Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik zie wel wat dingen terugkomen waar ik echt van schrik! Dat je samen op vakantie zou willen gaan, en dat andere moeders je daarop aanspreken dat je dat niet moet doen, of dat dat niet gepast is etc.



Nou geloof moeder Djoels maar, moet je WEL doen. In mijn optiek hebben alle moeders af en toe even een break nodig.





Heerlijk, ik ga in april een weekend naar een mooie stad met mijn moeder, zonder kinderen. In het najaar nog een dag of 5 naar een heerlijk zonnig Eiland zonder kinderen. Afgelopen september zijn mijn vriend en ik een week samen naar Griekenland gegaan zonder kinderen. In mijn omgeving vinden mensen dat juist heerlijk dat we dat doen.

Echt hoe fijn was dat. Natuurlijk denken we aan onze kindjes, natuurlijk mis je ze (af en toe). Onze kinderen waren toen 1 en 2 jaar. Echt een week samen op vakantie, een jeep met open dak huren, iedere dag geweldige ritten gemaakt, lunchen waar we wilden, prachtige dingen gezien, idiote paden bewandeld om op prachtige strandjes te komen. s Avonds uren tafelen, een glaasje wijn, nog eentje, niet op de klok kijken, gewoon NIET NOOIT op de klok kijken, want tijd doet er niet toe, maar het belangrijkste...... doorslapen... wauw, dat is zo lekker!



Kortom, echt voel je zo niet schuldig.



Ik houd van mijn kinderen, met hart en ziel, maar god wat ben ik blij dat ik gezegend ben met geweldige ouders en schoonouders. Maar vooral mijn ouders vinden het heerlijk om de kinderen te logeren te hebben zodat er voor ons ook tijd samen is.



Mijn ouders passen 1 dag in de week op en dan slapen de kinderen ook daar. Iedere week, 1 avond doordeweeks samen eten, praten, geen pasta uit iemands haren trekken, geen badritueel, niet voorlezen, niet hollen.. maar gewoon heerlijk tijd voor mij en mijn geliefje. Ik houd ervan en voel me NOOIT schuldig, dat zouden meer mensen moeten doen.



Kortom....... geniet ervan!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Oh even wat doorgelezen, Virginia, wat goed van jou!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op vakantie geweest zonder kind, toen dochter 4 maanden, 1 jaar en 4 maanden en 2 jaar en 4 maanden was.

Het weggaan vond ik erg rot maar als je eenmaal weg bent is het prima te doen en het terug komen is nog veel leuker...

Ik vind persoonlijk dat 1 week wel de max. is maar dat zal voor iedereen anders zijn.



Virginia: Goed bezig, ben benieuwd wat je zwager en schoonzus hier van zeggen, maar jij hebt het in ieder geval goed gedaan!

10 jaar en 2 weken alleen thuis, dat verzin je toch niet....(blijkbaar wel dus)
Alle reacties Link kopieren
Nou hier een update. Mijn man heeft zijn nichtje opgehaald. Hij was helaas net te laat voor school, dus heeft bij de juf niet kunnen spreken.

Daarna is nichtje samen met mijn man naar familielid geweest die haar dus in de avond opvangen en verteld dat ze naar ons toekomt. De familie reageerde een beetje lauwtjes, man vermoed ze het wel best vonden, een last minder.



Nichtje was erg blij en ligt nu lekker te slapen. Man heeft ook zijn broer nog gebeld. Die reageerde een beetje gepikeerd. Hij vond het niet kunnen dat zijn dochter zo lang van school wegblijft en hij vond dat zijn oplossing immers een goede was. Hij zou morgen nog even terugbellen vanuit een vaste lijn, want met mobiel had hij een slechte verbinding.



Nogmaals nichtje is wel blij, ze verteld dat ze gisteren al de hele dag alleen thuis moest blijven omdat haar oppas familie verplichtingen elders had, waarbij zij niet bij kon/mocht zijn.



Morgen gaan we haar ziekmelden. School weet namelijk helemaal niet dat ouders op vakantie zijn. Ik laat het aan de ouders over om wel of niet de waarheid aan school te vertellen.



Bedankt voor alle adviezen. Dankzij een aantal dames ben ik overgegaan tot deze actie, waarvoor dank.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze nu bij jullie is!
Alle reacties Link kopieren
Super dat ze bij jullie is!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Arm kind, ik ben blij dat ze bij jullie is. En gisteren de hele dag alleen thuis gebleven, wat zielig! Ik snap die familie bij wie ze slaapt ook niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
aaquamarine, het zijn mensen die eigenlijk alleen aan zichzelf denken. Dat geeft verder niet, des te meer neem ik het de ouders van mijn nichtje kwalijk, want die weten dat ook.
Alle reacties Link kopieren
echt, ga je nou ook nog voor ze liegen? jij bent mal hoor, natuurlijk gaan ze de waarheid niet aan school vertellen. Mooi is dat. Als zij vinden dat dochter school niet kan missen komen ze maar weer naar huis hoor. Ik zou gewoon zeggen dat haar situatie na school het niet toelaat haar daar te laten, je haar niet dichterbij op kunt vangen en ze daarom niet kan komen, dan laat je het vaag maar lieg je niet.



Wat een debiele familie verder, ook die andere logeerfamilie.
Wat een droeftoeters die ouders. Ik kan er met mijn verstand niet bij.



Diep respect voor jullie, dat die vader nog durft te miepen, echt ongelooflijk.

Ik zou even overleggen met ouders of ze school zelf willen inlichten. Maar man oh man wat een verstand.
Alle reacties Link kopieren
Allis daar hebben we over nagedacht. Wij willen verder niet dat ze met school in de problemen komen. Ik hoop dat ze zelf de waarheid aan school zullen vertellen en dat dit een eenmalige actie is van ze.
En ik zou even aan de ouders laten weten dat dit echt werkelijk niet kan want ze kunnen dat blijkbaar niet zelf bedenken. Laat ze anders dit topic maar even lezen.
Heb niet alles gelezen, maar ik ga volgende maand 3 dagen met een vriendin naar europapark en vind het ook wel spannend om dochter (dan 14 maanden) thuis te laten. Ik heb er over het algemeen geen moeite mee als ik dochter even niet zie, maar nu ga ik echt weg en blijft ze alleen bij papa. En papa word niet wakker van haar als ze 's nachts huilt ofzo. Daar maak ik me het meest druk om. Al denk ik dat dat ook wel los zal lopen en het slapen gaat eigenlijk ook wel heel goed de laatste tijd. Ik ga er wel heel erg van genieten in ieder geval! Lekker uit eten en natafelen enzo. Maar ik denk dat ik haar toch ook wel heel erg ga missen. Gelukkig zijn het maar 3 dagen! Mooi om even te oefenen haha!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Yeps. En wat ontzettend zielig voor nichtje dat ze gisteren helemaal alleen was omdat ze niet welkom was bij die familie verplichtingen van haar "oppas". Dat doe je een 10-jarig kind niet aan.



Ik vraag me af, wat zij eraan over houdt. Weten dat je ouders je zo in de steek laten als ze 2 weken samen weg willen.



Richting school zou ik trouwens niet liegen, laat die ouders het maar oplossen.
Oh alsjeblieft maak hier wel een melding van. Geen enkel weldenkend persoon laat zijn 10-jarig kind zo lang alleen, dat is iedereen met je eens. De stap is gezet dat ze bij jullie is, maar het kan toch niet dat dat geen gevolgen heeft voor de ouders....

Wat doen ze anders de volgende keer, bah heel naar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:33:

[...]





Ik wil hier even op inhaken als TO het niet erg vind. Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben.



Iemand dicht bij mij is nu dus op vakantie en heeft haar dochter (10) alleen achtergelaten. In de avond mag ze bij een familielid slapen, maar overdag moet ze het zelf zien te rooien. Ik vraag mij de hele tijd af, of ik nu gek ben of dat dit normaal is tegenwoordig?WTF?? Nee dat is absoluut niet normaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:38:

[...]





Ik denk zomaar dat dit goed is voor een rondje kinderbescherming, als iemand een melding zou doen.Eens en ik zou dat dus doen, die ouders sporen niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:59:

[...]





Je zet mij aan het denken. Zal ik het gewoon doen? ik wil geen gedoe met ouders, maar ik vind dit ook wel ver gaan. Ik moet de hele dag continu aan dat meisje denken.Oooh ik hoop zo dat ik zo lees dat je het ook gedaan hebt, sorry voor de nogal betrokken reacties van mijn kant maar ik vind dit echt een ernstige vorm van verwaarlozing van een kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze bij jullie is en die ouders zouden van mij geen pardon krijgen. Ik zou haar school hebben gebeld en hebben gemeld waarom ze niet op school komt en daarna het AMK.



Dit kan namelijk echt niet.



Ik voelde me gewoon een beetje weeïg worden toen ik las dat ze zo verschrikkelijk blij was dat jullie haar kwamen halen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 22:38:

Allis daar hebben we over nagedacht. Wij willen verder niet dat ze met school in de problemen komen.

Omdat ze dan boos op jullie worden?

Stel, dat ze hier mee weg komen; geen melding bij jeugdzorg, geen boete van de schoolinspectie, etc. hoe groot denk je dat de kans is dat ze volgend jaar weer zonder haar op vakantie gaan?





Ik hoop dat ze zelf de waarheid aan school zullen vertellen en dat dit een eenmalige actie is van ze.



Waarom zouden ze nu in zien dat wat ze gedaan hebben echt niet kan?

Het ging toch goed? sterker nog; nu jij je er mee bemoeid hebt zijn ze helemaal uit de brand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor de duidelijkheid : Nee ik ben geen dramaqueen die in de stress raakt van een verhaaltje. Ik ben iemand die wel wat ervaring heeft in de omgang met kinderen en ook met kinderen in soms wat moeilijke leefsituaties. De ogenschijnlijke onachtzame en gemakkelijk houding van deze ouders met hun kind is in mijn ogen zeer ernstig en daardoor dus zeer zorgelijk te noemen.



Ik vind dan ook dat je als familielid nu omwille van wat dan ook niet de lieve vrede moet gaan bewaren en moet opkomen voor een kleine meisje van tien jaar. En zó hopelijk zorgen dat die ouders het in ieder geval in hun broek gaan doen van angst voor de gevolgen die hun bizarre keuze gaat hebben. Die twee mensen moeten in mijn ogen in één keer wakker 'geslagen' worden als ze tot nu toe met dit type keuzes inzake hun dochter weg kwamen. Zijn ze nou helemaal van God los zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afijn....



@TO : Ik wens je een hele fijne vakantie en geniet van elkaar zodat je daarna weer met nieuwe spirit samen van de kinderen kan genieten.



Even samen weg kan heerlijk zijn voor allemaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 11 maart 2013 @ 09:31:

Oh, wat ik wel een groot verschil vond maken, was dat de kinderen gewoon thuis bij hun vader waren. Samen met mijn man weg en de kinderen een week uit logeren sturen, zou ik zelf meer moeite mee hebben, omdat je hun dan ook zo uit hun routine haalt, zonder dat ze er echt iets leuks voor terugkrijgen voor mijn gevoel. Dan zou ik me wel schuldig voelen. Maar mijn kinderen zijn dan ook extreem verzot op vakantie, die zouden zich echt achtergesteld voelen als wij samen op vakantie zouden gaan zonder hun.



Ik ken jouw kinderen niet, maar toen mjjn ouders op vakantie gingen zonder ons (heb 2 zusjes), vonden we dat ontzettend leuk. M'n tante kwam bij ons thuis, zij nam wat vakantiedagen op en ze heeft geen kinderen of man dus dat was makkelijk. Was heel gezellig. Toen onze buren met m'n ouders op vakantie gingen, bleven onze 2 buurkinderen ook bij ons slapen.

En wij houden ook heel erg van vakantie en ik heb hele lieve en leuke ouders, dus daar ligt het niet aan:P
Alle reacties Link kopieren
quote:pompedom schreef op 11 maart 2013 @ 12:00:

Misschien denk ik wel heel makelijk hoor, maar kan ze dan ook niet een weekje bij hem in de klas? en dan aan haar eigen dingetjes werken of gewoon meedoen. Of misschien alleen smiddags, als er geknutseld wordt enzo?Dat gebeurt wel vaker en wellicht is het wat makkelijk denken maar het is ook heel fijn om wel een vast ritme aan te houden. Heel veel scholen en leerkrachten snappen dat wel. Vooraf even overleggen met school is dan wel handig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Na een onrustige nacht vol met denken en piekeren heb ik vanochtend de school gebeld. Mijn man wilde niet dat ik haar ziekmelde maar de waarheid zou vertellen. Ikzelf vond dat echt moeilijk, omdat ik toch nog geloof dat ze wel om hun kind geven (op een ietwat vreemde manier, maar goed).



Ik heb tegen school gezegd dat wegens omstandigheden nichtje niet naar school kan tot volgende week donderdag. Wij gaan met de ouders praten volgende week en ik hoop dat ze eerlijk zullen zijn tegen school. Ook hoop ik dat ze hiervan geleerd hebben en dit niet meer snel in hun hoofd zullen halen.



Een pittig gesprek volgt nog volgende week. Mijn man is woest op zijn broer nadat hij gisteren al zag dat zijn nichtje zo blij was dat ze opgehaald werd, omdat ze het gewoon niet fijn heeft gehad bij de oppasfamilie.



Word vervolgd dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven