te 'oud'

Het idee dat hij in het systeem komt is ook verschrikkelijk.

Een vriend had het aangeboden maar ik heb een bloedhekel aan zijn moeder en het voelt zo en zo niet goed,

Moet ik dan minder kieskeurig zijn? Het is wel mijn kind.

Vinden jullie dan ook dat als je niemand vind je niets vast moet leggen?

Mijn ouders hadden voor mij en mijn broer wel mensen, gelukkig is het niet nodig geweest.

Doe je voorzichtig buiten mimpje !
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Allereerst een dikke knuffel voor Zaza...Wat een explosief begin van het moederschap. heb het met verbazing zitten lezen. Jij sterke zebra mama. Goed gedaan. Ik had het je niet nagedaan. En dan niet aankomen met: jou was het ook niet overkomen want ik denk dat het iedereen overkomt op zo'n moment, Je bent aan de ene kant op je allerzwakst en aan de andere kant op je allersterkst en gelukkig heb jij gebruik gemaakt van je sterke kant!



Ik ga het nieuwe topic streng beginnen want jullie beginnen een beetje weg te drijven op jullie schuldgevoelens. Wat ik lees ik zoveel verhalen schuldgevoel en spijt. Met name over zaken die gebeurd zijn voor, tijdens of na de bevalling en wat je al niet anders had willen doen. OP zo'n moment gebeuren dingen zoals ze gaan. Al met al heeft het geresulteerd in allemaal prachtige kindjes waarvan we er helaas 1 moeten missen. DE rest doet het supergoed op zijn/haar eigen manier en dat is omdat jullie je taak als ouder zo serieus nemen.

HULDE in plaats van schuldgevoel Tijd voor een feestje.

Als er echt dingen zijn die je dwars zitten is het handig dat voor een eventuele volgende zwangerschap met je verloskundige te bespreken zodat die kan waken over jou. Is hier ook heel goed gegaan want natuurlijk liepen er hier ook dingen zo anders dan ik gehoopt had bij de eerste. Natuurlijk heb ik het nu niet over heftige zaken als pompen, zuurtsof tekort en andere heftige toestanden, daar doe je niet veel aan. Maar laat je kind even lekker ergens anders slapen als dat op dat moment beter is en voel je er niet ellendig over. Ieder kind komt vroeg of laat een keer op de EHBO met een gat in zijn koppie, ieder kind krijgt een keer heftig liefdesverdriet en ieder kind zal een keer een vreselijke hekel aan je hebben. DEnk maar aan jezelf. Maar de band die je hebt met je ouders is over het algemeen (bijzondere gevallen daargelaten) sterk genoeg als je als ouder je best heb gedaan, En jullie doen allemaal meer dan je best, Gaan er meer uit dan een gemiddelde ouder in de nacht en sjouwen als het nodig is de hele dag rond met jullie smurfje.

HULDE en champagne!



Zo..................dat was het
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
dan nu het slaapbericht van vanacht



Helemaal top, ik had weer dramaatje verwacht want 200ml minder gegeten dan normaal maar na 23.00 u de fles en om 00.30 uur even een kwartiertje rotzooien en piepen maar wel in slaap gevallen toen pas weer om 7.45 uur.......En die grote ook pas om 7.30. Heerlijk. Daardoor heb ik nu de energie om zo'n strenge post naar jullie te schrijven

Hier ook prachtige sneeuw. Schoonpapa komt daardoor niet (ben ik stiekem niet zielig van) en snowboots van MP werden net bezorgd voor grote smurf. Straks nog even lekker naar buiten. Kleine smurf ligt nog te meuren. Die was van 7.45 tot 11.00 uur wakker en ligt nu al 3,5 uur te meuren. U kunt bieden op deze voorbeeldige kinderen!



Majeba, vind je toch een bikkel, Sennaa, fijn dat ze weer drinkt, Phoehee, bedankt voor het openen en de 400ml al gehaald met je kolf Loco, hoe is het met het bekkie van Spoco?Kirsie hier schoonzus voogd, dat wil niet zeggen dat zij de kinderen dan ook krijgt hoor. We zitten er trouwens over te denken om te gaan wisselen omdat zij in een nogal egoïstische fase zit. Maar durven de confrontatie niet zo aan....



Mimpje, je verhaal komt me bekend voor. Een vriendin van mij heeft ook 2 jongens en haar oudste heeft ook zo'n moeilijke periode gehad. Niet zo heftig als bij jullie.....moet ik eerlijk zeggen....maar wat jij zelf al zegt, vind ik niet gek klinken. Hij kan opeens wel enorm veel en ontwikkelen (lees springen) kost heel veel energie. Ik kan me voorstellen dat als je leventje zo veranderd (je kunt veel meer, broertje erbij die ook nog eens even heel ziek wordt, wisselen van groep op kdv?) je even de grip kwijtraakt en dat is voor zo'n klein mannetje heftig dan grijp je terug naar.......Mama.......Hou hem wel goed in de gaten en je bent waarschijnlijk al superlief voor hem. Ik zou zeggen dat het over een (klein) tijdje over moet gaan. Vergeet die oude vent met de baard niet....ook heel spannend.

Als je toch twijfelt anders eens overleggen met leidster kdv, ha of CB......

Zo.....ik zit wel op de praatstoel vandaag.....zal ik eens snel mee ophouden. pepernoten voor iedereen! ( zie volgende blz)
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven