Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
Virginia_11



Hoop dat je vanavond nog even laat weten hoe je nichtje heeft gereageert en wat de reactie van de school en familie was.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze laten een 10-jarige 2 weken alleen thuis om voor zichzelf te zorgen?



Heel goed dat jullie haar in huis halen en dat je man er ook achter staat. Als het mijn broer was had hij enorme ruzie gehad. En afhankelijk van hoe ze normaal met haar omgaan zou ik een melding bij jeugzorg overwegen. Zou heel erg afhangen van hoe ze met haar omgaan als ze wel thuis zijn (vaker alleen laten in weekend bijvoorbeeld).



Ik ben niet heel beschermend als moeder, ga ook zelf paar dagen weg zonder de kinderen (om even OT te komen), maar een 10-jarige zo lang alleen laten zou echt niet in me opkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel mij een stuk beter nu. Waar het Viva forum allemaal voor kan dienen zeg



Op zich zijn het goede ouders hoor, wat ik dan zie als ik er ben.

Daarom vind ik deze actie gewoon zo raar en bizar.

Dochter gaat trouwens wel elk jaar alleen op vakantie naar oma en opa (begeleid vliegen), dus als gezin op vakantie is kennelijk iets wat ze gewoon niet vaak doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 11:25:

Meryan mijn 2 oudste kinderen gaan naar school, dus dat is geen optie.



Ah, daar had ik overheen gelezen.



Denk je ook aan het afbellen van BSO, sportclubjes en speelafspraken?



Goede actie, hopelijk levert het niet al teveel ruzie op.
Alle reacties Link kopieren
Virginia, hartstikke goed dat je man haar op gaat halen. Zo'n meisje twee weken aan haar lot overlaten, wat zijn dat voor ouders??? Mijn dochter is 9 en die laat ik hooguit een uurtje alleen thuis en zelfs dat komt zelden voor. Ik moet er niet aan denken dat ze volgend jaar 14 dagen voor zichzelf moet zorgen terwijl ik duizenden kilometers verderop zit! En ze zou het verschrikkelijk vinden, dat weet ik zeker.



Dan maar bonje met je zwager hoor, dit is pure verwaarlozing. Top dat jullie dit doen!
Alle reacties Link kopieren
BSO is niet nodig, want die heeft ze niet. Sportclubjes moet ik idd afbellen. Goed dat je het zegt.
Alle reacties Link kopieren
Virginia, je bent een kanjer!

Sportclubjes afbellen is een goed idee, net als werk van school meevragen.

Miischien kan ze dit weekend bij een vriendinnetje spelen.

Is een van de jouw kinderen van haar leeftijd? Misschien kun haar gewoon met je oudste kind mee laten doen, met sportclubjes en speelafspraken enzo.
Alle reacties Link kopieren
Pompedom ja ze is net zo oud als mijn oudste.

Dus ze kunnen samen leuke dingen doen en eventueel mee gaan naar zijn sportclubje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denk ik wel heel makelijk hoor, maar kan ze dan ook niet een weekje bij hem in de klas? en dan aan haar eigen dingetjes werken of gewoon meedoen. Of misschien alleen smiddags, als er geknutseld wordt enzo?
Mijn man en ik willen ook graag samen op vakantie en onze zoon van 2 bij opa en oma laten maar ik werd door veel moeders met grote ogen aangekeken dat zij dat nóóit zouden doen. Ik ben mij toen toch wel wat onzeker en schuldig gaan voelen en twijfel erg of wij wel met zn 2en op vakantie moeten gaan of zoon ook mee.

Maar door dit topic zie ik iig dat ik niet de enige ben!

Weekendje weg heb ik of mijn man wel gedaan. Dan bleef de ander thuis met onze zoon.
Alle reacties Link kopieren
Virginia, wat super van je!

Blij dat je dit doet voor dat meisje. Ben ook wel heel benieuwd wat je zwager ervan vind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Voor Virginia de vrouw met ballen en een groot hart.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje, als je zoon opa en oma goed kent en het bij hen naar zijn zin heeft, zou ik hem lekker daar laten logeren. Wij doen dat ook een of soms twee keer per jaar, onze kinderen vinden het geweldig bij mijn ouders. Ook als we niet weggaan, willen ze regelmatig een of meerdere nachtjes daar logeren. Zolang het voor opa en oma niet teveel is en de kinderen het zo leuk vinden, waarom niet?
Goed gedaan Virginia, want al is dit dan je bemoeien met de opvoeding van een ander en dat valt helaas meestal niet zo goed (dus bereid je daar maar alsvast op voor op gedonder!) toch had je volgens mij niets anders kunnen doen. Een meisje van 10 jaar 2 weken alleen achterlaten met een hond is echt te gek voor woorden.



En TO: geniet van je vakantie en laat niemand je een schuldgevoel aanpraten.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 11 maart 2013 @ 12:02:

Mijn man en ik willen ook graag samen op vakantie en onze zoon van 2 bij opa en oma laten maar ik werd door veel moeders met grote ogen aangekeken dat zij dat nóóit zouden doen. Ik ben mij toen toch wel wat onzeker en schuldig gaan voelen en twijfel erg of wij wel met zn 2en op vakantie moeten gaan of zoon ook mee.

Maar door dit topic zie ik iig dat ik niet de enige ben!

Weekendje weg heb ik of mijn man wel gedaan. Dan bleef de ander thuis met onze zoon.Mijn oma heeft van jongs af aan op mij en mijn zus gepast terwijl mijn ouders even lekker weg waren en dat vonden we heerlijk. Dus zet je zorgen opzij en geniet van die tijd samen.
quote:Hunniebunnie schreef op maandag 11 maart 2013 14:53
Sorry, mijn mobiel gaat met mn berichtjes op de loop!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 11 maart 2013 @ 10:23:

Misschien iets voor 't terug naar de 70'er jaren-topic. Daar vinden een aantal dat kinderen te beschermend worden opgevoed.

Nou, daar is hier geen sprake van.



Ongelooflijk.Waar slaat deze opmerking over in combinatie met het door mij geopende topic? Alsof ik mijn kind zomaar 3 weken zou achterlaten. Of iedereen dat deed in de jaren 70?
Alle reacties Link kopieren
Virginia, top dat je je nichtje in huis neemt. Zijn die ouders nou helemaal betoeterd! Ze zouden met mij goeie ruzie krijgen als ze weer terug zijn. Dit doe je toch gewoon niet. Een kind van 10 jaar aan haar lot overlaten
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je, Virginia! Ik vind het ook belachelijk van die familie die haar op zou vangen, je laat een kind toch niet tot 19.00 buiten de deur staan omdat je geen last van haar wil hebben?



Ik weet zeker dat je nichtje een fijne anderhalve week gaat hebben bij jullie en zich heerlijk welkom zal voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel even de ouders inlichten dat dochter bij jou zit. Omdat je het niet verantwoord vind dat ze van 3 tot 7 alleen rond zwerft. En 's ochtends ook aan haar lot wordt overgelaten...
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe is het gegaan? Wat vind je nichtje ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 11 maart 2013 @ 16:00:

[...]





Waar slaat deze opmerking over in combinatie met het door mij geopende topic? Alsof ik mijn kind zomaar 3 weken zou achterlaten. Of iedereen dat deed in de jaren 70?





Natuurlijk bedoel ik niet dat jij dat zou doen.

Ik bedoelde dat deze actie wel heer erg 't tegengestelde is van een te overbezorgde moeder.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 11 maart 2013 @ 16:00:

[...]





Waar slaat deze opmerking over in combinatie met het door mij geopende topic? Alsof ik mijn kind zomaar 3 weken zou achterlaten. Of iedereen dat deed in de jaren 70?Ik vond het eigenlijk ook wel lekker retro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven