Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:52:

[...]





Prima geregeld, toch?

Kost het ook niet zo veel vakantiedagen.

Gaan jullie ook nog met zijn allen weg dit jaar?



Ja uiteraard, met de zomer min. 2 weken. Ik had veel vakantie over van vorig jaar.

Het is ook allemaal heel prima geregeld hoor, het is alleen mijn zwakke moederhart....dat doet rare dingen met je...
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:53:

BGB, nee familie.





Dus het gaat om je nichtje?

Ophalen en school vertellen waarom.

Of zit ze bij jou dan ook de hele dag alleen?

Bij wie slaapt ze nu? Ook familie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Juist een sterk moederhart.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:55:

[...]





Dus het gaat om je nichtje?

Ophalen en school vertellen waarom.

Of zit ze bij jou dan ook de hele dag alleen?

Bij wie slaapt ze nu? Ook familie?En haar opa en oma, kunnen die niet daarheen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:yeps1 schreef op 11 maart 2013 @ 09:55:

[...]





Ja uiteraard,...





Nou ja, dat vind jij vanzelfsprekend.

Ik heb ook wel gehoord dat pa en ma samen of afzonderlijk op vakantie gingen maar niet met de kinderen. Dat vind ik dan altijd een beetje lullig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:55:

[...]





Dus het gaat om je nichtje?

Ophalen en school vertellen waarom.

Of zit ze bij jou dan ook de hele dag alleen?

Bij wie slaapt ze nu? Ook familie?





Idd nichtje ja.

Ze slaapt bij familie. Als ik haar ophaal dan kan ze niet meer naar school totdat ouders terug zijn. Ze wonen hier 100 km verderop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:53:

Yeps mogen we ook weten waar de reis naar toe gaat Ja tuurlijk. Ik zou willen dat ik je iets avontuurlijks en exotisch kon voorschotelen....maar ik ga all in in Egypte...Het ergste van het ergste, haha.We wilden graag niks doen, veel zon en niet te duur, dus voilà!
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:58:

[...]





. Als ik haar ophaal dan kan ze niet meer naar school .Ja, en?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gatti grootouders wonen in het buitenland. Dus helaas geen optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:58:

[...]





Ja, en?Je zet mij aan het denken. Zal ik het gewoon doen? ik wil geen gedoe met ouders, maar ik vind dit ook wel ver gaan. Ik moet de hele dag continu aan dat meisje denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeps1 schreef op 11 maart 2013 @ 09:58:

[...]





Ja tuurlijk. Ik zou willen dat ik je iets avontuurlijks en exotisch kon voorschotelen....maar ik ga all in in Egypte...Het ergste van het ergste, haha.We wilden graag niks doen, veel zon en niet te duur, dus voilà!Haha lekker toch. Heerlijk de zon in, ik benijd je hoor.
Alle reacties Link kopieren
( To sorry voor het kapen van dit topic, geniet van je vakantie en voel je niet te schuldig)



Virginia: als je je er zo'n zorgen om maakt, waarom doe je er dan niet wat aan?

Je zegt iedere keer dat je in een andere stad woont.. maar als je maar hard genoeg wil, kun je altijd wat doen.

Je kunt na schooltijd even bij haar langs gaan, Nederland is echt zo groot niet hoor!

Je zegt dat ze 's avonds bij familie kan slapen, maar vanaf hoe laat gaat ze daar heen dan? En moet ze ook alleen eten? --> zo ja, dan zou ik komende week mijn boodschappen elke avond gewoon lekker naar haar toe slepen en samen eten en koken.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou 't voor mij een familierel waard zijn.

Ik vind dit echt een vorm van verwaarlozing en ook gewoon gevaarlijk zo zonder toezicht.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, geniet ervan!



8 dagen heb ik nog niet gedaan zonder kinderen, maar man en ik gaan wel zeer regelmatig samen weg en ikzelf nog met alleen mijn moeder een weekend elk jaar. Eind deze maand ga ik met man 5 nachten weg, daar heb ik vreselijk veel zin in! Als je er bent, is die knoop zo weer weg, lekker genieten!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:59:

[...]





Je zet mij aan het denken. Zal ik het gewoon doen? ik wil geen gedoe met ouders, maar ik vind dit ook wel ver gaan. Ik moet de hele dag continu aan dat meisje denken.

Ja, doen.

Dan maar gezeik met de ouders.

Een kind van 10 is niet oud genoeg om voor zichzelf te zorgen.

Meldt het bij de school, neem aan dat daar wel begrip voor zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:59:

[...]





Je zet mij aan het denken. Zal ik het gewoon doen? ik wil geen gedoe met ouders, maar ik vind dit ook wel ver gaan. Ik moet de hele dag continu aan dat meisje denken.



je zal ongetwijfeld gedoe met ouders krijgen; daar ben ik van overtuigd. Die vinden je een zeikwijf, een bemoeial en hysterisch.

Gebeurt er wat......... dan hebben ze nooit op jullie kunnen rekenen en was de band zo rot dat ze je niet hadden durven vragen om op te passen.

Gebeurt er wat vergeef jij het jezelf ook niet.



Je kan natuurlijk ook een melding maken bij jeugdzorg, politie, of haar school bellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:59:

[...]





Je zet mij aan het denken. Zal ik het gewoon doen? ik wil geen gedoe met ouders, maar ik vind dit ook wel ver gaan. Ik moet de hele dag continu aan dat meisje denken.



En waarom kan ze dan niet meer naar school?

Kun je niet heen en weer rijden? Ja.. dan moet er elke dag iets eerder worden opgestaan, maar dat is maar voor een weekje.
Alle reacties Link kopieren
TO sorry voor het kapen van je topic.



Man komt straks thuis en ga dan overleggen. Ik denk dat hij achter mij staat, want ook hij vind het vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 11 maart 2013 @ 10:04:

[...]





En waarom kan ze dan niet meer naar school?

Kun je niet heen en weer rijden? Ja.. dan moet er elke dag iets eerder worden opgestaan, maar dat is maar voor een weekje.





Mijn man begint altijd om 07.00 uur. Nichtje woont hier 100 kilometer vandaan en maar een auto.

Dus ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 11 maart 2013 @ 10:04:

[...]





En waarom kan ze dan niet meer naar school?

Kun je niet heen en weer rijden? Ja.. dan moet er elke dag iets eerder worden opgestaan, maar dat is maar voor een weekje.





100 km , daar hebben we het over.

En een hond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 10:05:

[...]





Mijn man begint altijd om 07.00 uur. Nichtje woont hier 100 kilometer vandaan en maar een auto.

Dus ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen.



Werk jij ook overdag? Of ben jij thuis?

Om 6:00 met zn allen opstaan, allemaal in de auto, vriend om 7:00 bij werk afzetten, doorrijden naar school. Smiddags van school ophalen en 's avonds vriend weer uit werk halen?



Hond zou bij mij zo in huis mogen, maar ik ben dan ook gek op honden.



En nog een vraagje: misschien snap ik het niet hoor, maar waarom mag nichtje pas om 19:00 naar de andere familie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de mensen aanspreken waar ze nu vanaf 19 uur 'welkom' is. En die het blijkbaar ook wel vinden kunnen on haar 's ochtends de deur weer uit te zetten. Kan ze niet een weekje terecht op de bso? En dat ze die hond (arm beest, zit ook een hele week alleen) dan samen uitlaten oid, voor ze daar heen gaat? Jeetje ik vind dit echt gewoon absurd, ik zou haar denk ik ook halen als het niet anders wordt opgelost, dan maar niet naar school. Je kunt een kind niet in zo'n situatie laten, dat is niet alleen zielig maar ook gevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 11 maart 2013 @ 10:07:

[...]





Werk jij ook overdag? Of ben jij thuis?

Om 6:00 met zn allen opstaan, allemaal in de auto, vriend om 7:00 bij werk afzetten, doorrijden naar school. Smiddags van school ophalen en 's avonds vriend weer uit werk halen?





Goh, wat een drama als kind een week niet naar school gaat; hoe erg is dat.

Ik zou het al heel wat vinden als Virginia haar nek uitsteekt door het kind op te halen of door een melding te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En het is nu dinsdag........... dan zou het gaan om morgen een halve dag tot en met vrijdag, neem ik aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven