Oorpiercing bij jonge kids

06-06-2009 11:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. het oorbellen topic...



Een raar iets...mensen die hun baby's oren laten piercen...Zie je zo'n leuk klein meisje, maar al wel met oorbellen in.



Wat vinden jullie daarvan?



Ik vind het niet kunnen. Ten eerste zou het eigen keus moeten zijn van een persoon of hij/zij wel gaten in haar/zijn lijf wil. Dus ik zou wachten tot het kind er zelf om vraagt.



Ben benieuwd wat jullie vinden.

Oorbellen bij een kind

Totaal aantal stemmen: 77

Ja, geen problemen mee (18%)
Nee, zou ik nooit doen (77%)
Weet niet (5%)
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Tegenwoordig gaat het anders dan vroeger. Ik heb van mijn oma al heel vroeg oorbellen gekregen. Gewoon *hup* even naar de juwelier en daar laten schieten. Ik was toen nog niet eens op school, ik was hooguit drie jaar denk. Na het schieten kreeg ik zweerknopjes. Die na een tijdje werden vervangen door lieveheersbeestjes en plastic blauwe olifantjes.



Het ligt er echt helemaal aan hoe en wat, vind ik. Oorbellen zijn niet per definitie aso bij jonge kinderen. Die lieveheersbeestjes bijvoorbeeld, vind ik heel schattig. Toch is het tegenwoordig meer 'done' om te wachten tot het kind zelf kan beslissen. (Alleen: wanneer is dat?) Ook goed. Maar dan nog vind ik het niet raar dat ik vroeger al zo snel oorbellen had.
Alle reacties Link kopieren
Tja, zo kun je wel steeds verder gaan. Van laten dopen tot vaccineren. Overal kun je de kwestie van zelfbeschikking wel toepassen.



Ik zou het zelf niet doen maar een hele goede vriendin van mij heeft het wel laten doen bij haar dochter. Uit het land van (haar) herkomst is dat heel normaal om dat te doen.

Kind heeft er verder ook geen last van, ook niet toen het geschoten werd.



Zolang het geen gevaar oplevert bij het spelen ed, en het kind er niet als een tokkie uiziet kwa oorbellen mag ieder van mij doen waar hij/zij zelf zin in heeft.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wilde eigenlijk meteen na de geboorte van dochter al oorknopjes laten schieten, mooi dat dat niet gebeurde. Ze is nu twee en als ze er enig benul van heeft wat het inhoudt mag ze ze over een paar jaar hebben. Wat heeft het voor haar nu voor toegevoegde waarde op deze leeftijd. Bovendien vind ik het er ook niet uitzien, zo'n klein hummeltje met oorbellen. Ik denk dat ik haar er ook geen plezier mee doe gezien haar medische verleden met pijnlijk gepruts aan dat lijfje, dat weet ze nog heel goed.

Bij dochter op de peuterspeelzaal zit een jochie met een diamanten oorknopje, ik vind het echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 4 of 5 en herinner me dat ik van de schrik ben gaan huilen. Let wel, de schrik, niet de pijn want die voelde ik nagenoeg niet.



Zodra mijn dochter bewust vraagt om oorbellen mag ze die van mij hebben, of het nou 4, 5 of welke leeftijd dan ook is.
Ja, dat vind ik echt.
Ik kreeg ze zelf toen ik 10 was. Heb zelf inmiddels ook een dochter en no way dat zij ze eerder krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:luna1 schreef op 06 juni 2009 @ 11:10:

Mijn man wilde eigenlijk meteen na de geboorte van dochter al oorknopjes laten schieten, mooi dat dat niet gebeurde. Ze is nu twee en als ze er enig benul van heeft wat het inhoudt mag ze ze over een paar jaar hebben. Wat heeft het voor haar nu voor toegevoegde waarde op deze leeftijd. Bovendien vind ik het er ook niet uitzien, zo'n klein hummeltje met oorbellen. Ik denk dat ik haar er ook geen plezier mee doe gezien haar medische verleden met pijnlijk gepruts aan dat lijfje.

Bij dochter op de peuterspeelzaal zit een jochie met een diamanten oorknopje, ik vind het echt vreselijk.Dit heeft voor mij ook een vreselijk hoog tokkiegehalte.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Een diamanten oorknopje vind ik dan wel weer heel erg 'Tokkie.'



Maar wanneer vind je dan dat een kind er wel aan toe is? Dat vind ik een erg onduidelijk gegeven. Mijn nichtje van zes jaar heeft bijvoorbeeld oorbellen gekregen toen ze vier jaar was. Maar de dochter van een collega is nu acht jaar en ze mag ze nog niet. (Terwijl die dochter ze graag wil, want er zijn meer meisjes in de klas die ze hebben.) Misschien als ze een jaar of twaalf is, vindt mijn collega.
Alle reacties Link kopieren
Zelf kreeg ik gaatjes in mijn oren toen ik vier was.

Mijn dochter zeurt al ruim een jaar en is nu vier maar mag echt nog even een paar jaar wachten.

Ik vind het zo ordinair kleine meisjes met oorbellen!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze ook tokkies , het is niet alleen het diamanten oorknopje.
Alle reacties Link kopieren
Dochter moet minstens 4 zijn. En dan moet ze er ook zelf om vragen en dan leg ik ook uit dat het schieten eventjes pijn zal doen en wat er moet gebeuren qua onderhoud en dat er niet meteen lieveheersbeestjes in komen(ik was ook een jaar of 4 toen ik gaatjes kreeg en was erg teleurgesteld dat er eerst zweerknopjes in moesten).
Alle reacties Link kopieren
ik vind het altijd zo zonde, zo'n mooi gaaf klein babietje en dan zo'n stel oorbellen er in.. echt zonde.

Mijn eventuele dochter zou ze mogen als ze het zelf wil, en dan vanaf een jaar of 8. als t aan vriend ligt pas als ze achtien is.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik kreeg ze toen ik 6 werd, na vurig smeken.

Broertje idem



Als Giechel een oorbel wil mag hij er eentje als hij zes is. Maar hij wil niet (gelukkig )
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft sinds 2 maanden 1 oorbel een diamante oorknopje hij is bijna 3 en ik vind zoiets niet erg zelf heb ik ze gekregen met 3 maanden. als hij het later niet zou willen kan die het gemakkelijk eruit halen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dochter best wel vlug oorbellen gegeven. Maar ja, ik heb mijn zoons ook laten besnijden, dus trek me sowieso niet heel veel aan van hun zelfbeschikkingsrecht.



In een wereld waarin ieder meisje toch ooit oorbellen gaat willen vind ik het onzin om te stellen dat dat dus niet mag voordat ze het zelf wil.



Oorbelletje voor zoon van tien: omdat dit niet gemeengoed is mag hij ervoor sparen, dat duurt zo'n zeven weken, en dan zien we wel verder. Vooralsnog is het nog niet zo'n noodzaak voor hem dat hij er feitelijk voor spaart.





De titel komt me overigens misleidend voor: piercings en tattoo's en zo dat doe je maar als je zelf kunt beslissen over je eigen lijf zonder mijn toestemming. Dit omdat deze meer in het zicht lopen dan een braaf oorbelletje links en rechts, en kinderen na de pubertijd ook nog toonbaar moeten zijn indien ze dat naderhand willen.



Maar goed, mss ben ik tegen hun zestiende al zo murwgepraat over dit soort dingen 'en doen ze het allemaal' en zet ik dan alsnog mijn handtekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ze zelf toen ik baby was. Mijn dochtertje ook.
Alle reacties Link kopieren
Vind het zo zonde van zo'n mooi lief kindje om er van die lelijke oorbellen in te schieten. Weinig meerwaarde heeft het ook voor het kind zelf want die merkt er niks van. Een oorbel is wel een piercing, je geeft je kind toch ook geen navelpiercing of neuspiercing zo jong al!?
Alle reacties Link kopieren
oorbellen bij baby's vind ik echt vreselijk

bij de terugkomdag van de zwangerschapsmensendieck waren er ook twee baby's van nog geen twee maanden oud met oorbellen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Treintje82 schreef op 06 juni 2009 @ 11:22:

Mijn zoontje heeft sinds 2 maanden 1 oorbel een diamante oorknopje hij is bijna 3 en ik vind zoiets niet erg zelf heb ik ze gekregen met 3 maanden. als hij het later niet zou willen kan die het gemakkelijk eruit halenDit vind ik persoonlijk dus echt verschrikkelijk lelijk. Wat is hier nou mooi aan? Een diamantje bij een jongetje van 3??!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oorbellen bij jonge kinderen echt heel erg lelijk. Niet schattig, gewoon ordinair. Ik kan er ook niks aan doen, maar elke keer als ik zoiets zie twijfel ik aan de smaak maar ook aan de intelligentie van de ouders.. en ja ik weet dat dat een vooroordeel is



Ik mocht ze toen ik 11 was geloof ik.. mijn nichtjes ook allemaal rond die tijd. Heb er ook gewoon zelf voor moeten sparen en wilde ze dus ook echt graag.



Ik vind oorbellen trouwens tegenwoordig ook leuker bij mij staan dan toen ik zo jong was eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
In mijn familie is het traditie, een cultuur gebonden iets . Ik ben niet nederlandse. Maar ik zie hier steeds meer om me heen dat het in bepaalde nederlandse kringen ook traditie wordt lijkt wel. Ik heb daar eigenlijk geen mening over.
Alle reacties Link kopieren
[quote]mamzelle schreef op 06 juni 2009 @ 11:22:



In een wereld waarin ieder meisje toch ooit oorbellen gaat willen vind ik het onzin om te stellen dat dat dus niet mag voordat ze het zelf wil.





Nou ja, niet ieder meisje wil oorbellen. Ik heb gaatjes, maar al meer dan 20 jaar geen oorbellen meer ingehad. Mijn zusje heeft pertinent nooit oorbellen gewild en zo ken ik er nog veel meer. Dus om te stellen dat je je kind rustig oorbellen kan geven omdat ze ze later toch zou willen... ik zou dat toch van de mening van mijn kind af laten hangen.
Mijn dochter kreeg ze met 9 maanden, ging prima. Tweede gaatjes toen ze een jaar of 9 was. Waarom? Omdat ik dat leuk vind.
Oh en zoon mocht ook, maar die wilde niet. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, zijn de dames die hun kinderen oorbellen geven met steentjes niet verschrikkelijk bang dat ze eruit vallen en ingeslikt worden cq in oor of neus worden gestopt.



Verstikkinsgevaar enzo...
anoniem_59197 wijzigde dit bericht op 06-06-2009 11:41
Reden: typo ivm rondrennend kind ;-)
% gewijzigd
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven