Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan! Heerlijk!!!
Oh, ik zou ook wel willen hoor! Lekker van genieten! Helaas geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een hart onder de riem dan maar!

Hier 8 dagen met man wezen duiken toen uk 7 maanden was, en hoewel ik hem echt wel gemist heb wás het ook zo heerlijk als ik had gehoopt. Acht dagen vliegen voorbij, echt! Wat je al zegt; je kinderen zijn in goede handen. Die knoop is hartstikke normaal, maar probeer echt te genieten nu je deze keuze hebt gemaakt.

Om eerlijk te zijn kijk ik er nu al best naar uit om in oktober weer een goede week weg te gaan zonder (dan) twee kinderen, hoe geweldig ze ook zijn. Bovendien heb ik dan dit jaar nog 357 dagen over om samen te zijn met ze (daarbij niet eens rekening houdend met het feit dat je ze op dag 1 en waarschijnlijk dag 8 van je vakantie alweer ziet...!).



Fijne vakantie en oh, jaloers op de zonnestralen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar meid, geniet er gewoon van.

Jij hebt net zoveel recht om op vakantie te gaan als wanneer je man gaat skieen en jij bij de kinderen blijft.



Laat je niets aanpraten door die schoolpleinmaffia, die zijn gewoon misselijk jaloers maar willen toch sneren en laten zien dat ze ubermoeders zijn...bah soms zijn vrouwen zo naar tegen elkaar!



Dat je je kinderen gaat missen en zij jou dat snap ik heel goed. Waarschijnlijk zijn ze al wel gewend dat hun vader weleens op vakantie gaat zonder jullie maar voor jou is het de eerste keer.



Wellicht is af en toe skypen een optie om het gemis te compenseren tijdens je afwezigheid?



fijne vakantie igg.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Veel plezier, en geen gewetenskwestie van maken!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker genieten (ik ben jaloers)! Ik ben wel eens 6 dagen weggeweest en ik heb mijn kinderen heel erg gemist, maar vond het ook heerlijk om te kunnen doen en laten wat ik wilde. Het slaat ook nergens op dat vaders dit kunnen doen zonder dat iemand er iets van zegt, terwijl het voor moeders volgens sommigen not done is. Gewoon lekker gaan, je man en kinderen redden zich wel. Fijne vakantie!!!
Heerlijk toch ik ga in juni 3 weken naar de zon zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even;



Dat zal dan wel het verschil zijn; die knoop van veel vrouwen.

Die zijn bang een hele vakantie met zo'n knoop opgescheept te zitten.



Maar ga heerlijk genieten!

Hoe is het weer waar je heen gaat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geniet van het gemis. Je hebt een heel gezin om naar terug te gaan. Bofferd.

Dan is het toch extra heerlijk om over een ruime week weer terug te zijn?

Intussen zorg je dat je ook alles uit de vakantie haalt.

Elke dag kom je weer een dagje dichter bij huis, wat een weelde.....
Alle reacties Link kopieren
meid, geniet er lekker van!! en niets aantrekken van die opmerkingen van andere moeders, als zij het niet zouden doen betekent het niet dat jij het niet moet doen. Je hebt er net zoveel recht op als je man. Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 11 maart 2013 @ 09:23:

Geniet van het gemis. Je hebt een heel gezin om naar terug te gaan. Bofferd.

Dan is het toch extra heerlijk om over een ruime week weer terug te zijn?

Intussen zorg je dat je ook alles uit de vakantie haalt.

Elke dag kom je weer een dagje dichter bij huis, wat een weelde.....Hoewel ik zelf een week zonder mijn kind te lang zou vinden. Vind ik dit wel mooi gezegd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 11 maart 2013 @ 09:23:

Geniet van het gemis. Je hebt een heel gezin om naar terug te gaan. Bofferd.

Dan is het toch extra heerlijk om over een ruime week weer terug te zijn?

Intussen zorg je dat je ook alles uit de vakantie haalt.

Elke dag kom je weer een dagje dichter bij huis, wat een weelde.....



Dat is ook een mooie manier om t te bekijken...thanks!



Jullie woorden doen me goed dames! Het is overigens rond de 30 graden daar; heel fijn, zeker met de kou nu....
Alle reacties Link kopieren
Oh, heerlijk! Ik ben in oktober een week met mijn moeder, tante en nichtje naar de zon geweest, terwijl mijn man met de jongens van 3 en 5 thuisbleef. Ik heb echt genoten van de rust, van de mogelijkheid om ter plekke te bedenken wat je wilt en gaat doen, zonder rekening te hoeven houden met de behoeftes van kleine kinderen.



Ik had ook wel heel even die knoop, toen ik ze achterliet bij de andere oma die de eerste dag op zou passen, maar toen we eenmaal op weg waren, was die knoop snel verdwenen hoor. En tot mijn schande heb ik ze niet eens zo heel erg gemist, we hebben elke avond even gebeld en dat vond ik wel heel fijn, even horen dat ze het prima naar hun zin hadden bij papa en oma. En zelf had ik het ook zo naar mijn zin, dat ik geen heimwee of mis-gevoel had naar mijn kinderen. En het was voor de verandering ook erg leuk om weer naar huis te gaan, een week was wat dat betreft precies lang genoeg.



Geniet er maar gewoon lekker van, doe alles waar je met kinderen niet aan toe komt (lekker laat en ongestoord uit eten gaan in restaurants zonder kindermenu, haha) en verheug je alvast op de terugreis. Veel plezier!
..
Als je er zin in hebt is het toch prima. Wat maakt het uit dat anderen het zelf niet zouden doen: ze geven toch aan dat ze het heerlijk voor je vinden.



Overigens zou mijn vriend ook niet zonder mij en de kinderen 10 dagen mogen skiën, dus ik vind je al vrij ruimdenkend hoor.



Lekker gaan en genieten dus!
Alle reacties Link kopieren
Stel, dat je voor je werk naar het buitenland moest. Had je dan nog deze 'gevoelens'?
Alle reacties Link kopieren
Hou op over die 30 graden, ik wil ook!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:yeps1 schreef op 11 maart 2013 @ 09:27:

[...]





Het is overigens rond de 30 graden daar; ....





Gatver; vervelend! Ik zou thuis blijven!



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat ik wel een groot verschil vond maken, was dat de kinderen gewoon thuis bij hun vader waren. Samen met mijn man weg en de kinderen een week uit logeren sturen, zou ik zelf meer moeite mee hebben, omdat je hun dan ook zo uit hun routine haalt, zonder dat ze er echt iets leuks voor terugkrijgen voor mijn gevoel. Dan zou ik me wel schuldig voelen. Maar mijn kinderen zijn dan ook extreem verzot op vakantie, die zouden zich echt achtergesteld voelen als wij samen op vakantie zouden gaan zonder hun.
..
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor geniet ervan. Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan, even een week weg met mijn zussen. Mijn man bleef thuis met de kinderen. Ik kwam wel met tassen vol spulletjes terug voor ze, dat compenseerde het weer
Het lijkt me voor je kinderen trouwens ook heel leuk om een weekje met papa te zijn.

Hier in huis ben ik degene die het meeste doet met de kinderen, het lijkt me voor de kinderen ook heel leuk om eens een hele week alleen met papa door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 11 maart 2013 @ 09:31:

Oh, wat ik wel een groot verschil vond maken, was dat de kinderen gewoon thuis bij hun vader waren. Samen met mijn man weg en de kinderen een week uit logeren sturen, zou ik zelf meer moeite mee hebben, omdat je hun dan ook zo uit hun routine haalt, zonder dat ze er echt iets leuks voor terugkrijgen voor mijn gevoel. Dan zou ik me wel schuldig voelen. Maar mijn kinderen zijn dan ook extreem verzot op vakantie, die zouden zich echt achtergesteld voelen als wij samen op vakantie zouden gaan zonder hun.



Ik wil hier even op inhaken als TO het niet erg vind. Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben.



Iemand dicht bij mij is nu dus op vakantie en heeft haar dochter (10) alleen achtergelaten. In de avond mag ze bij een familielid slapen, maar overdag moet ze het zelf zien te rooien. Ik vraag mij de hele tijd af, of ik nu gek ben of dat dit normaal is tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 11 maart 2013 @ 09:31:

Het lijkt me voor je kinderen trouwens ook heel leuk om een weekje met papa te zijn.

Hier in huis ben ik degene die het meeste doet met de kinderen, het lijkt me voor de kinderen ook heel leuk om eens een hele week alleen met papa door te brengen.



Papa kan toch ook meer tijd met zijn kinderen gaan doorbrengen als je gewoon thuis bent.



Lijkt mij ook wel sneu voor kinderen als mama altijd alles doet en ze pas aandacht krijgen van papa als mama een weekje weg is.
Alle reacties Link kopieren
He Virginia, dat lijkt me echt totaal niet normaal. Is ze overdag ook bij dat familielid of moet ze dan in haar eigen huis zijn en zelf eten maken voor tussen de middag enzo?
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:33:

[...]





of dat dit normaal is tegenwoordig?



Niet in mijn omgeving.

Maar dan gaat het om tussen de middag uit school, neem ik aan? Of ook na school tot en met/ na het avondeten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven