Op vakantie met baby van 10 mnd naar de zon.

30-07-2014 23:18 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in september met onze baby van dan bijna 11 maanden naar de zon. Het is er zo 25 graden. We hebben er veel zin in, maar vinden het ook spannend. Het is een zeer moeilijke slaper. Dus ben benieuwd hoe dat op vakantie zal gaan. We zitten in een appartementhotel, all-in. Wat nemen jullie allemaal mee op vakantie voor de baby? Ze krijgt bv, dus hoef geen bussen kV mee te nemen. Thuis kook ik altijd voor haar. Maar moet ik nu een hele voorraad ol*varit meenemen? Hoe doen jullie dit? Ik weet natuurlijk niet of ze het hotel eten mee kan eten.

We willen 's morgens op pad gaan (zij kan dan slapen in de wagen). En 's middags laten we haar in bedje slapen in het hotel. En gaan we lekker met haar zwemmen.

Tips voor vakantie met een baby zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Babyvoeding verkopen ze overal tenzij je ergens midden in een oerwoud zit. Je ziet vanzelf wel wat ze in het hotel wel of niet kan eten maar pas wel op, over het eten in all in resorts hoor je over het algemeen weinig goeds, het eten staat te lang, is te ver afgekoeld, zit vol met bacterieën, lijkt me niet echt gezond voor een baby maar er zullen bij het ontbijtbuffet wel potjes yoghurt en dergelijke staan, die vind je in vrijwel ieder hotel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een flesje of tuitbeker zodat ze naast de bv ook gekookt of flessenwater kan drinken om de warmte op te vangen. Ik zou voor de eerste dagen wel wat potjes meenemen want je hebt ongetwijfeld geen zin gelijk op zoek te moeten naar een supermarkt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Tip; probeer nu alvast eens een potje. Wij kwamen er in de vakantie achter dat zoon niks van potjes moest hebben, niet zo handig
Een potje met 10 maanden? Lijkt me wat vroeg.

Qua slapen: vertrouwd nachtlampje of boekjes mee dat avondritueel hetzelfde is?

Verder UV pakje tegen de zon (scheelt veel smeerwerk) en ik koop op vakantie altijd een opblaasbadje om haar lekker in te laten badderen 's avonds. Moet je wel een balkon hebben. Ook nemen we altijd onze babyfoon met video mee zodat we in de tuin kunnen zitten. Misschien hebben jullie zelfs bereik in het restaurant?
Alle reacties Link kopieren
Potjes beginnen toch al bij 4 maanden? Dan is 10 maanden toch niet vroeg? (Discussie potjes/vers daar gelaten)
Alle reacties Link kopieren
Met baby Uit de zon blijven tussen 12 en 3 en goed insmeren, dan is een heel uv pakje niet nodig hoor! Olvaritpotjes kan je overal kopen. Zonnehoedje is ook fijn! Verder hadden wij de paraplu buggy mee en daar hebben we heel veel aangehad!

Oh ja; neem je aankleedkussen mee, dan kan je je baby op het aankleedkussen leggen (op je benen) tijdens de vliegreis, dan kan de baby lekker languit slapen! Tip; knip er een heel klein gaatje in dan kan je hem oprollen en past hij makkelijker in een tas.
quote:007washere schreef op 31 juli 2014 @ 08:12:

Oh ja; neem je aankleedkussen mee, dan kan je je baby op het aankleedkussen leggen (op je benen) tijdens de vliegreis, dan kan de baby lekker languit slapen!Niet eerder gezien, maar wel een goede tip! Verzoek van de medepassagiers : houd dat kussen bij je, dus op schoot bij jou en je partner, zonder dat het uitsteekt.
quote:hannaeva schreef op 31 juli 2014 @ 08:01:

Een potje met 10 maanden? Lijkt me wat vroeg.

Qua slapen: vertrouwd nachtlampje of boekjes mee dat avondritueel hetzelfde is?

Verder UV pakje tegen de zon (scheelt veel smeerwerk) en ik koop op vakantie altijd een opblaasbadje om haar lekker in te laten badderen 's avonds. Moet je wel een balkon hebben. Ook nemen we altijd onze babyfoon met video mee zodat we in de tuin kunnen zitten. Misschien hebben jullie zelfs bereik in het restaurant?Dit zou ik echt niet durven, zeker na de zaak Maddy.



Wij blijven in de avond gewoon op de kamer/balkon als dochter in bed ligt. 1 Van ons gaat dan drankjes halen voor op de kamer en we kunnen lekker rustig lezen ofzo de middernachtsoep moeten we dan maar om en om doen, dat is nou eenmaal zo. Verder zou ik gewoon kijken wat hij kan eten van het buffet, zit vast wel wat tussen.

Ik vond persoonlijk toen ze zo klein waren een uv-pakje wel ideaal. Geen gedoe met continu insmeren enzo, ook in de ochtend en middag kunnen ze snel verbranden.
Alle reacties Link kopieren
uv pakje is ideaal. Vergeet niet dat er in zonnebrandcrème ook een hoop chemische troep zit dus dan liever zo'n pakje. Dan hoef je alleen de uitstekende armpjes en beentjes in te smeren in plaats van het hele lichaam. Bovendien houden die kleintjes meestal niet zo van regelmatig insmeren en blijft zand plakken aan vette zonnebrandcrème.



Ik zou geen potjes mee gaan zeulen. Je hebt all inclusive dan is er vast wel iets bij het buffet wat je kind wel mag. Bovendien van die ene week of die paar weken wat ongezonder eten binnen krijgen gaat je baby echt niet dood en wordt hij ook niet levenslang ongezonder.
Je baby gewoon in de kamer laten slapen en dan zelf zwemmen? Nee dat zou ik echt nooit doen laat staan durven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook ook altijd vers voor zoontje maar op vakanties neem ik (biologische) potjes mee. Zou zon buffet niet aandurven op die leeftijd, je weet niet wat er in zit en of het niet bedorven is.



Wij gebruiken op vakantie de babyfoon app (op WiFi) iPad staat met camera gericht op bedje en beneden op terras kunnen we via tel hem in de gaten houden. Ideaal! Zie t niet zitten vanaf 7u muisstil op hotelkamer te zitten. (Wij gingen overigens hotel in nl aan zee)
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 08:49:

[...]

Dit zou ik echt niet durven, zeker na de zaak Maddy.



Wij blijven in de avond gewoon op de kamer/balkon als dochter in bed ligt. 1 Van ons gaat dan drankjes halen voor op de kamer en we kunnen lekker rustig lezen ofzo de middernachtsoep moeten we dan maar om en om doen, dat is nou eenmaal zo. Verder zou ik gewoon kijken wat hij kan eten van het buffet, zit vast wel wat tussen.

Ik vond persoonlijk toen ze zo klein waren een uv-pakje wel ideaal. Geen gedoe met continu insmeren enzo, ook in de ochtend en middag kunnen ze snel verbranden.

Dus je gaat ook niet meer vliegen? Er zijn nl veel meer voorbeelden van vliegtuigongelukken dan de sporadische (slechts 1x voorgekomen) baby stelers....



Daarnaast vonden wij onze eerste vakantie met dochter (net geen 1 jaar) echt een groot drama...
quote:Liene85 schreef op 31 juli 2014 @ 09:57:

Ik kook ook altijd vers voor zoontje maar op vakanties neem ik (biologische) potjes mee. Zou zon buffet niet aandurven op die leeftijd, je weet niet wat er in zit en of het niet bedorven is.



Wij gebruiken op vakantie de babyfoon app (op WiFi) iPad staat met camera gericht op bedje en beneden op terras kunnen we via tel hem in de gaten houden. Ideaal! Zie t niet zitten vanaf 7u muisstil op hotelkamer te zitten. (Wij gingen overigens hotel in nl aan zee)Hier gebruiken wij voor zoon van 1,5 dit jaar met kamperen zelfs nog potjes (wel voor het laatst) hij eet nog geen hele grote stukken en ik ga niet zitten prutsen met een staafmixer oid in een tent. Plus dat wij vaak wat makkelijker doen op vakantie en dan krijg hij wel zijn groenten binnen.
Volgens mij bedoelt Fee'tje een potje met eten, en Hannaeva een potje om op te zitten



Verder:app met babyfoon is superhandig. Wij hebben ook zo'n zwemband (fred's swimtrainer oid), ook handig! Uiteraard altijd bijblijven
Alle reacties Link kopieren
Luiers zijn in het buitenland duurder dan hier. Nog kilo's over opvullen met luiers. Mijn ervaring met babyfoon is dat het bereik vaak tegen valt. Eigen beddengoed meenemen. Sarong die kan je voor heel veel dingen gebruiken. Wegwerp washandjes. Rompers met lange mouwen voor de nacht. Plastic kommetje voor eten/ rozijntjes ed. Uv - shirts zijn ideaal. En bedenk overal hebben ze baby's dus ook spullen. Misschien niet je merk maar dat maakt voor zo'n korte tijd niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneAnna schreef op 31 juli 2014 @ 10:23:

Volgens mij bedoelt Fee'tje een potje met eten, en Hannaeva een potje om op te zitten





Precies wat ik dacht! ;) Dan scheelt 10 maanden wel natuurlijk!



Mijn dochtertje wilde geen potjes olvarit oid. Die wilde alleen vers. Ik zou dus eerst hier al eens proberen met potjes eten, want als ze het niet willen, eten ze het ook zeker niet. Succes!
Hier toen dochter 11 maanden was naar all inclusive naar egypte geweest. Alle potjes meegezeuld, bleek mevrouw (terecht!) het spul niet te blieven. Tis ook smakeloze snottie zooi, ik begreep m helemaal, dan dus maar van t buffet. Even spannend maar broodjes fruit en bakjes yoghurt kom je een heel end mee, bovendien zaten wij niet in een kras el cheapo ruski resort dus het eten was gewoon goed. Ze heeft links en rechts ook met ons meegegeten, geen probleem mee gehad.



Ik was wel blij dat ik de deryan bij me had, t campingbedje op de kamer had de beste tijd wel gehad en bovendien waren er aardig wat muggen. Luiers ook meegezeuld, hadden ze daar wel maar idd duurder dan hier.



Belangrijkste is smeren smeren smeren .... en uit de zon blijven. UV pakje is ideaal! Slapen deed ze vooral in de buggy (sarong mee tegen de zon) want de hitte maakt loom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shenandoah schreef op donderdag 31 juli 2014 10:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Liene85 in "Op vakantie met baby van 10 mnd naar de ..."" class="messagelink">Liene85 schreef op 31 juli 2014 @ 09:57</a>:</b>

Ik kook ook altijd vers voor zoontje maar op vakanties neem ik (biologische) potjes mee. Zou zon buffet niet aandurven op die leeftijd, je weet niet wat er in zit en of het niet bedorven is.



Wij gebruiken op vakantie de babyfoon app (op WiFi) iPad staat met camera gericht op bedje en beneden op terras kunnen we via tel hem in de gaten houden. Ideaal! Zie t niet zitten vanaf 7u muisstil op hotelkamer te zitten. (Wij gingen overigens hotel in nl aan zee)</div></blockquote>Hier gebruiken wij voor zoon van 1,5 dit jaar met kamperen zelfs nog potjes (wel voor het laatst) hij eet nog geen hele grote stukken en ik ga niet zitten prutsen met een staafmixer oid in een tent. Plus dat wij vaak wat makkelijker doen op vakantie en dan krijg hij wel zijn groenten binnen. Precies. Moet praktisch blijven! Potjes zijn dan ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Deryan ook ideaal! Kun je hem op strand ook dutje laten doen in afgeschermd tentje.
quote:spectral schreef op 31 juli 2014 @ 10:01:

[...]



Dus je gaat ook niet meer vliegen? Er zijn nl veel meer voorbeelden van vliegtuigongelukken dan de sporadische (slechts 1x voorgekomen) baby stelers....



Daarnaast vonden wij onze eerste vakantie met dochter (net geen 1 jaar) echt een groot drama...Ik ga rustig vliegen, dat slaat nergens op als vergelijking. Ik laat mijn kind niet ergens alleen achter terwijl ik zelf niet in de buurt ben. Dat is de juiste vergelijking in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 11:31:

[...]



Ik ga rustig vliegen, dat slaat nergens op als vergelijking. Ik laat mijn kind niet ergens alleen achter terwijl ik zelf niet in de buurt ben. Dat is de juiste vergelijking in mijn ogen.

Dat mag, en heel valide. Maar waarom haal je Maddy erbij?



Ik ken ook mensen die het raam van de kinderkamer niet open zetten, omdat Maddy ooit uit huis is gestolen... dan ben je gewoon oprecht niet goed bij je hoofd.
Feetje: lol, dacht dat je een potje om in te plassen/poepen bedoelde!
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 08:49:

[...]

Dit zou ik echt niet durven, zeker na de zaak Maddy.

.



Vind ik wat anders. De ouders van Maddy hadden geen babyfoon bij zich. Zelfs niet 1 met alleen geluid.

Met onze video babyfoon zien we ons kind voortdurend en horen/zien we alles.
Ps: als wij met de videobabyfoon uit eten gaan, zijn we ook in de buurt. Wonen tegenover een restaurant. Huis is zichtbaar en maar 5 secondes lopen. Als je een hele grote tuin hebt zou je verder weg kunnen zitten van je kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven